Tega Seorang Ibu Di Tasikmalaya Biarkan Bayinya Dimakan Anjing



Warga di Kabupaten Tasikmalaya, Jawa Barat digemparkan dengan penemuan sesosok mayat bayi yang sudah tidak bernyawa dengan kondisi kedua tangannya terputus. Bayi tersebut sengaja dibuang oleh ibunya setelah dilahirkan sendiri, karena malu hamil di luar nikah.

Jajaran Satreskrim Polres Tasikmalaya setelah mengetahui informasi tersebut langsung mengamankan seorang perempuan yang tegas membunuh anak kandungnya sendiri, dengan cara dibiarkan dilantai setelah melahirkan sendiri di wc tempatnya bekerja.
Penemuan bayi tersebut berawal ketika seorang warga bernama Rahman saat sedang berburu tupai tidak sengaja melihat ada bayi di jalan yang sudah tidak bernyawa. Mengetahui hal itu, dia langsung memberi kabar ke warga lainnya. Warga kemudian memandikan mayat bayi dan kembali menguburkannya.

Atas kejadian tersebut warga akhirnya melaporkan ke polisi dan anggota identifikasi Polres Tasikmalaya datang ke lokasi kejadian dan selanjutnya bayi tersebut dibawa ke kamar mayat rumah sakit umum daerah dokter Soekardjo, Kota Tasikmalaya untuk dilakukan visum.

Dari hasil penyelidikan, pemeriksaan saksi-saksi dan olah TKP, polisi akhirnya berhasil mengungkap kasus penemuan jasad bayi yang dimakan oleh anjing tesebut.

Tidak butuh waktu lama, jajaran Satreskrim Polres Tasikmalaya berhasil menangkap pelaku yang tidak lain adalah ibu kandung bayi, Ai Nuroniah (20), warga kampung Pasangrahan, Desa Cibungur, Kecamatan Parungponteng, Kabupaten Tasikmalaya, Jawa Barat.

Terungkapnya kasus ini setelah polisi melakukan pemeriksaan terhadap beberapa saksi dilokasi kejadian dan melakukan olah TKP dan mengarah kepada pelaku, dimana berdasarkan hasil pemeriksaan, pelaku melahirkan bayinya pada hari Senin (13/7) sekitar pukul 01.00 dinihari di wc tempat kerjanya.

Kapolres Tasikmalaya, AKBP Hendria Lesmana mengatakan, setelah melahirkan bayinya, pelaku membiarkan sang bayi dilantai hingga akhirnya meninggal dunia, dan pada pagi harinya kemudian mayat bayi dibawa ke kampung halamannya untuk dimakamkan secara diam-diam.

“Diduga karena pelaku menguburkan mayat bayinya tidak dalam hingga akhirnya mayat bayi tercium oleh anjing yang kemudian menggalinya dan memakanya, kemudian mayat bayi dibawa oleh anjing hingga akhirnya ditemukan oleh warga,” ujar Kapolres.
Pelaku sendiri bekerja di salah satu perusahaan pemodalan nasional mandiri yang berkantor di Kecamatan Salopa Kabupaten Tasikmalaya dan sehari hari pelaku tinggal dikantornya.

Selain mengamankan tersangka, Polisi juga mengamankan sejumlah barang bukti berupa baju tidur milik tersangka, celana dalam, tas, parang, dan selimut.

“Motif tersangka karena merasa malu sudah hamil diluar nikah dan melahirkan bayi hasil hubungan gelap dengan pacarnya. Pemeriksaan masih terus dikembangkan termasuk pacar pelaku juga akan dipangil untuk manjalani pemeriksaan,” tuturnya.

Atas perbuatanya tersangka dijerat Pasal 80 UU RI No 35 tentang perlindungan anak dan diancam penjara maksilam 15 tahun penjara.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.bagibagi.info/2020/07/tega-seorang-ibu-di-tasikmalaya-biarkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kuasa Allah Seorang Ibu Di Tasikmalaya Hamil 1 Jam Dan Langsung Lahirkan Bayi

Kuasa Allah Seorang Ibu Di Tasikmalaya Hamil 1 Jam Dan Langsung Lahirkan Bayi

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 741 hits
Heni Nuraeni warga Desa Mandalasari Kecamatan Puspahiang Kabupaten Tasikmalaya mengalami kejadian luar biasa Dia secara mendadak hamil dan kemudian melahirkan anak laki laki yang sehat Saat ditemui di rumahnya Heni menceritakan kejadian lua...
Lima Ditahan Termasuk Seorang Wanita Dadah Hampir Rm1 Juta Dirampas Di Ibu Negara

Lima Ditahan Termasuk Seorang Wanita Dadah Hampir Rm1 Juta Dirampas Di Ibu Negara

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 257 hits
Kuala Lumpur Polis menahan lima individu dan merampas pelbagai jenis dadah dianggarkan bernilai hampir RM1 juta dalam dua serbuan di ibu negara Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Seri Mazlan Lazim berkata suspek terdiri daripada empat lelaki da...
Tragis Usai Melahirkan Seorang Ibu Meninggal Di Atas Mobil Bak Terbuka

Tragis Usai Melahirkan Seorang Ibu Meninggal Di Atas Mobil Bak Terbuka

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 179 hits
Kisah miris akibat buruknya infrastruktur terjadi di Kabupaten Pasaman Barat Sumatera Barat Seorang ibu yang baru saja melahirkan anaknya di rumah sakit harus meregang nyawa hingga akhirnya meninggal di atas mobil bak terbuka Perempuan beri...
Takut Kehamilan Diketahui Suami Ibu Di Jember Buang Bayinya Ke Sungai

Takut Kehamilan Diketahui Suami Ibu Di Jember Buang Bayinya Ke Sungai

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 134 hits
Takut kehamilannya diketahui suami seorang ibu di Jember tega membuang bayi yang baru dilahirkannya ke sungai Belum diketahui alasan pelaku takut terhadap suami hingga tega membuang bayinya itu Masih belum bilang kenapa kok takut ke suaminy...
Ibu Melahirkan Tanpa Hamil Di Tasikmalaya Ternyata Ada Fenomena Ini Di Dunia Medis

Ibu Melahirkan Tanpa Hamil Di Tasikmalaya Ternyata Ada Fenomena Ini Di Dunia Medis

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 183 hits
Seorang ibu rumah tangga bernama Heni Nuraeni tiba tiba melahirkan tanpa hamil Sabtu Heni adalah warga Kampung Desa Mandalasari Kecamatan Puspahiang Kebupaten Tasikmalaya Karena cukup mengangetkan tetangga Heni Taufik Rahman sempat mengungg...
Jangan Biarkan Anak Disconnected Dengan Ibu Bapa

Jangan Biarkan Anak Disconnected Dengan Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 254 hits
1 Minggu lepas berbual dengan seorang rakan pejabat Dia cerita anak sulung lelakinya lepasan SPM tahun lepas Anaknya tu budak pandai dulu sekolah berasrama penuh Keputusan SPM pun bagus 2 Namun isu yang dia hadapi adalah dia tak faham denga...
Viral Video Seorang Ibu Mengamuk Di Depan Penghulu Ingin Batalkan Pernikahan Anaknya

Viral Video Seorang Ibu Mengamuk Di Depan Penghulu Ingin Batalkan Pernikahan Anaknya

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 238 hits
Sebuah video yang memperlihatkan seorang ibu mengamuk di depan penghulu viral di media sosial pada Kamis Ibu berinisial S warga Desa Sugian Kecamatan Sambelie Lombok Timur itu diduga ingin membatalkan perkawinan anaknya Video berdurasi empa...
Dapat Hadiah Bmw Ini Kata2 Ibu Neelofa Noor Kartini Buat Ramai Masuk Komen

Dapat Hadiah Bmw Ini Kata2 Ibu Neelofa Noor Kartini Buat Ramai Masuk Komen

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 404 hits
IBU kepada selebriti terkenal Neelofa iaitu Datin Noor Kartini menerima sebuah kereta mewah BMW daripada suaminya Datuk Abdul Halim Khan Lall Khan sempena ulang tahun ke 54 pada 8 Julai lalu Noor Kartini atau nama sebenarnya Noor Kartini No...
Pelajar Luah Rasa Ger4m Ibu Bapanya Tak Mampu Biayai Yuran Kolej Swasta

Pelajar Luah Rasa Ger4m Ibu Bapanya Tak Mampu Biayai Yuran Kolej Swasta

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 305 hits
Selesai menduduki peperiksaan Sijil Penilaian Menengah pelajar pasti akan merancang untuk menyambung pengajiaannya ke peringkat yang lebih tinggi walaupun ada juga yang terus bekerja dan tidak berhasrat untuk menyambung pengajiannya Selain ...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Prudence