Tengok Konflik Berterusan Ali Dan Nor Hidayah Achey Luah Rasa Kecewa


PELAWAK, pelakon dan penyanyi, Achey mengakui sedih apabila konflik antara pelawak Ali Puteh dengan kakak iparnya yang juga isteri Allahyarham Abam Bocey, Nor Hidayah Mohd Ali kembali h4ngat.
Achey atau nama sebenarnya Mohd Nasir Hamzah ketika ditemui berkata, dia dan rakan seperjuangannya, Fad Bocey sudah menyarankan kepada kedua-dua belah pihak supaya membincangkan konflik itu secara tertutup.
“Sedih apabila perkara ini berlaku. Saya dan Fad ada menghubungi kedua-dua belah pihak dan menyarankan agar perbincangan diadakan secara musyawarah.
“Kita ada hukum Islam yang boleh diikuti dan dengan itu, semuanya dapat diselesaikan dengan baik. Namun, nampaknya saranan kami tidak diterima,” katanya kepada Harian Metro.
Tambah Achey yang juga anggota kumpulan Bocey, dia tidak mahu kemelut yang berlaku ini memberi kesan kepada anak arw4h, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia setahun dua bulan.
“Bukan apa. Kalau kemelut ini berterusan saya takut ia memberi kesan kepada Hamzah apabila dia sudah dewasa nanti.
“Tapi, saya dan Fad pun ada batasan kerana kami tak boleh terlalu masuk campur memandangkan kami bukanlah ahli keluarga,” katanya.
Konflik timbul apabila Ali memfailkan sam4n balas terhadap Hidayah yang mengaku dia memindahkan wang dari akaun bank Abam sebanyak RM10,000 selain mengambil empat jam tangan milik arw4h.
Achey ditemui di majlis sidang media filem TV (FTV) lakonannya berjudul Frontliner.
https://www.sinarviral.kini.blog/wp-content/uploads/2020/08/10000000_1619970058208804_6644386936812268994_n.mp4Ali, Hidayah Saling berbalas sam4nAli atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 31, berkata, dia menerima maklum balas daripada Hidayah semalam, yang juga hari terakhir untuk kakak iparnya itu menjawab sam4n yang difailkan selepas Aidiladha lalu.
“Semalam adalah hari terakhir untuk pihak Hidayah memberikan maklum balas.
“Sebelum ini, mungkin ramai yang tak tahu dia pernah memfailkan saman terhadap saya sekeluarga dengan jumlah terkumpul mencecah RM900,000.
“Sam4n yang dibuat oleh Hidayah itu antaranya menvduh saya mengambil harta abang saya dan harta anak yatim.
“Jadi, selepas berdiam diri selama beberapa bulan, dah tiba masanya untuk saya pula mengatur langkah demi membersihkan nama keluarga,” katanya kepada Harian Metro.
Diminta berkongsi lebih lanjut mengenai saman yang difailkan Hidayah sebelum ini, Ali berkata, dia ada menerima beberapa surat sam4n bermula sejak 16 hari selepas Allahy4rham Abam men1nggal dunia.
Pihak Hidayah Yang Mulakan Sam4n
“Arw4h abang saya men1nggal pada 10 Februari dan pada 26 Februari pula, saya menerima surat sam4n pertama.
“Pada ketika itu, kami mengadakan majlis tahlil untuk arw4h.
“Saya nak bersuara, tapi mak melarang. Katanya, abang baru saja men1nggal dunia. Jadi, saya akur dengan permintaan mak saya.
“Selepas dua ke tiga bulan kemudian, bertalu-talu surat saman daripadanya sampai ke rumah dan pada ketika itu, terdetik dalam hati saya yang dia memang benar-benar nak ke mahk4mah.
“Jadi, saya pun berbincang dengan peguam saya,” katanya.
Menurut Ali, antara tudvhan lain yang difailkan terhadapnya dan keluarga adalah tuntutan faraid, tuntutan hak penjagaan anak, tuntutan kereta dan sebagainya.
“Ada satu tudvhannya mengatakan bahawa saya mengambil wang abang saya dari dalam rumah dan mengambil jam-jam tangan.
“Itu adalah tuduhan yang tak berasas dan bersifat fitn4h,” katanya.
Berkongsi mengenai pengakuan yang dibuat oleh Hidayah menerusi peguamnya, dia mengaku mengeluarkan wang berjumlah RM10,000 dari akaun bank Abam dan mengambil empat jam tangan milik arw4h.
“Sebelum ini, dia pernah keluarkan kenyataan kononnya dia dihalau dari rumah sehelai sepinggang dan keluarga kami merebut semua wang milik arw4h abang saya.
“Jadi, bila saya nak uruskan urusan faraid, pihak bank memaklumkan mengenai wang RM10,000 yang dikeluarkan.
“Di situ, saya dah ada satu bukti dan akhirnya, dia sendiri yang mengaku mengambil wang itu untuk dipindahkan ke akaun anaknya dan juga mengambil jam tangan berjenama milik arw4h,” katanya.
Tambah Ali, tidak menjadi masalah sekiranya Hidayah mengaku dari awal mengenai pengeluaran wang yang dibuatnya.
“Dalam faraid itu, memang sah-sah ada bahagian untuk dia dan anak. Buat apa, saya nak ambil sedangkan bukan ada hak saya pun.
“Lagi satu, kalau dia maklumkan yang dia ada buat pengeluaran, semuanya boleh disusun semula mengikut bahagian masing-masing.
“Bayangkan, abang saya men1nggal dunia dan dikebumikan selepas Maghrib dan pada tengah hari keesokan harinya, RM10,000 dah dipindah keluar dari akaun sedangkan kami sekeluarga masih berada di rumah.
“Alasannya, takut kami rebut wang yang ada dalam akaun itu. Saya ada duit sendiri dan tak mahu pun wang arw4h abang saya,” katanya.
Menutup perbualan, Ali tidak berniat untuk membuka a1b, sebaliknya membersihkan namanya dan keluarga selepas dikec4m masyarakat.
“Dia berniaga cempedak goreng, dia beritahu media. Saya pasang batu nisan kat kubur abang saya pun, dijadikan 1su.
“Bila dia mengaku, kenapa tak dihebahkan pula kan?
“Saya nak bersihkan nama saya dan keluarga kerana isu-isu macam inilah nama kami sekeluarga terpalit kontr0versi,” katanya.
Terdahulu, sebutan k3s sam4n difailkan Ali terhadap Hidayah berlangsung di Mahk4mah Sesyen Kuala Lumpur, semalam.
Saman itu dikeluarkan Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya, Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung, Sharifah Norwahidah (plaintif ketiga).
Sementara itu, Hidayah ketika dihubungi menjelaskan dia sibuk berniaga.
“Alhamdulillah, saya sihat. Cuma sibuk sikit berniaga.
“Mengenai perkara itu, buat masa sekarang ini, saya nak diamkan diri dulu. Nanti akan tahu juga perkara yang sebenar,” katanya.
Abam dan Hidayah diijabkalbulkan pada 8 Disember 2017 dan dikurniakan cahaya mata, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia setahun dua bulan.
Dalam pada itu Ali juga bersedia memaafkan semua netizan yang terus meng3cam dan makii mereka sekeluarga
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Press
Sumber: MB


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/08/tengok-konflik-berterusan-ali-dan-nor.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nor Hidayah Ali Puteh Berbalas Saman

Nor Hidayah Ali Puteh Berbalas Saman

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 290 hits
BERKAT kesabaran saya akhirnya dia mengaku Itu penjelasan pelawak Ali Puteh ketika dihubungi dan diminta mengulas mengenai saman yang difailkan terhadap kakak iparnya Nor Hidayah Mohd Ali yang juga balu kepada pelawak Allahyarham Abam Bocey...
Achey Sedih Konflik Ali Balu Abam Semakin Serius Ada Cara Lebih Baik Berdamai

Achey Sedih Konflik Ali Balu Abam Semakin Serius Ada Cara Lebih Baik Berdamai

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 452 hits
Saya cakap secara umum dan tidak memihak kepada mana mana pun Sedih itu memang sedih sebab sepatutnya isu tersebut boleh selesai dengan cara cara yang lebih baik source
Luahan Achey Lihat Kemelut Ali Hidayah Semakin Serius

Luahan Achey Lihat Kemelut Ali Hidayah Semakin Serius

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 168 hits
Semua orang kembali bercerita tentang kisah yang melanda antara family arwah Abam Bocey iaitu kes antara Ali dan juga Hidayah Kali ini kes mereka jadi lebih serius dan telah melibatkan pihak mahkamah yang keduanya menfailkan saman antara sa...
Suami Jarang Luah Rasa Cinta Tapi Sanggup Gadai Segalanya Demi Keluarga

Suami Jarang Luah Rasa Cinta Tapi Sanggup Gadai Segalanya Demi Keluarga

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 395 hits
Seorang suami tanggung jawabnya besar Bukan sahaja perkahwinannya harus dijaga tetapi isteri tersayang perlu dilindungi Suami mempunyai hati yang keras sukar mengungkapkan kata cinta Tetapi dia akan berkorban apa sahaja demi kebaikan isteri...
Aaron Aziz Luah Kecewa Kasihan Tahfiz Saya Di Langkawi Dirobohkan

Aaron Aziz Luah Kecewa Kasihan Tahfiz Saya Di Langkawi Dirobohkan

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 379 hits
Kasihan Tahfiz saya di Langkawi dirobohkan Semoga ALLAH permudahkan segala urusan di sana Asrama anak anak semua harus dibina semula journey to insyirah tulis pelakon pengarah dan pengacara Datuk Aaron Aziz source
Anak Arwah Abam Dah Pandai Berjalan Hidayah Luah Syukur Gembira

Anak Arwah Abam Dah Pandai Berjalan Hidayah Luah Syukur Gembira

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 249 hits
Menerusi muat naik di laman Instagram balu kepada arwah pelawak dan pelakon Abam Bocey iaitu Siti Norhidayah telah berkongsi satu video dimana anaknya Syed Uthman Hamzah kini sudah mulai pandai berjalan source
Ali Puteh Bls S4man Bkas Kakak Ipar Hidayah Mngaku Ambil Tabung Jam Tangan Rm10 000 Dari Akaun Allahy4rham Suami

Ali Puteh Bls S4man Bkas Kakak Ipar Hidayah Mngaku Ambil Tabung Jam Tangan Rm10 000 Dari Akaun Allahy4rham Suami

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 307 hits
Pelawak Ali Puteh mengakui mengeluarkan s4man terhadap kakak iparnya Siti Norhidayah Mohd Ali dan jutawan k0smetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup