Terkini Bersatu Sanggah Kenyataan Hasnul


 


Terkini! Bersatu sanggah kenyataan HasnulDecember 15, 2020 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Titi Serong, Hasnul Zulkarnain Abd Munaim yang berdepan tindakan pecat daripada PPBM sebenarnya diberikan peranan di peringkat negeri dan bahagian.

Setiausaha PPBM Perak, Zainol Fadzi Paharuddin berkata, kekecewaan yang disuarakan secara terbuka oleh Hasnul yang menyatakan beliau diketepikan dilihat lebih bersifat peribadi.

“Sudah tentu di peringkat negeri, saya secara peribadi berusaha melibatkan beliau dalam kepimpinan PPBM Parit Buntar, khususnya di kawasannya (Titi Serong) kerana beliau wakil rakyat kawasan itu.

“Tetapi kena fahamlah juga, dalam politik ini ketua bahagian pun juga ada pasukan sendiri, tetapi ada cadangan pelantikan jawatankuasa peringkat bahagian.

“Tindakan akhir saya untuk beri pelung kepada belia secara rasminya dalam mesyuarat kepimpinan PPBM negeri, saya melantik beliau sebagai pengerusi jawatankuasa program untuk jentera pilihan raya PPBM Perak,” katanya ketika ditemui selepas menghadiri mesyuarat EXCO kerajaan di sini, hari ini.

Media semalam melaporkan, Hasnul mengaku menandatangani akuan bersumpah (SD) menyokong Saarani Mohamad sebagai menteri besar Perak yang baharu selepas Ahmad Faizal Azumu gagal memperoleh sokongan kepercayaan majoriti ADUN pada persidangan DUN Perak, 4 Dis lalu.

Hasnul berkata, langkah itu diambil kerana beliau tidak diberi ruang oleh PPBM, sama ada di peringkat negeri atau bahagian, untuk terlibat secara langsung dalam gerak kerja parti sekali gus menggambarkan seolah-olah beliau tidak diperlukan dalam parti itu.

Hasnul sebelum ini merupakan ketua Pemuda Amanah, tetapi menyertai PPBM pada 3 Jun selepas meninggalkan Amanah pada 9 Mac dan menjadi wakil rakyat Bebas.

Zainol Fadzi berkata, berhubung kedudukan Hasnul, PPBM negeri hanya boleh membuat laporan mengenai kesalahan beliau melanggar peraturan parti.

“Semalam saya terima laporan PPBM Parit Buntar mengenai kenyataan terbuka Hasnul jadi kita akan proses. Laporan dibuat dari peringkat bahagian kemudian ke peringkat negeri dan ibu pejabat.

“Kita serahkan kepada ibu pejabat, tetapi prosedur parti tetap kita perlu ikut. Saya tak boleh umumkan beliau dipecat, hanya ibu pejabat yang boleh lakukan (pemecatan),” katanya.

Katanya, mengikut peraturan parti, keahlian Hasnul terbatal kerana mengingkari arahan parti.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/12/terkini-bersatu-sanggah-kenyataan-hasnul.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hasnul Pengkhianat Parti Wajar Dipecat Kata Bersatu Parit Buntar

Hasnul Pengkhianat Parti Wajar Dipecat Kata Bersatu Parit Buntar

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 195 hits
December 13 2020 Parti Pribumi Bersatu Malaysia Parit Buntar menyelar tindakan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri dari parti tersebut yang tidak menyokong undi percaya terhadap Bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu pada mi...
Terkini Kaji Semula Hubungan Politik Pas Bersatu Dan Penyertaan Dalam

Terkini Kaji Semula Hubungan Politik Pas Bersatu Dan Penyertaan Dalam

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 163 hits
SUATU kebetulan pula bila Lobakman dok ramal KUNUNnya beberapa org MP UMNO BN akan menarik sokongan kpd Abah Coww akar umbi PA pula menunjukkan kemarahan kpd Bersatu dan PN sambil menggesa kaji semula kedudukan hubungan dgn Bersatu tolak PN...
Perak Bersatu Rep Hasnul Waits For Party To Decide His Fate

Perak Bersatu Rep Hasnul Waits For Party To Decide His Fate

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 200 hits
Bersatu s Titi Serong assemblyperson Hasnul Zulkarnain Abd Munaim said he is waiting for the state party leadership to decide his fate following a report that the party is considering sacking him This followed allegations that Hasnul did no...
Hasnul Sokong Usul Umno Perak Bersatu Tunggu Bukti

Hasnul Sokong Usul Umno Perak Bersatu Tunggu Bukti

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 294 hits
Keanggotaan Adun Titi Serong di Perak Hasnul Zulkarnain Abd Munaim dalam parti barunya mungkin tidak bertahan lama jika dia terbukti bersama parti lain mengundi untuk mengetepikan timbalan presidennya sendiri pada 4 Dis lalu Setiausaha Agun...
Akibat Khianat Bakal Dipecat Bersatu Hasnul Kata Tak Apalah

Akibat Khianat Bakal Dipecat Bersatu Hasnul Kata Tak Apalah

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 118 hits
Bakal dipecat Bersatu Hasnul kata tak apalah Tak apalah tunggu keputusan Bersatu Saya pun tak nak komen demikian kata ADUN Titi Serong Hasnul Zulkarnain Abd Munaim Beliau mengulas berita tentang ura ura bahawa beliau bakal dipecat parti dia...
Dulu Khianat Amanah Kini Khianat Ppbm Hasnul Tunggu Keputusan Bersatu

Dulu Khianat Amanah Kini Khianat Ppbm Hasnul Tunggu Keputusan Bersatu

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 194 hits
Adun Titi Serong Hasnul Zulkarnain Abd Munaim berkata dia sedang menanti parti barunya Bersatu memutuskan apa tindakan yang akan diambil ke atasnya selepas dia didakwa mengundi menolak undi percaya ke atas Ahmad Faizal Azumu Media sebelum i...
Peja Minta Bersatu Usah Balas Dendam

Peja Minta Bersatu Usah Balas Dendam

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 164 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 7 33 pmDalam politik kata Ahmad Faizal Azumu tidak elok untuk seseorang membalas dendam dan sebarang kemelut boleh diselesaikan dengan baik Menjawab soalan wartawan pada sidang media di Ipoh hari ini Adu...
Umno Mengkhianati Peja Dan Bersatu

Umno Mengkhianati Peja Dan Bersatu

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 155 hits
NORMAN RADZUAN Sekelip mata UMNO dikaitkan dengan DAP I MISS YOU PEJA BUKAN BIASA BIASA HALUSI Apa yang berlaku di Perak kita akan dapat 1001 pengajaran samada dari sudut agama dan politik itu sendiri Tapi apakah mesej ini mampu menyedarkan...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free