Tempat Boleh Beli Jam G Shock Original Murah


Minat nak pakai jam tangan G-Shock Original, tapi rasa kecewa sebab bila survey harga dekat kedai mahal sangat?
 
Saya akan kongsikan satu informasi yang mungkin bermanfaat untuk kalian. Kalau anda seorang yang suka dengan jenama G-Shock, harap bolehlah luangkan sedikit masa untuk baca sampai habis ya.
 
Saya nak kongsikan kepada anda, beberapa tempat yang anda boleh pilih untuk dapatkan jam tangan G-Shock Original dengan harga yang lebih murah.
 
Sila perhatikan betul-betul. Walaupun saya kata jam G-Shock ni murah harganya, namun tak bermaksud saya nak cadangkan anda beli jam tangan tiruan ataupun gred A, gred AAA dan sebagainya.
 
Sebaliknya, jam G-Shock ini adalah jam yang original. Kualiti memang yang terbaik, tip top, dan ramai pembeli sebelum ini yang puas hati dengan penjual ini!
 
Jika anda juga seperti saya, sukakan something yang berkualiti, haa ni saya nak tunjuk kepada anda semua. Seperti biasa, sebelum kita nak buat sebarang keputusan pembelian, ada baiknya kalau kita buat perbandingan terlebih dahulu.
 
Kita buat perbandingan dari segi harga, testimoni pembeli, kredibiliti penjual dan sebagainya.
 
Kebiasaannya orang hanya akan merujuk kepada perbandingan harga semata-mata, sebelum nak buat pembelian. Pada saya, ia sebenarnya masih belum cukup. Harga yang mahal biasanya memang original, tapi ini tak bermakna harga yang rendah itu adalah petanda bahawa jam tersebut tiruan ya.
 
Bagi tujuan penerangan ini, saya akan rujuk kepada satu model jam tangan G-Shock model GBA-800DG-2A. Saya berpendapat, reka bentuk dan warna jam ini agak menarik dan tak mustahil untuk saya beli satu hari nanti, kalau ada rezeki lebih.

Harga yang dicadangkan untuk model jenis ini adalah USD120 – USD130 atau bersamaan dengan RM519 – RM562. Maklumat ini boleh rujuk di laman web rasmi G-Shock. Sebenarnya saya tak jumpa model GBA-800DG-2A, sebaliknya saya jumpa model lain dalam siri GBA-800 ini juga.
 
Rujuk screenshot dibawah ini ya.


Harga paling tinggi yang disyorkan adalah USD130 sahaja.
 
Ini step yang memang biasa saya buat sebelum nak beli jam tangan G-Shock. Saya akan rujuk dulu website rasmi, untuk dapatkan idea, berapa sebenarnya harga yang dicadangkan untuk jam model ini. Kalau anda minat nak baca tips lain, silalah luangkan sikit masa untuk baca posting saya berjudul tips beli jam tangan G-Shock Original untuk elak ditipu.
 
Bila kita dah tahu, harganya adalah sekitar USD120 – USD130, so dari situ kita boleh tahu, any amount yang lebih tinggi dari harga tersebut, ianya consider overprice.
 
Bercakap dari sudut harga ini, anda perasan tak, sebenarnya untuk produk yang sama, ada sistem harga yang berbeza-beza. Masih belum faham? Ok biar saya jelaskan.
 
Diluar sana, ada harga kilang. Ini biasanya khas untuk mereka yang beli terus dari kilang.
Kemudian ada harga dealer, atau pengedar. Dari pemborong, dia berpindah kepada pengedar. Harga lain.
Ada juga harga untuk ejen dropship. Ini kalau pembekal tu menawarkan program dropship. Harga untuk ejen dropship sudah tentu lebih rendah berbanding harga pasaran biasa.
Harga promosi. Promosi ini bukannya buat setiap hari, dan biasanya hanya sempena tarikh-tarikh tertentu. Tak lama lagi kita akan sambut hari raya Aidilfitri, dan pada masa ini kita boleh lihat ada banyak promosi jualan murah.
Harga penghabisan stok. Mungkin seller tu dah nak tutup kedai, jadi dia jual dengan harga yang asal boleh laku.
Harga di butik atau kedai. Biasanya harga ini memang mahal. Mungkin sebab peniaga naikkan harga untuk servis yang ditawarkan dan juga bagi menampung kos untuk menjalankan perniagaan.
Harga beli online. Kita tahu, untuk mereka yang meniaga online sahaja, mereka tak perlu nak bayar sewa kedai, upah pekerja dan sebagainya. So mereka ada keupayaan untuk jual dengan harga lebih rendah.
 
