Tengku Zafrul Dah Letak Jawatan Ke



PUTRAJAYA – Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz lebih rela meletak jawatan daripada berkompromi terhadap sebarang keputusan melibatkan kementeriannya yang difikirkan silap.
Jelas beliau, sebarang keputusan berkenaan termasuklah cadangan pengeluaran Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) secara ‘one-off’ sebanyak RM10,000 yang sedang diperjuangkan oleh kelompok pemimpin parti dalam kerajaan ketika ini.
Tambahnya, tiada guna sekiranya cadangan itu diluluskan kerajaan, namun akhirnya memberi kesan mudarat kepada rakyat yang mempunyai simpanan KWSP rendah pada hari tua mereka.
“Saya rasa menteri seperti saya jika tidak bersetuju dengan perkara yang salah, saya lebih rela untuk tidak melakukan dan meletakkan jawatan. Ini bukan sekadar merujuk isu pengeluaran KWSP tetapi saya tidak akan berkompromi apabila melibatkan perkara yang betul atau salah.
“Bagi saya, sekiranya keputusan itu salah, tiada sebab untuk kerajaan berkompromi. Sekali lagi saya lebih rela meletak jawatan daripada melakukan perkara tidak sepatutnya,” katanya dalam satu wawancara eksklusif bersama Sinar Premium pada Jumaat.
Beliau berkata demikian pada 22 Januari 2022 ketika diminta mengulas tuntutan berterusan kelompok pemimpin parti dalam kerajaan seperti UMNO yang mendesak mahukan kerajaan meluluskan cadangan pengeluaran i-Citra bernilai RM10,000 secara ‘one-off’.
Hari ini Utusan melaporkan..
KUALA LUMPUR: Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz didakwa meletakkan jawatan setelah ketidakhadirannya di Dewan Rakyat bagi mengemukakan Rang Undang-Undang Perbekalan Tambahan 2021 (2022).
Ia dikaitkan dengan kenyataan Tengku Zafrul menerusi wawancara bersama media tempatan sebelum ini sebagai berkata, beliau rela meletak jawatan daripada berkompromi dengan sebarang keputusan melibatkan kementeriannya yang difikirkan silap, termasuk pengeluaran Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sebanyak RM10,000 secara sekali.
Ketika Timbalan Menteri Kewangan I, Datuk Indera Mohd. Shahar Abdullah tampil di Dewan Rakyat bagi mengemukakan RUU Perbekalan Tambahan (2021) 2022, Datuk Mahfuz Omar (PH-Pokok Sena) meminta kepastian sama ada Tengku Zafrul sudah meletakkan jawatan atau belum.
“RUU Perbekalan ini mesti dibentang atas nama menteri dan diwakili oleh Timbalan Menteri. Maknanya Tengku Zafrul belum meletakkan jawatan? Sebab beliau pernah menyatakan jika diluluskan pengeluaran KWSP, beliau rela letak jawatan.
“Jadi, semalam Perdana Menteri telah umumkan perkara ini, adakah dengan ketidakhadiran beliau pada sesi soal jawab menteri beliau belum letak jawatan? Kalau belum, bermakna timbalan menteri tidak boleh mewakili Menteri Kewangan?” Soalnya di Dewan Rakyat hari ini.
Bagaimanapun, Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Ramli Mohd. Nor berkata, mengikut peraturan mesyuarat, Timbalan Menteri Kewangan boleh menjadi wakil dalam pembentangan RUU itu dan pihaknya masih belum menerima sebarang makluman berhubung perletakan jawatan Tengku Zafrul.
Laporan penuh bacalah di SINI
Dia dah letak jawatan ke?

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/03/tengku-zafrul-dah-letak-jawatan-ke.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Tak Hadir Di Parlimen Tengku Zafrul Nafi Sudah Letak Jawatan

Hiburan Tak Hadir Di Parlimen Tengku Zafrul Nafi Sudah Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 97 hits
Kementerian Kewangan menerusi menterinya Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz menafikan kenyataan sebuah portal berita yang mendakwa dirinya sudah meletakkan jawatan selepas tidak menghadiri sesi Dewan Rakyat semalam Perkara tersebut ...
Kwsp 10k Tengku Zafrul Letak Jawatan

Kwsp 10k Tengku Zafrul Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 142 hits
KUALA LUMPUR Datuk Mahfuz Omar di Dewan Rakyat pada Khamis bertanya adakah Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz sudah meletakkan jawatan Beliau bertanya demikian ketika Timbalan Menteri Kewangan 1 Datuk Mohd Shahar Ab...
Bukan Letak Jawatan Tengku Zafrul Jelaskan Ketidakhadiran Ke Parlimen

Bukan Letak Jawatan Tengku Zafrul Jelaskan Ketidakhadiran Ke Parlimen

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 144 hits
malaysiakini comDiterbitkan Mar 17 2022 4 08 PMMenteri Kewangan Tengku Zafrul Abdul Aziz tampil menjelaskan ketidakhadirannya ke sesi Dewan Rakyat hari ini kerana berdepan hal kecemasan dan bukannya meletak jawatan Ia selepas laporan Utusan...
Tengku Zafrul Letak Jawatan Kementerian Kewangan Keluar Penafian

Tengku Zafrul Letak Jawatan Kementerian Kewangan Keluar Penafian

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 116 hits
PETALING JAYA Kementerian Kewangan menafikan Tengku Zafrul Aziz meletak jawatan daripada Kabinet Kementerian itu dalam kenyataan di Twitternya memaklumkan surat peletakan jawatan dikatakan daripada Menteri Kewangan yang tular di media sosia...
Gagal Lulus Seksyen 4 Sosma Menteri Kdn Boleh Letak Jawatan

Gagal Lulus Seksyen 4 Sosma Menteri Kdn Boleh Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 24/3/2022 - jumlah : 130 hits
Gagal lulus Seksyen 4 Sosma menteri KDN boleh letak jawatanPosted By on March 24 2022 Susulan kekalahan kerajaan dalam sesi pengundian menuntut diteruskan sambungan Seksyen 4 Sosma Akta Kesalahan Keselamatan 2012 pentadbiran Perdana Menteri...
40 Tax Share What Did Tengku Zafrul Mean

40 Tax Share What Did Tengku Zafrul Mean

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 120 hits
Tengku Zafrul s statement can be interpreted in many ways One the federal government does not reject Sabah s rights to the 40 share as in the constitution Two it s a matter of affordability Thirdly and most importantly the federal governmen...
Lepas Hentam Orang Dia Letak Jawatan

Lepas Hentam Orang Dia Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 108 hits
SAIFUDDIN NASUTIONSaya mengikuti kenyataan YB Khairuddin Aman Razali Ahli Parlimen Kuala Nerus yang mendakwa wujud rundingan kerusi di antara Pakatan Harapan dan Perikatan Nasional bagi menghadapi PRN Johor Dakwaan itu tidak benar sama seka...
Muhyiddin Menteri Bersatu Patut Letak Jawatan Jika Bermaruah Puad

Muhyiddin Menteri Bersatu Patut Letak Jawatan Jika Bermaruah Puad

papar berkaitan - pada 14/3/2022 - jumlah : 137 hits
malaysiakini comDiterbitkan Mar 14 2022 9 07 AMAhli Majlis Kerja Tertinggi Umno Mohd Puad Zarkashi menggesa Bersatu dan presidennya Muhyiddin Yassin untuk meletakkan jawatan daripada kerajaan berikutan prestasi buruknya dalam pilihan raya n...
Pn Kalah Teruk Muhyiddin Umum Sedia Letak Jawatan Pengerusi

Pn Kalah Teruk Muhyiddin Umum Sedia Letak Jawatan Pengerusi

papar berkaitan - pada 13/3/2022 - jumlah : 124 hits
freemalaysiatoday com March 12 2022 11 38 PMJOHOR BAHRU Muhyiddin Yassin malam ini menawarkan peletakan jawatan sebagai pengerusi Perikatan Nasional susulan kekalahan teruk gabungan itu pada PRN Johor Saya bersedia pada bila bila masa kalau...
Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Spring Harbor House By Johnsen Schmaling Architects In Madison Wisconsin

Pengukus Lubang Tepi

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

New Environment