Tips Tudung Bawal On Point Terbentuk Sepanjang Hari


Tips Tudung Bawal On point Terbentuk Sepanjang Hari

Masih belum terlambat nak ucapkan Selamat pengantin baru buat pasangan Ayda Jebat dan Nabil Mahir yang baru je melangsungkan perkahwinan pada tarikh 1.1.2021 yang sudah. Paling berkenan dengan busana yang dipakai oleh Ayda Jebat masa majlis akad nikah.

Kelihatan ayu dan baju dia tak sarat dengan hiasan. Sedang elok je. Make up pun kena sangat. Tapi yang paling mencuri perhatian aku adalah tudung bawal satin yang dipakai oleh Ayda. Tudung dia on point menaikkan lagi seri pengantin. Gambar dari Instagram Ayda Jebat. 






Tips Tudung Bawal On point

Kalau nak tahu Dato Alha Alfa menjadi pilihan untuk menjadi jurusolek hari nikah Ayda Jebat. Dato juga sempat buat IG Story berkongsi tips untuk dapatkan muncung tudung supaya on point sepanjang majlis.

Masalah yang kerap dihadapi peminat tudung bawal terutama tudung bawal material Satin Silk ialah kesukaran untuk kekal terbentuk. Ini kerana materialnya yang lebih nipis berbanding material tudung lain.

Dato Alha ada kongsikan yang dia semburkan tudung dengan hair spray terlebih dahulu untuk mendapatkan tudung yang kekal terbentuk sepanjang majlis. Terbukti lah tips tu berkesan.

Sebenarnya tips menggunakan hair spray untuk bentukkan tudung juga turut dikongsi oleh Ija Bahar di Facebook. Dia kongsikan juga tip memilih hair spray yang betul sebab banyak jenis dan bukan semua orang suka terutama baunya.

Tips Pilih Hair Spray

#1 Harga Hair Spray ada yang mahal dan ada yang mampu milik, tapi tak bermaksud hair spray yang mahal itu berkesan. Jadi Ija nasihatkan untuk beli dan cuba.

#2 Ada pelbagai jenis bau hair spray. Dulu hairspray kebanyakkan berbau kuat, menyengat dan busuk. Tak semua orang suka dan tahan dengan bau yang kuat. Tapi sekarang dah banyak hair spray yang berbau wangi ada di pasaran tetapi harganya semestinya boleh tahan mahal.

#3 Tips paling utama ialah memilih hair spray jenis EXTRA/STRONG HOLD tak kisah apa jenama sekali pun. Kalau guna selain itu awning tudung yang keras tak akan terbentuk dan awning takkan bertahan lama.

Jangan main-main ya dengan tudung yang tak terbentuk elok. Bagi wanita berhijab kalau tudung tak terbentuk elok boleh rosakkan mood sepanjang hari.



Pengeras Tudung Jenama COMOT

Selain dari guna hair spray aku nak kongsikan satu lagi tips berkesan untuk dapatkan tudung yang terbentuk elok. Lagi seronok kalau guna pengeras tudung atau hijab starch ni ialah bau dia wangi, dan semestinya senang sangat nak guna.



Hanya spray beberapa semburan dah boleh nampak kesan dia. Cara yang betul untuk menggunakan hijab spray ialah:


Laraskan suhu seterika ikut material tudung anda. Goncang botol Hijab Spray. Sembur Hijab Spray pada jarak 6 hingga 7 inci di bahagian dalam awning tudung. Gosok rata guna seterika.







*Aku tak suka sembur hijab spray berlebihan, dan lagi satu untuk mudah untuk tahu tempat yang perlu diseterika ialah bentukkan tudung bawal menjadi segi tiga. spray tengah-tengah awning dibahagian dalam. 






Setakat ini testimoni dari pengguna suka Hijab Spray COMOT sebab ianya berbeza dengan pengeras tudung yang ada di pasaran. Tudung tak tinggalkan kesan ‘line’ bila terpenyek dan tak kembung bila pakai spek mata.

Boleh klik dan share LINK INI untuk bantu wanita yang hadapi masalah tudung tak on point. Semoga perkongsian kali ini membantu kau orang ya. Siapa je yang tak mahu cantik kan? 



 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2021/01/tips-tudung-bawal-on-point-terbentuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hari Hari Umi Tengok Kubur Ummar Tak Dapat Peluk Dari Jauh Sedekahkan Al Fatihah

Hari Hari Umi Tengok Kubur Ummar Tak Dapat Peluk Dari Jauh Sedekahkan Al Fatihah

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 325 hits
Tiada yang paling mengembirakan buat seorang ibu apabila dapat berita diri berbadan dua Tak kisahlah sama ada anak pertama kedua atau seterusnya kehadiran zuriat ibarat pelengkap rumah tangga Namun jika Allah uji kita sebagai hambanya perlu...
Hari Pertama Masuk Sekolah Anak Kembar Zizie Ezette Lari Panjat Pagar

Hari Pertama Masuk Sekolah Anak Kembar Zizie Ezette Lari Panjat Pagar

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 366 hits
Setiap ibu pasti teruja mahu menghantar anak ke hari pertama persekolahan Begitu juga kanak kanak ada di antara mereka yang tidak sabar mahu berjumpa rakan baru dan belajar bersama sama Tapi lain pula yang terjadi kepada pelakon Datin Seri ...
Nasi Lemak Di Pagi Hari

Nasi Lemak Di Pagi Hari

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 515 hits
Alhamdulillah Kenyang sepinggan nasi lemak sambal ikan bilis goreng Minum air suam je Cik abe ambik nasi lemak sambal kerang Air teh o panas Syukur dengan nikmat pagi ni Tapi Tak henti di situ Siap tapau nasi lemak dia sebab sedap dan kena ...
Miris Ratusan Juta Rakyat Indonesia Makan Tiap Hari Pakai Tahu Tempe Tapi Kedelainya Impor

Miris Ratusan Juta Rakyat Indonesia Makan Tiap Hari Pakai Tahu Tempe Tapi Kedelainya Impor

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 246 hits
Gambar Presiden Jokowi memborong tempe di pasar tradisional di Bogor 30 Oktober 2018 Indonesia adalah negara dengan konsumsi kedelai terbesar Setiap harinya diperkirakan ratusan juta penduduk Indonesia makan dengan lauk tahu tempe tak pedul...
Jurnal Harian Buat Kenangan Hari 7 Disember Yang Sangat Sibuk

Jurnal Harian Buat Kenangan Hari 7 Disember Yang Sangat Sibuk

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 278 hits
Di sebalik padatnya jadual hari ni alhamdulillah siap jugak semua urusan Simpan kat sini untuk ingatan manis masa akan datang 8am Pdpr bersama murid Tingkatan 5 Jawab soalan esei Q10 terus semak gun whatsapp10am Meeting bersama BPSH11am Rak...
Sambutan Hari Jadi Ke 3 Huwainaa Khayra Bertemakan Unicorn Pony

Sambutan Hari Jadi Ke 3 Huwainaa Khayra Bertemakan Unicorn Pony

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 295 hits
Assalamualaikum Syukur kerana masih dapat melangsungkan majlis hari jadi di kampung Walaupun dalam suasana yang tidak mengizinkan Fiza tetap berusaha untuk buatkan sambutan hari jadi Huwainaa di kampung mertua meriah walaupun dengan kehadir...
Setiap Hari Sy Doakan Suami M4ti Dia Ftnah Sy Ada Hubungan Dgn Abg Ipar Iaitu Abg Dia Sendiri

Setiap Hari Sy Doakan Suami M4ti Dia Ftnah Sy Ada Hubungan Dgn Abg Ipar Iaitu Abg Dia Sendiri

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 203 hits
loading Foto sekadar hiasan Baca perlahan lahan semoga dapat pengajaran dari kisah ini Assalam semua pembaca nak tanya orang yang tengah bermadu sebab yang berada disituasi ini sahaja yang akan faham
Ternyata Ini Kronologi Hari Ahad Diganti Minggu

Ternyata Ini Kronologi Hari Ahad Diganti Minggu

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 282 hits
Beberapa puluh tahun terakhir ini hari Ahad mulai lenyap dan bahkan ketika kita bertanya kepada siswa atau mahasiswa atau halayak umum mereka sudah tidak lagi tahu asal muasal Minggu yang berasal dari hari Ahad Dan mereka dengan entengnya m...
Anak Anak Zizie Ezette Menangis Panjat Pagar Hari Pertama Sekolah Mummy Terpaksa Bohong Sunat Ca

Anak Anak Zizie Ezette Menangis Panjat Pagar Hari Pertama Sekolah Mummy Terpaksa Bohong Sunat Ca

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 497 hits
Anak anak Zizie Ezette menangis panjat pagar hari pertama sekolah Mummy terpaksa bohong sunat cakap tunggu luar HARI pertama persekolahan tiga anak tersayang iaitu Aaric Aadam dan Aaleph menjadi momen terindah yang tidak mungkin dilupakan o...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap