Tidak Dapat Jawatan Puak Tahi Kucing Mahu Guling Tun M



Penyokong setia Dr Mahathir Mohamad, Khairuddin Abu Hassan hari ini mendakwa terdapat perancangan untuk menggulingkan perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad.

Saya dapat menghidu tindakan tidak bertanggungjawab puak-puak yang kecewa tidak dapat jawatan yang sedang berusaha untuk menjatuhkan Tun Dr Mahathir Mohamad selaku perdana menteri.Namun, puak-puak 'tahi kucing' ini terlalu kerdil bagi saya. Bukan niat saya untuk bersikap angkuh tetapi kalangan ini boleh dilipat-lipat masuk dalam kocek seluar saja.pMereka ini 'pot tin' kosong yang pandai bercakap tapi tak boleh bekerja," katanya dalam satu kenyataan.
Beliau mengulas kritikan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) PKR Kedah, Johari Abdul terhadap Mahathir yang didakwa seperti tidak tahu berbuat apa-apa dan hanya menghabiskan masa ke luar negara selepas Pakatan Harapan (PH) memenangi pilihan raya umum (PRU) lalu.

Johari semalam turut berkata kegagalan memahami konsep Malaysia baru menyebabkan kerajaan PH kini seolah-olah mengulangi kesilapan kerajaan terdahulu dan sekali gus menyebabkan rakyat kecewa.

Johari turut menggesa Mahathir agar berhenti bermain isu Najib sebagai 'pencuri' sedangkan bekas Perdana Menteri itu sudah dihadapkan ke mahkamah.

“Dr Mahathir hanya mengulangi ucapan yang sama bahawa Najib mencuri. Cukuplah, dia pun sudah ke mahkamah, biar mahkamah yang tentukan," kata Johari.


'Jangan kurang ajar dengan PM'

Mengulas lanjut Khairuddin meminta pihak yang gemar mengkritik perdana menteri supaya tidak bersikap 'kurang ajar' dan tidak melebih-lebih dalam mengeluarkan kenyataan.

Kalangan yang tidak mahu mengiktiraf kerja kuat Tun Dr Mahathir tolong jangan 'kurang ajar' dan usah melebih sangat.Perdana menteri yang sedang bertungkus lumus siang dan malam untuk membangunkan semula negara yang dirosakkan oleh kerajaan kleptokrasi memerlukan sokongan padu dari semua pihak.Ini bukan kerja perdana menteri seorang diri. Ia adalah tanggungjawab serta tindakan kolektif dari semua pihak dalam Pakatan Harapan," katanya.
Katanya, lawatan Mahathir ke luar negara juga bukanlah kerana bercuti sebaliknya untuk mendapatkan keyakinan dunia luar selepas imej negara yang tercemar dengan tindakan bekas perdana menteri Najib Razak.

Tegas Khairuddin, Mahathir tidak bertindak sendirian sebaliknya segala keputusan dibuat melalui sistem musyawarah dengan menteri-menteri PH yang lain.

"Janganlah suka buat andaian yang tidak berasas, Jangan sama sekali buat tuduhan melulu, niat dan motif mereka sudah pun diketahui.

"Sekarang adalah untuk semua pihak dalam Pakatan Harapan bekerja keras bagi menggalas tanggunjawab membela bangsa, agama dan tanahair. Kita baru menang PRU 14 dan bukan masa untuk berbalah bagi berebut jawatan," katanya.

Malaysiakini

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bankami.blogspot.com/2018/12/tidak-dapat-jawatan-puak-tahi-kucing.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Elok Letak Jawatan Pm Paling Tak Berguna Dan Gagal Tun Faisal Kecam Tun Mahathir

Elok Letak Jawatan Pm Paling Tak Berguna Dan Gagal Tun Faisal Kecam Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 470 hits
Elok letak jawatan PM paling tak berguna dan gagal Tun Faisal kecam Tun MahathirNetizen memuat naik video Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad di Twitter yang menunjukkan beliau memandu di pusat bandar raya Kuala Lumpur untuk melihat sen...
Izzah Letak Jawatan Tun M Saya Tak Tahu Apa Apa Yang Berlaku Dalam Pkr

Izzah Letak Jawatan Tun M Saya Tak Tahu Apa Apa Yang Berlaku Dalam Pkr

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 255 hits
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tidak tahu menahu punca Nurul Izzah Anwar meletakkan jawatan sebagai naib presiden PKR Apa Oh naib presiden Bukan dari PKR Saya tidak tahu beliau mesti mempunyai sebabnya Saya tidak tahu apa a...
Tun M Bersatu Akan Kaji Permohonan Rahim Thamby Chik

Tun M Bersatu Akan Kaji Permohonan Rahim Thamby Chik

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 351 hits
CYBERJAYA Parti Pribumi Bersatu Malaysia akan mempertimbangkan permohonan veteran UMNO yang juga bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik untuk menyertai parti itu Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata setiap permohona...
Gerakan Meminta Ahmad Zahid Hamidi Berundur Adalah Untuk Memenuhi Agenda Tun Dr Mahathir

Gerakan Meminta Ahmad Zahid Hamidi Berundur Adalah Untuk Memenuhi Agenda Tun Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 319 hits
oleh Ab Jalil Backer Gerakan meminta Ahmad Zahid Hamidi berundur adalah untuk memenuhi agenda Tun Dr Mahathir Dr Mahathir mahu Zahid dikeluarkan dari jawatan Presiden Mahathir sedar hubungan baik Zahid dengan Anwar Ibrahim akan menjejaskan ...
Tindakan Nurul Izzah Bersebab Tun M

Tindakan Nurul Izzah Bersebab Tun M

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 191 hits
CYBERJAYA Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan peletakan jawatan Nurul Izzah Anwar sebagai Naib Presiden PKR dilakukan berdasarkan sebab sebab tertentu Perdana Menteri bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu dan pada masa sa...
Tun Janganlah Dimatikan Umno Ini

Tun Janganlah Dimatikan Umno Ini

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 295 hits
Sejak awal lagi Tun Mahathir Mohamad dilihat bukan sekadar mahu mengalahkan UMNO dalam pilihanraya malah ingin menjadikan Bersatu sebagai pengganti kepada parti Melayu itu Selain dalam kempen kempen sebelum PRU14 beliau selalu mengatakan UM...
Ini Luahan Tun M Selepas Mendengar Berita Pemergian Muhammad Adib

Ini Luahan Tun M Selepas Mendengar Berita Pemergian Muhammad Adib

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 827 hits
Ini Luahan Tun M Selepas Mendengar Berita Pemergian Muhammad AdibIni Luahan Tun M Selepas Mendengar Berita Pemergian Muhammad Adib
Pertarungan Anwar Tun M Kejap Lagi Parti M Akan Lebih Mp Melayu

Pertarungan Anwar Tun M Kejap Lagi Parti M Akan Lebih Mp Melayu

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 243 hits
Parti PAN mempunyai 11 orang ahli parlimen Melayu Pribumi Melayu dan PKR 26 MP Melayu Ikut khabar banyak lagi MP Umno yang akan lompat masuk Pribumi DAP mempunyai 32 orang MP Cina Dari segi keutuhan etnik DAP merupakan parti yang bahagian t...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music