Tauke Lega Nama Bebas Daripada Tuduhan



Tauke lega, nama bebas daripada tuduhan
Susulan pengesahan polis yang menolak pendakwaan kes pemerdagangan manusia ke atasnya, Tauke Jambu berharap masyarakat berhenti mengecopnya sebagai bapa ayam.
Pelawak itu berkata, sepanjang tempoh sukar ini keluarga terutama anak dan isteri menjadi mangsa kecaman hingga malu untuk untuk keluar rumah disebabkan tekanan sekeliling.
Katanya, pengesahan pihak berkuasa mengenai kes berkenaan hari ini sudah membuktikan dirinya bukan seperti didakwa, sekali gus memberi kelegaan terhadap tuduhan umum sedangkan penyiasatan belum selesai.
“Alhamdulillah dan syukur. Sebelum ini pun saya sudah maklumkan tidak terlibat tetapi tetap ada mulut yang masih bercakap dan paling teruk apabila keluarga saya turut diejek.
“Sebagai ayah ,saya sedih apabila anak-anak saya dilemparkan kata-kata tidak sepatutnya, manakala isteri juga tertekan. Mereka percaya saya, namun tidak mampu berhadapan pelbagai tohmahan.
“Hari ini terbukti saya tidak terbabit dalam kes itu. Cukup-cukuplah, hentikan segala tuduhan liar kerana yang terkesan ialah insan-insan yang saya sayang.
“Bagi yang menfitnah, sila bersihkan semula nama saya. Bukan mudah melalui dugaan sebegini sebab memberi kesan emosi kepada keluarga saya,” katanya kepada Kosmo! Online.
Terdahulu, Tauke atau nama sebenarnya Zamatul Amri Zakaria, 45, antara yang ditahan bagi membantu siasatan dalam kes kegiatan pemerdagangan manusia untuk tujuan eksploitasi seks di sebuah hotel di Kuala Pilah pada 1 Ogos lalu.
Hari ini, Mahkamah Majistret Kuala Pilah menjatuhkan hukuman denda sebanyak RM4,000 kepada seorang wanita bujang selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan terbabit dengan aktiviti persundalan dengan menawarkan khidmat seks.
Wanita berkenaan dibicarakan berdasarkan kertas pertuduhan, pada 1 Ogos sekitar pukul 11.50 pagi bertempat di sebuah bilik di Melang Inn Hotel atas kesalahan mencari langganan bagi maksud persundalan
Sementara itu, polis juga mengesahkan seorang pelawak yang sebelum ini ditahan kerana disyaki terbabit dengan kes itu pada awal bulan ini, tidak didakwa di Mahkamah Majistret di sini, hari ini.
Bercakap tentang masa depannya dalam dunia hiburan , pelawak asal Johor Bahru itu menegaskan tetap meneruskan niat meninggalkan dunia hiburan bagi mencari rezeki di bidang lain.
Katanya bukan merajuk atau jauh hati, sebaliknya dia percaya kepada rezeki Allah selain mahu menjalani kehidupan dengan lebih baik biarpun tidak lagi bergelar selebriti.
“Mungkin lebih baik melakukan pekerjaan lain daripada berterusan membiarkan maruah saya dipijak-pijak andai saya masih lagi di bidang ini.
Baca Artikel Menarik :
Sarjan dipecat: Jangan masuk campur urusan tentera Gempar! Armada UFO melintasi langit Tennessee, Amerika Syarikat Amerikat Syarikat biayai Taliban Jangan Ganjiong, Tan Boon Heong kata kepada Najib Resepi Murtabak Maggi Terlajak Viral Azmin bakal jadi TPM, kata sumber Bekas CEO 1MDB mengaku pindah wang tanpa kebenaran It’s cheaper to buy a car in Singapore than Malaysia TMJ mahu tinggalkan JDT? Former Miss Universe Malaysia refuses to wear ‘face diaper’ Kerajaan BN atau PN? Jenamakan semula kerajaan baharu! Layari Laman Facebook MYKMU
“Keluarga termasuk adik-beradik saya pun memberikan sokongan moral sebab mereka tahu bagaimana teruknya saya berdepan dengan tohmahan,” katanya lagi.
Ditanya mengenai penerimaan rakan seperjuangan lain sepanjang berhadapan situasi kurang menyenangkan ini, Tauke enggan bercerita lebih lanjut.
Akui anak seni yang lahir daripada program Raja Lawak musim pertama itu, cukuplah dia tahu masih ada beberapa orang teman ketawa dan menangis ketika memerlukan bahu untuk bersandar.
“Paling penting keluarga percaya saya tidak bersalah. Memang masih ada kawan yang bertanya khabar, namun ramai juga menjauhkan diri.
“Biarlah, saya yakin kebenaran sudah terbukti. Saya cuma mahu teruskan hidup dengan tenang bersama mereka yang sentiasa ada di belakang saya pada saat susah dan senang,” tambahnya. K Online
Tauke lega, nama bebas daripada tuduhan
Mohd Alwi minta MP Umno usah ‘overdose’ kerumun PM

The post Tauke lega, nama bebas daripada tuduhan appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/08/25/tauke-lega-nama-bebas-daripada-tuduhan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cek Fakta Waspada Akun Facebook Catut Nama Bupati Melawi Dan Tawarkan Posisi Asn

Cek Fakta Waspada Akun Facebook Catut Nama Bupati Melawi Dan Tawarkan Posisi Asn

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 113 hits
Nama Bupati Melawi Dadi Sunarya Usfa Yursa dicatut oleh sebuah aku Facebook yang menginfokan ada pengangkatan tenaga honorer menjadi PNS tanpa harus mengikuti tes adalah akun palsu
T21h17 Cadangan Nama Syarikat Perniagaan Perkhidmatan Pembersihan

T21h17 Cadangan Nama Syarikat Perniagaan Perkhidmatan Pembersihan

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 1551 hits
Kandungan PrakataMaster meminta Tedi mencadangkan nama syarikat pembersihan atau nama perniagaan perkhidmatan pembersihan Mati kutu juga Tedi memikirkannya nasib baik tak mati katak Mungkin selain idea atau contoh nama syarikat Tedi terpaks...
Sebahagian Besar Nama Pegawai Atasan 1mdb Digugurkan

Sebahagian Besar Nama Pegawai Atasan 1mdb Digugurkan

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 265 hits
KUALA LUMPUR Mahkamah Tinggi di sini hari ini diberitahu sebilangan besar nama pegawai atasan 1Malaysia Development Berhad telah digugurkan daripada writ saman yang difailkan syarikat itu selepas menjadi saksi pendakwaan dalam perbicaraan l...
Hiburan Terima Tempahan Banyak Atas Nama Siti Sarah Amelina Sebak Ada Individu Bantu Perniagaan Makanan

Hiburan Terima Tempahan Banyak Atas Nama Siti Sarah Amelina Sebak Ada Individu Bantu Perniagaan Makanan

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 210 hits
Penyanyi dangdut terkenal Amelina berasa sebak apabila dia ada menerima tempahan makanan yang tidak diduga daripada individu dengan niat untuk membantu perniagaan makanan yang diusahakannya kini ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMalah yang leb...
4 Nama Calon Pm Pilihan Umno Termasuk Zahid Dan Najib

4 Nama Calon Pm Pilihan Umno Termasuk Zahid Dan Najib

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 187 hits
agendaily com16 8 2021Najib Razak dan Zahid Hamidi calon PM UMNO yang akan dipersembahkan kepada Yang di Pertuan Agong Empat nama tersenarai sebagai calon UMNO untuk dilantik sebagai Perdana Menteri baharu yang diputuskan dalam Mesyuarat Bi...
Video Nama Kakak Sarah Shuib Kongsi Cerita Anak Kecil Mimpi Berjumpa Siti Sarah

Video Nama Kakak Sarah Shuib Kongsi Cerita Anak Kecil Mimpi Berjumpa Siti Sarah

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 502 hits
Sejak beberapa hari pemergian Allahyaham Siti Sarah pelbagai berita dan kisah tentang kebaikan allahyarham yang diceritakan di media massa
Anwar Ibrahim Hanya Satu Nama Calon Perdana Menteri Ph

Anwar Ibrahim Hanya Satu Nama Calon Perdana Menteri Ph

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 233 hits
Malaysiakini Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim menegaskan langkah Majlis Presiden Pakatan Harapan hanya menamakan satu nama sebagai calon perdana menteri yang baru adalah bagi mengelakkan kekeliruan Itu pendirian PH supaya hanya satu calon da...
Umno Berunding Dengan Bersatu Pas Tawar Nama Calon Pm Baharu Mereka

Umno Berunding Dengan Bersatu Pas Tawar Nama Calon Pm Baharu Mereka

papar berkaitan - pada 15/8/2021 - jumlah : 273 hits
agendadaily com15 8 2021UMNO sedang berunding dengan Bersatu dan PAS untuk menawarkan calon Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri daripada parti itu Bimbang sekiranya blok pembangkang akan dapat melantik calon Perdana Menteri baharu ...
Calon Pm Mkt Umno Malam Ini Putuskan Satu Nama Sumber

Calon Pm Mkt Umno Malam Ini Putuskan Satu Nama Sumber

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 212 hits
Firdaus AzilOgos 17 2021 19 29 MYTDifahamkan Ahmad Zahid turut akan mempengerusikan mesyuarat bersama Ahli ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional pada pukul 9 30 malam di sebuah hotel di ibu negara Gambar failBACA Media sebelum ini melapor...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak

Peminat Tempatan Puas Oneus Gegar Kuala Lumpur Di Konsert Jelajah Ke 2 La Dolce Vita