Temankan Mama Ben Ahli Keluarga Dan Rakan Artis Seperjuangan Tangisi Pemergian Allahyarham Benjy


“Temankan Mama, Ben”-Ahli Keluarga Dan Rakan Artis Seperjuangan Tangisi Pemergian Allahyarham Benjy Pemergian pelakon berbakat besar, Allahyarham Khaeryll Benjamin Ibrahim @ Benjy semalam ditangisi ramai.
Bagi penggiat seni dan rakan selebriti, Allahyarham akan dikenang bukan sahaja sebagai insan seni dengan bakat luar biasa, malah saudara, abang dan adik yang sangat dikasihi.
Antara yang paling awal memuat naik perkongsian berkenaan Benjy ialah para pelakon yang bersama-samanya dalam drama yang pernah mencipta fenomena satu ketika dahulu, Kerana Cintaku Saerah, Noor Khiriah.
View this post on Instagram
A post shared by Noorkhiriah Ahmad Shapie (@khiriah17)

“Nomi dah tak tunggu Jibek lagi, sebab Jibek dah tak balik terus. Semoga Jibek bahagia dan tak sedih lagi,” itu kapsyen pelakon Nor Khiriah, merujuk kepada watak yang dibawa dalam drama tersebut.
Turut berkongsi kesedihan ialah pengarah drama itu, Shahrulezad Mohamedin.
Aktres Melissa Saila pula berkongsi cerita kali terakhir berhubung dengan Allahyarham pada 2018.
“Bersyukur sempat dapat berkomunikasi dengan Ben last in 2018. Great to hear the same intelligent and warm person he had always been and always be remembered,’ tulisnya di Facebook.
Selain itu, rakan artis seperti Sharifah Amani, Pekin Ibrahim, Shaheizy Sam, Ellie Suriati dan Datuk Hans Isaac turut memuat naik entri memperingati Allahyarham.
Paling menyentuh hati tentunya entri yang dimuat naik adik Benjy, Elza Irdalynna. “Temankan Mama sekarang, Ben,” tulisnya dalam bahasa Inggeris di Twitter, disertakan gambar Benjy bersama Allahyarham ibu mereka, seniwati Azean Irdawaty, yang meninggal dunia pada 2013.
Sementara itu, Persatuan Seniman Malaysia juga mengucapkan takziah dan sedang dalam proses perbincangan dengan pihak di Indonesia tentang pengurusan jenazah Benjy.
“Seniman sedang berhubung rapat dengan Konsulat General Malaysia di Medan Indonesia, pihak penjara dan keluarga Benjy,” kata Setiausaha Agungnya, Hafiz Nafiah.
Dalam perkembangan berkaitan, keluarga Benjy sudah memberi keizinan kepada pengurusan penjara di Medan untuk menguruskan pengebumian Allahyarham di sana.

“Kami sekeluarga telah mengizinkan pihak penjara di Medan mengebumikan jasad (Benjy) di sana. Urusan pengebumian akan dijalankan esok,” kata keluarga Allahyarham Benjy.
Bahkan, adik Allahyarham Benjy, Inessa Irdayanty dalam wawancara bersama Astro AWANI berkata, abangnya yang mesra dipanggil Ben tidak mahu ahli keluarga atau mana-mana individu berdepan kesulitan untuk membawa jenazahnya pulang ke tanah air.
“Sejak dahulu lagi, sebelum COVID-19 bermula lagi, Ben sudah lama pesan, kalau apa-apa jadi dekat kepada dia di sana, tak perlu bawa balik jenazah ke Malaysia. Dia minta sedekahkan Al-Fatihah, biar kebumi di sana,” kata Innesa.

Terdahulu, Astro AWANI melaporkan, Benjy atau nama sebenarnya, Khaeryll Benjamin Ibrahim menghembuskan nafas terakhir di sebuah hospital di Medan, Indonesia pada pukul sekitar 11 pagi Ahad akibat penyakit asma.
Pada 2017, Benjy dijatuhi hukuman penjara 11 tahun di Indonesia atas kesalahan cubaan menyeludup dadah jenis syabu.
Allahyarham Benjy yang banyak membintangi drama dan filem sejak usia remajanya pernah mendirikan rumah tangga dengan Safiya Stephanie Kar-Leng Lee pada Februari 2004.
Bagaimanapun, mereka bercerai pada 2013 dan hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan cahaya mata lelaki, Firdaus Juan Benjamin, 16.

“Temankan Mama, Ben”-Ahli Keluarga Dan Rakan Artis Seperjuangan Tangisi Pemergian Allahyarham Benjy
Baca Artikel Menarik :
Muhyiddin perlu contohi Pak Lah berundur secara terhormat – Ibrahim Ali Kita mahu PM yang menyakinkan, bukan beli katak Kuli Mahu UMNO berpisah dengan Bersatu Jangan terkinja-kinja dalam TikTok tetapi poket kosong – DSV Wanita pecah cermin van dakwa kereta dihimpit [VIDEO] Resepi Almond Nutella Cookies Rangup Layari Laman Facebook MYKMU

Pelakon Allahyarham Benjy Selamat Dikebumikan Dan Keluarga Dapat Tonton Guna Panggilan Video

Arwah Benjy khatam al-Quran dalam penjara

The post “Temankan Mama, Ben”-Ahli Keluarga Dan Rakan Artis Seperjuangan Tangisi Pemergian Allahyarham Benjy appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/07/12/temankan-mama-ben-ahli-keluarga-dan-rakan-artis-seperjuangan-tangisi-pemergian-allahyarham-benjy/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polis Tahan 16 Ahli Keluarga Susulan Kematian Seorang Penganggur

Polis Tahan 16 Ahli Keluarga Susulan Kematian Seorang Penganggur

papar berkaitan - pada 3/7/2021 - jumlah : 262 hits
Polis menahan 16 individu yang merupakan ahli keluarga kepada seorang lelaki tempatan yang mati akibat dipukul di rumah keluarganya di Ladang Baru Kelanang Banting kira kira 45 kilometer dari Shah Alam awal pagi tadi Ketua Polis Daerah Kual...
Norish Karman Mengaku Dm Adik Allahyarham Benjy

Norish Karman Mengaku Dm Adik Allahyarham Benjy

papar berkaitan - pada 17/7/2021 - jumlah : 245 hits
Pelakon Norish Karman mengesahkan dia adalah individu yang menghantar mesej di Instagram adik Allahyarham Khaeryll Benjamin Ibrahim 43 atau Benjy iaitu Elza Irdalynna semalam Norish atau nama sebenarnya Nor Ashikin Karman berkata dia berhak...
Ahli Perniagaan Rakan Didenda Ketika Agih Bantuan

Ahli Perniagaan Rakan Didenda Ketika Agih Bantuan

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 197 hits
Ahli perniagaan rakan didenda ketika agih bantuan Ahli perniagaan rakan didenda RM1 500 ketika agih bantuan KUALA KANGSAR Seorang pemilik perniagaan didenda RM1 500 ketika mengagihkan bantuan makanan kerana melanggar perintah kawalan perger...
Mati Dibelasah Ahli Keluarga

Mati Dibelasah Ahli Keluarga

papar berkaitan - pada 3/7/2021 - jumlah : 564 hits
Mati dibelasah ahli keluarga Seorang lelaki maut selepas dipukul ahli keluarganya dalam kejadian di sebuah rumah di Ladang Baru Kelanang Banting di sini pada Khamis Ketua Polis Daerah Kuala Langat Superintendan Ahmad Ridhwan Mohd Nor berkat...
Apam Cornetto Comel Untuk Seisi Keluarga

Apam Cornetto Comel Untuk Seisi Keluarga

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 172 hits
Apam Cornetto Comel Untuk Seisi Keluarga Aaaa cutenyaaaa Apa yang comel tu Nona Hehe Apam Cornetto nih lerr Cuba korang tengok comel ke tak warnanya I love it And maybe sebab ada pink kot My favourite colour gitu Hahaha Ceria la bila tengok...
Dah 2 Bulan Bersama Baru Sedar Lelaki Saman Keluarga Mentua Selepas Dapat Tahu Isterinya Adalah Transgender

Dah 2 Bulan Bersama Baru Sedar Lelaki Saman Keluarga Mentua Selepas Dapat Tahu Isterinya Adalah Transgender

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 268 hits
Seorang lelaki India telah memfailkan aduan terhadap isteri dan keluarganya serta orang tengah perkahwinan mereka kerana memperdayakan dia untuk berkahwin dengan orang transgender Lelaki yang berasal dari Bandar Kanpur Uttar Pradesh India i...
Hiburan Ibu Mertua Mira Filzah Nafi Ada Keluarga 2 Hari Tak Makan Di K Kangsar

Hiburan Ibu Mertua Mira Filzah Nafi Ada Keluarga 2 Hari Tak Makan Di K Kangsar

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 240 hits
Baru baru ini tersebar di media sosial rakaman seorang pemanggil ke Suria FM yang berkongsi keadaan sebuah keluarga yang kini berada dalam keadaan susah BACA Timbalan Menteri Datin Mastura Sahkan Bakal Jadi Ibu Mertua Mira FilzahAdvertiseme...
Mati Dalam Tahanan Keluarga Mahu Saman Penjara Sungai Buloh

Mati Dalam Tahanan Keluarga Mahu Saman Penjara Sungai Buloh

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 338 hits
Isteri Mohd Iqbal Abdullah dan ibu mentuanya bersama Peguam M Manoharan berhasrat mengambil tindakan mahkamah PETALING JAYA Keluarga kepada seorang tahanan reman Mohd Iqbal Abdullah 29 yang meninggal dunia di Hospital Tanjung Karang berhasr...
Susunan Panggilan Keluarga Keturunan Melayu Bonda Dapat Piut

Susunan Panggilan Keluarga Keturunan Melayu Bonda Dapat Piut

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 639 hits
Susunan Panggilan Keluarga Keturunan Melayu Bonda Dapat Piut Tak sangka saya akan mendapat jawatan sebagai Moyang di usia 52 tahun Memang teruja dan mungkin ada diantara sahabat dan pembaca blog ini telah mendapat pangkat yang sama agaknya ...
Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Flexibility In Business Operations

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Sambut Birthday Maira

Declutter Your Life Minimalist Cabinetry Solutions

Zubir Khan Feat Ezra Kairo Omk Chord

Dermasiswa Pulau Pinang 2024

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Pas Risks Ge16 Backlash Without People Centric Policies Says Analyst