Tempat Recycle Baju Lama Di Shah Alam


Tempat Recycle Baju Lama Di Shah Alam | Sebelum Anas lahir bulan September lepas, Fadzi sempat lagi buat declutter barang-barang yang Fadzi dah tak pakai dekat rumah ni. 

Sebab rumah kecil kan, nak tambah lagi seorang dalam rumah ni, kenalah kurangkan barang dekat rumah. Baru selesa. Banyak jugak barang yang Fadzi kemas-kemas dan rasa tak pakai termasuklah pinggan mangkuk, alat elektrik dan yang paling banyak sekali pakaian.
Tempat Recycle Baju Lama Di Shah AlamKalau nak tengok, memang banyak betul baju-baju yang Fadzi asingkan dan kumpulkan untuk recycle. Nak buang baju lama, rasa sayang pulak sebab banyak baju yang masih boleh dipakai.  

Jadi Fadzi gigih jugak cari dekat mana pusat pengumpulan baju terpakai dekat Selangor ni. Baru Fadzi jumpa yang terdekat di Shah Alam ni dekat mana. Dekat je pun dengan rumah padahalnya.

Tesco ExtraTempat pertama yang Fadzi pergi hantar baju-baju lama dekat Tesco Extra yang dekat dengan Pusat Akuatik seksyen 13 Shah Alam. Yang sebelum lahirkan Anas dulu, Zul yang hantarkan baju-baju untuk recycle dekat sini. Baru minggu lepas, Fadzi hantar lagi barang-barang untuk recycle macam baju dan soft toy.

Dekat sini Fadzi hantar pakaian dan benda-benda yang masih elok untuk dipakai je. Rasa serba salah pulak kalau hantar barang-barang yang tak elok sebab yang ini untuk kerja amal kan. 

Fadzi tak pasti diaorang akan bagi barang-barang recycle ni atau dieorang akan jual barang-barang recycle ni dan bagi kepada Tabung Jalinan Budi sebab dekat tong recycle tu dia kata dana akan disalurkan. Dana maksudnya duit lah kan. Bukan barang-barang recycle tu.


Dekat area parking Tesco Extra ni ada disediakan tong-tong recycle untuk korang letakkan barang-barang recycle korang. Antara barang yang korang boleh recycle dekat sini:

PakaianKasutBeg tanganTali pinggangCadarPatung permainan

Kalau masih tak pasti Tesco Extra ni dekat mana, korang boleh cari dekat Google Maps atau Waze kan aja. Alamat dekat bawah ni.

No. 3, Jalan Aerobik 13/43, Seksyen 13, 40100 Shah Alam, Selangor.


H&MHa, kalau korang ada baju-baju atau fabrik yang dah koyak rabak tu, korang boleh bawak dan hantar ke mana-mana store H&M. Kalau dekat Shah Alam ni, korang boleh hantar dekat H&M AEON Shah Alam.

Yang ini best sikit. Kalau korang ada apa-apa jenis fabrik yang masih elok atau dah rosak, korang hantar dekat H&M. Kumpul siap-siap dalam beg shopping yang muat lebih kurang dalam 5 6 helai pakaian.

Setiap beg yang korang bawak ke H&M untuk di recycle, korang akan dapat 1 voucher 15% untuk beli pakaian dekat H&M. Berbaloi ke idok? Berbaloi kan. Walaupun kalau boleh Fadzi nak voucher 50% hahahha. Tapi 15% pun dah okay lah.


Kalau ikutkan, ada limit berapa voucher yang korang boleh dapat per day per store. Korang cuma boleh dapat 2 voucher je. Tapi masa Fadzi hantar tu, ada je orang H&M bagi voucher lebih. Alhamdullilah.

Voucher tu ada expired date tau. Jadi korang kena beli barang guna voucher tu sebelum tarikh expired date. Kalau korang nak tau lebih lanjut pasal recycle pakaian dekat H&M, korang boleh baca entry yang Fadzi pernah tulis dulu pasal benda ni dekat sini - Bawa Pakaian Terpakai Anda Dan Dapatkan Voucher Diskaun H&M. 

Setakat ni itu je lah dua tempat yang Fadzi dah pernah pergi untuk recycle pakaian. Kalau korang ada tau tempat lain untuk recycle pakaian dekat Shah Alam ni, komen dekat bawah ye. Nanti Fadzi nak letak jugak dalam entry ni.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.fadzirazak.com/2018/12/tempat-recycle-baju-lama-di-shah-alam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Steamboat Murah Dan Sedap Di Shah Alam

Steamboat Murah Dan Sedap Di Shah Alam

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 551 hits
Assalamualaikum Jumaat lepas Amni Farid dan Adira berkesempatan makan di DKayangan Steamboat Seksyen 13 Shah Alam Perjalanan yang memakan masa hanya 20 minit dari Cheras ini sangat mudah memandangkan korang hanya perlu waze sahaja DKayangan...
Cuti Sekolah Di Snowalk I City Shah Alam

Cuti Sekolah Di Snowalk I City Shah Alam

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 803 hits
Nak share pasal aktiviti cuti sekolah tahun ni Bersama Azriel Yela dah hujung tahun kan Mesti ramai yang takt ahu kemana nak bawa anak anak berjalan kan Memandangkan aku ni selalu sibuk dengan urusan kerja dan hal sendiri sampai lupa nak ca...
Menu Hi Tea Sempena Krismas Dan Tahun Baru 2019 Di Grand Bluewave Hotel Shah Alam

Menu Hi Tea Sempena Krismas Dan Tahun Baru 2019 Di Grand Bluewave Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 557 hits
Menu Hi Tea Sempena Krismas dan Tahun Baru 2019 di Grand BlueWave Hotel Shah Alam Assalamualaikum dan selamat sejahtera Lagi beberapa hari je kita nak bertemu dengan Hari Natal Hari Krismas dan juga Tahun Baru 2019 Cuti cuti ni apa kata kit...
Skytrex Adventure Shah Alam Uji Jiwa Anda

Skytrex Adventure Shah Alam Uji Jiwa Anda

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 1417 hits
Alhamdulillah tercapai sudah salah satu wishlist CN iaitu test jiwa di Skytrex Adventure Shah Alam Memang teruji jiwa hokay lagi lagi apabila anda mencuba cabaran Big Thrill untuk kali pertama Rasa macam nak pengsan di pertengahan cabaran i...
Berlaku Di Carpark Shah Alam Hati Hati Korang

Berlaku Di Carpark Shah Alam Hati Hati Korang

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 446 hits
Berlaku Di Carpark Shah Alam Pasangan Laki Perempuan Kena Dengan Lelaki P4k istan Pasangan kekasih yang baru saja pulang sebuah pasar raya cedra disrang oleh tiga lelaki yang dipercayai cuba mencuri kereta dan mencvlik mereka Dalam kejadian...
Thailand Food Festival Di Star Avenue Shah Alam

Thailand Food Festival Di Star Avenue Shah Alam

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 671 hits
THAILAND FOOD FESTIVAL DI STAR AVENUE SHAH ALAM lama gila mummy craving Thailand Food ni Siap hari hari zikir ajak daddy pi Hatyai hehehe Allah maha mendengar tup tup ada THAILAND FOOD FESTIVAL DI STAR AVENUE SHAH ALAM memang dekat sangat d...
Program Cuti Sekolah Biasakan Anak Dengan Library Perpustakaan Raja Tun Uda Seksyen 13 Shah Alam

Program Cuti Sekolah Biasakan Anak Dengan Library Perpustakaan Raja Tun Uda Seksyen 13 Shah Alam

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 1004 hits
PROGRAM CUTI SEKOLAH BIASAKAN ANAK DENGAN LIBRARY SEKSYEN 13 SHAH ALAM Lagi seminggu je anak anak nak kembali ke sekolah Depa dah mula bosan cuti lama sangat dok tanya bila nak sekolah Kang dah sekolah sibuk pulak bila nak cuti hahahaha Sam...
Rumah Makan Terlajak Laris Di Setia Alam Shah Alam

Rumah Makan Terlajak Laris Di Setia Alam Shah Alam

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 976 hits
Rumah Makan Terlajak Laris Setia AlamRupanya Dato Aliff Syukri Abang terlajak laris yang ada banyak duit berganda ganda tu rupanya ada bisnes restoran selain dari produk jamu yang hot dipasaran sekarang ni Dia tak namakan sebagai restoran t...
Pengalaman Menyeronokkan Bermain Salji Di Icity Snowalk Shah Alam

Pengalaman Menyeronokkan Bermain Salji Di Icity Snowalk Shah Alam

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 1045 hits
hai assalammualaikumPengalaman Menyeronokkan Bermain Salji Di ICity Snowalk Shah Alam Siapa yang tak jeles bila tengok kawan kawan yang bercuti di luar negara yang dapat tengok sentuh salji yang betul tu Siapa yang teringin nak pegang salji...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas

Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu

Filem Memoir Seorang Guru

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa