Tips Cara Aku Buat Duit Dengan Blog


Dengan Blog Boleh Jana Duit? Pendapatan blogger malaysia, cara buat duit dengan nuffnang, cara buat duit dengan adsense. Soalan yang acap kali diajukan kepada diri aku ini. Once depa tahu aku blogging. Depa tanya, rajin eh hang blogging. Rajin lah untuk side income. Then depa terkejut. Depa tanya lagi. Dapat berapa sebulan? Hahah. Soalan sensitif ni. Aku cakap anggaran dalam RM300 ke RM400 sahaja. Lagi depa terkejut. Weh ajar ajarin aku donk. 
Tips Jana Buat Duit Dengan Blog
Dalam update post aku ini aku akan ajar korang yang baru berjinak nak bermain blog ini untuk dapatkan pendapatan sampingan dari dunia blogging ini. Adik adik ku sekalian, nak dapatkan sesuautu tu kena berusaha dengan gigih dan rajin. Ramai abang abang akak akak yang kecundang di separuh jalan dek tak boleh memberi komitment dengan blog ini. 
Nak jadi blogger ini kenalah kreatif banyak membaca only that senang nak menaip dengan lancar tanpa ada apa-apa halangan cuba menghalang. Aku mula active balik berblog tahun 2016. Padahal dah lama berkecimpung. Tapi kejap naik kejap turun. Mana nye susah nak jadi macam blogger benama Cik Epal Hijau. 
Nak jana duit ini ada beberapa step korang kena follow. Step aku akan terangkan satu persatu dibawah ini ya jangan bimbang. Ada apa-apa persoalan boleh lah ditanya di dalam ruangan komen di bawah. 
1. Kena Ada Blog Yes kena ada blog ye adik akak abang sekali. Untuk jana duit dengan blog ini kena ada blog. Susah ke nak buat blog? Semudah ABC. Dekat youtube ade mengajar cara membuat blog guna platform blogger.com (free punya). Atau korang boleh cuba usha post aku ini. Cara bina blog.
2. Buat Post yang Ori dan Menarik. Aku tahu,perasaan nak dapatkan duit membuak-buak. Membuatkan ramai para blogger baruan untuk memilih jalan singkat iaitu dengan membuat copy paste atau mencilok idea daripada blogger lain. Ini memang tak bertamadun bro and sis. 
Kita nak blogger tahan lama. Cuba untuk menaip sendiri, cuba ada identiti sendiri. Ni, kalau asyik dok copy pastVe orang punya post masuk dalam post kita. Orang perasan, orang nak ke follow blog kita? 
Jadi cuba untuk jadi kreatif. Buat postingan idea sendiri. Tak rugi ya. 
3. Cuba Tingkatkan Viewer At Least 100 Sehari. Aku tahu, untuk permulaan ini memang suka untuk dapatkan viewer atas 100. Yang unique view ya. Waktu aku mula-mula main blog dulu, memang aku rajin join segment, join giveaway untuk dapat kenalan, dan follower. 
Kenalan blog ini penting membantu menaikkan page view blog kita. Jadi rajin-rajinkan blogwalking ke blog orang lain ya. Dan drop comment. 
Cara cepat nak popularkan blog adalah dengan buat giveaway. Dulu aku rajin nak buat giveaway. Tapi bila tengok aku punya blog dah cukup stabil. Jadi lambat sikit la nak buat giveaway. 
4. Tingkatkan Follower Blog At Least 100 orang. Ni sama ja macam atas ini. Cuba at least dapatkan follower at least 100 orang. Camna nak dapat? Dengan blogwalking. Join segmen and join giveaway pun boleh tingkatkan follower korang


PART JANA DUIT MACAM MANA? 
Ok dah baca dah tips untuk dapatkan platfrom blog. Kalau blog korang dah ada 100 view sehari. ada 100 at least follower . Ini lah yang dinanti nantikan. Buat Duit Dengan Adsense. Bagi aku, untuk penadapat blog aku yang kaw kaw mabeles ialah dengan Buat Duit Dengan Adsense. So macam mana?  
Aku tak nak sembang platform lain untuk jana duit. Untuk blog aku, aku jana duit dengan menggunakan platform adsense sahaja. Memang aku tak nak blog aku serabut banyak sangat iklan sana sini. Cukup satu. Apa best dengan adsense ini? Ianya dibayar dalam matawang USD. Hanya letak je iklan dorang dalam blog korang. Tunggu orang click ja confirm dapat duit. Dalam USD Pulak tu. 
So camne cara dia? 
First korang kena follow dulu step yang aku bagi di atas itu. Kemudian nye, bila korang punya blog dah nampak mantap, viewer pun ramai atas 100 orang. Follower pun 100 orang. So this is the time. Ada yang masih beriklan dengan nuffnang, mereka tak tahu, adsense ni lagi laju nak dapat income. Nuffnang nak tunggu buffered earning. Aiyok tatayok. 
Cara daftar mungkin korang boleh baca kat post ini. >> https://www.niagahoster.co.id/blog/cara-daftar-google-adsense/  Ok tak? Kalau tak ok, korang msg kat bawah, korang tak paham. nanti aku rajin aku ajarlah korang cara apply google adsense untuk blog korang ok. 
DAH DAFTAR TAPI GAGAL atau Tak Lulus. Ya, kebanyakkan akan menghadapi kes ini, aku pun dulu waktu mula-mula nak beriklan adsense. 3 Kali wei kena reject. Berminggu minggu jugak lah aku tunggu sebelum diluluskan pihak adsense. Apa tips untuk lulus adsense ini? Haaaaaa. Aku tau korang akan tanya. 
Tips nya ialah, aku dah cakap di atas, tingkatkan viewers lebih dari 100 sehari. Penting sangat ini ya, pihak google nak tengok, korang punya blog dah stabil tak untuk siarkan iklan depa. Buat entry post lebih dari 200 patah perkataan dan gambar kurang dari 3. Camne nak tahu 200 patah perkataan? Teringat aku mula-mula daftar adsense dulu, aku guna microsoft word, dari situ aku nak tengok, cukup tak patah prkataan nya. haha. Buang post merapu, post yang merapu seperti bawah 200 patah perkataan, wordless. Senang cerita korang baca di post khas ini.  Tips Daftar Lulus Adsense walaupun follower and viewer sedikit

Ok done part adsense. Best masyuk dengan adsense ini. Once korang dah lulus adsense tu. Korang follow gak blog aku, camne nak increasekan pendapatan adsense tu ya. Cara letak iklan tu dekat mana sesuai orang mudah nampak ok

Last But Not Least, Bukan adsense je korang boleh dapatkan pendapat sampingan. Banyak lagi, tapi ada yang cepat ada yang lambat. Macam blog aku ni, pageview dah banyak. Memang akan ada usahawan or company approach kita untuk berikklan Sebab tu aku letak contact me dekat page blog aku tu. 
So ada lah tawaran pengiklanan. Dependlah. Macam blog aku ni, aku punya post meletup seperti tips pergi interviwer cabin crew. So ada lah company yang melatih orang untuk jadi good cabin crew ni dok email aku ajak collaboration. Sudi bayar aku sekian sekian untuk post tentang company or agency mereka. Bayaran dalam Rm150 ke Rm200. 
Ada yang siap offer price lagi tanpa kita tanya. Tu ok lah ye. 
Ok lah. Aku wish good luck kepada korang yang nak dapatkan pendapatan sampingan itu. Good Luck. Apa-apa pertanyaan silalah ajukan soalan di bawah. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.amerjaya.com/2020/05/cara-jana-buat-duit-dengan-blog.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
7 Tips Simpan Duit Lebih Banyak Berbanding Orang Makan Gaji Beribu Sebulan

7 Tips Simpan Duit Lebih Banyak Berbanding Orang Makan Gaji Beribu Sebulan

papar berkaitan - pada 10/5/2020 - jumlah : 545 hits
Terdapat sepasang suami isteri Kedua duanya bekerja Gaji mereka sama banyak Setiap hari gaji isteri membayar upah pengasuh anak bil semasa barang dapur barangan keperluan harian keperluan anak di samping keperluan sendiri iaitu makan tamban...
Gaji Bawah Rm2k Wanita Kongsi Tips Kumpul Rm19k Duit Kahwin Dalam 6 Bulan