Setelah saya menerangkan kepada anda perbezaan sistem harga, anda rasa anda lebih suka nak beli dengan harga yang mana satu?
 
Saya tahu.
 
Sudah tentulah anda nak beli dengan harga yang paling rendah yang anda boleh dapat, betul tak?
 
Hanya disebabkan harga yang ditawarkan itu rendah, belum cukup untuk kita katakan yang jam tersebut adalah tiruan. Melainkan kalau ada bukti-bukti lain, yang jelas menunjukkan itu adalah barangan tiruan.
 
Misalnya jam yang dijual di pasar malam, di kiosk, itu saya agak ragui ketulenannya.
 
Cara lain untuk kita tahu, yang jam G-Shock yang dijual tu adalah tulen ataupun tidak, adalah dengan melihat testimoni dari pembeli terdahulu. Cukup ada seorang yang komplen, jam tersebut adalah tiruan, tak perlu lagi dah nak beli lain-lain model dari seller tersebut.
 
Jam G-Shock yang tiruan lazimnya ada fungsi yang kita tak boleh pakai. Rasa sayanglah, kita dah keluar duit untuk dapatkan jam tersebut, dengan model yang kita memang minat, sekali ada function yang kita tak boleh pakai, sebab terbeli yang bukan ori. Hmm
 
Bagi model-model yang terkini yang didatangkan dengan fungsi blueetooth, jam G-Shock ini kita boleh sync atau link dengan apps dekat smartphone kita.
 
Boleh download je apps tersebut dari Playstore. Kalau jam kita tak boleh nak sync dengan apps tersebut, maka ketahuilah yang sebenarnya kita dah terbeli produk yang tak ori. (Hanya model G-Shock yang ada bluetooth sahaja yang boleh sync dengan apps ini)
 

Baiklah, cukup la kot saya cerita tentang perbezaan dan tips untuk kenalpasti sama ada model jam tersebut ori ataupun tidak. Sekarang ini, saya nak kongsikan kepada anda pula senarai seller yang boleh bagi harga yang cun kalau anda nak beli jam ini.
 
Kita tengok dulu perbezaan harga ini.

Untuk model yang sama, tadi saya dah tunjuk ada yang jual dengan harga RM779. Sikit lagi nak cecah RM1,000.
 
Tapi kalau kita cari lebih dalam lagi, kita boleh jumpa untuk model yang sama, boleh dapat harga yang RM300++ dengan harga RM400++.
 
Apa yang membezakan, antara yang harga dekat RM1,000 tu dengan yang harga bawah RM400?
 
Maka anda sendiri tentukan, sama ada anda bersedia nak bayar dengan harga yang mahal, atau boleh gunakan senarai penjual dibawah ini untuk beli jam G-Shock dengan harga yang lebih murah.
 
Ini dia senarai penjual yang boleh berikan harga cantik untuk anda dapatkan Jam G-Shock Original.
(1) All In One Hub
(2) C&H Movement
(3) Stussy Gallery
(4) The Wola
(5) Casio Official Lazada Mall Flagship Store
 
Senaraian ini saya kumpulkan sendiri, sewaktu saya cari maklumat untuk beli jam G-Shock saya yang pertama. Alhamdulillah, jam memang berkualiti… sebab memang jam yang ORI.
 
Sesetengah orang, saya dapati memang suka beli jam model ini untuk dijadikan koleksi. Tapi kalau harganya mahal sangat, masalah juga, kan. So, kenapa nak beli dengan harga yang mahal, sedangkan disini sudah ada seller yang mampu tawarkan harga yang begitu menjimatkan.
 
Selamat bershopping saya ucapkan!
 
 
 
 
The post Tempat boleh beli jam g-shock Original Murah appeared first on Sabree Hussin Dot Biz.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabreehussin.biz/tempat-boleh-beli-jam-g-shock-original-murah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Di Tengah Pandemi Sewa Dan Beli Pulau Pribadi Laris Manis Paling Murah Puluhan Juta Per Malam

Di Tengah Pandemi Sewa Dan Beli Pulau Pribadi Laris Manis Paling Murah Puluhan Juta Per Malam

papar berkaitan - pada 18/5/2020 - jumlah : 205 hits
Buat kita kita nih jangankan pulau pribadi makan sehari hari cuma pake mie Syukur masih punya kerjaan
Faedah Moratorium Sewa Beli Tidak Boleh Lebih Tinggi Berbanding Kontrak Asal

Faedah Moratorium Sewa Beli Tidak Boleh Lebih Tinggi Berbanding Kontrak Asal

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 344 hits
KUALA LUMPUR 1 MEI Sebarang faedah tambahan yang mungkin dikenakan oleh sesetengah bank pada pembayaran yang ditangguh tidak boleh lebih tinggi berbanding kontrak sewa beli asal yang ditandatangani kata Bank Negara Malaysia hari ini Sebagai...
5 Restoran Tempat Anda Boleh Membeli Makanan Dengan Bitcoin

5 Restoran Tempat Anda Boleh Membeli Makanan Dengan Bitcoin

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 362 hits
5 Restoran Tempat Anda Boleh Membeli Makanan dengan BitcoinBertahun tahun lalu ketika bitcoin pertama kali dikenal sebagai salah satu mata wang digital tak sedikit pihak yang meragukan mata wang yang satu ini Tak sedikit bahkan yang mengang...
Mulai Hari Ini Boleh Keluar Berdua Untuk Beli Barang Makanan Dan Keperluan Sepanjang Pkp

Mulai Hari Ini Boleh Keluar Berdua Untuk Beli Barang Makanan Dan Keperluan Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 737 hits
Dalam fasa ke 4 Perintah Kawalan Pergerakan kebenaran untuk ketua keluarga atau wakil keluarga keluar membeli barang makanan atau keperluan dengan membawa seorang lagi ahli bersamanya telah dibenarkan Kebenaran itu diberikan kerajaan meneru...
Bertegas Beli Mainan Murah Kerana Tahu Gary Tiada Kerja Dek Covid 19 Penonton Puji Kematangan Haoh

Bertegas Beli Mainan Murah Kerana Tahu Gary Tiada Kerja Dek Covid 19 Penonton Puji Kematangan Haoh

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 299 hits
Semakin hari semakin ramai yang jatuh cinta dengan telatah kelakar Ha oh iaitu anak kepada selebriti terkenal iaitu Kang Gary Sejak mula muncul dalam rancangan Superman Returns para penonton kian menyayangi kanak kanak yang nampak lebih mat...
Beli Baju Raya Jangan Jadi Penyebab Anak Anda Dijangkiti Covid 19

Beli Baju Raya Jangan Jadi Penyebab Anak Anda Dijangkiti Covid 19

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 289 hits
KUALA LUMPUR Sejak kerajaan mengenakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat pada 4 Mei lalu ramai dalam kalangan ibu bapa dilihat mula mengambil kesempatan membawa anak anak keluar Sebahagian besar kini dilihat bersama anak anak keluar mem...
Baju Raya Dah Beli Ke Sis

Baju Raya Dah Beli Ke Sis

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 599 hits
Baju Raya Dah Beli Ke Sis Tahun ni tahun pertama dalam sejarah nak sambut raya KakYa dan family tak beli baju raya Memang kami dah buat keputusan tak nak beli baju raya tahun ni walaupon pasaraya dan kedai jual pakaian ada jer yang buka Sat...
Cara Beli Topup Guna Maybank2u

Cara Beli Topup Guna Maybank2u

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 379 hits
Hari ni saya nak berkongsi cara beli topup guna maybank2u Adakah anda mempunyai akaun Maybank2u Jika ya tahniah kerana banyak kelebihan yang boleh kita gunakan dengan Maybank2u antaranya ialah dengan membeli barang secara online dan paling ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah