Terkedu Saat Blog Capai Bilangan 1 100 Pembaca Dalam 1 Masa


Blog Surirumah Capai Bilangan 1,100 Pembaca Dalam 1 Masa? Macam tak percaya tapi itulah hakikatnya.  Terkedu! Gembira! Bersyukur! Sememangnya daku tak mampu nak luahkan dengan ayat yang lebih baik kerana saat itu sememangnya aku sangat-sangat terkejut yang amat sangat! Terus terang daku tak pernah menyangka blog surirumah seperti aku yang tidak ada apa ini boleh mencapai bilangan pembaca sebanyak 1,100+ secara sekaligus dalam satu masa. 

Disebabkan peristiwa ini berlaku 29 Ogos 2019 yakni hanya beberapa hari saja sebelum Merdeka maka aku anggap ini adalah salah satu hadiah paling manis untuk ku kenang sempena Sambutan Kemerdekaan yang ke 62 ini. 



Apa Sebenarnya Yang Berlaku? 

Pada hari tersebut aku buka blog seperti biasa, pada mulanya aku tak jangka waktu itu blog sedang di serbu oleh ramai pembaca sama sekali. Ini kerana aku dah terbiasa melihat jumlah 'user online' pada sebelah kanan sidebar ini mencapai ratusan orang dalam satu masa. Jadi aku anggap trafik sama seperti biasa biasa saja. Daku pun fokus menulis dan update apa yang perlu pada dada blog.

Saat daku refresh, dan lihat iklan Adsense yang sedang menari di homepages, haaaa masa tu baru daku perasa 'user online' semakin meningkat. Bukan meningkat secara sedikit sedikit tapi terus bertambah dalam angka ratusan hingga hampir mencapai ke jumlah 2,000 pembaca dalam satu masa. Masa ni daku terus datang rasa pelik! 




Perkara pertama yang muncul di dalam kepala aku saat itu adalah 'VIRAL'! Dan daku mula dok fikir kes apa pula yang Viral ni? Disebabkan daku tidak gah menulis topik artis, isu semasa dan sebaganya maka persoalan tu membuatkan aku bertambah pelik. Kenapa blog aku boleh viral waktu itu sedangkan artikel yang tulis biasa-biasa saja. Itulah persoalan yang timbul.


Jejak Pembaca Guna Bantuan Google Analytics

Disebabkan rasa ingin tahu yang makin membuak-buak, daku terus buka lamanweb Google Analytics. Inilah untungnya jika disambungkan Google Analytics ke blog. Dengan senang segala info dapat diketahui. Bila daku buka saja website Google Analytics untuk blog ini, dushhhhhhh... terus rasa macam kena tumbuk hingga pitam! Ternganga mulut ni saat melihat pembaca mencecah 1,000 orang pembaca dalam satu masa.

Artikel yang berjaya mendapat tempat di hati pembaca pula bukanlah artikel viral tentang artis, kejadian semasa yang pelik atau sebagainya. Sebaliknya trafik sebanyak ini datang dek kerana artikel yang berkaitan dengan info. Bila di jumlahkan semua pembaca untuk artikel-artikel yang pelbagai inilah maka jumlah tersebut dapat dikumpulkan semuanya pada waktu tersebut, 



Ya Allah, manis sangat kenangan tu! Hanya Allah SWT saja yang tahu betapa happynya saat tu. Rasa macam happy masa baru terima baby pun ada. Speechless!! 

Kedatangan Ramai Pembaca Merupakan Hadiah Terindah Atas Segala Susah Payah

Alhamdulillah, dengan berlakunya kejadian ni daku rasa makin semangat untuk menulis. Terima kasih pada semua para pembaca. Walau usia blog ini baru 2 tahun 8 bulan namun hakikatnya dah banyak suka duka dan susah payah yang perlu di tempuh untuk capai semua ni. 

Antaranya daku pernah hilang idea untuk menulis. Daku juga pernah melalui saat PV (pageviews) blog yang hanya ratus ratus sehari. Daku juga pernah rasa happy bila trafik blog mencapai 1,000 pembaca untuk pertama kali sehingga statik. Malah daku juga pernah rasa frust apabila trafik yang beribu-ribu boleh jatuh mendadak dek kerana tersilap tukar template. Itu semua kenangan dan pengalaman yang daku akan simpan sebagai pengajaran. 

Jangan Segan Untuk Tanam Impian !! 

Kini daku dah makin percaya yang usia blog bukanlah satu penghalang. Biar blog baru berusia setahun, dua tahun mahupun tiga tahun sekalipun.... itu semua bukan pengukur untuk sesebuah kejayaan. Yang penting tanam impian untuk majukan blog masing-masing. Jika sekarang pageviews baru ratus-ratus, tanam impian untuk usaha sehingga PV blog naik ribuan sehari. Selepas tu target sehingga boleh cecah 3,000+ sehari dan 5,000+ sehari. Akhirnya InshaAllah dengan hasil yang konsisten pasti ada peluang untuk cecah 10,000+ trafik dalam sehari. 

Daku juga mula dari zero! Dari tak ada apa! Lagi-lagi surirumah saja, bukannya siapa-siapa yang hebat. Masa mula berblogging ini dulu pun, masa tu terdetik nak buat blog kerana nak penuhi masa dengan hobi menulis. Sambil tu nak abadikan kenangan anak-anak kat sini. Dari tiada langsung trafik mula berani buat impian dengan target minimum 700 hingga 1000 PV sehari dan akhirnya ini yang dapat diperolehi. Alhamdulillah trafik bulanan sekarang telah mencecah hingga ratusan ribu setiap bulan. 



Tips-tips cara nak naikkan trafik blog juga perlu di baca satu persatu. Ikhtiar kata orang! Paling penting tulis yang bermanfaat supaya dapat beeri info di fikiran si pembaca, bukannya sekadar beri bahan bacaan yang hanya membuang masa.

Jom kita sama-sama usaha!!! Tak ada masa boleh buat secara partime, yang penting kita terus menulis untuk kepuasan diri masing-masing.... betul tak?

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sishawa.com/2019/09/blog-berjaya-capai-bilangan-1000-pembaca-dalam-satu-masa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Harga Tanah Di Papua Capai Rp 100 Juta Per Meter Ganjal Rencana Pembangunan Istana

Harga Tanah Di Papua Capai Rp 100 Juta Per Meter Ganjal Rencana Pembangunan Istana

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 180 hits
Menteri Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat Basuki Hadimuljono mengatakan harga tanah yang mahal jadi salah satu kendala dalam rencana pembangunan istana negara di Papua yang diusulkan Presiden Joko Widodo Harga jual tanah di Papua bisa mel...
Trafik Blog Ogos 2019 Uv Pv Br Bilangan Entri

Trafik Blog Ogos 2019 Uv Pv Br Bilangan Entri

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 285 hits
Trafik blog Ogos 2019 UV PV BR bilangan entri Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Hampir seminggu tinggal blog muahahaha Where were you going Sayidah Napisah Hmmm hilang dari radar To be exact because of I m not at home since 24 Ogo...
Cara Terbaik Untuk Dapatkan Pembaca Setia Blog Yang Ramai

Cara Terbaik Untuk Dapatkan Pembaca Setia Blog Yang Ramai

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 427 hits
Cara Terbaik Untuk Dapatkan Pembaca Setia Blog Yang Ramai Sebagai seorang penulis mempunyai ramai pembaca setia merupakan salah satu impian yang sangat didoakan Yelah siapa tak suka jika apa yang ditulis ada ramai orang membacanya kan Daku ...
Peraduan Safi Shayla Wbb Merchandise Bernilai Rm 100

Peraduan Safi Shayla Wbb Merchandise Bernilai Rm 100

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 611 hits
Assalamualaikum Korang pengguna Safi Shayla atau baru nak mencuba produk Safi Shayla Fiza ada berita gembira nak dikongsikan Nak menang WE BARE BEARS BACKPACK bernilai RM100 Caranya mudah sahaja Ikut langkah yang Fiza senaraikan di bawah GU...
Indah Kiat Pasarkan Kertas Ke 100 Negara

Indah Kiat Pasarkan Kertas Ke 100 Negara

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 130 hits
Asisten Manager Cut Size 6 IKPP Atrimaldi mengatakan bahwa pihaknya dalam sehari bisa memproduksi minimal 900 ton lembar kertas ukuran A4 yang berasal dari tiga mesin yang dimiliki perseroan
Sejumlah Mobil 100 Persen Terbakar Yang Terlibat Tabrakan Beruntun Di Tol Cipularang

Sejumlah Mobil 100 Persen Terbakar Yang Terlibat Tabrakan Beruntun Di Tol Cipularang

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 212 hits
Sebanyak 21 kendaraan di antaranya bus truk buah truk tanah mobil pribadi kontainer terlibat kecelakaan beruntu di Tol Cipularang Km 91 Senin pukul 12 30 WIB Tabrakan beruntun di ruas jalan dari Bandung arah Jakarta ini membuat sejumlah mob...
Sepanjang Km 90 Sampai 100 Tol Cipularang Dikenal Rawan Kecelakaan

Sepanjang Km 90 Sampai 100 Tol Cipularang Dikenal Rawan Kecelakaan

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 149 hits
Lokasi kecelakaan di Km 91 Tol Cipularang berkontur turunan dan cekungan Hal ini dinilai menjadi faktor yang menyulitkan pengendara mengendalikan laju kendaraan dan bisa berakibat kecelakaan Penjelasan ini diungkapkan Direktur Jenderal Perh...
60 Maut 100 Cedera Serangan Udara Di Yaman

60 Maut 100 Cedera Serangan Udara Di Yaman

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 269 hits
SANA A 1 Muharram 1441H Ahad Sekurang kurangnya 60 terbunuh dan 100 yang lain cedera dalam serangan pakatan tentera diketuai Arab Saudi di wilayah Dhamar barat Yaman hari ini Saluran TV al Masirah melaporkan bahawa pesawat tempur milik paka...
Kangar Perlis Ad Deen Toyyiba Mart Pasar Raya 100 Milik Muslim

Kangar Perlis Ad Deen Toyyiba Mart Pasar Raya 100 Milik Muslim

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 1258 hits
Ad Deen Toyyiba Mart 100 Produk Muslim A ZTerletak di Taman Pertiwi Indah Seriab Kangar Perlis
Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Fiersa Besari April Chord

Moh Assures To Disclose Aefi Data Of Covid Vaccines

A Glimpse Into Malaysia S High Profile Graft Cases And Macc S Success Rate In Netting The Sharks

Sanusi Sesuai Semua Suasana

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Filem Ngesot