Teknik Menggunkan Objektif Engagement Di Fb Ads


 



Jika anda biasa mengguna FB Ads ramai pihak mengatakan jangan menggunakan Objektif Engagement atau Reach sebab tujuan objektif bukan untuk dapatkan sales tetapi dapatkan trafik atau like atau share.
Rugi sahaja jika anda membuang duit dengan menggunakan objectif tersebut dimana pada contoh diatas admin menggunakan FB Ads engagement dengan mendapat view 1.1K dan share 165 tetapi taida sales. Admin setuju dengan pendapat ini kerana jika kita membuat iklan tujuannya nak untung. Kenapa nak buang duit hanya untuk like atau share. Lebih baik pilih objektif Trafik atau Conversion yang menjamin trafik ke website anda dan sales.
Namun terdapat satu teori lagi iaitu  jika anda membuat FB ads menggunakan trafik tetapi like atau View atau share di post tersebut kosong. Ia tidak akan menarik minat pelanggan anda atau kurang percaya dengan anda.
Post itu seolah-olah kosong dan bayangkan di post tersebut ada share melebihi 100 share dan view melebihi 1000 view. Jika anda melihat post sedemikian, yang manakah anda akan klik dahulu.
berbanding post yang mempunyai banyak share dan view  atau post yang kosong. Sudah tentu anda akan klik link yang mempunyai view dan share yang tinggi kerana post itu menimbulkan tanda tanya kenapa ramai yang tengok?  Ini adalah teknik psikologi yang dikatakan boleh menarik sales.
Namun untuk mendapatkan tarikan tetsebut anda harus membuang duit membuat engagement objektif dahulu dan kemudian setelah mempunyai trafik dan share yang tinggi maka anda membuat satu lagi iklan menggunakan objektif trafik dan conversion.
Admin sedang membuat eksperimen ini untuk iklan EBook Shopee Funnel Meletup. Setelah admin berpuas hati dengan jumlah view dan share di post admin.
Admin akan buat dua jenis iklan prospek iaitu Broad audience dan targetting audience seperti custom audience,  lookalike, website visitor dll menggunakan CBO campaign.
Sekurang-kurangnya 3 ads set yang merangkumi broad audience, lookalike dan custom audience.
Admin belum pernah cuba lagi teknik ini. Selalunya admin mencuba teknik funnel sales yang terbahagi 3 campaign iatu Prospek campaign, retargetting campaign guna custom audience dari campaign pertama dan kemudian spesifik targetting dari campaign kedua. 
Dari itu admin dapat kejar audience yang telah membaca atau menonton video admin di campaign pertam adan kedua. Dan campaign ketiga adalah mereka yang benar-benar berminat.
Teknik Fb Ads in pelbagai dan anda kena test dan test satu persatu. Ini semua memakan masa dan wang anda. Lbih-lebih lagi untuk akauan ads yang baru.

KESIMPULAN TEKNIK INI
Melalui teknik Engement ini, admin akan biarkan iklan ini berjalan hingga kadar view dan share admin meningkat yang admin targetkan.
Kemudian admin akan gunakan post yang sama dengan membuat iklan baru tetapi menggunakan objektif trafik. Dimana melalui objektif trafik ini admin akan buat 3 ads set iaitu:1) Broad audience2) Custom audience ( sesiapa yang telah melihat video ini sebanyak 75%)3) Website Visitor4) Look alike website5) Look alike custom video ini 6) Custom audience FB Engagement post ini7) Look alike FB pages8) Look alike Instagram 
Ads Set 1 - Broad audienceAds Set 2 -  Kesemua custom audience / website visitor tetapi iklan lain Ads Set 3-  Semua Look alike


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hanifidrus.blogspot.com/2021/06/teknik-menggunkan-objektif-engagement.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengalaman Bawa Anak Berkhatan Teknik Laser Di Poliklinik Azhar Seremban 2 Mudah Dan Selamat

Pengalaman Bawa Anak Berkhatan Teknik Laser Di Poliklinik Azhar Seremban 2 Mudah Dan Selamat

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 437 hits
As Salam Pengalaman Bawa Anak Berkhatan Kaedah Laser Di Poliklinik Azhar Seremban 2 Mudah dan Selamat Yay Alhamdulillah Genap seminggu anak anak lelaki saya selamat berkhatan Syukur Allah permudahkan semuanya dari mula bawa ke Klinik sampai...
Masalah Nak Buat Copywriting Boleh Cuba Teknik Ini

Masalah Nak Buat Copywriting Boleh Cuba Teknik Ini

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 329 hits
Ramai yang alami masalah buntu nak cari idea bila nak buat copywriting untuk iklankan produk yang ingin kita promosi Tapi jika kita tahu struktur dan caranya ia akan jadi lebih mudah Tapi masalahnya setiap hari nak kena tulis ayat iklan yan...
News Ads Post

News Ads Post

papar berkaitan - pada 16/6/2021 - jumlah : 260 hits
Submit Your News Today It free The post appeared first on
Post Ads

Post Ads

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 268 hits
We are sorry you are not allowed to access to this page unless you are already register as our members The post appeared first on
Kena Pandai Curi Nafas Baru Kurang Rasa Sakit Ambil Tahu Teknik Ini Mudah Nak Bersalin Nanti

Kena Pandai Curi Nafas Baru Kurang Rasa Sakit Ambil Tahu Teknik Ini Mudah Nak Bersalin Nanti

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 271 hits
Proses kelahiran bayi atau bersalin tentu sahaja indah namun dalam masa yang sama menakutkan bagi sesetengah wanita terutamanya buat kali pertama Pelbagai perkara mungkin akan difikirkan si ibu hamil termasuklah kesakitan yang boleh berlaku...
Setting Powder Teknik Mekap Tahan Lebih Lama Dan Tak Rosak

Setting Powder Teknik Mekap Tahan Lebih Lama Dan Tak Rosak

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 546 hits
Macamana nak bagi mekap tahan lebih lama Hah kalau kaki kaki mekap memang ambil berat sangat pasal ni K fiezz pun antaranya lah yang concern lebih macamana nak bagi mekap tahan lama Maklumlah kita jenis mekap Tak nak lah mekap bercapuk pula...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu