Terlajak Kesian Apabila Pasangan Pengantin Ini Dianiaya Pihak Katering Bayar Rm11 000 Tapi Yang Dapat Kek Polestrin




Sepasang pasangan pengantin Filipina bertindak menahan pihak katering majlis perkahwinannya ekoran persediaan serta mendapat tahu apabila kek yang dipotong dibuat berasaskan polistrin.

Shine Tamayo, 26 dan pasangannya Jhon Chen, 40 telah membayar lebih RM11,000 kepada perunding perkahwinannya yang berjanji untuk menyediakan makanan dan dekorasi sekitar majlis perkahwinan mereka di Bandar Pasig, Phillipines.

Walau bagaimanapun, setibanya pasangan itu di tempat perkahwinan, mereka mula menyedari bahawa tidak ada satu pun makanan dihidangkan kepada para tetamu dan kek 2 tingkat yang di buat adalah palsu.

Pasangan tersebut kemudian terpaksa membeli sebekas nasi dan mee goreng yang dijual di sebuah restoran berdekatan untuk dibawa ke tempat resepsi perkahwinan itu.

Selain perlu berlari untuk membeli makanan, pasangan pengantin itu turut kecewa kerana terpaksa menghidangkan air anggur dan makanan ‘jalanan’ kepada tetamu.




Namun, momen tersebut tidak berakhir setakat itu apabila tiba masa mereka memotong kek 2 tingkat itu, ianya hanyalah kek diperbuat daripada gabus, dengan diselaputi gula aising.

Malu, marah, sedih dan kecewa, perasaan pengantin bercampur-baur dengan perkahwinan idaman yang dimpikan bertukar tragedi.




Perkara tersebut kemudian dibawa kepada pihak polis untuk menyiasat perancang perkahwinan yang bertanggungjawab diatas kekecohan itu.

“Perempuan yang saya bayar untuk makanan dan segala persiapan telah merosakkan perkahwinan saya.  Dia penipu! Dia sentiasa meminta saya duit dan saya akan selalu memberinya kerana percaya dia akan menjadikan perkahwinan impian saya realiti.”

“Saya takkan terima permohonan maaf daripada dia.  Minta maaf tak cukup.  Dia perlu dipenjarakan kerana merosakkan majlis itu.”

“Saya tak pernah rasa dimalukan seperti ini sepanjang hidup.  Ini sepatutya menjadi pengalaman yang terindah, namun ia adalah sebaliknya.”



Sumber: Daily Mail via siakapkeli

7 Tips Memilih Katering Perkahwinan bagi mengelak anda terkena nasib yang sama.
Salah satu daripada aspek yang penting dalam sesebuah majlis perkahwinan ialah urusan menempah katering. Ye la kan, orang datang kenduri kahwin pun agenda paling utamanya ialah tak lain dan tak bukan untuk makan nasi minyak. Betul tak?

Makanan memang amat penting kerana ia memberi ‘overall impression’ bagi majlis perkahwinan anda. Kalau makanan anda sedap, memang ia sudah cukup memberi gambaran yang baik oleh tetamu jemputan majlis perkahwinan anda. Berikut adalah tips-tips tersebut:

TIPS 1:
QUOTATION
Dapatkan sebut harga yang terperinci. Nyatakan segala apa yang anda inginkan dengan jelas. Lauk-pauk, pencuci mulut, nasi minyak atau nasi putih, khemah, meja makan pengantin, meja VIP dan sebagainya yang berkaitan dengan hal-hal makanan. Gunakan maklumat-maklumat yang sama ini untuk anda dapatkan sebut harga daripada penyelia- penyelia yang lain jadi anda boleh membezakan penyelia manakah yang memberi perkhidmatan yang terbaik pada harga yang terbaik (mampu).



TIPS 2:
PILIHAN KATERER
Pastikan sekurang-kurangnya anda cuba dapatkan 3 sumber katering yang berlainan untuk bandingkan harga yang paling berbaloi dan dalam masa yang sama menyediakan makanan yang terbaik. Gunakan maklumat yang sama tadi (dalam Tips 1) untuk anda minta sebut harga daripada 3 penyedia ketering yang berbeza. Bandingkan dan pilih caterer yang terbaik.

TIPS 3:
JUMPA SENDIRI
Adalah lebih baik urusan bersama katering ini anda sendiri dan pasangan atau bersama keluarga anda yang pergi bertemu secara bersemuka dengan pihak katering. Ingat seperti yang saya katakan tadi, makanan merupakan aspek terpenting dalam menjayakan sesebuah majlis perkahwinan. Anda hanya ada sekali ini sahaja untuk memberi reaksi yang terbaik kepada tetamu anda. Kalau makanan anda sedap, sudah cukup untuk memberi maklum balas yang baik dan boleh membuatkan tetamu anda berpuas-hati dan gembira di majlis perkahwinan anda.

Jangan hanya berhubung dengan katerer melalui telefon atau SMS sahaja. Ini dapat mengelakkan sebarang bentuk penipuan. Pastikan syarikat katerer itu berdaftar dan boleh dipercayai.

TIPS 4:
CAJ TERSEMBUNYI
Tanya dan pastikan dengan penyelia pilihan anda adakah ada caj-caj lain yang ‘tersembunyi’ ketika menetapkan sebut harga. Mana tahu nanti anda kene bayar lebih daripada yang anda minta. Yang penting mengikut bajet yang kita telah tetapkan.

TIPS 5:
CARA BAYARAN
Penting bagi anda mengetahui cara bayarannya. Jangan membuat bayaran habis kerana sebagai langkah keselamatan. Kebiasaannya caterer akan mengambil bayaran sebanyak 30%, 50% , 70% atau 90% tidak lebih dari itu. Selebihnya akan dibayar selepas majlis.

TIPS 6:
FOOD TESTING
Ingat jangan lupa untuk mencuba rasa masakan yang anda pilih bagi mengetahui makanan yang menjadi pilihan anda sedap atau tidak. Sebaiknya rasalah makanan di majlis perkahwinan yang disediakan oleh katerer. Ini lebih selamat.

TIPS 7:
CUSTOMER FEEDBACK DAN RATING
langkah untuk kita membaca segala malumbalas pelanggan adalah penting agar kita dapat melihat sejauh mana pengalaman caterer dalam berdepan dengan pelanggan yang berbeza-beza selain dari untuk kita meletakkan paras jangkaan atau ‘level of expectation’.

Inilah beberapa tips yang sempat kami dikongsikan bersama anda tentang bagaimana yang anda boleh berurusan dengan katering perkahwinan bagi mendapatkan pakej makanan paling murah dan dalam masa yang sama kualitinya memuaskan anda.

Sumber: Malaysiamenjerit via realmerah.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/01/6-gambar-terlajak-kesian-apabila.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kesian Memang Kesian Tapi Ini Cara Bagi Anak Senyap Masa Neb Haziq Hotfm Nak Anak Cepat Sihat

Kesian Memang Kesian Tapi Ini Cara Bagi Anak Senyap Masa Neb Haziq Hotfm Nak Anak Cepat Sihat

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 479 hits
Heidy Cayra anak kepada penyampai radio Haziq Hussni atau lebih dikenali sebagai Haziq HotFM telah dimasukkan ke wad setelah 3 bulan batuk berterusan Sehingga minggu lepas dia kerap batuk teruk muntah berkahak yang banyak Setelah melakukan ...
Subsidi Dicabut Pns Bayar Parkir Langganan Di Irti Monas Rp 550 000 Perbulan

Subsidi Dicabut Pns Bayar Parkir Langganan Di Irti Monas Rp 550 000 Perbulan

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 194 hits
Usai subsidi dicabut PNS dikenakan tarif sebesar Rp 352 ribu setiap bulan untuk motor dan Rp 550 000 untuk mobil
Video Pengantin Kecewa Kek Kahwin Ditempah Rupanya Polisterin Bersadur Aising

Video Pengantin Kecewa Kek Kahwin Ditempah Rupanya Polisterin Bersadur Aising

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 731 hits
521 SHARES Sedih hati seorang pengantin perempuan yang kecewa apabila ditipu oleh katerer kerana menyediakan kek yang diperbuat daripada polisterin pada hari bahagia wanita tersebut lapor Dailymail Shine Tamayo 26 dan pasangannya Jhon Chen ...
Berjam Jam Tunggu Customer Tak Muncul Staff Terpaksa Bayar Rm161 40 Kakitangan Secret Recipe Dianiaya Pelanggan

Berjam Jam Tunggu Customer Tak Muncul Staff Terpaksa Bayar Rm161 40 Kakitangan Secret Recipe Dianiaya Pelanggan

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 370 hits
Berjam jam tunggu customer tak muncul staff terpaksa bayar RM161 40 Kakitangan Secret Recipe dianiaya pelangganMalang nasib kakitangan di sebuah restoran cawangan Secret Recipe di Tesco Melaka yang dianiaya oleh pasangan suami isteri yang t...
3 Kali Dicekup Khalwat Tapi Dengan Pasangan Berbeza

3 Kali Dicekup Khalwat Tapi Dengan Pasangan Berbeza

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 378 hits
p ppSeorang gadis dari Marang sekali lagi dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah di Kuala Terengganu p
Sedikit Rumit Tapi Berbaloi Resepi Kek Coklat Ala Kek Chocolate Secret Recipe

Sedikit Rumit Tapi Berbaloi Resepi Kek Coklat Ala Kek Chocolate Secret Recipe

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 1364 hits
Sedikit Rumit Tapi Berbaloi Resepi Kek Coklat Ala Kek Chocolate Secret RecipeJika anda seorang penggemar kek adalah mustahil jika anda tidak pernah mencuba kek chocolate indulgence yang dijual di Secret Recipe Meskipun harganya agak mahal s...
Azeez Bayar Ikat Jamin Rm800 000 Abangnya Rm500 000

Azeez Bayar Ikat Jamin Rm800 000 Abangnya Rm500 000

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 253 hits
Diterbitkan pada 16 January 2019Datuk Seri Abdul Azeez Rahim meninggalkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur 16 Januari 2018 Foto oleh Shafwan ZaidonKUALA LUMPUR 16 Jan Anggota Parlimen Baling Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim yang mengaku tidak...
4766 Ditendang Lewat Bayar Hutang Rm100 000 Harian Metro 9 1 19

4766 Ditendang Lewat Bayar Hutang Rm100 000 Harian Metro 9 1 19

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 575 hits
Kuala Lumpur Dia ditendang di paha beberapa kali sehingga cedera teruk dan tidak boleh berjalan oleh kenalan sendiri akibat lewat membayar hutang RM100 000 seperti diminta Bukan saja dibelasah malah wanita hanya mahu dikenali sebagai Mun 50...
Pengantin Terpaksa Beli Nasi Kosong Dan Mee Goreng Katerer Penipu Buat Kek Guna Polisterin

Pengantin Terpaksa Beli Nasi Kosong Dan Mee Goreng Katerer Penipu Buat Kek Guna Polisterin

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 664 hits
Pengantin Terpaksa Beli Nasi Kosong Dan Mee Goreng Katerer Penipu Buat Kek Guna Polisterin Sepasang pasangan pengantin Filipina bertindak menahan pihak katering majlis perkahwinannya ekoran persediaan serta mendapat tahu apabila kek yang di...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb