Terima Kasih Rakyat Malaysia Kenapa Pilih Emosional Dalam Kes Najib Dan Rosmah


 


NORMAN RADZUAN


TERIMA KASIH RAKYAT MALAYSIA

Kenapa saya dilihat emosional dlm isu Najib Rosmah?

KES NAJIB ROSMAH IMPLIKASI KPD RAKYAT SGT BESAR

Masihkah anda ingat aksi gambar ini bila ramai wanita sanggup gadaikan emas mereka utk membela Najib? Ia berlaku 2018 tetapi apa agak perasaan mereka bila melihat gambar 2019 apabila PDRM merampas barangan emas di rumah Najib?







Saya dilihat agak keras isu membabitkan kes Najib dan Rosmah. Mengapa saya tidak memainkan isu skandal Azmin Ali kes semburit, kes skandal seks Chua Soi Lek, skandal Muhyiddin dgn isteri org dan lain2?

Bagi saya isu skandal seks hanya melibatkan diri pemimpin itu (personal matter). Ia tidak memberi kesan apa2 kpd rakyat. Yg Islam itu antara dosanya dgn Tuhan. Jika dia bertaubat akan diampunkan… Wallahuallam. Ia tidak ubah skandal2 seks rakyat marhaen yg lain.

Berbeza dgn kes Najib dan Rosmah ini melibatkan harta atau kepentingan rakyat. Wang berpuluh billion memberikan implikasi besar kpd ekonomi rakyat.

Skandal Najib kes 1MDB bukan kecil, ia melangkaui batasan undang2 antarabangsa dan juga melanggar undang2 negara tertentu daripada pelbagai sudut. Skandal 1MDB merupakan salah satu skandal kewangan terbesar di dunia.

Wang 1MDB ini boleh membina berpuluh hospital, boleh membeli beratus ribu katil hospital, boleh membina bekalan elektrik di kawasan pendalaman, boleh membina jalan2 raya di kawasan pendalaman dan bermacam lagi yg boleh dinikmati rakyat.

Bayangkan rakyat Malaysia terpaksa membayar berpuluh billion hutang yg dibuat oleh Najib sehingga tahun 2039. Sdgkan rakyat Malaysia sendiri hidup penuh dgn hutang. Jika saya panjang umur mungkin sudah bercucu ketika itu baru selesai hutang 1MDB dibayar.

Bagaimanapun skandal ini bukan isu besar buat segelintir pentaksub Melayu dgn parti yg lebih cakna mengenai isu ‘bread and butter’. Hingga ramai wanita2 menggadaikan barang emas mereka utk menjamin Najib.

Sdgkan apalah sgt nilai emas tersebut berbanding nilai emas yg dirampas PDRM ketika serbuan ke rumah Najib. Kenapa mereka begitu yakin Najib perlu pertolongan mereka?

Barangkali mereka tidak memahami isu, tidak membaca, terlalu mudah terpedaya, terlalu taksub, ada kepentingan peribadi atau sertai politik ikut ikutan. Sb itu mereka ingat Najib memang tiada duit.

Begitu juga skandal wang solar… wang yg sepatut digunakan utk 369 sekolah pendalaman utk anak2 Sarawak belajar sanggup digunakan utk kepentingan peribadi.

Jika Rosmah tidak simpati langsung dgn nasib penduduk ribuan anak2 pribumi Sarawak itu adakah kita perlu simpati dgnnya? Sdgkan anak Rosmah sendiri mengatakan ia satu keputusan yg tepat ibu bapanya dihukum oleh mahkamah.

Semua inilah yg membuat saya agak emosional kes Najib dan Rosmah kerana dosa mereka kpd rakyat sgt besar. Ini kerana mereka pemimpin nombor 1 negara, bagaimana mereka boleh tergamak lakukan dgn merompak nilai wang yg begitu besar.

Malah Najib ketika itu pergunakan rakyat dgn sentimen bangsa dan agama utk melindungi kecurangan mereka. Nasib rakyat bangkit utk tumbangkan BN jika tidak sehingga hari ini ramai rakyat Malaysia tidak percaya kes 1MDB dan kes korupsi yg lain walaupun ia dibicarakan di luar negara.

Terima kasih rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia sahaja yg mampu menghukum dan mengubah nasib negara dan rakyat. Jika dibiarkan Malaysia boleh bankrap kerana mereka tidak pernah cukup dan puas merompak harta rakyat.

PRU15 semakin dkt. Ayuh Malaysia kita buktikan kuasa rakyat suara keramat. Ayuh kita pulihkan negara ini. Kita terus campakkan pemimpin dan pegawai2 kerajaan yg korup ini ke dalam penjara.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/terima-kasih-rakyat-malaysia-kenapa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terima Kasih Rakyat Malaysia

Terima Kasih Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 119 hits
malaysiakini comULASAN l Tanggal 23 Ogos 2022 dan 1 September 2022 akan tercatat dalam sejarah Malaysia untuk selamanya Sejarah ini terhasil dengan perjuangan kolektif rakyat Malaysia yang bangkit pada 29 dan 30 Ogos 2015 menentang salah gu...
Keputusan Kes Najib Bukti Kuasa Rakyat Anwar

Keputusan Kes Najib Bukti Kuasa Rakyat Anwar

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 160 hits
malaysiakini comDiterbitkan Aug 23 2022 8 51 PMKetua Pembangkang Anwar Ibrahim menyifatkan keputusan Mahkamah Persekutuan dalam kes rasuah SRC International membabitkan bekas perdana menteri Najib Razak membuktikan kuasa rakyat dan keberani...
Jangan Samakan Kes Anwar Najib Kes Anwar Tidak Libatkan Duit Rakyat

Jangan Samakan Kes Anwar Najib Kes Anwar Tidak Libatkan Duit Rakyat

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 164 hits
Pihak yang tidak bertanggungjawab bertindak menyamakan kes yang dialami oleh Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan pemenjaraan bekas Perdana Menteri Najib Razak harus sedar terdapat perbezaan besar di antara kedua dua kes berken...
Najib Ke Penjara Hari Kemenangan Buat Rakyat Malaysia Dap

Najib Ke Penjara Hari Kemenangan Buat Rakyat Malaysia Dap

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 161 hits
Berakhirnya proses rayuan di Mahkamah Persekutuan dan dikekalkan sabitan hukuman penjara serta denda ke atas bekas Perdana Menteri Najib Razak merupakan hari kemenangan gilang gemilang kepada rakyat Malaysia yang cintakan keadilan Menurut S...
Agong Ucap Terima Kasih Kepada Najib Titah Agar Tidak Jadikan Masjid Gelanggang Politik

Agong Ucap Terima Kasih Kepada Najib Titah Agar Tidak Jadikan Masjid Gelanggang Politik

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 139 hits
MARAN Jangan sekali kali menjadikan masjid sebagai sebuah gelanggang politik Demikian titah Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdulllah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah hari ini Seri Paduka bertitah demikian i90ketika berkenan berangkat da...
Kes Najib Akan Terus Diulas Rakyat Sedang Menghakimi Ahmad Maslan

Kes Najib Akan Terus Diulas Rakyat Sedang Menghakimi Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 169 hits
Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan hari ini mengingatkan bahawa keputusan mahkamah terhadap bekas perdana menteri Najib Razak akan terus diulas dan sedang dihakimi rakyat Kenyataannya itu hadir kira kira satu jam selepas Mahkamah Persekutua...
Sementara Terus Ditekan Umno Dalam Kes Najib Ismail Sabri Sebaliknya Semakin Diterima Baik Di Mata Rakyat

Sementara Terus Ditekan Umno Dalam Kes Najib Ismail Sabri Sebaliknya Semakin Diterima Baik Di Mata Rakyat

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 132 hits
Selain hakim khususnya Mohd Nazlan Mohd Ghazali dan Ketua Hakim Negara Tengku Maimun Tuan Mat yang banyak dikritik serta dipersalahkan oleh kelompok tertentu dalam UMNO susulan pemenjaraan Najib Razak tidak terkecuali menerima beban yang sa...
Polis Terima Dua Laporan Berkaitan Draf Penghakiman Kes Najib Razak

Polis Terima Dua Laporan Berkaitan Draf Penghakiman Kes Najib Razak

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 138 hits
Polis telah menerima dua laporan mengenai dokumen tular berkaitan draf penghakiman rayuan akhir nbsp bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Ketua Polis Daerah Putrajaya ACP A Asmadi Abdul Aziz berkata pihaknya sedang menjalankan s...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara