Teruskan Bangkit Ketua Pemuda Umno Tak Harus Gentar Dengan Ancaman Nga Kor Ming


 
Secara khusus, isu stoking bertulis kalimah Allah yang diangkat oleh Pemuda UMNO adalah isu agama yang secara langsung menyentuh soal kesucian serta maruah umat Islam.

Siapa pun yang mengaku beragama Islam memang wajar berasa marah dan bangkit dengan penghinaan tersebut, sekaligus sebagai suatu isyarat jangan cuba-cuba hal yang sama diulangi lagi.

Tetapi, DAP nampaknya cuba mengheret isu tersebut menjadi isu politik apabila Ketua Whip Parlimen parti itu, Nga Kor Ming cuba menakutkan Dr Akmal Salleh bahawa tindakannya itu boleh membawa padah kepada UMNO dalam PRU16 akan datang.

“Ketua Pemuda UMNO, Dr Akmal tidak seharusnya terus mencetuskan sentimen perkauman dan agama dengan sikap angkuh dan provokatif.

“Ini adalah tingkah laku yang berbahaya dan tidak boleh diterima sama sekali.

“Sekiranya Dr Akmal tidak mahu melihat UMNO terus kehilangan sokongan rakyat, beliau mesti bermuhasabah diri terlebih dahulu, dengan rendah hati menerima nasihat ikhlas, atau beliau akan dikenang sebagai punca kekalahan UMNO dalam pilihan raya,” kata Nga pada satu kenyataan.

Nga yang juga Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan menambah, manipulasi sentimen perkauman dan agama yang dimainkan Dr Akmal dalam isu stoking kalimah Allah adalah strategi lapuk yang tidak sesuai dengan usia mudanya dan era globalisasi pada hari ini.

Dalam hal ini, pertama sekali Nga tidak sepatutnya mengheret apa yang dilakukan oleh Dr Akmal dalam isu stoking bertulis kalimah Allah menjadi isu politik dengan ancaman menakut-nakutkan tentang padah yang bakal menimpa UMNO pada PRU.

UMNO adalah parti Melayu yang memperjuangkan kedudukan serta maruah Melayu dan Islam, maka tindakan beliau bangkit menentang penghinaan terhadap kalimah Allah adalah suatu kewajaran.

Antara mempertahankan maruah Melayu dan kesucian Islam dengan kemungkinan hilang sokongan rakyat pada PRU, sudah tentu membela maruah Melayu dan Islam adalah pilihan yang tiada kompromi bagi UMNO.

Lagi pun, UMNO hampir seratus-peratus dianggotai oleh Melayu/Islam, kecuali sejumlah kecil ada Bumiputera bukan Islam di Sabah yang menjadi ahlinya.

Dengan itu, berjuang seperti apa yang dilakukan oleh Dr Akmal lebih mungkin meningkatkan lagi sokongan pengundi Melayu/Islam negara ini kepada UMNO.

Lagi pula, dalam PRU, UMNO lebih banyak bertanding di kawasan majoriti pengundi Melayu/Islam berbanding di kawasan pengundi bukan Melayu.

Ia sama seperti DAP yang majoriti kerusi ditandinginya adalah kawasan bandar yang dihuni oleh pengundi bukan Melayu atau bukan Islam.

Dengan itu, kenapa UMNO perlu takut ditimpa padah seperti yang cuba digambarkan Nga itu?

Kekalahan UMNO di banyak kerusi pada PRU lalu bukanlah atas faktor tidak disokong pengundi bukan Melayu atau kerana mainan isu-isu Melayu dan Islam yang dimainkannya.

Sebaliknya, UMNO tewas kerana tidak disokong oleh pengundi Melayu sendiri yang lebih cenderung kepada parti Melayu lain atas pelbagai faktor, termasuk isu kepimpinan tertinggi UMNO yang tidak diterima oleh rakyat.

Kesimpulannya, Pemuda UMNO dan Dr Akmal tidak perlu takut dengan cubaan menakut-nakutkan yang dilontarkan oleh Nga serta DAP terhadapnya dalam isu stoking kalmah Allah ini.

Teruslah membela maruah Melayu dan Islam kerana berjuang mempertahankan maruah Melayu/Islam adalah perjuangan yang mesti melangkaui ketakutan kepada hilang kerusi atau undi.

Pengajaran mesti diberi kepada mereka yang cuba berlaku kurang agar, selain pendirian seperti yang diambil Pemuda UMNO inilah yang boleh menjamin insiden penghinaan kepada Islam tidak berulang lagi di masa depan. – ShahbudinHusin 19/03/2024.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/03/teruskan-bangkit-ketua-pemuda-umno-tak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Usah Jadi Penguat Kuasa Hakim Senator Mca Bidas Ketua Pemuda Umno

Usah Jadi Penguat Kuasa Hakim Senator Mca Bidas Ketua Pemuda Umno

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 67 hits
Ti Lian Ker mendakwa sikap Dr Akmal Saleh diteladani kumpulan vigilante yang mengambil tindakan sendiri dalam isu penjualan stoking tertera kalimah Allah PETALING JAYA Senator MCA menyifatkan Ketua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh seolah olah mah...
Nga Kor Ming Tak Perlu Masuk Campur Isu Stoking Kalimah Allah

Nga Kor Ming Tak Perlu Masuk Campur Isu Stoking Kalimah Allah

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 127 hits
SAFINA RAMLIGEORGE TOWN Naib Pengerusi DAP Nga Kor Ming dinasihatkan agar tidak campur tangan berhubung isu membabitkan stoking tertera kalimah Allah yang dijual di rangkaian pasar raya KK Super Mart Ahli Majlis Pimpinan Pusat Keadilan Fahm...
Pemuda Umno Dari Hidup Melayu Ke Boikot Kk Mart

Pemuda Umno Dari Hidup Melayu Ke Boikot Kk Mart

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 112 hits
SESUDAH SUBUH PERGERAKAN Pemuda Umno yang merupakan sayap kepada Umno melalui sejarah panjang dan menjadi organ penting dalam parti itu Selama tujuh dekad setengah ia bernafas di bumi ini Pergerakan itu ditubuhkan tahun 1949 dengan dipimpin...
Lagi Laporan Salah Laku Naib Ketua Pemuda Parti Politik Terhadap Remaja

Lagi Laporan Salah Laku Naib Ketua Pemuda Parti Politik Terhadap Remaja

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 167 hits
nbsp Gambar hiasan MERSING Tiga lagi laporan polis telah dibuat susulan penahanan seorang lelaki tempatan di sini yang disyaki meliwat remaja lelaki berusia 15 tahun Ketua Polis Daerah Mersing Superintendan Abdul Razak Abdullah Sani berkata...
Stoking Kalimah Allah Pemuda Umno Lapor Polis Kk Mart Rayu Jangan Boikot

Stoking Kalimah Allah Pemuda Umno Lapor Polis Kk Mart Rayu Jangan Boikot

papar berkaitan - pada 17/3/2024 - jumlah : 160 hits
malaysiakini comDiterbitkan Mar 16 2024 2 58 PMPemuda Umno akan membuat laporan polis berhubung kontroversi penjualan stoking tertera kalimah Allah oleh KK Super Mart sebelum ini Ketuanya Dr Akmal Saleh berkata laporan itu akan dibuat hari ...
Pemuda Umno Tunggu Hasil Siasatan Polis Terhadap Pemimpinnya Yang Terbabit Liwat

Pemuda Umno Tunggu Hasil Siasatan Polis Terhadap Pemimpinnya Yang Terbabit Liwat

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 107 hits
bharian com myOleh Mac 21 2024 4 35pmJOHOR BAHRU Pemuda UMNO Johor menunggu Polis Diraja Malaysia melengkapkan siasatan dan tindakan pendakwa raya sebelum memutuskan sebarang langkah susulan terhadap seorang pemimpin sayap itu yang disiasat...
Tiada Siapa Boleh Halang Pemuda Umno Boikot Habis Habisan Kk Mart

Tiada Siapa Boleh Halang Pemuda Umno Boikot Habis Habisan Kk Mart

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 120 hits
freemalaysiatoday com 20 Mar 2024 11 48 PMKetuanya Dr Akmal Saleh berkata tiada sesiapa mampu menghalang tindakan itu di sebalik nasihat presiden parti jangan berlebih lebihan Ketua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh berkata tiba masa memberi penga...
Pentingnya Muhasabah Diri

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Strategic Alliances For Business



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Sindiket Scammer Didalangi Warga Asing Tumpas

Mak Terpaksa Buat Banyak Kerja Untuk Dapat Rm700 Tiap Minggu Rupanya Ini Abang Buat Pada Mak

Pengalaman Anak Anak Sertai Poomsae Di 7th Hypermax Junior Taekwondo Invitational Championship 2023

Lumira Kawasan Rumah Moden Dan Ideal Di Eka Heights

Rethink Reuse Refill Challenging The Disposable Smoking Accessory Market

Batang Besi Sepanjang 0 75 Meter Yang Jatuh Dari Lori Tertusuk Lengan Dan Rusuk Kiri Seorang Pemandu Kereta