Takiyuddin Kena Belajar Buang Ego Orang Besar Nik Abduh



Takiyuddin kena belajar buang ego orang besar – Nik Abduh
Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, Takiyuddin Hassan pernah dinasihati supaya “membuang ego” oleh bapanya tetapi beliau tidak tahu sama ada Setiausaha Agung PAS itu mematuhi nasihat berkenaan.
“Saya kenal dia (Takiyuddin) sejak zaman Almarhum ayah saya lagi (Nik Abdul Aziz Nik Mat) dan kami amat rapat. Dia kena belajar buang ego diri bila jadi orang besar.
“Itu nasihat ayah saya pada dia. Tak tahulah kalau dia tak tahu nasihat ayah ini,” kata Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat itu kepada FMT.
Nik Abduh berkata, beliau meminta penjelasan pimpinan parti mengenai pengguguran Khairuddin Aman Razali sebagai AJK PAS Pusat sebelum ini kerana tidak berpuas hati dengan kenyataan Takiyuddin.
“Saya hanya tulis (di Facebook) selepas empat atau lima hari (selepas pengguguran Khairuddin) dan hanya selepas Datuk Seri SU Agung (Takiyuddin seolah) cabar Khairuddin secara terbuka dalam akhbar.
“Kawan kita dalam luka musibah, kita tambah lagi garam untuk tambahkan lagi musibah. Mana adab jamaah dan adab berkawan? Jangan ajar saya bab adab kalau kita lebih tak beradab,” kata Nik Abduh.
“Kewajiban saya pertahan sahabat dalam susah. Itu sunah yang diajar oleh Nabi kita,” tambah Ahli Parlimen Bachok itu.
Pada 16 Jan, Takiyuddin mencabar Khairuddin untuk menyatakan isu Muafakat Nasional dan Perikatan Nasional sebagai punca beliau digugurkan dan berdepan risiko dikenakan tindakan undang-undang.
Beberapa hari kemudian, Nik Abduh berkata di Facebook, tindakan “orang besar parti” yang mencabar Khairuddin untuk menyatakan sebab pemecatannya adalah “buruk dan teruk”.
Kelmarin, Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor berkata, tindakan individu tertentu dalam PAS yang “pandai-pandai” menulis di Facebook boleh dianggap sebagai isu disiplin.
Tanpa menamakan Sanusi, Nik Abduh berkata, beliau tidak terkilan dengan pihak yang marah dengan penulisan Facebooknya namun mereka harus bersikap adil.
“Saya tak pernah marah ahli PAS yang marahkan saya kerana tulisan itu atau mana-mana tulisan saya sebelum ini berkaitan parti. Itu tanda mereka sayang parti dan jamaah.
“Mereka dapat pahala, cuma nak marah saya sekali, kena marah juga SU Agung dua kali. Kalau 10 kali, dia mesti kena 20 kali, dia mula dulu, itu baru adil,” katanya.
Nik Abduh berkata, semua pihak termasuk beliau dan Khairuddin sendiri menerima keputusan Presiden PAS Abdul Hadi Awang menggugurkan Ahli Parlimen Kuala Nerus itu daripada Jawatankuasa PAS Pusat.
“Semua ahli PAS terima keputusan itu (pengguguran Khairuddin) termasuk tuan badan pun. Saya pun terima saja dan minta Khairuddin akur dan sabar,” katanya.
Hadi berkata, Khairuddin digugurkan kerana isu disiplin namun tidak memberikan butiran lanjut.
Namun keputusan itu masih dikaitkan dengan desakan Khairuddin yang mahukan PAS meneruskan kerjasama dengan Umno menerusi MN.
Ia dilihat bercanggah dengan pendirian Hadi menolak Umno jika parti itu enggan menerima Bersatu.
Sebelum ini, Nik Abduh menyifatkan Khairuddin sebagai figura PAS yang masih merupakan Setiausaha Majlis Syura Ulamak parti. FMT
Takiyuddin kena belajar buang ego orang besar – Nik Abduh
Baca Artikel Menarik :
Lori kontena rempuh puluhan kenderaan, 5 maut (Video) Tampal jalan berlubang dengan baju bundle, mana YB? -netizen Pemilihan DAP, Anthony bakal ganti Guan Eng sebagai Setiausaha Agung DAP Tuan Ibrahim bidas Mat Sabu minta bom pam air di Sungai Muda Dijel kerana cuba curi tumbuhan lebih setengah juta ringgit Malaysia mungkin tenggelam? Bolehkah Muhyiddin bertahan dalam PRN Johor? Bengang dikeluarkan, Ronaldo lempar jaket Pencuri Tabung Masjid Dikafankan AJK Masjid (Video) Suami Ajak Rakan ‘Ratah’ & Bogelkan Isteri Tengah Baring Atas Katil Sempat selfie semasa kereta karam dalam sungai Layari Laman Facebook MYKMU</a
Saya tak dapat dedahkan siapa individu itu – Suki Low

Nabila Huda terkejut kena saman

Zarina Anjoulie Dedah Pendapatannya Sebagai ‘Influencer’ Lebih Lumayan

The post Takiyuddin kena belajar buang ego orang besar – Nik Abduh appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/21/takiyuddin-kena-belajar-buang-ego-orang-besar-nik-abduh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nik Abduh Tanya Takiyuddin Mana Adab Berjemaah Berkawan

Nik Abduh Tanya Takiyuddin Mana Adab Berjemaah Berkawan

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 165 hits
MalaysiakiniSeorang pemimpin kanan PAS hari ini mempersoal adab berjemaah dan adab berkawan Takiyuddin Hassan ketika Setiausaha Agung PAS itu menguruskan pemecatan Ahli Parlimen Kuala Nerus Mohd Khairuddin Aman Razali Menurut Nik Mohamad Ab...
Jangan Heret Saya Jadi Kurang Ajar Kata Dua Ahli Pas Kepada Nik Abduh

Jangan Heret Saya Jadi Kurang Ajar Kata Dua Ahli Pas Kepada Nik Abduh

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 144 hits
FAZLI RADZIPerpecahan dalaman Pas ketika parti itu menjadi kerajaan dilihat semakin memuncak apabila ada ahli parti tersebut bersuara secara terbuka menyekolahkan Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Aziz Penyokong tegar ...
Buang Air Besar Tepi Jalan Wanita Terima Kecaman Hebat

Buang Air Besar Tepi Jalan Wanita Terima Kecaman Hebat

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 165 hits
Tindakan tidak beradab seorang wanita yang membuang air besar di tepi jalan dan menutupnya dengan pelitup muka telah menerima kecaman orang ramai terutamanya penduduk setempat Menurut laporan Daily Star kejadian tersebut dipercayai berlaku ...
Public Must Know Why Khairuddin Was Axed Says Nik Abduh

Public Must Know Why Khairuddin Was Axed Says Nik Abduh

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 146 hits
Nik Abduh Nik Aziz says the PAS leadership needs to give a public explanation on the removal of Khairuddin Aman Razali from the central committee to avoid any negative perception of the party PETALING JAYA PAS must make public the reasons f...
Cuba Elak Tabiat Tahan Buang Air Besar Inilah 6 Punca Kerosakan Usus

Cuba Elak Tabiat Tahan Buang Air Besar Inilah 6 Punca Kerosakan Usus

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 178 hits
Cuba Elak Tabiat Tahan Buang Air Besar Inilah 6 Punca Kerosakan Usus USUS adalah salah satu organ penting dalam badan kerana ia berperanan mencerna makanan yang masuk untuk diproses menjadi tenaga dan hormon Oleh itu adalah penting untuk me...
Bukan Ahli Pas Saja Perlu Tahu Sebab Khairuddin Digugur Kata Nik Abduh

Bukan Ahli Pas Saja Perlu Tahu Sebab Khairuddin Digugur Kata Nik Abduh

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 182 hits
FAZLI RADZIAhli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Aziz pagi ini tampil bersuara mengenai sahabat rapatnya Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali yang digugurkan sebagai ahli jawatankuasa parti Ahli Parlimen Bachok berkenaan m...
When Tok Guru Told Takiyuddin To Keep His Ego In Check

When Tok Guru Told Takiyuddin To Keep His Ego In Check

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 138 hits
The late PAS spiritual leader Nik Abdul Aziz Nik Mat once said Takiyuddin Hassan must keep his ego in check according to Nik Aziz s son PETALING JAYA Takiyuddin Hassan was once advised by the late PAS spiritual leader Nik Abdul Aziz Nik Mat...
Wanita Selamba Buat Hajat Besar Tepi Kereta Hingga Saksi Sempat Rakam Gambar Bukti

Wanita Selamba Buat Hajat Besar Tepi Kereta Hingga Saksi Sempat Rakam Gambar Bukti

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 184 hits
Wanita Selamba Buat Hajat Besar Tepi Kereta Hingga Saksi Sempat Rakam Gambar Bukti PENDUDUK di sebuah kejiranan di Scunthorpe England berang dengan tindakan seorang wanita yang berak di kawasan terbuka Menurut seorang penduduk dia terkejut ...
The Colours Of Life Air Pasang Besar 20220104

The Colours Of Life Air Pasang Besar 20220104

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 174 hits
The Colours of Life Air Pasang Besar 20220104 Layan jap ngan kebudaks Sakan nengok air mengalir deras ni Hehehe terbaeekkk kipidap mknaceunlimited mknace blogger photography photoblog SJCAM SJ4000 J3 Samsung Fujifilm altek cubic love follow...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Macc Nabs Three Senior Govt Agency Officers In Kelantan

Th Jamin 31 600 Jemaah Haji Berpeluang Ziarah Raudah

Memang Sibuk Wehh

Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat

Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord