Tempat Tempat Menarik Di Korea Yang Wajib Korang Pergi Ayda Jebat Nabil Dah Lalui Saat Romantik Di Sini



Annyeonghaseyo! Bila dengar perkataan tu je, mesti teringat artis Korea yang hensem, cantik dan comel tu kan? Hehe. Sebenarnya memang ramai yang simpan angan-angan untuk jadikan Korea sebagai destinasi percutian.

Maklumlah, Korea bukan hanya terkenal dengan artis K-Pop dan K Drama mereka, tapi turut mempunyai alam semula jadi yang cantik dan banyak tempat-tempat menarik sehingga berjaya tarik pelancong melawat ke Korea setiap tahun. Jadi apa agaknya tempat menarik dekat Korea ni? Ok, jom kita tengok 5 tempat menarik yang Ohmedia sempat senaraikan.

Bukchon Hanok VillageSebuah desa yang masih mengekalkan seni binaan perumahan tradisional yang unik. Bukchon Hanok Village ni terletak di antara Istana Gyeongbokgung dan Changdeokgung dan ia merupakan satu destinasi yang mesti dilawati, terutama bagi korang yang minat dengan fotografi.

Dekat sini juga korang akan dapat lihat pakaian tradisional mereka dan jika bernasib baik, korang juga boleh mencuba pakaian ini dan bergambar sebagai kenang-kenangan.



MyeongDong Shopping StreetOh ya, Myeongdong Shopping Street pernah tersenarai sebagai shopping street yang ke-9 termahal di dunia. Bila berjalan dekat sini, korang tak perlu risau dengan makanan halal kerana korang boleh dapatkan banyak pilihan makanan halal di sini. Kalau korang mencari barang-barang keperluan, boleh cari Kampungku Mart, dekat sini memang semua barang makanan dan peralatan mereka adalah halal.



Gamcheon Culture VillageHidup kita mesti bosan kalau tak diwarnai dengan warna-warni disekeliling, kah! Gamcheon Culture Village penuh dengan warna-warni di setiap sudut! Tempat ini dah menjadi kegilaan ramai untuk pengantin-pengantin yang baru saja berkahwin yang ingin mengambil gambar kenangan sekali seumur hidup mereka itu dengan berlatar belakangkan seakan pelangi.


Apsan ObservatoryDekat Apsan Observatory ni terdapat pemandangan yang sangat cantik dari gunung , kita boleh menghirup udara segar sepanjang pendakian sebenarnya ada dua cara, yang pertama adalah dengan mendaki sehingga ke puncak gunung Apsan, kalau anda berstamina tinggi apa salahnya kan? Dapatlah anda menghirup udara segar sepanjang pendakian.

Cara yang kedua dan paling mudah pula adalah dengan menaiki kereta kabel yang disediakan di kaki gunung. Walau apa pun cara yang anda pilih untuk ke ruang pemerhatian ini, anda pasti tidak akan kecewa dengan pemandangan yang ditawarkan, hilang penat mendaki, duit yang dikeluarkan untuk menaiki kereta kabel juga tidak terasa ruginya.


Biseul MountainBiseul Mountain mempunyai pemandangan yang sangat indah yang wajib korang rasai sendiri bersama keluarga. Bila korang dah ada dekat puncak dia, korang akan nampak pemandangan Angaegyegok yang sangat cantik iaitu lembah pada musim panas, bunga-bungaan Chamkkot pada musim bunga, gunung yang diselaputi ais pada musim sejuk dan pokok mapel pada musim luruh.


Fuhh! Banyak lagi tempat menarik yang kita boleh lawat bila sampai Korea sebenarnya. Rasa macam nak booking tiket flight jer, hehe! Tapi sebenarnya ada cara lain untuk pergi Korea tanpa guna duit poket korang sendiri tau.

Kalau korang nak tahu, Watsons dah siapkan tiket penerbangan pergi dan balik ke Korea tau. Ini semua gara-gara video romantik Ayda Jebat dengan Nabil Mahir yang berangan bercinta dekat Korea depan kaunter Watsons punya pasal lah ni.


Macam mana nak dapat tiket PERCUMA pergi Korea?Untuk korang yang memang selalu shoping dekat Watsons tu, inilah masanya untuk sertai peraduan Saranghae Sale ni. Korang boleh belanja semua barang yang terlibat dalam peraduan seperti Cetaphil, Nivea, Mamonde dan banyak lagi barangan yang korang boleh dapatkan.


Watsons ada bagi diskaun juga gais dengan potongan sebanyak 50% sempena Saranghae Sale ni dan untuk korang yang dah memang ahli Watsons pula akan dapat 30% lagi tambahan diskaun. Wow! Banyak betul potongan untuk lebih 1,000 produk tersedia.


Pergi lah shopping dekat Watsons sekarang dan cuba nasib kot-kot korang insan yang bertuah dapat pergi Korea tu! Untuk info lebih lanjut korang boleh layari laman web Watsons.



Sumber: Oh! Media

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/02/tempat-tempat-menarik-di-korea-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bukan Main Ayda Dan Nabil Berangan Pergi Korea Depan Kaunter Watsons

Bukan Main Ayda Dan Nabil Berangan Pergi Korea Depan Kaunter Watsons

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 255 hits
Siapa yang tak kenal dengan pasangan selebriti yang kini hangat menjadi bualan netizen dengan keserasian mereka iaitu Ayda Jebat dan Nabil Mahir The post appeared first on
Ketagihan Korea Drama Buat Ayda Jebat Jadi Macam

Ketagihan Korea Drama Buat Ayda Jebat Jadi Macam

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 613 hits
Anda tahu tak apa persamaan mereka yang suka tonton drama Korea Kalau korang nak tau kebanyakan yang tengok drama Korea memang susah nak berhenti bila dah start layan episod satu Betul tak Masalahnya pulak penerbit drama Korea ni memang pan...
44 Senarai Tempat Makan Menarik Di Kelantan Yang Wajib Singgah

44 Senarai Tempat Makan Menarik Di Kelantan Yang Wajib Singgah

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 646 hits
44 Senarai Tempat Makan Menarik Di Kelantan Yang Wajib Singgah Salam semua buat korang yang suka jalan jalan cari makan di mana mana negeri Sis nak kongsikan tempat makan menarik di Kelantan Walaupun sis orang Kelantan sis pun tak tahu bany...
Drama Bukan Gadis Biasa Lakonan Remy Ishak Dan Ayda Jebat

Drama Bukan Gadis Biasa Lakonan Remy Ishak Dan Ayda Jebat

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 1322 hits
DRAMA BUKAN GADIS BIASA LAKONAN REMY ISHAK DAN AYDA JEBAT Bila kehidupan zaman kanak kanak dipenuhi dengan kisah duka konflik dan kurang kasih sayang akhirnya menjadikan individu tersebut memberontak dan inginkan kebebasan Inilah yang berla...
Tempat Yang Wajib Dikunjungi Jika Ke Melaka

Tempat Yang Wajib Dikunjungi Jika Ke Melaka

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 438 hits
AssalamuailaikumSapa pembaca pembaca di sini orang Melaka hahh ngapaaa haha bukan nya apa apapun cuma nak mengabo yang kita memang kenan sangat sangat dengan Negeri Melaka ni ehhh tapi bukannya kita khianat negeri sendiri tau tempat jatuh l...
Tempat Menarik Di Hokkaido Japan Pada Musim Salji Day2

Tempat Menarik Di Hokkaido Japan Pada Musim Salji Day2

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 336 hits
Tempat Menarik Di Hokkaido Japan Pada Musim Salji Day2 Assalamualaikum Ok bersambung lagi cerita uzu ke Hokkaido untuk hari kedua Seawal pagi lagi kiterang breakfast dan check out dari hotel dan terus menuju ke train station untuk ke tempat...
Ayda Jebat Bengang Didakwa Pakai Anting Anting Simbol Iluminati

Ayda Jebat Bengang Didakwa Pakai Anting Anting Simbol Iluminati

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 537 hits
Nampaknya selain isu Sajat rupanya ada satu lagi perkara yang hangat diperkatakan pada siaran Melodi Ahad lalu apabila Ayda Jebat mengenakan anting anting The post appeared first on
3 Port Makan Menarik Anda Wajib Singgah Di Tanjung Malim

3 Port Makan Menarik Anda Wajib Singgah Di Tanjung Malim

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 279 hits
Tanjung Malim terletak di selatan Perak bersempadan dengan Negeri Selangor Bagi yang kurang mengenali tempat ni di sini ada institusi pendidikan tinggi yang telah melahirkan ramai pendidik iaitu Universiti Pendidikan Sultan Idris Selain dar...
Apa Yang Menarik Di Setiu Korang Kena Cuba Semuanya

Apa Yang Menarik Di Setiu Korang Kena Cuba Semuanya

papar berkaitan - pada 11/2/2020 - jumlah : 908 hits
Setiu cukup terkenal dengan keindahan alam semulajadinya selepas keindahan Pantai Penarik tular di dalam pembikinan filem Pulang beberapa ketika dahulu Selain dari filem Pulang oleh kerana keindahan yang ada di Setiu banyak lagi filem filem...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar