Tiada Pemimpin Ph Sedia Bekerjasama Dengan Muhyiddin Anwar


 
Presiden PKR Anwar Ibrahim mengakui Pakatan Harapan (PH) pernah mengadakan pertemuan bersama Perikatan Nasional (PN) bagi menghadapi pilihan raya umum ke-15 (PRU15), namun tiada sebarang keputusan dicapai.
“Jadi jangan cakap dan beri gambaran bahawa PH sudah bersetuju untuk bekerjasama dengan PN bagi menghadapi PRU15 nanti,” kata Anwar, menurut laporan Sinar Harian.
Katanya, PH tidak pernah bersetuju dengan kerjasama tersebut, malah tiada pemimpin dalam gabungan itu menyambut cadangan dibuat Muhyiddin Yassin.
“Jadi kenapa kita mahu riuh rendah? Keputusan PH sebelum ini adalah kita mahu kuatkan jentera parti masing-masing dan PH.
“Kalau boleh, kita mahu mengadakan program jelajah seluruh negara semula. Jadi kita jangan biarkan kenyataan Muhyiddin mempengaruhi kita melainkan kita sambut cadangannya,” kata Anwar.
Anwar sebelum itu diminta mengulas mengenai wujudnya kebimbangan dalam kalangan pemimpin PH bahawa pengundi bukan Melayu akan beralih sokongan atau memboikot PRU15 jika cadangan kerjasama PH-PN menjadi kenyataan.
Sementara itu, Anwar mempertahankan jumlah 12% ahli PKR yang keluar mengundi pada pemilihan parti dengan membandingkannya dengan prestasi parti lain.
“Ada orang bangkitkan peratusan keluar mengundi untuk pemilihan PKR kali ini hanya 12%, sedangkan pada pemilihan 2018 hanya 10% sahaja.
“Sejumlah 12% itu mewakili 100,000 ahli. Saudara boleh sebut parti mana yang ahli secara individu keluar undi sebanyak itu,” katanya.
Pada 27 Mei, penganalisis dilaporkan berpendapat, pemilihan PKR tahun ini, yang menyaksikan hanya 12.32% daripada 1.1 juta ahli keluar mengundi, mungkin akan menimbulkan keraguan terhadap pemegang jawatan.
Azizuddin Mohd Sani daripada Universiti Utara Malaysia berkata, peratusan yang terlalu rendah itu juga menimbulkan persoalan terhadap jumlah sebenar keahlian PKR.
Menurut dokumen kiraan akhir yang dilihat FMT, hanya 137,803 daripada 1,118,423 ahli yang layak keluar mengundi secara fizikal atau dalam talian. Ini bagaimanapun tidak termasuk lapan bahagian yang perlu melalui pemilihan semula susulan gangguan pada pemilihan hujung minggu lepas.
Jumlah itu menunjukkan undian dalam talian disambut baik dengan 70,200 daripada 76,932 yang mendaftar mengundi, namun peratusan keluar mengundi secara fizikal hanya 59,483 daripada 1.1 juta ahli yang layak.
Jawatankuasa Pemilihan Parti menetapkan proses pengundian semula melibatkan 13 bahagian di lima negeri dijalankan semalam dan hari ini, iaitu lapan cabang yang mengalami masalah teknikal dan lima cabang melalui proses bantahan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/05/tiada-pemimpin-ph-sedia-bekerjasama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar 4 Reps Get Leave To Appeal On Muhyiddin S Advice To Suspend Parliament

Anwar 4 Reps Get Leave To Appeal On Muhyiddin S Advice To Suspend Parliament

papar berkaitan - pada 24/5/2022 - jumlah : 124 hits
Opposition leader Anwar Ibrahim and four elected representatives have got the nod from the Federal Court to proceed with their appeal to challenge Muhyiddin Yassin s action in advising the Yang di Pertuan Agong to suspend Parliament during ...
Mahathir No Muhyiddin No Anwar

Mahathir No Muhyiddin No Anwar

papar berkaitan - pada 4/6/2022 - jumlah : 202 hits
No Muhyidin No Anwar membawa maksud Yes Ismail Dalam lain perkataan No Najib No Zahid membawa maksud Yes Ismail UMNO tiada pilihan menamakan Ismail poster boy menamakan PM semula untuk menang pilihanraya Shafie dan Mukhriz serta kemungkinan...
Dr Mahathir Says Yes To Big Tent But No To Anwar Or Muhyiddin At The Top

Dr Mahathir Says Yes To Big Tent But No To Anwar Or Muhyiddin At The Top

papar berkaitan - pada 3/6/2022 - jumlah : 162 hits
A big tent approach to the Opposition would be viable if it were not led by either PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim or Bersatu s Tan Sri Muhyiddin Yassin said Pejuang chairman Tun Dr Mahathir Mohamad In an interview with Utusan Malays...
119 Mp Sokong Muhyiddin Rafizi Menang Isyarat Tolak Anwar Kit Siang P

119 Mp Sokong Muhyiddin Rafizi Menang Isyarat Tolak Anwar Kit Siang P

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 160 hits
Antara paparan Sekilas Fakta 30 Mei 2022 1 Muhyiddin mahu jadi PM semula beritahu ada sokongan 119 MP 2 Saya hormat keputusan ahli Saifuddin ucap tahniah pada Rafizi 3 Kemenangan Rafizi mengejutkan isyarat penolakan terhadap Anwar 4 Keputus...
Ramai Pemimpin Pas Mahu Bersama Mn Razlan Anggap Kenyataan Muhyiddin Pandangan Peribadi

Ramai Pemimpin Pas Mahu Bersama Mn Razlan Anggap Kenyataan Muhyiddin Pandangan Peribadi

papar berkaitan - pada 22/5/2022 - jumlah : 191 hits
freemalaysiatoday com May 21 2022 6 00 PMAhli Majlis Kerja Tertinggi Umno Razlan Rafii berkata kenyataan Muhyiddin Yassin adalah pandangannya sebagai pengerusi Perikatan Nasional PETALING JAYA Seorang pemimpin tertinggi Umno menyifatkan ken...
Anwar Tak Ada Idea Najib Buang Masa Saja Debat Dengan Dia

Anwar Tak Ada Idea Najib Buang Masa Saja Debat Dengan Dia

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 100 hits
Timbalan Pengerusi BN Mohamad Hasan menyifatkan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim sudah tiada idea apabila membangkitkan soal audit forensik dalam usaha menyelamatkan Sapura Energ Berhad Secara sinis Mohamad menasihati bekas Perdana Menteri N...
Debating Anwar A Waste Of Time Says Mat Hasan

Debating Anwar A Waste Of Time Says Mat Hasan

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 111 hits
BN deputy chairperson Mohamad Hasan has described opposition leader Anwar Ibrahim as lacking ideas when he pushed for a forensic audit in an effort to save Sapura Energy Berhad Mohamad cynically advised former prime minister Najib Abdul Raz...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Wanita Terkejut Melihat Bawang Hijau Dijual Pada Harga Rm9 45 Sekilogram

Kuda Putih Sarawak Cable Boleh Jadi Menunggang Sendiri

Video Bersih Kesal Lantikan Ahli Baharu Spr Tidak Telus Mungkir Janji

Altimet Panjat Doa Di Masjid Nabawi Mahu Terus Lihat Faisal Halim Di Padang

Pemain Bola Diekori Sebelum Diserang Kata Polis