Teruskan Sanggah Najib Sejarah Telah Membuktikan Beliau Adalah Penakut


 
Dalam ucapannya di Kongres Nasional PKR Sabtu lalu, Rafizi Ramli menekankan laporan polis yang dibuat terhadap Najib Razak bukan saja untuk menyanggah pembohongan, propaganda palsu dan mainan sentimen perkauman yang dimainkannya, bahkan juga kerana menganggap bekas Perdana Menteri itu seorang yang penakut.
“Kita kena sanggah, tak boleh biarkan dia bermaharajalela, tak boleh biarkan Najib syok racun rakyat.
“Mulai hari ini semua kita bila balik, kita terus sanggah Najib sehingga kita hantar dia ke penjara.
“Hari Selasa nanti kita buat laporan polis secara besar-besaran, tak boleh biarkan dia main isu perkauman.
“Selepas ini kalau Najib berbohong kita buat laporan polis demi laporan polis…sebab saya tahu Najib penakut.
“Dia sembang kencang selama ini kerana tidak ada orang sanggah dia,” tegas Timbalan Presiden PKR itu lagi.
Benarkah Najib seorang yang penakut?
Seseorang itu, kalau dia seorang yang berani, dia pasti lebih berani apabila sedang berkuasa.
Malah, dengan adanya kuasa juga, seorang yang penakut pun mampu bertukar menjadi berani.
Lebih-lebih jika kuasa yang dimiliki itu ialah sebagai Perdana Menteri yang kekuasaannya tanpa sempadan dan mampu menundukkan ramai orang.
Tetapi, adakah Najib seorang yang berani ketika memegang jawatan Perdana Menteri?
Dengan kekuasaan dalam tangan sebagai Perdana Menteri ketika itu, tanpa keraguan, Najib boleh dianggap seorang yang amat penakut dan langsung tidak berani.
Beliau hanya sembang kencang ketika berucap secara sehala, tetapi tidak pernah berani untuk berdebat, waima berdialog sekali pun.
Di dalam Parlimen, semua isu berkaitan 1MDB dilarang sama sekali untuk dibincangkan kerana beliau takut untuk berhujah.
Semua sidang akhbar beliau hanya dihadkan kehadiran kepada media pembodek saja, manakala media yang kritikal dilarang terus untuk menghadirinya lantaran takut dengan soalan wartawan.
Dinding FB beliau langsung tidak berfungsi, kecuali menyiarkan berita dan gambar program-program yang dihadirinya saja.
Kenapa demikian?
Sebab utama, khususnya berkaitan skandal 1MDB, ialah kerana tingkah laku beliau ketika itu diasak dan disanggah oleh segenap lapisan rakyat daripada pelbagai penjuru.
Apa saja kenyataan, ucapan, idea dan cadangannya disanggah sebagai tidak relevan, malah asakan rakyat di media sosial berkaitan 1MDB hampir membuatnya terhimpit ke dinding.
Dengan sanggahan sedemikian rupa, walau ada kuasa sebagai Perdana Menteri dan dikelilingi puluhan penasihat serta pegawai di PMO, beliau akhirnya jadi penakut dan kecut.
Setelah UMNO hilang kuasa dan Najib dijatuhkan yang diikuti pelbagai pergolakan politik muncul kemudiannya, tumpuan kepada beliau beransur-ansur berkurangan, meski di ketika yang sama rakyat tidak lupa tentang barang kemas, beg tangan, wang tunai dan pelbagai perhiasan yang dirampas daripada kediamannya, selain kes mahkamahnya yang masih bertali-arus.
Dalam keadaan kurangnya tumpuan dan sanggahan itulah Najib mengambil kesempatan mempopularkan dirinya melalui slogan dan kempen Malu Apa Bossku, di samping lebih kerap turun bersosial bersama rakyat di kawasan tumpuan ramai dan memperlihatkan seolah-olah dirinya teraniaya.
Pokoknya Najib jadi popular melalui sembang kencangnya selaku “Perdana Menteri FB” sejak hilang kuasa tidak lain adalah kerana sanggahan rakyat terhadapnya tidak lagi sekuat ketika beliau berkuasa kuasa.
Kini, dengan tanpa kuasa dan bakal ke penjara, Najib sebenarnya bukanlah sudah bertukar menjadi berani.
Kalau ketika ada kuasa pun beliau penakut, tidak mungkin setelah tiada kuasa seperti sekarang, dirinya tiba-tiba jadi berani.
Beliau tampak berani dan macam serba tahu dengan pelbagai cadangan serta idea, walau terbukti di mahkamah dianya seorang yang serba tidak tahu, adalah semata-mata kerana tiada sanggahan sekuat dulu terhadapnya.
Walaupun kini beliau berani menyahut cabaran berdebat dengan Anwar Ibrahim, ia tidaklah membuktikan beliau benar-benar berani.
Ini kerana, Najib meletakkan pelbagai syarat dalam dalam debat tersebut, sementara Anwar langsung tidak meletakkan apa-apa syarat.
Pemimpin PH, kecuali beberapa orang tertentu saja, terutama selepas tidak lagi menjadi kerajaan, hampir tidak lagi menyanggah apa yang dilakukan Najib.
Hanya kini, setelah Rafizi kembali dan menjadi orang nombor dua dalam PKR, ternampak arus sanggahan terhadap Najib itu dilihat berpotensi bertukar daripada riak-riak kecil pada mulanya kepada ombak yang kian membesar.
Rata-rata netizen di media sosial memberi respon yang positif terhadap usaha Rafizi dalam menyanggah Najib itu dan beberapa isu yang beliau bangkitkan sejak kebelakangan ini seolah-olah kejutan kepada rakyat daripada lena yang panjang.
Percayalah, Rafizi dengan usahanya melakukan sanggahan terhadap Najib dalam pelbagai isu, bahkan laporan polis besar-besaran berkaitan waris Sulu juga sudah dilakukan, tidak mustahil ombak akan bertukar menjadi gelombang dalam beberapa bulan akan datang.
Dan percayalah juga, jika sanggahan ketika berkuasa pun mampu menjadikan beliau kecut dan penakut, sanggahan ketika laluan ke penjara semakin terbuka ini pasti lebih mudah lagi membuatkannya dibelenggu oleh rasa takut semula.
Dalam hal ini, tidak dinafikan ada benarnya apabila Rafizi kata Najib sebenarnya seorang yang penakut.
Yang penting, jangan berhenti menyanggah Najib dan semua pembohongan, propaganda palsu serta autanya mesti cepat-cepat disanggah. – ShahbudinHusin 22/07/2022.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/07/teruskan-sanggah-najib-sejarah-telah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rafizi Label Najib Razak Penakut

Rafizi Label Najib Razak Penakut

papar berkaitan - pada 18/7/2022 - jumlah : 244 hits
malaysiamerdeka comTimbalan Presiden PKR Rafizi Ramli mengajak ahli parti itu membuat laporan polis terhadap bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak secara besar besaran Selasa ini kerana memainkan isu perkauman Najib menjadi sasaran p...
Najib Claims He Had Inside Info On Macc Probe On Judge

Najib Claims He Had Inside Info On Macc Probe On Judge

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 160 hits
Datuk Seri Najib Razak claimed that he had inside knowledge of the Malaysian Anti Corruption Commission s probe into Judge Datuk Mohd Nazlan Mohd Ghazali NSTP MOHAMAD SHAHRIL BADRI SAALIKUALA LUMPUR Datuk Seri Najib Razak claimed that he ha...
Najib Says Received Another Anonymous Envelope Claims To Know What Src Trial Judge Told Macc Officers In Recent Probe

Najib Says Received Another Anonymous Envelope Claims To Know What Src Trial Judge Told Macc Officers In Recent Probe

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 144 hits
Former prime minister Datuk Seri Najib Razak today claimed to have knowledge of what took place during the Malaysian Anti Corruption Commission s recent probe of the trial judge who had found him guilty over the misappropriation of SRC Inte...
There S Underlying Reason Nazlan Brought In To Hear Src Case Najib

There S Underlying Reason Nazlan Brought In To Hear Src Case Najib

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 204 hits
Najib Abdul Razak noted that it was peculiar that the prosecution conceded that a judge initially set to hear the RM42 million SRC International corruption case against him had a brother who was an Umno member The former prime minister said...
Najib Berjaya Checkmate Nazlan Dan Mahkamah

Najib Berjaya Checkmate Nazlan Dan Mahkamah

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 310 hits
Oleh Sirajuddin AhmadPerkembangan terbaru perbicaraan kes SRC Datuk Seri Najib Razak semakin menarik apabila kedua mahkamah dan hakim yang menjatuhkan hukuman terhadap Najib Razak telah berjaya di Checkmate oleh pihak pembela Kes dimana DSN...
How Najib A K A Bossku Is Being Sabotaged By His Own People

How Najib A K A Bossku Is Being Sabotaged By His Own People

papar berkaitan - pada 16/7/2022 - jumlah : 215 hits
The question is is Lokman doing this on purpose Is Lokman a Trojan horse who is trying to hurt Najib instead of help save him The way things are going Najib may end up in jail while Ismail will continue to be prime minister while Lokman hmm...
Najib Patut Dikenakan Tindakan Tegas

Najib Patut Dikenakan Tindakan Tegas

papar berkaitan - pada 16/7/2022 - jumlah : 173 hits
Tindakan Dato Sri Najib Tun Razak yang menyalahkan bekas Peguam Negara dan kerajaan Pakatan Harapan dalam isu tuntutan waris kesultanan Sulu yang telah merampas aset Petronas sebagai satu tindakan yang terdesak dan mengelirukan Tommy Thomas...
Aset Petronas Disita Semuanya Bermula Di Zaman Najib Rafizi Ramli

Aset Petronas Disita Semuanya Bermula Di Zaman Najib Rafizi Ramli

papar berkaitan - pada 16/7/2022 - jumlah : 231 hits
Sejak berita mengenai tindakan waris Kesultanan Sulu menyita aset PETRONAS tersebar Dato Seri Najib Tun Razak bertubi tubi menyerang kononnya ia berpunca dari kegagalan pentadbiran Pakatan Harapan Lebih jahat lagi beliau mengalihkan pandang...
Tindakan Lokman Akan Menyebabkan Najib Masuk Penjara

Tindakan Lokman Akan Menyebabkan Najib Masuk Penjara

papar berkaitan - pada 16/7/2022 - jumlah : 204 hits
Sepatutnya Lokman Adam memainkan peranan untuk merapatkan Ismail Sabri dengan Najib Razak Sebaliknya Lokman mencetuskan krisis di antara Ismail Sabri dan Najib Lokman tidak membantu Najib langsung sebab tanpa campur tangan politik Najib aka...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday

Building Trust In The Digital Age The Rise Of Fraud Verification Services

Kelantan Polis Tahan Empat Penjawat Awam

Dibelasah Kerana Keluar Dating Dengan Isteri Orang

New Twist In Najib S Bid To Serve Jail Term At Home As Two Ministers Dispute Claims Over Supposed Royal Order