Terasa Bagai Bersalin Di Hotel Lima Bintang Meriah Habis Pa Ma Hospital Tour Di Avisena


Pada 29 Jun 2019, Pa&Ma telah mengadakan Pa&Ma Mom To Be Hospital Tour dengan kerjasama Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital kepada bakal ibu daripada Pa&Ma Mom To Be Community.

Hospital Tour yang bermula sedari jam 9.00 pagi hingga 12.30 hari itu padat dengan perkongsian dan lawatan di sekitar Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital serta aktiviti menarik yang melibatkan seramai 20 pasangan daripada Pa&Ma Mom To Be Community.

Tujuan program ini diadakan untuk mendedahkan kepada bakal ibu yang bakal bersalin untuk melihat keadaan sebenar bagaimana proses bersalin di Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital.

Selepas sesi pendaftaran dan sarapan pagi, program dimulakan dengan ucapan alu-aluan daripada Editor Majalah Pa&Ma iaitu Puan Hasnita Sawal yang menerangkan objektif program pada hari tersebut. Selepas itu majlis diserahkan kepada wakil Avisena iaitu Pengarah Kanan Pemasaran & Komunikasi Korporat, Puan Nor Hafidah Mustapha yang menerangkan di Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital mereka lebih mengutamakan golongan wanita dan kanak-kanak.

Menurut Puan Hafidah, apa yang istimewanya di Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital, setiap bilik pesakit di sediakan ruang menunggu untuk peneman pesakit dan kelengkapan seperti bantal dan selimut. Selain itu di Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital mereka lebih menekankan konsep seperti berada di hotel bertaraf lima bintang dengan pakej yang berpatutan.

Selepas selesai perkongsian daripada wakil Avisena, peserta dibahagikan kepada empat kumpulan dan setiap kumpulan diiringi oleh seorang wakil Avisena dan seorang wakil daripada Pa&Ma untuk menjelajah disekitar Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital seperti wad bersalin, bilik pesakit dan juga tempat jagaan bayi.

Sejurus kaki melangkah masuk ke delivery suite, peserta diterangkan dengan kemudahan yang ada di bilik bersalin. “Bilik-bilik kami direka untuk memastikan penginapan anda dengan kami semudah mungkin. Hospital kita berkonsepkan rumah. Sebagai hospital pertama di Malaysia untuk menerima pakai ‘Miami Valley Hospital Concept’ untuk reka bentuk, susunan ruang unik kami mencapai keselesaan dan keselamatan yang lebih besar untuk pesakit. Tingkap besar di setiap bilik membolehkan cahaya lebih semula jadi untuk meningkatkan rasa kesejahteraan keseluruhan pesakit.”
Ciri-ciri standard yang terdapat di semua jenis bilik termasuk kemudahan penting seperti katil siang, bilik mandi bersambung, televisyen dengan pelbagai saluran, peti sejuk mini dan set peralatan mandian.

Hospital Tour diteruskan ke O&G ward, yang dinamakan Floral. Tema Flora memang khusus untuk kes O&G sahaja. Setiap tingkat juga mempunyai tema yang berbeza untuk kelainan. Konsep bunga rose di siling menandakan tempat tersebut adalah O&G ward.
Seterusnya peserta dibawa melawat ke single room. Bilik Single dan Double boleh didapati dalam tema Jungle, Carnival, Ocean and Floral. Menurut wakil Avisena, pesakit boleh memilih tema yang disukai untuk bilik mereka mengikut kekosongan bilik yang ada.
Melangkah sahaja masuk ke Executive ward, anda akan terasa seperti berada di bilik hotel lima bintang. Ruang menunggu yang besar lengkap dengan fasiliti-fasiliti menarik dan juga penemanan pesakit disediakan bilik khas yang lengkap seperti katil, selimut dan bantal.

Selesai sahaja aktiviti menjelajah di sekitar Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital, program diteruskan dengan sesi soal jawab bersama wakil Avisena iaitu Pengarah Kanan Pemasaran & Komunikasi Korporat, Puan Nor Hafidah Mustapha. Antara soalan yang menarik daripada peserta adalah kelas antenatal yang disediakan di Avisena. Menurut Puan Nor Hafidah, Kelas Antenatal yang disediakan berharga RM150 bagi satu pasangan dan penyertaan terbuka kepada semua bukan sahaja ibu yang bakal bersalin di Avisena.
Tibalah kemuncak program iaitu aktiviti cabutan bertuah. Seramai enam orang ibu hamil yang bertuah memenangi tiket percutian di Glory Beach Resort Port Dickson dan juga The Lost World Of Tambun, Perak. Kesemua peserta kemudian mendapat cenderahati daripada Pa&Ma dan Avisena dan akhir sekali sesi bergambar sebagai kenang-kenangan.

 
 
 
 
The post ‘Terasa Bagai Bersalin Di Hotel Lima Bintang’ Meriah Habis Pa&Ma Hospital Tour Di Avisena appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/terasa-bagai-bersalin-di-hotel-lima-bintang-meriah-habis-pama-hospital-tour-di-avisena/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Laptop Ini Harga Mahasiswa Kualitas Bintang Lima

3 Laptop Ini Harga Mahasiswa Kualitas Bintang Lima

papar berkaitan - pada 23/6/2019 - jumlah : 111 hits
Perkembangan teknologi yang begitu pesat berimbas pada banyaknya merek merek gadget yang bermunculan di pasaran Kondisi ini tidak hanya terjadi pada smarthphone saja akan tetapi juga produk gudget lain seperti halnya laptop
Hotel Berstatus 5 Bintang Tidak Semestinya Jamin Pengalaman Memuaskan

Hotel Berstatus 5 Bintang Tidak Semestinya Jamin Pengalaman Memuaskan

papar berkaitan - pada 7/7/2019 - jumlah : 267 hits
IPOH Status lima bintang yang dimiliki sesebuah hotel bukan jaminan premis itu mampu memberikan pengalaman terbaik kepada pelancong Juga tidak semestinya mendapat penilaian tertinggi dalam TripAdvisor yakni sebuah portal pelancongan terbesa...
Bersalin Di Hospital Shah Alam

Bersalin Di Hospital Shah Alam

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 4307 hits
Kalau ikutkan EDD kita 25 Aoil 2019 tapi baby tak nak keluar lagi jadinya suka atau tak kena serah diri dekat hospital 1 May 2019 sebelum tu puas pujuk baby supaya keluar pada 1 mat 2019 kuikuikui nampak tak nak bersalin pun nak kena pilih ...
Azmin Ibarat Bintang

Azmin Ibarat Bintang

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 263 hits
Ibarat seorang bintang Itu reaksi seorang wartawan melihat sambutan yang diterima oleh Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali ketika menghadiri majlis sambutan hari raya di sini hari ini Sambutan itu diberikan oleh warga Jab...
Perincikan Bintang Kebesaran Latheefa Koya

Perincikan Bintang Kebesaran Latheefa Koya

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 266 hits
Umno meminta SPRM memperincikan bintang kebesaran ketua pesuruhjaya badan itu Latheefa Koya yang mula dipertikaikan pengguna maya Mungkin atas prinsip integrity accountability dan transparency badan yang penting ini SPRM boleh perincikan bi...
Biodata Fikry Kiki Bintang Ceria Popstar

Biodata Fikry Kiki Bintang Ceria Popstar

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 1280 hits
Original Content Biodata Fikry Kiki Nama Penuh Muhammad Fikry Izzudin Bin Mohd Fuad Tarikh Lahir 22 April 2004 Umur 15 Tahun Asal Melaka Pendidikan Sekolah Kebangsaan Ayer Molek Melaka Sekolah Menengah Kebangsaan Air Molek Melaka Ibubapa Mo...
Dubes Ri Di Jenewa Dianugerahi Bintang Jasa Presiden Palestina

Dubes Ri Di Jenewa Dianugerahi Bintang Jasa Presiden Palestina

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 125 hits
Duta Besar Hasan Kleib wakil tetap RI untuk Perserikatan Bangsa Bangsa WTO dan Organisasi Internasional lainnya di Jenewa Swiss menerima Tanda Bintang Jasa Presiden Palestina Mahmoud Abbas Star of Merit Order of the State of Palestine
Lima Puluh Tahun Menulis Membina Negara Cara Saya

Lima Puluh Tahun Menulis Membina Negara Cara Saya

papar berkaitan - pada 16/6/2019 - jumlah : 453 hits
A Kadir Jasin Pandangan yang terkandung dalam tulisan ini adalah pandangan peribadi saya Saya menulis dalam kapasiti saya sebagai seorang blogger Ia tiada kena mengena dengan apa apa jawatan yang mungkin saya pegang Mempelopori pelancaran a...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say