Gaji Bawah Rm2k Wanita Kongsi Tips Kumpul Rm19k Duit Kahwin Dalam 6 Bulan

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 396 hits
Siapa cakap gaji bawah RM2 000 tak boleh menyimpan sehingga RM19 000 dalam tempoh yang singkat Ianya tidak mustahil dan wanita ini telahpun membuktikannya Dilamar suami pada Februari 2019 Nurrul Shahfika Ahmad hanya memiliki simpanan sekita...
Cara Buat Duit Melalui Perkhidmatan Yang Disediakan Oleh Google

Cara Buat Duit Melalui Perkhidmatan Yang Disediakan Oleh Google

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 916 hits
Hari hari kita menggunakan perkhidmatan yang disediakan oleh Google Syarikat Google telah memperkenalkan pelbagai applikasi bagi memudahkan kehidupan dan urusan kita Sama ada bagi tujuan melayari internet mencari maklumat menonton video dan...
Tips Cara Memasak Sambal Nasi Lemak Yang Tahan Hingga 4 Atau 5 Hari

Tips Cara Memasak Sambal Nasi Lemak Yang Tahan Hingga 4 Atau 5 Hari

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 580 hits
Tips Cara Memasak Sambal Nasi Lemak Yang Tahan Hingga 4 Atau 5 HariResepi Sambal Nasi Lemak Yang Tahan 4 5 Hari Tanpa Risau Jom baca tips hasilkan resepi sambal nasi lemak istimewa
Blog Berat Punca Income Adsense Sikit Dan Blog Tak Mesra Seo Cara Semak Kelajuan Blog 2020

Blog Berat Punca Income Adsense Sikit Dan Blog Tak Mesra Seo Cara Semak Kelajuan Blog 2020

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 482 hits
Assalammualaikum pembaca blog sekalian Ini cumalah post santai sahaja iaitu Blog Berat Punca Blog Tak Mesra SEO Income Pendapatan Adsense berkurang dan Cara Semak Timbang Kelajuan Blog Aku cuba cari artikle cara timbang blog tapi applikasi ...
Tips Meningkatkan Semburan Pompa Air Dengan Cara Mengatur Pipa

Tips Meningkatkan Semburan Pompa Air Dengan Cara Mengatur Pipa

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 294 hits
Jika dianalisa ternyata banyak diantara kita yang mengalami masalah pompa air semburan lemah dalam penggunaan sehari hari untuk itu pada artikel kali ini saya ingin membahas mengenai tips meningkatkan semburan pompa air dengan cara pengatur...
10 Tips Doktor Cara Elak Sakit Gastrik Semasa Puasa

10 Tips Doktor Cara Elak Sakit Gastrik Semasa Puasa

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 728 hits
10 Tips Doktor Cara Elak Sakit Gastrik Semasa Puasa Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Sesiapa yang ada penyakit gastrik mesti risau kan kalau masuk bulan Ramadan sebab kena puasa menahan lapar dan dahaga tak makan minum dari Subuh...
Trafik Blog April 2020 Uv Pageviews Hampir 200k Tips

Trafik Blog April 2020 Uv Pageviews Hampir 200k Tips

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 516 hits
Trafik Blog April 2020 UV Pageviews BR Search Keywords tips Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Sempena meraikan kejayaan Sayidah Napisah menulis entri blog paling sedikit pada bulan lepas kita pun update lah trafik blog April 2020 ...
Cara Custom Domain Blog Tanpa Kehilangan Trafik Pengunjung

Cara Custom Domain Blog Tanpa Kehilangan Trafik Pengunjung

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 325 hits
MAU ganti nama blog dengan nama domain sendiri tapi takut kehilangan pengunjung Ini dia Cara Custom Domain Blog Tanpa Kehilangan trafik atau pengunjung Banyak blogger seperti CB di awal awal ngeblog ragu ragu untuk membeli nama domain dan m...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats