Terima Kasih Buat Anak Sulung Kerana Selalu Mengalah Nad Masrom Selalu Ucap 3 Perkataan Keramat Ini


Anak sulung sememangnya permata hati yang dinantikan kehadirannya oleh ibu dan ayah. Dia banyak mengajar ibu dan ayah ilmu keibubapaan dari tidak tahu apa-apa kepada serba tahu.
Ibu dan ayah menatang anak sulung bagai minyak yang penuh. Dijaga dan diberi segala keperluan yang cukup dan terbaik hanya untuk anak sulung.
Semakin membesar anak sulung dan tiba saat ibu dan ayah dikurniakan cahaya mata kedua, anak sulung dianggap sudah mampu untuk berdikari.
Tetapi tanpa sedar kita terlupa kadangkala anak sulung yang berusia kanak-kanak masih memerlukan perhatian dan belaian kasih sayang ibu ayah.
Walaupun hakikatnya tiada ibu bapa yang tak sayangkan anak namun tanpa sedar sikap dan layanan yang diberikan kepada anak sulung mengguris perasaan mereka.
Ikuti luahan perkongsian daripada Nad Masrom, Kaunselor Laktasi terkenal yang mungkin boleh sama-sama ibu ayah jadikan peringatan bersama.
Terima Kasih Anak Sulung Foto: IG Nad Masrom Anak pertama, banyak mengajar kita sebagai seorang ibu.
Dia anak yang paling banyak mengalah. Dia anak yang banyak memendam rasa. Sekecil itu dia belajar untuk hadamkan banyak perkara.
Tak mudah. Sebab itu sekali-sekala berilah dia ruang masa. Untuk dia bebas menjadi kanak-kanak, bukan sekadar kakak yang perlu memikul tanggungjawab seperti orang dewasa.
Kita sebagai ibu kadang-kadang terlupa. Anak sulung kita hanya kanak-kanak yang bisa melakukan kesalahan juga. Dan adakalanya kita lupa jasa mereka mengajar kita banyak perkara. Terutama cabaran menyusu yang luar biasa.
Hati mereka hati seorang kanak-kanak yang sentiasa jujur meluah rasa. Bila mereka gembira, mereka akan tertawa besar. Bila mereka duka, boleh terlihat dengan mata kasar kita.
Mereka hargai setiap butir bicara kita.
Maaf dan terima kasih sudah buat jiwa mereka terasa besar.
Terima kasih buat semua anak-anak sulung kita.
Yang sentiasa sabar memberi peluang kepada kita.
Sebagai ibu dan ayah mereka.
I ❤️ U kakak!
Sentiasa Ucap 3 Perkataan Keramat Menurut Nad, kadang-kadang kita sebagai ibu, bukan kita tak nak ekspresikan penghargaan itu. Ia ada di lubuk hati paling dalam, cuma tak terluah.
“Saya sendiri memaksa diri untuk sentiasa bercakap tentang maaf, terima kasih dan ‘I love U’ setiap hari bukan kerana saya ibu yang baik, tapi saya tahu saya sendiri perlukan semua ayat ni dulu dan saya tak nak terlewat tidak dapat melakukannya sekarang.
Foto: IG Nad Masrom “Kami anak-beranak memang dah terbiasa dengan tiga perkataan ni. Sejujurnya waktu saya dan suami nak memulakan dulu pun agak kaget. Rasa pelik. Tapi kami cuba latih perlahan-lahan. Dari solat bersama (kadang-kadang terskip juga sebab alasan dunia), berdoa bersama, makan bersama dan saling minta maaf.
“Mungkin bagi sesetengah orang, bila diucap selalu sudah tak jadi sesuatu yang istimewa. Tapi itu barangkali lebih baik dari tak mencuba langsung kan.
“Apatah lagi jika terlewat untuk menyebutnya sampai bila-bila. Jadi, marilah kita cuba pecahkan tradisi ‘ketidakbiasaan’ ini menjadi sesuatu yang didambakan oleh anak-anak kita.”
Menurutnya impak amalan ini sangat luar biasa. Katanya lagi cukuplah kita menjadi anak yang kuat dari dulu kerana ujian untuk anak-anak kita menjadi kuat pada zaman sekarang mungkin berbeza.
Sumber: Nad Masrom
The post Terima Kasih Buat Anak Sulung Kerana Selalu Mengalah. Nad Masrom Selalu Ucap 3 Perkataan Keramat Ini! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/terima-kasih-buat-anak-sulung-kerana-selalu-mengalah-nad-masrom-selalu-ucap-3-perkataan-keramat-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ismail Sabri Ucap Tahniah Kepada Anwar Terima Kasih Kepada Keluarga Malaysia Yang Menyokongnya

Ismail Sabri Ucap Tahniah Kepada Anwar Terima Kasih Kepada Keluarga Malaysia Yang Menyokongnya

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 159 hits
KUALA LUMPUR 8211 Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob merakamkan ucapan tahniah kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim di atas pelantikannya sebagai Perdana Menteri ke 10 hari ini Bekas Perdana Menteri itu turut merakamkan ucapan penghargaan kepada sel...
Ong Kim Swee Ucap Terima Kasih Kepada Tmj

Ong Kim Swee Ucap Terima Kasih Kepada Tmj

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 141 hits
Ong Kim Swee dan TMJ Kenapa Ong Kim Swee Ucap Terima Kasih Kepada TMJ Pengendali Sabah Datuk Ong Kim Swee mengucapkan terima kasih kepada pemilik Johor Darul Ta zim iaitu Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail kerana meminjamkan beberapa pemain u...
Netizen Terharu Nabil Tumpangkan Oku Penglihatan Terkesan Isu Lrt Terima Kasih Haji

Netizen Terharu Nabil Tumpangkan Oku Penglihatan Terkesan Isu Lrt Terima Kasih Haji

papar berkaitan - pada 13/11/2022 - jumlah : 97 hits
Penutupan selama seminggu 16 stesen LRT dari laluan Kelana Jaya ke Ampang Park ternyata memberi kesan buat pengguna yang sentiasa menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam itu untuk bergerak ke tempat kerja
Terima Kasih Hamzah Atas Keprihatinan Kata Shamsul

Terima Kasih Hamzah Atas Keprihatinan Kata Shamsul

papar berkaitan - pada 10/11/2022 - jumlah : 152 hits
malaysiakini comCalon Pakatan Harapan kerusi parlimen Bagan Datuk Shamsul Iskandar Md Akin berkata bahawa dia percaya pengundi kawasan parlimen itu bijak dalam memilih ahli parlimen baru di Pilihan Raya Umum ke 15 Terima kasih DS Hamzah di ...
Sabar Itu Indah Terima Kasih Rakyat Malaysia 24 Tahun Perjuangan Terhebat Papa

Sabar Itu Indah Terima Kasih Rakyat Malaysia 24 Tahun Perjuangan Terhebat Papa

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 133 hits
Penantian rakyat Malaysia untuk tahu siapa Perdana Menteri ke 10 akhirnya terjawab apabila Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim disahkan dilantik menjadi Perdana Menteri ke 10 Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatud...
Maream Masih Bebas Gajet Selalu Keluar Bawa Buku Bagus Farah Lee Didik Anak

Maream Masih Bebas Gajet Selalu Keluar Bawa Buku Bagus Farah Lee Didik Anak

papar berkaitan - pada 16/11/2022 - jumlah : 188 hits
Personaliti media sosial Farah Lee dilihat mempunyai cara tersendiri mendidik dan mengajar anaknya walaupun tanggungkjawab itu digalasnya bersendirian tanpa kehadiran seorang suami Apa yang boleh dipuji Farah berjaya membuktikan ibu tunggal...
Terima Kasih Rakyat Malaysia Terus Sabar Menanti Anwar

Terima Kasih Rakyat Malaysia Terus Sabar Menanti Anwar

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 160 hits
SHAH ALAM Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim merakamkan ucapan terima kasih kepada rakyat yang terus sabar menanti kesudahan pembentukan kerajaan baharu dan pelantikan Perdana Menteri ke 10 Jelas Presiden Parti Keadilan Raky...
Anak Anak Okay Cuma Yem Nampak Mak Dia Naik Ambulans Bekas Suami Sempat Jumpa Nad Sebelum Dikejarkan Ke Hospital

Anak Anak Okay Cuma Yem Nampak Mak Dia Naik Ambulans Bekas Suami Sempat Jumpa Nad Sebelum Dikejarkan Ke Hospital

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 224 hits
Bekas suami kepada Nad Zainal Faliq Amiruddin belum mempunyai kesempatan untuk melawat Nad di hospital Menurutnya sebelum ini dia ada berjumpa Nad dan Nad kelihatan agak lemah Saya dimaklumkan sekarang ini Nad dah ditidurkan atas beberapa f...
Anak Selalu Tengok Mak Ayah Gaduh Emosi Jadi Kacau Rasa Tak Bahagia

Anak Selalu Tengok Mak Ayah Gaduh Emosi Jadi Kacau Rasa Tak Bahagia

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 100 hits
Tidak dinafikan setiap pasangan pasti pernah berselisihan faham Perkahwinan mana yang tidak pernah diuji Apabila sesebuah pasangan berkahwin itu mempunyai anak setiap keputusan yang diambil tidak bersifat peribadi dan melibatkan diri mereka...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened