Tempoh Seminggu Baiki Laluan Mendap Di Jalan Klang Banting


KLANG – Kerja pembaikan struktur tanah dan laluan di Jalan Klang-Banting yang mendap dipercayai akibat kerja-kerja pembinaan Transit Aliran Ringan 3 (LRT3) semalam akan mengambil masa seminggu.
Pengerusi Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana), Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman berkata, pihaknya memohon maaf atas kesulitan dihadapi penduduk Kampung Johan Setia dan pengguna lalu lintas berhampiran berikutan kejadian tidak diingini tersebut.
Menurutnya, kejadian pada jam 3 petang semalam itu turut menyebabkan jentera di lokasi terperosok ke dalam tanah dengan kedalaman 4.5 meter selain gangguan bekalan air kepada 14,000 pengguna sekitar berikutan paip pecah.
“Jalan mendap mungkin disebabkan hujan lebat sejak beberapa hari lalu yang menyebabkan tanah gambut di lokasi terjejas menjadi lembut, selain tekanan daripada mesin serta jentera dibawa ke lokasi bagi kerja-kerja pembinaan LRT.
“Insiden ini memberi kesan kepada pengguna lalu lintas dan saya diberitahu penduduk di kawasan sekitar turut terjejas berikutan gangguan bekalan air,” katanya ketika mengadakan lawatan ke lokasi itu hari ini.
Dua lorong di Jalan Klang – Banting berhampiran lampu isyarat Johan Setia di sini mendap dipercayai akibat kerja-kerja pembinaan Transit Aliran Ringan 3 (LRT3) di kawasan itu.
Tajuddin berkata, laluan yang terjejas adalah di bawah penyelenggaraan Jabatan Kerja Raya (JKR), namun pihaknya akan mengambil tanggungjawab melakukan kerja pembaikan kerosakan jalan yang berlaku.
“Pihak kontraktor iaitu MRCB George Kent Sdn Bhd sudah mengambil tindakan pantas bagi memastikan keadaan dapat dibaiki dan dipulih semula supaya trafik boleh bergerak seperti biasa.
“Kerja penyiasatan komprehensif juga akan dilakukan di kawasan sekeliling bagi memastikan tanah di sini selamat untuk projek diteruskan,” katanya.
Dalam pada itu, beliau berkata, insiden berkenaan tidak akan melewatkan projek pembinaan LRT3 yang dijangka siap sepenuhnya pada 28 Februari 2024.
Terdahulu, Sinar Harian melaporkan dua lorong di Jalan Klang – Banting berhampiran lampu isyarat Johan Setia di sini mendap dipercayai akibat kerja-kerja pembinaan LRT3 di kawasan itu.
Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Shamsul Amar Ramli, berkata kejadian pada jam 3 petang semalam berlaku ketika pekerja projek sedang melakukan kerja menanam cerucuk di kawasan tanah yang tidak rata.
The post Tempoh seminggu baiki laluan mendap di Jalan Klang-Banting appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/07/21/tempoh-seminggu-baiki-laluan-mendap-di-jalan-klang-banting/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tanah Mendap Jalan Klang Banting Berhampiran Johan Setia Ditutup

Tanah Mendap Jalan Klang Banting Berhampiran Johan Setia Ditutup

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 465 hits
SHAH ALAM 20 JULAI Jalan Klang Banting berhampiran Johan Setia ditutup ekoran kejadian tanah mendap dipercayai akibat kerja kerja menanam cerucuk bagi pembinaan projek Transit Aliran Ringan 3 Ketua Polis Daerah Klang Selatan Asisten Komison...
Baiki Paip Pecah Klang Kuala Langat Siap Petang Esok

Baiki Paip Pecah Klang Kuala Langat Siap Petang Esok

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 250 hits
SHAH ALAM 21 JULAI Pembaikan paip pecah di kawasan tanah mendap di simpang jalan antara Jalan Johan Setia dan Jalan Langat Klang dijangka siap pada jam 6 petang esok Ketua Komunikasi Korporat Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd berkata bekalan ...
Pemaju Lrt3 Bentang Laporan Tanah Mendap Khamis Ini

Pemaju Lrt3 Bentang Laporan Tanah Mendap Khamis Ini

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 415 hits
KLANG 21 JULAI Pemaju projek Transit Aliran Ringan 3 perlu membentang laporan forensik kejadian tanah mendap di Jalan Klang Banting berdekatan tapak stesen Johan Setia Khamis ini EXCO kerajaan tempatan berkata siasatan menyeluruh insiden it...
Bersediakah Zahid Hamidi Memberi Laluan Kepada Muhyiddin Ambil Alih Presiden Umno

Bersediakah Zahid Hamidi Memberi Laluan Kepada Muhyiddin Ambil Alih Presiden Umno

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 249 hits
Perdana Menteri Muhyiddin Yassin perlu kembali menyertai UMNO demi untuk mengukuhkan parti terbesar orang Melayu itu kata Ahli Parlimen Padang Rengas Nazri Abdul Aziz Menurut Nazri semua ahli dan pemimpin UMNO perlu bersikap terbuka dan men...
Baik Pulih Tanah Mendap Di Johan Setia Siap Minggu Depan

Baik Pulih Tanah Mendap Di Johan Setia Siap Minggu Depan

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 345 hits
SHAH ALAM 28 JULAI Proses baik pulih tanah mendap di tapak pembinaan Transit Aliran Ringan 3 di Jalan Klang Banting berhampiran Johan Setia siap seminggu lagi EXCO kerajaan tempatan berkata ketika ini laluan berkenaan sudah dibuka pada Kham...
Ketahui Maksud Garisan Kuning Dan Putih Di Laluan Melintas Pejalan Kaki

Ketahui Maksud Garisan Kuning Dan Putih Di Laluan Melintas Pejalan Kaki

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 930 hits
Sebagai pengguna jalan raya sama ada pemandu kereta motosikal atau pejalan kaki kita mestilah sentiasa peka dengan peraturan asas terutama maksud papan tanda dan simbol kerana ia melibatkan keselamatan terhadap pengguna Salah satu simbol pe...
Masuk Laluan Bertentangan Lelaki B4ngladesh Didakwa Sebabkan Kem4tian Gadis

Masuk Laluan Bertentangan Lelaki B4ngladesh Didakwa Sebabkan Kem4tian Gadis

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 211 hits
Seorang lelaki warga Bangladesh baru baru ini telah didakwa menyebabkan kem4tian seorang wanita dalam kemalangan di Jalan Baru Batu Kawan Add captionMasuk laluan bertentangan lelaki B4ngladesh didakwa sebabkan kem4tian gadis
Prk Slim Umno Akan Letak Calon Yakin Pas Dan Bersatu Bagi Laluan

Prk Slim Umno Akan Letak Calon Yakin Pas Dan Bersatu Bagi Laluan

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 227 hits
Umno yakin rakan sekutunya dalam Perikatan Nasional akan memberi laluan kepada BN untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kecil DUN Slim Anggota Majlis Tertinggi Umno Tajuddin Abdul Rahman berkata kerusi berkenaan secara tradisinya milik Umno d...
Lta Beri 4 Kontrak Laluan Daerah Jurong Bernilai Lebih S 682 Juta

Lta Beri 4 Kontrak Laluan Daerah Jurong Bernilai Lebih S 682 Juta

papar berkaitan - pada 18/7/2020 - jumlah : 167 hits
SINGAPURA Penguasa Pengangkutan Darat memberi empat kontrak bagi Laluan Daerah Jurong bernilai sekitar S 682 5 juta Dalam kenyataannya pada Jumaat LTA menyatakan kontrak tersebut merangkumi pembinaan tiga stesen JRL dan jejam
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran