Tidak Mustahil Pn Akan Bergolak Lepas Lantik Ismail Tpm




Tidak mustahil PN akan bergolak lepas lantik Ismail TPMOleh: Redzuan RF8 MediaJuly 19, 2021ShareKetiadaan strategi baharu menangani Covid 19 atau langkah menyelesaikan kebuntuan polisi sedia ada selepas Timbalan Perdana Menteri (TPM) baharu, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob masuk ke pejabat beliau menimbulkan tanda tanya, mungkinkah sesuatu yang tidak beres berlaku dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN).
Hal ini kerana Ismail dibayangkan sebagai ‘semangat baharu’ kepada kabinet PN bagi meredakan kemarahan rakyat berhubung kelemahan kerajaan menangani pandemik.
Bagi Timbalan Ketua Penerangan KEADILAN, G. Manivannan, tidak mustahil pelantikan Ismail tidak disenangi oleh sebahagian pemimpin Bersatu terutama yang mempunyai cita-cita besar untuk menjadi Perdana Menteri atau yang mendambakan jawatan TPM sebelum ini, sehinggakan TPM dari Umno itu seolah-olah tersekat langkahnya.
Oleh itu, katanya, jika berlaku perebutan kuasa dalam PN selepas ini maka rakyat tidak perlu terkejut.
“Sekiranya berlaku perebutan kuasa di antara mereka, rakyat Malaysia tidak perlu hairan kerana asal usul wujudnya PN pun adalah hasil perebutan kuasa.
“Bagi kita kuasa bukan untuk direbut antara satu sama lain, tetapi untuk memimpin agar rakyat dapat hidup dengan selesa, sejahtera dan bahagia. Selagi PN berkuasa, rakyat Malaysia hanya akan berdepan dengan pelbagai musibah,” katanya kepada Suara Keadilan.
Selain itu, Manivannan juga mengkritik kelembapan kerajaan PN memerangi wabak Covid 19 yang menjejaskan kehidupan seluruh rakyat.
Beliau tidak faham mengapakah kerajaan tidak mewujudkan pasukan khas dalam operasi melawan Covid sehingga berlaku pelbagai kecelaruan di beberapa kementerian juga kelemahan serius Kementerian Kesihatan Malaysia yang kekurangan wad menampung pesakit.
“Hasil data yang dikeluarkan oleh KKM, kes baru harian dan kes kematian telah meningkat tanpa terkawal.
“Seharusnya, Perdana Menteri dan Menteri-Menteri mewujudkan satu ‘bilik perang’ untuk memerangi wabak ini dari berleluasa. Namun, sebaliknya, negara kita mempunyai menteri yang sanggup ke luar negara, ketika kepimpinan mereka amat diperlukan di negara sendiri,” katanya sinis.
Manivannan merujuk kepada beberapa pemimpin politik PN termasuk menteri yang melakukan lawatan keluar negara baru-baru ini.
Katanya, sebagai pemimpin ahli politik parti pemerintah seharusnya menunjukkan tauladan yang baik ketika rakyat bertarung nyawa melawan virus maut.
“Lawatan ke Turki atau mana-mana pelosok dunia boleh ditangguhkan.
“Saya amat berharap pemimpin boleh meletakkan keutamaan dalam memimpin, dan keutamaan sekarang ialah untuk mengawal kes baru dan kes kematian harian, bukannya melawat negera-negara lain,” katanya lagi.
Sebelum ini tular di media sosial kritikan terhadap lawatan Azmin Ali ke Hagia Sophia di Turki dan kunjungan Ahli Parlimen Padang Rengas, Nazri Aziz ke Perancis yang menimbulkan ketidak puasan hati warga maya pada waktu rakyat tidak dibenar menziarahi keluarga sekali pun.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/07/tidak-mustahil-pn-akan-bergolak-lepas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pelantikan Sebagai Tpm Untuk Checkmate Umno Kenapa Ismail Tak Bincang Dengan Mkt Dulu Kata Puad

Pelantikan Sebagai Tpm Untuk Checkmate Umno Kenapa Ismail Tak Bincang Dengan Mkt Dulu Kata Puad

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 183 hits
July 7 2021 Ahli MKT Umno Puad Zarkashi berkata pelantikan itu bagi mematikan langkah Umno dalam isu menarik sokongan daripada kerajaan Perikatan Nasional PETALING JAYA Ismail Sabri Yaakob perlu patuh kepada keputusan ahli Majlis Kerja Tert...
Ismail Sabri Dilantik Sebagai Tpm Zahid Hamidi Umum Umno Tarik Diri Dari Kerajaan Pn

Ismail Sabri Dilantik Sebagai Tpm Zahid Hamidi Umum Umno Tarik Diri Dari Kerajaan Pn

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 333 hits
Ismail Sabri dilantik sebagai TPM Zahid Hamidi umum UMNO tarik diri dari Kerajaan PNBerkuatkuasa serta merta semalam Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri selepas sekian lama jawatan tersebut tidak diisi o...
Ismail Dilantik Tpm Tanpa Restu Umno Kalangan Pemimpin Terkejut

Ismail Dilantik Tpm Tanpa Restu Umno Kalangan Pemimpin Terkejut

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 177 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Beberapa pemimpin Umno terkejut dengan pelantikan salah seorang ahlinya sebagai Timbalan Perdana Menteri membayangkan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tidak membincangkan keputusan itu terlebih dahulu dengan pucuk...
Ismail Tpm

Ismail Tpm

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 246 hits
ISMAIL tidak sekongkol dengan DAP setakat ini jom sokong Sekaligus ini merupakan permulaan peningkatan kuasa pemimpin umno ke atas kerajaan Sekaligus satu signal umno AKAN tetap bersama PN di PRU Atas situasi ini apakah zahid dan Najib JUGA...
Ismail Sabri Kini Tpm Hishammuddin Hussein Dilantik Menteri Kanan Luar Negeri

Ismail Sabri Kini Tpm Hishammuddin Hussein Dilantik Menteri Kanan Luar Negeri

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 152 hits
DATUK Seri Ismail Sabri Yaakob dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri bagi membantu tugas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Pejabat Perdana Menteri menerusi satu kenyataan hari ini memaklumkan bagaimanapun kedudukan Ismail Sabri s...
Ismail Tpm Umno Tarik Diri Covid Turun

Ismail Tpm Umno Tarik Diri Covid Turun

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 245 hits
Apabila Tun cadangkan MAGERAN dengan satu penubuhan Jawatankuasa Covid tanpa CAMPURTANGAN politik ramai yang meremehkan terutama dari rumah agam Apakah kini walaupun mungkin tidak satu kesalahan melantik seorang TPM atau UMNO tarik diri sok...
Ismail Sabri Sebagai Tpm Dilandasan Yang Tepat

Ismail Sabri Sebagai Tpm Dilandasan Yang Tepat

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 216 hits
Ismail Sabri sebagai TPM dilandasan yang tepat Pelantikan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baharu diharap dapat membawa kelegaan dan kestabilan politik ketika negara masih memerangi pandemik Co vid 19 Mal...
Ismail Sabri Clocks In As Dpm

Ismail Sabri Clocks In As Dpm

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 205 hits
Time to get to work as Ismail Sabri Yaakob assumes his position as the deputy prime minister in Putrajaya PUTRAJAYA Ismail Sabri Yaakob clocked in at the deputy prime minister s office at Perdana Putra here today to start his duty as the No...
Pejabat Pm Harap Lantikan Ismail Perkuat Perpaduan Parti Kerajaan

Pejabat Pm Harap Lantikan Ismail Perkuat Perpaduan Parti Kerajaan

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 245 hits
malaysiakini comDiterbitkan 7 Jul 2021 5 23 pmDikemaskini 5 30 pmPejabat Perdana Menteri berharap pelantikan Ismail Sabri Yaakob sebagai timbalan perdana menteri dan Hishammuddin Hussein sebagai menteri kanan akan meningkatkan keupayaan ker...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris