Terkini Pelitup Muka Di Tempat Tertutup Tidak Lagi Diwajibkan L Ikuti Sop Terbaru Kkm



Terkini : Pelitup Muka Di Tempat Tertutup TIDAK LAGI DIWAJIBKAN l Ikuti SOP Terbaru KKM. Berita terbaru kepada rakyat Malaysia, baru sahaja sebentar tadi Dato’ Khairy Jamaludin membuat pengumuman terbaru mengenai SOP pemakaian pelitup muka di tempat umum negara Malaysia.
Sebelum ini negara kita telah menetapkan kewajipan memakai pelitup muka di tempat orang ramai dan umum. Namun begitu, dibawah Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) baharu sahaja menggariskan panduan SOP terbaru pasca endemik COVID19 di Malaysia.
Makluman Baru : SOP Terkini Pemakaian Pelitup Muka Berkuatkuasa 7 September 2022 Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) ingin mengumumkan mengenai bahawa pemakaian pelitup muka di dalam bangunan (indoor) kini adalah atas pilihan masing-masing(optional).
Namun begitu, pemilik premis boleh menentukan sama ada pengunjung dikehendaki wajib memakai pelitup muka atau boleh memilih untuk terus memakai pelitup muka di premis.
Selain itu orang ramai AMATLAH DIGALAKKAN memakai pelitup muka kerana ia terbukti mampu mengurangkan penularan jangkitan COVID19.
Pengumuman terbaru ini adalah sebagai tanda negara kita sedang menuju endemik secara penuh bagi COVID19. Namun begitu, orang ramai dinasihatkan perlulah peka akan keadaan dan situasi memandangkan COVID19 masih wujud dan tidak terbasmi.
Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM), AMAT DIGALAKKAN kepada orang ramai agar pemakaian pelitup muka terus diamalkan terutamanya apabila dalam situasi atau tempat:
Berada di kawasan ramai orang dan sesak seperti pasar malam, stadium, gedung membeli belah dan rumah-rumah ibadah; Individu bergejala seperti demam, batuk dan selsema; Individu berisiko tinggi seperti warga tua, orang dengan penyakit kronik, individu dengan imuniti rendah dan ibu mengandung; dan  Melakukan aktiviti bersama orang yang berisiko tinggi seperti warga emas dan kanak-kanak. Mengenai keperluan pemakaian pelitup muka di luar bangunan(outdoor) contohnya dan kawasan terbuka adalah sama seperti yang diumumkan sebelum ini iaitu TIDAK DIWAJIBKAN. Walau bagaimanapun, Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) menggalakkan agar pemakaian pelitup muka di luar bangunan untuk terus diamalkan sekiranya:
Berada di kawasan ramai orang dan sesak; Individu bergejala seperti demam, batuk dan selsema; Individu berisiko tinggi; dan Melakukan aktiviti bersama orang yang berisiko tinggi seperti warga emas dan kanak-kanak. Bagi merujuk senarai baharu SOP mengenai pelitup muka, anda semua boleh merujuk garis panduan yang disediakan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) dibawah:

Bilakah Tarikh Kuatkuasa SOP Pelitup Muka Terbaru? Untuk  makluman kepada rakyat Malaysia semua, tarikh kuatkuasa SOP Pelitup Muka Terbaru Berkuatkuasa hari ini bersamaan 7 September 2022.
Mengenai penularan COVID19, Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) akan terus memantau situasi COVID19 dari semasa ke semasa samada di dalam dan luar negara demi memastikan kesiapsiagaan KKM dalam perkhidmatan kesihatan berada dalam keadaan yang baik dan terbaik bagi memastikan kesejahteraan rakyat Malaysia dalam menghadapi status mengenai penularan COVID19.
Pesanan umum, Kelonggaran yang diberikan Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) ini bukanlah bermakna orang ramai boleh memandang ringan dan tidak serius risiko jangkitan COVID19, nasihat dari kami, tetaplah patuhi SOP walau dimana anda berada kerana COVID19 masih menghuni didalam komuniti masyarakat kita.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2022/09/sop-pelitup-muka-tidak-diwajibkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sop Terkini Pelitup Muka Akan Diumum Rabu Ini Kj

Sop Terkini Pelitup Muka Akan Diumum Rabu Ini Kj

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 187 hits
KELONGGARAN SOP PELITUP MUKA DI TEMPAT AWAM Kementerian Kesihatan Khairy Jamaluddin akan membuat pengumuman mengenai ketetapan baharu pemakaian pelitup muka selewat lewatnya Rabu ini 7 September 2022 Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin berk...
Sop Pemakaian Pelitup Muka Mulai 7 September 2022

Sop Pemakaian Pelitup Muka Mulai 7 September 2022

papar berkaitan - pada 8/9/2022 - jumlah : 196 hits
SOP Pemakaian Pelitup Muka Mulai 7 September 2022 Pelitupmuka Mask facemask
Pemakaian Pelitup Muka Di Ruang Tertutup Akan Dimansuhkan

Pemakaian Pelitup Muka Di Ruang Tertutup Akan Dimansuhkan

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 118 hits
Pemakaian Pelitup Muka Di Ruang Tertutup Akan Dimansuhkan Persatuan Perubatan Malaysia mengesyorkan kepada kerajaan untuk mengkaji semula prosedur operasi standard penggunaan pelitup muka di ruang tertutup susulan amalan yang semakin mening...
Pemakaian Pelitup Muka Tak Lagi Diwajibkan Berkuatkuasa Serta Merta

Pemakaian Pelitup Muka Tak Lagi Diwajibkan Berkuatkuasa Serta Merta

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 135 hits
Pemakaian pelitup muka di tempat tertutup tidak lagi diwajibkan berkuat kuasa serta merta umum Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin Menurutnya keputusan itu dibuat berdasarkan penilaian semasa Kementerian Kesihatan Mengulas lanjut katanya pe...
Maklumbalas Terhadap Sop Pemakaian Pelitup Muka

Maklumbalas Terhadap Sop Pemakaian Pelitup Muka

papar berkaitan - pada 9/9/2022 - jumlah : 171 hits
MAKLUMBALAS TERHADAP SOP PEMAKAIAN PELITUP MUKA Semalam Menteri Kesihatan Malaysia YB Khairy Jamaluddin telah mengumumkan prosedur terkini pemakaian pelitup muka Ringkasan saya ambil dari website Buletin TV3 seperti berikut Ringkasan SOP Pe...
Kpm Tak Wajibkan Pemakaian Pelitup Muka Di Sekolah Dr Radzi Jidin

Kpm Tak Wajibkan Pemakaian Pelitup Muka Di Sekolah Dr Radzi Jidin

papar berkaitan - pada 10/9/2022 - jumlah : 163 hits
Kementerian Pendidikan tidak mewajibkan pemakaian pelitup muka sama ada di dalam atau luar bangunan kawasan sekolah Menteri Kanan Pendidikan Datuk Dr Mohd Radzi Jidin berkata pemakaian pelitup muka di kawasan sekolah pada ketika ini adalah ...
Terkini Pm Umum Bantuan Khas Kewangan Rm350 Rm700 L Ikuti Syarat Kelayakan

Terkini Pm Umum Bantuan Khas Kewangan Rm350 Rm700 L Ikuti Syarat Kelayakan

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 202 hits
Terkini PM Umum Bantuan Khas Kewangan RM350 RM700 l Ikuti Syarat Kelayakan Kerajaan mengumumkan Bantuan Khas Kewangan bagi mereka yang layak Menurut pengumuman Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Ismail Sabri pemberian bantuan adalah untuk m...
The Colours Of Life Kenyataan Media Pemakaian Pelitup Muka Di Premis Institusi Pendidikan

The Colours Of Life Kenyataan Media Pemakaian Pelitup Muka Di Premis Institusi Pendidikan

papar berkaitan - pada 11/9/2022 - jumlah : 154 hits
The Colours of Life Kenyataan media berkaitan Semakan Semula Keperluan Pemakaian Pelitup Muka Di Premis Institusi Pendidikan Bawah Kementerian Pendidikan Malaysia SekolahkuSEJAHTERA KPMKomited KeluargaMalaysiaTeguhBersama mknaceunlimited mk...
Pemakaian Pelitup Muka Atas Pilihan Atau Optional Ketetapan Baharu Pelitup Muka

Pemakaian Pelitup Muka Atas Pilihan Atau Optional Ketetapan Baharu Pelitup Muka

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 159 hits
Sejak dari 1 Mei 2022 yang lepas pemakaian pelitup muka atau mask hanya diwajibkan apabila berada di dalam bangunan kawasan tertutup dan ketika berada dalam pengangkutan awam termasuk perkhidmatan e hailing Pada 7 September 2022 Menteri Kes...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Lanwuu Imagine By Aurora Design In Yunnan China

Raffa Affar Pelita Dalam Doa Chord

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Ringgit Closes Higher As Investors Shift From Safe Haven Currencies

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Traditional Seats No More A Factor In Pn Says Gerakan