Terserempak Keluarga Diraja Ini Tanpa Pengiring Naik Ets Timbalan Ydp Agong Jadi Buah Mulut Rakyat




Bukannya satu rahsia lagi sekarang bahawa Timbalan Agong yang kini merangkap Pemangku Agong Sultan Nazrin Perak mempunyai biodata yang agak menarik dan mengagumkan.

Harus diingat, baginda adalah Fellow Kehormat Worcester College, Universiti Oxford dan juga Magdalene College, Universiti Cambridge; Ahli Pemegang Amanah Pusat Pe­ngajian Islam Universiti Oxford, Felo Diraja Institusi Pertahanan dan Keselamatan Malaysia (Malaysia Institute of Defense and Security); Felo Diraja Institut Ka­jian Strategi dan Hubungan Antarabangsa Malaysia (Institute of Stra­tegic and International Stu­dies); Felo Diraja Institut Keselamatan Awam Malaysia dan Penaung Diraja kepada Pusat Kewangan Islam Antarabangsa Malaysia.



Dengan latar belakang pendidikan yang hebat, tidak hairanlah baginda sering diundang untuk menyampaikan ucaptama di majlis-majlis dalam dan luar negara.

Baginda sering memberikan pandangan dan buah fikirannya dalam pelbagai isu mencakupi politik, sosial, ekonomi, kema­syarakatan, agama serta isu semasa yang sering diikuti dengan penuh minat oleh rakyat selain menjadi bahan perbincangan ilmiah serta bualan orang ramai.

Di negeri baginda sendiri umpa­manya, Sultan Nazrin memperkenalkan amalan mulia menghormati agama antaranya menitahkan bacaan ayat-ayat suci al-Quran sebelum majlis rasmi kerajaan.

Tambahan pula, beliau merupakan lulusan Harvard, pemegang PhD dan penulis buku. Selain itu, Sultan Nazrin juga selalu dilihat menjalani hidupnya seperti orang biasa. Sama seperti anda dan saya!

Ini terbukti apabila rakan kongsi netizen berkongsi gambar Sultan Nazrin dan keluarganya menggunakan ETS (Electric Train Service) di Twitter.



Baginda turut sempat meluangkan masa merakamkan gambar kenangan bersama orang ramai.

Sikap seperti ini, sememangnya menjadikan seseorang Raja Melayu akan lebih dekat di hati rakyat jelata apabila sesekali, baginda sudi mencemar duli untuk santai bersama-sama rakyat.

Setelah post tersebut menjadi vira4 di media s0sial, ramai rakyat Malaysia meluahkan rasa gembira dengan apa yang terjadi kerana keluarga kerabat diraja itu sangatlah rendah diri seolah-olah menjalani kehidupan yang mudah dan seperti rakyat biasa.

Semasa artikel ini dihasilkan, post tersebut telah pun mendapat lebih daripada 3.4k tweet dan lebih daripada 5.1k tanda like. Tertarik dengan peribadi keluarga diraja Perak ini, ramai yang menyatakan kekaguman mereka di bahagian komen jawatan itu. Beberapa komen adalah seperti yang ditunjukkan di bawah:



Selain memuji keluarga diraja ini, n3tizen juga mula berkongsi pengalaman peribadi mereka terserempak dengan Sultan Nazrin dan keluarga. Salah seorang n3tizen berkongsi bahawa dia pernah melayan keluarga diraja Perak di sebuah restoran pada suatu masa dulu.



Beliau berkata bahawa Sultan Nazrin dan isterinya adalah orang yang sangat baik, dan anak-anak mereka juga berperilaku sopan. Seorang lagi berkongsi bahawa dia pernah berjumpa Sultan di KLCC Foodcourt di aras 4.

Dia menjelaskan bahawa dia sangat terkejut dengan kehadiran Sultan Nazrin dan dia hanya mampu mengucapkan kata “Tuanku”.

Manakala perkongsian terakhir yang menarik perhatian kami adalah mengenai cerita seorang n3tizen ini yang katanya pernah melihat Sultan Nazrin di Kinokuniya KLCC sedang memilih buku untuk dibeli bukan sekali tapi beberapi kali.



Rupanya Sultan Nazrin ni seorang ulat buku.



Netizen turut berkongsi cerita bahawa Sultan Nazrin merupakan pelanggan tetap di kedai buku itu malah Sultan Nazrin membawa sendiri bakul untuk mengisi buku pilihannya sendiri!

Lebih mengejutkan beliau juga turut beratur bersama-sama orang awam semasa di kaunter pembayaran. Wah!



Selain itu, baginda aktif dalam program amal dan kemasyarakatan untuk kepentingan rakyat, khususnya bagi membantu golo­ngan miskin dan kurang bernasib baik.

Keprihatinan baginda terhadap kepayahan rakyat terserlah apabila tidak kekok menaiki bot dan menin­jau pusat-pusat pemindahan yang menempatkan mangsa banjir ketika bencana alam itu me­landa negeri Perak.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber: World of buzz & twitter.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://informasisantaiku.blogspot.com/2019/01/terserempak-keluarga-diraja.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Superman Pun Dah Tak Pakai Spende Kat Luar Penampilan Menjadi Buah Mulut Netizen Ernie Tutup Komen Ig

Superman Pun Dah Tak Pakai Spende Kat Luar Penampilan Menjadi Buah Mulut Netizen Ernie Tutup Komen Ig

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 1627 hits
TUJUH tahun lalu kehadiran penyanyi wanita kecil molek dengan nama pentas Ernie Zakri agak sukar mencuri perhatian bahkan dipandang sepi oleh peminat Mengakui pernah menyimpan hasrat untuk mengundurkan diri daripada industri seni suara nama...
Tarif Air Dijangka Naik Kenaikan Tidak Akan Beban Rakyat Menteri Air Tanah Dan Sumber Asli

Tarif Air Dijangka Naik Kenaikan Tidak Akan Beban Rakyat Menteri Air Tanah Dan Sumber Asli

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 337 hits
Tarif Air Dijangka Naik Kenaikan Tidak Akan Beban Rakyat Menteri Air Tanah Dan Sumber Asli Kadar tarif air mungkin akan dinaikkan secara berperingkat tahun ini selaras dengan usaha kerajaan untuk menstruktur semula industri perkhidmatan bek...
Timbalan Perdana Menteri Dedah Perbuatan Agong Ini Yang Dia Akan Ingat Sampai Bila Bila

Timbalan Perdana Menteri Dedah Perbuatan Agong Ini Yang Dia Akan Ingat Sampai Bila Bila

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 320 hits
Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail menyatakan kesedihannya susulan peletakan jawatan Sultan Muhammad V sebagai Yang di Pertuan Agong hari ini Beliau berkata ini kerana tuankulah yang berkenan memberi pengampunan penuh kepada ...
Undi Rahsia Raja Raja Penentu Agong Timbalan Yang Baharu

Undi Rahsia Raja Raja Penentu Agong Timbalan Yang Baharu

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 915 hits
KUALA LUMPUR Susulan peletakan jawatan oleh Sultan Muhammad V petang ini Majlis Raja Raja dijangka bermesyuarat dalam tempoh terdekat bagi memilih dan melantik Yang di Pertuan Agong yang ke 16 Laman web rasmi Majlis Raja Raja yang dikemas k...
Fatwa Kerajaan Ph Hina Ydp Agong Halal Usik Kerabat Ph Dan Dap Haram

Fatwa Kerajaan Ph Hina Ydp Agong Halal Usik Kerabat Ph Dan Dap Haram

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 401 hits
Bila KERABAT PH Di Kritik Perintah Tangkapan WAJIB Di KeluarkanPada pukul 2 00 petang 10 Januari 2019 Dato Lokman di minta hadir ke JSJ Bukit Aman untuk memberi keterangan berhubung satu video live bertajuk Kerajaan PH Cuba Melindungi Pembu...
Tarif Air Bakal Naik Rakyat Usah Bimbang Ujar Menteri Hancing

Tarif Air Bakal Naik Rakyat Usah Bimbang Ujar Menteri Hancing

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 280 hits
SELEPAS PH MEMERINTAH RAKYAT MAKIN SENANG MALAH KENAIKAN TARIF AIR MUNGKIN TIDAK MEMBEBANKAN KATA MENTERI MALAH RAKYAT USAH BIMBANG PH SENTIASA MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT MUNGKIN AIR PERCUMA SUDAH TIDAK RELEVAN Tarif air dijangka naik kata Me...
Rakyat Malaysia Bersyukurlah Minyak Petrol Ron 95 Dan 97 Turun 1 Sen Diesel Naik Hancing Viral Rakyatsenang

Rakyat Malaysia Bersyukurlah Minyak Petrol Ron 95 Dan 97 Turun 1 Sen Diesel Naik Hancing Viral Rakyatsenang

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 315 hits
Kerajaan PH membuktikan semakin populis dan disukai nitizen dengan pengumuman harga minyak yang turun hanya 1 sen turun petrol ron95 dan 97 sahaja turun tetapi diesel naik pula 1 sen Rakyat sepatutnya bersyukur kerana kerajaan hari ini prih...
Rakyat Zimbabwe Demo Rusuh Karena Harga Bbm Naik 150 Persen

Rakyat Zimbabwe Demo Rusuh Karena Harga Bbm Naik 150 Persen

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 194 hits
Rakyat Zimbabwe sudah tiga hari menggelar aksi turun ke jalan untuk menentang kenaikan harga bahan bakar minyak yang mencapai 150 persen
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment