Tips Untuk Menjadi Superb Affiliate




Tips Menjadi Seorang Superb Affiliate

Superb affiliate adalah posisi idaman bagi affiliate. Ini kerana seorang super affiliate menjana pendapatan lebih tujuh angka setahun. Namun, bukan mudah untuk bergelar superb affiliate, berbagai rintangan dari segi mental dan fizikal perlu di atasi. 

Rintangan mental adalah jangan terlalu cepat berputus asa, sentiasa sabar dan sentiasa berusaha manakala rintangan fizikal yang paling utama adalah untuk memfokuskan diri pada perniagaan tanpa rasa lesu dan letih.

Kemahiran paling utama yang perlu ada pada seorang affiliate adalah mereka perlu mahir mencari trafik. Tiada trafik maka tiada wang yang akan di hasilkan kerana tiada prospek. Untuk anda mahir mencari trafik, anda perlulah dahulu menuntut ilmu dari mereka yang berpengalaman.

Namun, trafik adalah tidak berguna jika anda tidak tahu bagaimana hendak menggunakannya. Seorang affiliate biasa, mereka akan pilih produk yang banyak pembeli dan mempunyai komisyen yang tinggi. Kemudian, mereka akan melakukan promosi dan mengharapkan ramai orang akan klik mereka dan seterusnya membeli produk melalui link mereka.

Satu nasihat untuk anda, jangan jadi affiliate biasa. Jadilah superb affiliate. Superb affiliate tidak akan menunggu komisyen datang secara rawak, superb affiliate mencari pembeli. Mereka tahu bagaimana hendak mencari orang untuk membeli produk affiliate mereka. Itulah bezanya seorang superb affiliate dan affiliate biasa.

Untuk membantu anda menjadi seorang superb affiliate, saya senaraikan lima teknik yang seorang superb affiliate perlu ada.



Tahu mencari niche yang profitable.

Seorang superb affilite perlu sedar dan alert pada niche yang profitable dan popular di pasaran. Anda perlu alert pada trend semasa, produk apa yang popular dan di minati ramai pada keadaan semasa atau dalam masa beberapa bulan lagi. Kadangkala, trend menular dengan begitu pantas dan anda perlu alert.

Untuk mengetahu niche yang profitable, anda boleh melakukan kajian melalui :-


Surat khabar.Berita televisyen.Iklan televisyen.Forum-forum di Internet.Google trendsEbay pulse 


Menjadi seseorang yang pandai menyelesaikan masalah.

Seorang superb affiliate akan mencari masalah bagi sesuatu komuniti dan membantu mereka menyelesaikan masalah. Seorang superb affiliate handal dalam menyelesaikan sesuatu masalah. Pendek kata, pandai mengambil kesempatan berdasarkan situasi.



Belajar mengenal pesaing.

Superb affiliate sentiasa sign up newsletter pesaing-pesaingnya supaya dia tahu bagaimana pesaing-pesaingnya melakukan promosi. Di samping itu, superb affiliate sentiasa kenal dan tahu apa yang pesaing mereka lakukan dalam keadaan semasa. Mengenal pesaing beerti mereka tahu keadaan sekeliling mereka dan membolehkan mereka untuk menyesuaikan diri pada keadaan semasa.



Beri apa yang orang mahu.

Seorang superb affiliate hanya memberi apa yang orang mahu. Jika newsletter beliau adalah dalam niche keluarga, hanya produk niche tersebut di promosikan kepada pelanggan newsletter beliau. Mereka tidak akan campur adukkan niche. Mereka fokus pada satu niche dan cari trafik berdasarkan profitable niche.



Pandai menulis review yang menguntungkan.

Kemahiran yang terpenting selain mencari trafik yang perlu ada pada seorang superb affiliate adalah mempunyai kemahiran menulis review dengan baik. Review mencerminkan diri anda sendiri. Jika penulisan anda telus, jujur dan menarik, orang akan menghormati anda. 

Seorang superb affiliate tidak akan segan silu untuk memberi pendapat mereka mengenai sesuatu. Ada berbagai cara untuk memberi review iaitu melalui penulisan, video dan audio. 

Semoga artikel ini bermanfaat untuk anda semua. LIKE dan SHARE artikel ni ye.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://tikarbiru.blogspot.com/2017/04/tips-untuk-menjadi-super-affiliate.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Orang Lain Buat Menjadi Tapi Kalian Buat Tak Menjadi Ini 7 Tips Buat Sampai Jadi

Orang Lain Buat Menjadi Tapi Kalian Buat Tak Menjadi Ini 7 Tips Buat Sampai Jadi

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 793 hits
Jika kalian pelik bila tengok orang lain buat jadi Tapi kalian buat tak menjadi Sila periksa diri Orang lain buat JADI tapi kalian buat tak menjadi Nah ini 7 Tips CONFIRM menjadi 1 Apa minat kalian Periksa diri kalian minat apa Jika kalian ...
Ini Kisah Hidup Syekh Ali Jaber Yang Sejak 11 Tahun Sudah Menjadi Hafidz 30 Juz Al Qur An

Ini Kisah Hidup Syekh Ali Jaber Yang Sejak 11 Tahun Sudah Menjadi Hafidz 30 Juz Al Qur An

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 171 hits
Ini Kisah Hidup Syekh Ali Jaber Yang Sejak 11 Tahun Sudah Menjadi Hafidz 30 Juz Al Qur an Fenomena bermunculannya Hafidz cilik di Indonesia tak lepas dari sosok warga keturunan Arab Saudi Syekh Ali Jaber Terlebih lagi sejak dirinya dipercay...
Apa Hukum Menjadi Pak Sanggup

Apa Hukum Menjadi Pak Sanggup

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 258 hits
Satu istilah digunakan dalam masyarakat kita ialah pak sanggup Istilah dalam masyarakat Melayu itu bermaksud seseorang yang sanggup untuk bernikah dengan seorang wanita untuk menutup aib daripada menimpa wanita dan keluarganya akibat daripa...
Kenaikkan Pasangan Mata Wang Usd Chf Masih Menjadi Persoalan

Kenaikkan Pasangan Mata Wang Usd Chf Masih Menjadi Persoalan

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 160 hits
Pasangan mata wang USD CHF telah menunjukkan isyarat jual beli akhir akhir ini dan masih terlalu awal untuk membincangkan kenaikan harga yang lebih tinggi selagi harganya diniagakan di bawah tahap 0 8919 Pasangan mata wang ini bergerak mend...
Kemenangan Pasukan Menjadi Keutamaan David Da Silva Ada Misi Di Liga Super

Kemenangan Pasukan Menjadi Keutamaan David Da Silva Ada Misi Di Liga Super

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 280 hits
Foto Terengganu Football ClubKuala Nerus Penyerang import baharu Terengganu Football Club David Da Silva telah mengumumkan kesungguhannya untuk mencari kasut emas di Liga Super musim ini Pemain Brazil itu kini mempunyai reputasi sebagai pen...
Belajar Menjadi Seorang Editor Video Professional

Belajar Menjadi Seorang Editor Video Professional

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 233 hits
Banyak sekali profesi yang dapat kita tekuni yang nantinya bisa menghasilkan uang Tidak hanya profesi yang sifatnya formal saja seorang editor video freelance juga bisa setara jaminan masa depannya dengan profesi seperti pegawai perusahaan ...
Innalillahi Baru 2 Bulan Menikah Pasangan Pengantin Baru Ini Menjadi Korban Sriwijaya Air Sj 182

Innalillahi Baru 2 Bulan Menikah Pasangan Pengantin Baru Ini Menjadi Korban Sriwijaya Air Sj 182

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 227 hits
Kejadian jatuhnya pesawat Sriwijaya Air pada Sabtu 9 Januari 2021 menyisakan duka yang mendalam Pesawat nahas tersebut terbang dengan rute Jakarta Pontianak dan jatuh di di antara Pulau Laki dan Pulau Lancang Kepulauan Seribu Sejak dinyatak...
Bukan Sekadar Menghalang Umno Berpaling Tadah Tetapi Menghalang Anwar Menjadi Pm

Bukan Sekadar Menghalang Umno Berpaling Tadah Tetapi Menghalang Anwar Menjadi Pm

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 163 hits
Gempar Hishammudin bakal TPM HISHAMMUDDIN Hussein bakal dilantik menjadi timbalan perdana menteri seawal minggu ini dalam usaha Muhyiddin Yassin mengukuhkan pentadbiran Perikatan Nasional kata sumber Sumber memberitahu The Malaysian Insight...
Cara Kj Menghina Itulah Menjadi Punca Sebenar Kenapa Umno Bn Kian Ditolak Rakyat Ketika Sebelum Pru14 Lalu

Cara Kj Menghina Itulah Menjadi Punca Sebenar Kenapa Umno Bn Kian Ditolak Rakyat Ketika Sebelum Pru14 Lalu

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 369 hits
KJ PATUT TAHU BEZAKAN ANTARA MENYINDIR DAN MERENDAH RENDAHKAN WALAUPUN MUNGKIN BENDA TIDAK PERNAH DIAJAR DI UNIVERSITI OXFORD Jenis suka dok label dok condemn under estimated orang memang cukup masalah patut la selama ni orang muda mudah sk...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin