Tangkapazambaki Enam Jalan Utama Di Ibu Negara Ditutup Esok


Ainul IlliaPolis tak teragak ambil tindakan terhadap pihak berdegil adakan perhimpunan KUALA LUMPUR – Sebanyak enam jalan utama di ibu negara bakal ditutup susulan perhimpunan #TangkapAzamBaki yang dijadualkan berlangsung, esok.
Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Noor Delhan Yahaya berkata, jalan tersebut adalah Jalan Kuching, Jalan Kinabalu, Jalan Maharajalela, Jalan Hang Tuah, Jalan Imbi dan Jalan Sultan Ismail.
“Kesemua jalan ini merupakan enam jalan utama di bawah pentadbiran Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi yang akan dilencongkan kerana terlibat dalam pelaksanaan tugasan itu,” katanya.
Beliau memaklumkan, lencongan itu akan bermula pada jam 7 pagi esok sehingga selesai tugasan penguatkuasaan pematuhan prosedur operasi standard (SOP)
Selain enam jalan utama tersebut, perkhidmatan awam berupa kereta api transit aliran ringan (LRT), Transit Aliran Massa (MRT), Monorel dan Keretapi Tanah Melayu (KTM) Komuter yang melalui kawasan ibu negara juga akan diberhentikan sementara waktu sepanjang perhimpunan berkenaan berlangsung.
“Justeru, saya nasihatkan orang ramai yang mempunyai urusan terutamanya di sekitar ibu negara esok agar merancang perjalanan dengan sebaik-baiknya bagi mengelak terkandas,” katanya.
Noor Delhan bagaimanapun berkata, perhimpunan yang dirancang itu melanggar SOP Pelan Pemulihan Negara yang tidak membenarkan perarakan atau perhimpunan besar-besaran.
Katanya, Polis Dang Wangi telah mendapat perintah mahkamah berkuat kuasa selama tujuh hari mulai esok bagi menghalang sebarang perhimpunan di Sogo, Dataran Merdeka dan Masjid Jamek.
“Polis tidak akan berkompromi atau teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap mana-mana pihak yang didapati masih berdegil dan menganjurkan atau menyertai mana-mana perhimpunan,” katanya seperti dilapor portal tempatan.
Setakat ini polis telah merekodkan kenyataan 16 individu, termasuk lima ahli politik, berhubung siasatan di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.
Namun, pihaknya tidak mengenal pasti penganjur perhimpunan kerana tiada notis rasmi dikemukakan seperti yang dikehendaki di bawah Akta Perhimpunan Aman 2012.
Jawatankuasa Bertindak Tangkap Azam Baki melalui satu kenyataan merancang untuk mengadakan perhimpunan #tangkapAzamBaki di hadapan sebuah pusat beli-belah di ibu negara, pada jam 11 pagi esok.
Perhimpunan itu sebagai platform untuk mendesak Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Azam Baki ditahan serta-merta oleh pihak berkuasa termasuk mendesak proses undang-undang ke atas beliau bermula segera.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2022/01/tangkapazambaki-enam-jalan-utama-di-ibu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jadi Nama Ibu Kota Negara Nusantara Menyiratkan Pembangunan Mentalitas Bangsa

Jadi Nama Ibu Kota Negara Nusantara Menyiratkan Pembangunan Mentalitas Bangsa

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 326 hits
Lebih lanjut ia mengatakan untuk kembali membangun mentalitas bangsa maka semua lapisan masyarakat memiliki peran masing masing sesuai dengan bidang dan keahliannya yang bertujuan memperkuat semangat persatuan sebagai pijakan dasar bangsa
Pansus Ruu Ikn Akan Tinjau Bsd Untuk Contoh Pembangunan Ibu Kota Negara Baru

Pansus Ruu Ikn Akan Tinjau Bsd Untuk Contoh Pembangunan Ibu Kota Negara Baru

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 136 hits
Ketua Pansus RUU IKN Ahmad Doli Kurnia menjelaskan alasan BSD dan Alam Sutera menjadi percontohan pembangunan kota baru Menurut Doli Pansus RUU IKN menilai BSD dan Alam Sutera memenuhi kategori smart city dan green city
Elak Sertai Anjur Sebarang Perhimpunan Di Ibu Negara

Elak Sertai Anjur Sebarang Perhimpunan Di Ibu Negara

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 138 hits
Oleh Gambar hiasan KUALA LUMPUR Polis meminta orang ramai tidak menyertai atau menganjurkan sebarang perhimpunan kerana Pelan Pemulihan Negara Fasa Empat masih dikuat kuasakan di seluruh negara termasuk di ibu negara Ketua Polis Daerah Dang...
Baru Kematian Ibu Suami Pula Pergi Selamanya Enam Anak Yatim Sekelip Mata

Baru Kematian Ibu Suami Pula Pergi Selamanya Enam Anak Yatim Sekelip Mata

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 169 hits
Belum habis meratap pilu atas pemergian arwah ibu minggu lalu sekali lagi saya diuji apabila suami dijemput Ilahi dalam nahas jalan raya kata Wan Norsalasiah Wan Noh Wan Norsalasiah 40 berkata dia bagai tidak percaya apabila suaminya Mohd R...
Ibu Negara Baharu Indonesia Di Kalimantan Timur Akan Di Namakan Sebagai Nusantara

Ibu Negara Baharu Indonesia Di Kalimantan Timur Akan Di Namakan Sebagai Nusantara

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 213 hits
JAKARTA Ibu negara baharu Indonesia di Kalimantan Timur akan dinamakan sebagai Nusantara Perkara itu diumumkan oleh Menteri Perancangan Pembangunan Indonesia Suharso Monoarfa hari ini Katanya nama itu dipilih dan disahkan oleh Presiden Joko...
Agenda Daya Tahan Negara Perlu Dibincang Di Parlimen Esok

Agenda Daya Tahan Negara Perlu Dibincang Di Parlimen Esok

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 131 hits
Banjir besar yang melanda negara pertengahan Disember 2021 lalu dan pandemik Covid 19 yang belum berakhir memerlukan Agenda Daya Tahan baharu bagi memperkuat negara dan rakyat menghadapi cabaran masa hadapan Menurut Pengerusi Rights Foundat...
Anies Ibu Kota Negara Pindah Kemacetan Jakarta Tidak Berkurang

Anies Ibu Kota Negara Pindah Kemacetan Jakarta Tidak Berkurang

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 110 hits
Lepas status sebagai ibu kota negara Anies berujar bahwa tugas Jakarta adalah perubahan kota global dunia yang melayani secara optimal
Hujan Batu Landa Ibu Negara Semalam

Hujan Batu Landa Ibu Negara Semalam

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 121 hits
Hujan batu landa ibu negara semalam Beberapa kawasan di ibu negara dilanda hujan batu dan angin kencang bermula 4 petang semalam Jabatan Meteorologi Malaysia dalam kenyataan hari ini berkata berdasarkan imej radar dan satelit awan hujan dan...
Tony Blair Presidensi G20 Peluang Ri Jadi Negara Kelas Menengah Atas

Tony Blair Presidensi G20 Peluang Ri Jadi Negara Kelas Menengah Atas

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 111 hits
Mantan Perdana Menteri Inggris yang juga Ketua Eksekutif Institut Tony Blair untuk Perubahan Global Tony Blair mengatakan momen Presidensi G20 di Bali bisa menjadi peluang yang besar bagi Indonesia untuk menjadi negara berpendapatan menenga...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Taman Tema Genting Highland

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan