The Power Of Doa Tukar Cara Kita Berdoa Dengan 6 Cara Ini Mampu Ubah Kehidupan Lebih Baik


The Power Of Doa, Tukar Cara Kita Berdoa Dengan 6 Cara Ini Mampu Ubah Kehidupan Lebih Baik! Tidak dinafikan kuasa berdoa amatlah hebat. Magisnya mampu memperkenankan setiap permintaan dan harapan seorang hamba kepada penciptaNya.Dalam pada kita berdoa dengan bersungguh-sungguh dengan hati yang bersih, sebenarnya cara kita berdoa juga mempengaruhi apa yang kita perolehi.
Ada 6 formula dalam berdoa yang boleh kita ikut agar mampu mengubah kehidupan yang lebih baik.Tukar cara kita berdoa selama ini, In shaa Allah siapa yang betul-betul amalkan, The Power of Doa ini, boleh mengubah hidup kita menjadi yang lebih baik. Inshaa Allah..
FORMULA 1 Jika sebelum ini kita selalu berdoa, “Ya Allah berikanlah aku kekuatan.” Jika kita berdoa begitu, maka Allah akan sentiasa UJI untuk test kekuatan kita.
Jadi doa yang kita boleh betulkan ialah,
“Ya Allah lapangkan kesulitan apa yang aku hadapi ini, Ya Allah keluarkan aku dari kesulitan ini, Ya Allah bantulah aku “.
FORMULA 2 Selain daripada itu, kita sebelum ini mungkin selalu berdoa, “Ya Allah BERILAH aku…”. Jadi, selepas ini kita tukar sikit doa iaitu,
“Ya Allah KURNIAKANLAH aku…”
Kerana apa? Jika kita sebut BERI maka bila-bila masa Allah boleh ambil balik. Namun, jika sebut KURNIA, maka Allah akan kurniakan kita sesuatu sampai bila-bila InshaaAllah.
FORMULA 3 Satu lagi, selalu saya dengar dan nampak orang doa begini, “Semoga DIMURAHKAN rezeki”. Selepas ini, latihkan baca doa begini:
“Semoga DILIMPAHKAN rezeki yang berpanjangan dan berkat.”
Nampakkan dua perbezaan doa itu? Doa kena betul, sebab setiap doa kita Allah dengar dan yakin Allah makbulkan doa kita. Jadi dengan doa ini saya nampak betapa pentingnya untuk kita praktikkan dalam kehidupan seharian.
FORMULA 4 Selain itu, selalu kan kita berdoa seperti ini, contohnya, “Ya Allah, kurniakanlah kami zuriat, anak yang soleh dan solehah” dan setiap kali itu jugalah kita akan berasa kecewa, stress bila doa tidak dimakbulkan Allah.
Kalau selama ni kita hanya minta pada Allah sekadar nikmat sahaja. Kita tak benar-benar ikhlas meminta padaNya supaya diberikan nikmat yang lebih bernilai. Maka hari ini, ayuh kita tukar cara berdoa seperti ini, contohnya:
“Ya Allah, sekiranya dengan mempunyai zuriat dapat mendekatkan aku dengan diriMu maka makbulkan ya Allah..
Sekiranya dengan mempunyai anak membuatkan Engkau lebih memandangku ya Allah, maka kurniakanlah..
Sekiranya dengan mempunyai anak membuatkan ibadahku lebih bertambah dan solatku lebih khusyuk maka izinkanlah nikmat ini Engkau pinjamkan padaku ya Allah..
Kerana Engkau sahajalah sebaik-baik perancang dan Engkaulah Tuhan yang Maha mengetahui atas segala sesuatu yang terbatas bagiku.
Amin Ya Mujib.
Sebabnya, bilamana kita berdoa seperti di atas ini, matlamat dan objektif dalam doa itu bukan terfokus pada nikmat semata, tapi lebih ikhlas kerana hubungan kita pada Allah yang memberikan nikmat itu.
FORMULA 5
Selalu juga, bila kita berdoa kita minta macam-macam pada Allah.. hingga kita lupa nak bersyukur atas segala nikmat yang telah Allah beri.. Kita lupa nak bersyukur dengan rezeki yang sudah ada di hadapan kita.
Jadinya, bersyukur dulu atas apa yg Allah dah beri, maka Allah akan tambahkan lagi.. Sebagai contoh:
“Ya Allah, aku bersyukur umurku masih panjang lagi pada hari ini, maka Engkau jadikanlah hariku sebagai ibadah kepada Mu. Dan redhalah kepadaku ya Allah..”
FORMULA 6
Satu lagi cara berdoa adalah dengan mendoakan orang lain. Kerana bila mendoakan orang lain, seluruh malaikat di Arasy akan turut mengaminkan doa kita.. satu contoh,
“Ya Allah, sahabatku ini dalam kesulitan dan kesempitan ya Allah.. bantulah dia ya Allah, lapangkan kesulitannya.. permudahkan perjalanan hidupnya ya Allah..”
Semoga perkongsian ini bermanfaat.Sama-samalah kita amalkan dalam kehidupan seharian setiap kali selepas menunaikan solat. Apa yang penting doa bersungguh-sungguh, nyatakan dengan jelas apa yang dipinta dan yakin serta percaya segala permintaan kita akan dimakbulkan olehNya. Amin
Sumber:Intan Mdsah
The post The Power Of Doa, Tukar Cara Kita Berdoa Dengan 6 Cara Ini Mampu Ubah Kehidupan Lebih Baik! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/the-power-of-doa-tukar-cara-kita-berdoa-dengan-6-cara-ini-mampu-ubah-kehidupan-lebih-baik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bikin Pojok Dilan Ridwan Kamil Disarankan Lebih Baik Tangani Masalah Ekonomi

Bikin Pojok Dilan Ridwan Kamil Disarankan Lebih Baik Tangani Masalah Ekonomi

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 336 hits
Polemik kebijakan Gubernur Jawa Barat Ridwan Kamil yang mengabadikan pojok Dilan masih menuai kontroversi Banyak pihak menilai keputusan itu tidak memiliki urgensi meski tujuannya menumbuhkan budaya literasi
Jk Jokowi Lebih Baik Prabowo Sangat Jujur

Jk Jokowi Lebih Baik Prabowo Sangat Jujur

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 277 hits
Wakil Presiden RI Jusuf Kalla mengadakan nonton bersama debat Capres kedua antar di rumah dinasnya yang diikuti para staf wapres dan awak media Menurutnya debat kali ini sudah lebih baik dan terbuka dibanding yang sebelumnya Dia menilai mas...
Sejak Awal Melatih Bayi Berenang Mampu Meningkatkan Kemampuan Belajar Dan Lebih Yakin

Sejak Awal Melatih Bayi Berenang Mampu Meningkatkan Kemampuan Belajar Dan Lebih Yakin

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 404 hits
Bayi berenang Kini bukan lagi sesuatu yang pelik Sudah ramai ibu bapa yang menyedari kepentingan serta kebaikan berenang buat bayi mereka Mengajak bayi berenang boleh membahayakan jika tidak dilakukan dengan tepat Pastikan bayi anda dalam k...
Pria Yang Mampu Push Up Di Atas 40 Kali Memiliki Risiko Serangan Jantung Lebih Kecil

Pria Yang Mampu Push Up Di Atas 40 Kali Memiliki Risiko Serangan Jantung Lebih Kecil

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 212 hits
Dilansir dari New York Post sebuah penelitian yang dipublikasikan di jurnal Jama Network Open mengungkap temuan mengejutkan ini Diketahui bahwa pria usia paruh baya yang dapat melakukan push up sebanyak 40 atau lebih memiliki risiko masalah...
Sindir Neno Warisman Tkn Ingatkan Doa Untuk Kepentingan Yang Baik

Sindir Neno Warisman Tkn Ingatkan Doa Untuk Kepentingan Yang Baik

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 216 hits
Wakil Ketua TKN Abdul Kadir Karding menilai yang diucapkan Neno Warisman dalam acara Munajat 212 tak pantas disebut doa melainkan orasi politik pragmatis
Benarkah Sheet Mask Mahal Lebih Baik Daripada Yang Berharga Murah

Benarkah Sheet Mask Mahal Lebih Baik Daripada Yang Berharga Murah

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 244 hits
Benarkah sheet mask mahal lebih baik daripada yang berharga murah Faktor yang mempengaruhi harga sheet mask adalah material yang digunakannya Lembaran hydrogel lebih baik daripada katun jadi lebih mahal
Cara Pasang Addon The Magic Dragon Pada Kodi 18

Cara Pasang Addon The Magic Dragon Pada Kodi 18

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 359 hits
Sambutan terhadap Kodi nampaknya agak luar biasa sejak aplikasi penstriman kegemaran seperti tidak lagi dibangunkan dan apa yang ada hanyalah aplikasi klonnya Menggunakan Kodi tidaklah semudah Terrarium TV dan tetapi apabila telah dapat mem...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur