Tempat Makan Yang Dekat Dekat


Aku ada beberapa kali terfikir nak cari rumah sewa yang lain.. konon konon nak cari rumah sewa yang lagi murah dan selesa macam rumah yang aku duduk sekarang ni.. tapi sofar aku peratikan kebanyakan rumah sewa yang ada kat area area sini Puchong Permai Puchong Perdana pun rate dia lebih kurang je.. tu pun tak de ape dalam rumah tu.. kosong kosong kosong~... lagi mahal ada lah.

Satu lagi yang aku suka kat area tempat tinggal aku ni, selain ada 7E, KK mart, klinik dll.. di sini ada terdapat banyak tempat makan.. merata rata, ada banyak pilihan..dekat je, kiri kanan atas bawah.. tak payah pegi jauh jauh.. memang sesuai lah dengan orang macam aku ni yang pesen makan kat luar aje.

So mari kita melakukan rondaan sebahagian makanan makanan yang sering menjadi pilihan aku di sekitar ini..ayoh kawan kawan ayoh..ahaha.

Kedai Mug Mug.. mug mug ni sekang kang kera je dengan tempat tinggal aku..jerit pun rasanya boleh dengar sampai kat Mug Mug haha.. aku tipu.. mug mug ni cuma salah satu warung di satu kawasan yang terdapat deretan kedai makan.. banyak kedai sebenarnya tapi aku dan member member suka lepak kat sini.. makanan biasa la, melayu punya style, goreng goreng bagai.. dan betul betul depan kedai mug mug ada orang jual sate..

Ipoh Station Puchong Utama.. yang ni restoran dia agak unik sedikit.. agak klasik, dan dalam kedai dia terdapat banyak barang barang antik, atau barang barang koleksi menjadi bahan hiasan dalam kedai... menu lebih kepada style ala ala daripada perak gitewww.. dah nama dia pun Ipoh Station kan..

Nasi Kukus Malaya Best.. yang ni tempat paling kerap aku lepak dengan member member aku, paling dekat dengan rumah sewa aku ni dan sempoi.. orang kat sini dah kenal dah kitaorang.. sori gambar tak de nasi dia, sebab malam aku tak makan nasi hahaha.. menu dia satu jenis aje, nasi kukus dengan ayam dara goreng berempah.. malam selalu ramai orang makan kat sini.. sebab utama dia ialah sedap lah..

Kalau habis daripada kerja terus lepak kat sini kata member aku macam kat Korea.. tambah tambah lagi time gerimis, pheeew.. kedai makan kat tepi jalan je, depan McD, dan banyak kereta/ motor lalu lalang.. bising dan suasana agak sebok.. so kitaorang gelar tempat makan ni Korea, contoh ayat.. "weii jom makan kat Korea petang ni" hahaha.. waktu beroperasi 12pm sampai 12am..

Char Kuey Teow Tepi Longkang..ni warung tak de nama, so aku bagi nama dia char kuew teow tepi longkang.. jastifikasinya ialah makanan paling famous kat sini ialah char kuey teow dan warung ni terletak betul betul kat tepi longkang yang besar haha.. depan OTK Puchong Prima dan berada di tepi jalan..rama orang makan memalam kat sini.. dulu masa memula lepak makan kat sini aku selalu order char kuey teow lah.. tapi sekarang dah jarang jarang dan aku lately suka makan mee goreng udang dia.. waktu beroperasi kul 7 kot sampai larut malam..

Ani Sup Utara mungkin tidak asing lagi bagi mereka yang duduk kat Shah Alam dan beberapa tempat kat Selangor.. dulu mula makan kat Ani Sup Utara masa study kat UiTM Shah Alam, ada kat seksen dua.. masa tu kedai dia masih yang lama lagi.. sekarang Ani Sup Utara dah rebranding jadi restoran franchise yang nampak lebih klas.. so yang ada dekat Puchong Perdana ni menu dia sama macam kat mana mana restoran Ani Sup Utara yang lain.. dan rasa dia pun lebih kurang sama aje.. sup daging macam biasa, mejadi kegemaran aku dan bubur daging dia pun boleh tahan jugak..

Antara makanan fast food yang paling dekat dengan tempat tinggal aku ialah McD la.. jalan kaki lima minit pun tak sampai.. dekat station minyak shell bersebelahan dengan kedia CD dan 7E.. kalau boring tak de apa nak buat kat rumah biasa aku lepak kat sini.. weekend pepagi breakfast baling best, sebab kopi O dia aku suka..

Korang mungkin pernah terasa dalam satu ketika tu korang nak makan ayam kepsi kan.. so kalau perasaan tu datang kat aku time berada kat rumah.. ha kepsi berhampiran pasaraya OTK je la jawabnya..

Poyo je aku rasa dalam entry ni..larikk!!



Tag: gambar nsi ayam berempah, gambar kat puchong permai, area tempat makan kat puchong permai dan puchong perdana, makanan sedap kat puchong, gambar sup ani sup utara, gambar orang lapar, stesen LRT kat puchong permai, puchong prima..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ashgive.blogspot.com/2013/01/tempat-makan-yang-dekat-dekat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
25 Tempat Makan Best Sekitar Sungai Buloh Untuk Sarapan Sampai Dinner

25 Tempat Makan Best Sekitar Sungai Buloh Untuk Sarapan Sampai Dinner

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 555 hits
Senarai Tempat Makan Best Sekitar Sungai Buloh Yang Mana nak jalan2 cari makan2 ke sini bolehlah survey2 tempat2 ni yer
10 Tempat Makan Ala Hipster Di Kuantan Pahang Mesti Singgah

10 Tempat Makan Ala Hipster Di Kuantan Pahang Mesti Singgah

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 598 hits
Singgah Kuantan Pahang tapi nak try kedai makan ala ala hipster Perkongsian di laman twitter telah menyenaraikan 10 daripada banyak banyak kedai makan yang femes dekat kuantan ni 1 Jamantory Ind Mahkota Peminat patin kene try paih patin kat...
Bekas Makan Yang Dijadikan Tempat Simpan Legend Mak Mak

Bekas Makan Yang Dijadikan Tempat Simpan Legend Mak Mak

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 725 hits
Bila beli barang di supermarket pasti ada bekas cantik yang sayang hendak dibuang Jadi bekas itu disimpan dan dijadikan bekas untuk menyimpan benda lain pula Itu lah yang menjadi budaya mak mak dari dulu sampai sekarang Bekas Aiskrim dijadi...
Tempat Makan Menarik Di Kimstone Food Court Kuantan

Tempat Makan Menarik Di Kimstone Food Court Kuantan

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 1311 hits
Tempat Makan Menarik Di Kimstone Food Court Kuantan Assalamualaikum dan hi masa ke Kuantan minggu lalu zaza dan rakan menginap dekat Kompo Villa so belah malam kami keluar untuk makan malam pula Untuk kali ini destinasi makan malam adalah d...
Anak Cerewet Makan Buatkan Parmesan Crusted Chicken Popcorn Chicken Mudah Sahaja

Anak Cerewet Makan Buatkan Parmesan Crusted Chicken Popcorn Chicken Mudah Sahaja

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 467 hits
Mempunyai anak yang terlalu cerewet dalam soal pemakanan pastinya merupakan satu cabaran Setiap kali tiba waktu makan pastikan kesabaran anda sebagai ibu bapa akan teruji apabila anak anda menolak setiap makanan yang disediakan Namun anda j...
Resepi Sambal Bilis Tempoyak Menambah Selera Makan Nasi

Resepi Sambal Bilis Tempoyak Menambah Selera Makan Nasi

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 512 hits
Resepi sambal bilis tempoyak Menambah Selera Makan NasiMemang menambah selera makan niKita lihat bahan yang diperlukan
Restoran Sana Sini Cyberjaya Makan Sampai Tersandar Dibuatnya

Restoran Sana Sini Cyberjaya Makan Sampai Tersandar Dibuatnya

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 336 hits
Hi Korang Lama betul tak ke D pulze Cyberjaya ni ek Yelah musim PKP kan so mane boleh jejalan sangat kan hehehehe so tup tup hari tuh ada plak yang mengajak makan makan ermm apa lagi jangan lah lepaskan peluang makan makan dengan acik kolsU...
Berhenti Mengarut Bayi Klef Bibir Bukan Sebab Ibu Makan Dari Pinggan Yang Retak Pakar

Berhenti Mengarut Bayi Klef Bibir Bukan Sebab Ibu Makan Dari Pinggan Yang Retak Pakar

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 734 hits
Sumbing bibir dan lelangit adalah kecacatan kelahiran yang berlaku bila lelangit atau mulut bayi tak terbentuk dengan sempurna ketika bayi di dalam rahim Bulan julai adalah bulan kesedaran Sumbing dan Dr Muhammad Izzat sudi berkongsi bebera...
Sering Pesan Minuman Bergula Ketika Waktu Makan 9 Sebab Mengapa Anda Perlu Beralih Kepada Air Kosong

Sering Pesan Minuman Bergula Ketika Waktu Makan 9 Sebab Mengapa Anda Perlu Beralih Kepada Air Kosong

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 282 hits
Menjaga tahap hidrasi tubuh adalah sangat penting untuk kesihatan dan kesejahteraan kita secara amnya namun masih ramai di antara kita yang tidak meminum air secukupnya setiap hari Tahukah anda bahawa tubuh kita ini terdiri lebih daripada 6...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision

Specialization And Excellence Headwater Health S Crna Focus