Terimalah Hakikat Rakyat Tolak Umno Sebab Kamu Zahid


ismaweb.net
Siti Hafidah
04/08/2023

Presiden UMNO 'koyak' setiap kali Annuar buka mulutBANGI, 17 Muharram 1445H, Jumaat – Bekas Timbalan Ketua UMNO Putrajaya, Datuk Tun Faisal Ismail Aziz yakin UMNO akan pulih dan kembali diterima rakyat jika Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tidak bersikap menafikan dan berundur secara berhormat

“Terimalah hakikat, rakyat, pengundi, penyokong dan sebahagian ahli UMNO menolak kamu (Zahid) dan ramai yang telah meninggalkan UMNO kerana kamu.

“Jika kamu tidak denial, berundur secara terhormat, UMNO akan pulih dan kembali diterima ahli, pengundi dan rakyat yang sebelum ini menolak UMNO kerana kamu,” dakwa Tun Faisal.

Beliau juga berkata, Tan Sri Annuar Musa dan semua yang menentang Zahid adalah kerana Presiden UMNO itu telah mengkhianati dasar-dasar parti dan keputusan PAU2019, iaitu ‘No Anwar, No DAP’.

“Apabila kamu menandatangani surat menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri dan membuat Jajaran Baru dengan DAP pada tahun 2020.

“Berapa kali kamu menafikan dan bersumpah bahawa kamu tidak mengkhianati UMNO, tetapi akhirnya bukankah kamu sendiri yang mengaku di depan pemimpin UMNO bahawa memang kamu yang tandatangan surat sokongan tersebut dan suara kamu di dalam rakaman audio tersebut?” katanya.

Beliau berkata demikian membidas kenyataan Ahmad Zahid yang menyifatkan Annuar Musa ‘gila talak politik’ kerana tidak lagi relevan kepada UMNO, di sebalik dakwaan bekas Ahli Parlimen Ketereh ramai pemimpin dan ahli parti itu keluar beramai-ramai pada 4 Ogos.

Membidas lagi, Tun Faisal berkata, jelas setiap kali Annuar Musa ‘buka mulut’, Ahmad Zahid akan koyak malah bersikap defensif kemudiannya menyerang bekas Setiausaha Agung UMNO ini dengan penipuan dan cerita rekaan.

Beliau bagaimanapun berpendapat sikap ‘in-denial’ Ahmad Zahid memberi kelebihan kepada Perikatan Nasional (PN).

“Sejak dulu lagi saya dah bagitahu, mula-mula rakyat akan tolak UMNO kerana Zahid, selepas itu pengundi tradisi UMNO dan penyokong UMNO, selepas itu ahli-ahli UMNO.

“Rakyat, pengundi tradisi dan penyokong UMNO dah lama menjauhi UMNO. Selepas itu ahli UMNO yang tidak berjawatan mula meninggalkan UMNO. Selepas Pemilihan UMNO, ahli-ahli UMNO yang berjawatan atau pernah berjawatan sebelum pemilihan UMNO pula mula meninggalkan UMNO.

“Nasihat saya kepada Zahid, tak perlu bersikap ‘denial dan’ defensif. Menyerang Annuar tidak akan menghentikan penghijrahan ahli UMNO dan penghijrahan undi ahli UMNO kepada PN,” katanya.

Sebelum ini, Annuar Musa mendakwa ramai dalam kalangan pemimpin dan ahli UMNO akan meninggalkan parti itu tidak lama lagi.

Tanpa menyatakan berapa ramai seperti dakwaannya, Pengerusi Muafakat Nasional (MN) itu berkata, satu pengumuman mengenainya akan dibuat pada 4 Ogos ini yang turut dihadiri Presiden PAS, Tan Sri Abdul Hadi Awang.
Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/08/terimalah-hakikat-rakyat-tolak-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
State Polls Our Last Chance To Soar Zahid Reminds Umno Wings

State Polls Our Last Chance To Soar Zahid Reminds Umno Wings

papar berkaitan - pada 26/7/2023 - jumlah : 203 hits
From an impregnable fortress Umno is now fighting to remain relevant Its president for whom daggers would come thick and fast if he fails to deliver in the upcoming state polls has called on the party s wings to double and re strategise the...
Drama Dun Chempaka Rakyat Kelantan Perlu Tolak Nik Amar Korbankan 1 Dun Demi Kelantan Sejahtera

Drama Dun Chempaka Rakyat Kelantan Perlu Tolak Nik Amar Korbankan 1 Dun Demi Kelantan Sejahtera

papar berkaitan - pada 30/7/2023 - jumlah : 113 hits
Sudah tiba masanya rakyat kelantan bersoladariti menolak Nik Amar Korban 1 Dun Demi kebaikan pentadbiran kelantan Kenapa perlu mengundi Nik Amar yang banyak membuat kenyataan jelek yang memualkan Ini masanya rakyat kelantan menunjukkan sola...
State Polls Claims Of Rocky Umno Mic Relations Show Rivals Desperation Says Zahid

State Polls Claims Of Rocky Umno Mic Relations Show Rivals Desperation Says Zahid

papar berkaitan - pada 3/8/2023 - jumlah : 153 hits
PETALING JAYA Rivals are painting an image of disharmony between Umno and MIC because they are desperate to gain political mileage says Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi The Barisan Nasional chairman said after a special meeting with Prime Mini...
Anwar True That Zahid Facing Court Case But Salute Him For Defending Umno From Shutdown

Anwar True That Zahid Facing Court Case But Salute Him For Defending Umno From Shutdown

papar berkaitan - pada 5/8/2023 - jumlah : 213 hits
Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim said Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi should be commended for resisting an alleged request by Tun Dr Mahathir Mohamad to close down Umno Bernama picKUALA LUMPUR Aug 5 Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibra...
Muhyiddin I Would Have Found A Way To Oust Zahid For Bringing Disaster To Umno If I Were Still In Party

Muhyiddin I Would Have Found A Way To Oust Zahid For Bringing Disaster To Umno If I Were Still In Party

papar berkaitan - pada 8/8/2023 - jumlah : 206 hits
Tan Sri Muhyiddin Yassin called on voters to reject Umno and choose Bersatu and PAS both component parties in the PN coalition of which Muhyiddin is also its chairman Picture By Raymond ManuelKUALA LUMPUR Aug 8 Former Umno deputy president ...
Zahid Hamidi Salahuddin Berjuang Selesaikan Masalah Rakyat Hingga Ke Hujung Nyawa

Zahid Hamidi Salahuddin Berjuang Selesaikan Masalah Rakyat Hingga Ke Hujung Nyawa

papar berkaitan - pada 24/7/2023 - jumlah : 109 hits
MalaysiakiniTimbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan negara kehilangan seorang pemimpin yang hebat dengan pemergian Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup Datuk Seri Salahuddin Ayub malam tadiMeneru...
Prn Ahli Umno Hilang Kepercayaan Terhadap Presiden

Prn Ahli Umno Hilang Kepercayaan Terhadap Presiden

papar berkaitan - pada 28/7/2023 - jumlah : 214 hits
suaramerdeka com my28 07 2023PRN kali ini sebagai referundum dan pungutan suara tidak percayaAHLI UMNO mengakui hilang kepercayaan terhadap Presiden Datuk Seri kerana beliau menjadikan UMNO seolah olah milik individu dan sesiapa sahaja yang...
Umno Terengganu Terima Azan Ismail Sebagai Calon Prk Kuala Terengganu

Umno Terengganu Terima Azan Ismail Sebagai Calon Prk Kuala Terengganu

papar berkaitan - pada 23/7/2023 - jumlah : 170 hits
KUALA TERENGGANU Barisan Nasional dan UMNO Terengganu menerima pencalonan bekas Ahli Parlimen Indera Mahkota Azan Ismail sebagai calon Pakatan Harapan bagi bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu pada 12 Ogos ini denga...
Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Bolehkah Berbuka Puasa Karena Merasa Pusing

Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord