Tak Susah Pun Ucap 2 Patah Perkataan Ajaib Ini Pada Pasangan Amalkan Kalau Nak Bahagia


Umum selalu salah faham mengenai konsep taat kepada suami. Ia tidak bermakna segala perihal rumah tangga perlu digalas sendirian. Untuk menjadi bidadari suami, bukan bererti anda harus mengabdikan diri kepada suami semata-mata.

Pastinya setiap pasangan yang berkahwin mengetahui hal menguruskan rumah tangga dan anak-anak bukanlah tanggungjawab yang mudah. Ia memerlukan tolak-ansur dan rasa saling membantu antara pasangan suami isteri.
Jangan kerana terlalu sayangkan suami dan ingin dianggap sebagai isteri yang terbaik, anda merelakan diri anda untuk melakukan segala-galanya. Ia seolah-olah terlihat seperti anda ‘merajakan’ suami.

Adakah itu caranya untuk menjadi bidadari suami? Sudah tentulah tidak. Ini kerana jika begitu amalan anda, nescaya ia akan mendatangkan mudarat kepada emosi dan fizikal isteri.
Bagaimana untuk menjadi bidadari suami?
Terdapat beberapa cara yang boleh anda dan pasangan lakukan untuk memperolehi keluarga yang bahagia. Sudah tentu ia memerlukan kerjasama daripada suami isteri dan bukan sekadar bergantung harap kepada isteri semata-mata.
Berikut adalah 3 cara utama yang perlu diamalkan setiap pasangan yang berkahwin jika ingin mempunyai rumah tangga yang bahagia, iaitu:
Melakukan tugasan rumah bersama-sama
Jika anda sedang melakukan sebarang tugasan rumah seperti mengemas, cuba untuk meringankan mulut meminta bantuan si suami. Ya, anda mungkin boleh melakukan segalanya sendiri tetapi jangan menjadikan diri anda sebagai kuli.
Rumah tangga yang dibina adalah milik anda berdua, maka atas sebab itu suami juga bertanggungjawab dalam menjalankan sebarang tugasan rumah. Tetapi elakkan daripada memberikan arahan kepada suami.
Berikan pilihan kepadanya untuk melakukan pekerjaan. Sebagai contoh, katakan kepadanya bahawa anda akan memasak, dan tanyakan sama ada si suami boleh membantu anda dengan menguruskan pakaian kotor.
Paling penting jangan melakukan segalanya sendirian. Lakukan segalanya bersama-sama pasangan.
Meluahkan secara jujur
Ada sesetengah isteri sukar untuk mengakui apa yang dirasainya dan memilih untuk memendam perasaan. Lebih parah lagi apabila anda memilih untuk menzahirkan apa yang anda rasai dengan mimik wajah anda.
Percayalah suami anda tidak akan dapat menangkap apa yang anda rasai melainkan anda melafazkan secara lisan kepada mereka. Malahan semakin lama anda memendam perasaan, akan semakin berat bebanan yang anda tanggung.

Jadi sebaiknya, sejak dari awal perkahwinan, cuba untuk jujur dengan pasangan tentang apa yang anda rasai. Tetapi luahkan dengan cara yang baik dan elakkan daripada menggunakan bahasa yang kasar, okay?
Dalam masa yang sama hindari daripada membuat sebarang andaian negatif kepada pasangan anda. Jika wujud perkara atau isu yang menimbulkan rasa tidak puas hati, berterus-teranglah dengannya. Komunikasi adalah kunci utama kebahagiaan sesebuah rumah tangga.
Berterima kasih
Anda pasti tahu 2 perkataan paling ajaib adalah terima kasih dan maaf. Percayalah saat anda melafazkan 2 perkataan ajaib itu, hati individu yang menerimanya pasti rasa dihargai walaupun tidak ditunjukkan melalui reaksi wajahnya.
Jika pasangan anda melakukan sesuatu selepas anda memintanya, jangan lupa untuk mengucapkan terima kasih, walaupun mereka hanyalah sekadar membuang sampah ke luar atau menukar lampin si kecil.
Mungkin ada yang mengatakan, penghargaan itu boleh ditunjukkan melalui perbuatan seperti membalas pertolongan pasangan dengan menyediakan segelas air. Tetapi hakikatnya 2 patah perkataan ajaib, “Terima kasih, Sayang” pasti akan mendatangkan kesan di hati pasangan anda.
Anda pun pastinya akan berasa terharu dan dihargai jika mendapat ucapan terima kasih daripada pasangan selepas melakukan sebarang tugasan, bukan? Jadi, cuba untuk amalkannya.
Isu menjadi kuli atau bidadari suami tidak seharusnya timbul kerana setiap hubungan rumah tangga itu perlulah mempunyai sifat tolak ansur dan saling bantu membantu antara satu sama lain.
Jika anda sayangkan rumah tangga anda, maka ringan tangan dan bantulah pasangan anda dalam melakukan setiap tanggungjawab dan tugasan di rumah.
 

Jangan abaikan keselamatan si manja ketika berada dalam kereta. Belajar tentang fungsi car seat serta ketahui kecederaan yang akan berlaku kerana impak kemalangan. Ketahui lebih lanjut tentang car seat di E-Workshop Sayangi Nyawa Anak Anak Dalam Kereta, Let’s Buckle Up!
Daftar secara PERCUMA di https://toko.ideaktiv.com/product/sayang-nyawa-anak-dalam-kereta/
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
The post Tak Susah Pun Ucap 2 Patah Perkataan Ajaib Ini Pada Pasangan, Amalkan Kalau Nak Bahagia appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-susah-pun-ucap-2-patah-perkataan-ajaib-ini-pada-pasangan-amalkan-kalau-nak-bahagia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Men4ngis Susah Cari Tempat Solat Noorkhiriah Mahu Bina Surau Di Stesen Minyak

Nak Men4ngis Susah Cari Tempat Solat Noorkhiriah Mahu Bina Surau Di Stesen Minyak

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 248 hits
Pelakon Noorkhiriah meluahkan hasrat untuk membina sebuah surau kecil di mana mana stesen minyak yang tidak menyediakan kemudahan tersebut Mahu meninggalkan sesuatu sebelum menghembuskan nafas terakhir Noorkhiriah berkongsikan perkara itu b...
Susah Nak Beli Makanan Lepas Raya Terus Bawa Bekal

Susah Nak Beli Makanan Lepas Raya Terus Bawa Bekal

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 162 hits
Assalamualaikum Hi korang Seksanya bila lepas raya susah nak cari makanan kat area opis ni pelik tul tiap2 kali lepas raya mesti susah nak cari makanan mana mana tempat ko pergi memang akan sentiasa penuh dan sold out pening oii semalam kan...
Katanya Nak Layan Tetamu Di Rumah Rupanya Layan Lelaki Lain Di Luar

Katanya Nak Layan Tetamu Di Rumah Rupanya Layan Lelaki Lain Di Luar

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 229 hits
Seorang pemuda kecewa melihat kekasihnya keluar bersama lelaki lain sedangkan ketika dihubungi dia memaklumkan sedang sibuk membantu ibunya meraikan tetamu yang hadir beraya ke rumah Menerusi rakaman yang dikongsikan seorang pengguna media ...
Mencilok Sebab Nak Tarik Kereta

Mencilok Sebab Nak Tarik Kereta

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 137 hits
Seremban Satu rakaman tular memaparkan dua kenderaan beraksi umpama aksi dalam filem apabila berkejaran dan mencilok kenderaan lain di Lebuhraya Utara Selatan antara Kilometer 269 hingga KM 238 arah selatan 1 Mei lalu Bagaimanapun tindakan ...
Takut Nak Datang Sekejap Dah Balik

Takut Nak Datang Sekejap Dah Balik

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 162 hits
TAKUT NAK DATANG SEKEJAP DAH BALIK Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih Assalammualaikum wbt LUCU ada sedih pun ada Keadaan dah banyak berubah Walau kadang ada manusia yang tidak cakna Tak mahu ambil peduli pun walau perlu...
Hiburan Jijiknya Rakam Video Nak Mengorat Anak Saudara Netizen Kecam Tindakan Lelaki Ini

Hiburan Jijiknya Rakam Video Nak Mengorat Anak Saudara Netizen Kecam Tindakan Lelaki Ini

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 201 hits
Adat jika berkumpul ramai ramai di kampung sempena hari raya pastinya ada sahaja gelagat sanak saudara yang mencuit hati Hubungan silaturrahim juga semakin erat kerana ramai yang berkumpul jadi sesi suai kenal antara adik beradik juga terja...
Osama Zaki Cuba Nak Satukan Keluarga Penyanyi Legenda Jamal Abdillah

Osama Zaki Cuba Nak Satukan Keluarga Penyanyi Legenda Jamal Abdillah

papar berkaitan - pada 6/5/2022 - jumlah : 142 hits
Osama Zaki Cuba Nak Satukan Keluarga Penyanyi Legenda Jamal Abdillah Membesar sebagai anak kepada penyanyi legenda Datuk Jamal Abdillah bukanlah perkara mudah untuk digalas oleh pendatang baru Osama Yamani 21 Seperti mana setiap keluarga be...
Ibu Ayah Mula Nak Marah Anak Pakar Kongsi Buat 3 Cara Ni Automatik Tenang

Ibu Ayah Mula Nak Marah Anak Pakar Kongsi Buat 3 Cara Ni Automatik Tenang

papar berkaitan - pada 6/5/2022 - jumlah : 299 hits
Apabila seorang ibu atau ayah jerit pada anak hey hey diamlah Mama papa tengah pening ni Apa yang dicontohkan pada anak itu Ketika seorang ibu atau ayah kata pada anaknya japlah tak leh sabar sikit ke dengan suara tinggi apa yang sedang dia...
Puding Oreo Milo Yang Lembut Lemak Manis Pencuci Mulut Paling Mudah Nak Buat

Puding Oreo Milo Yang Lembut Lemak Manis Pencuci Mulut Paling Mudah Nak Buat

papar berkaitan - pada 6/5/2022 - jumlah : 223 hits
Puding Oreo Milo sesuai sangat dibuat sajian pencuci mulut Paling cepat dan mudah disediakan untuk dihidangkan pada tetamu yang datang bertandang Bahan nak buat tidak banyak dan paling penting rasanya sedap sangat Bukan sahaja kanak kanak s...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

Bekas Pemain Import Liga M Antara Ditahan Dalam Op Kutip

Huawei Pura 70 Series

Operator Tidak Berlesen Lupus Sisa Secara Haram Swcorp Negeri Sembilan