Tak Payah Dok Layan Gossip Jatuhkan Kerajaan Tu Datuk Seri



Media sebelum ini melaporkan desas-desus 10 ahli Parlimen yang sebelum ini menyokong Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin terbabit dalam komplot menggulingkan kerajaan dan mendakwa mereka ingin meletak jawatan sebagai wakil rakyat bagi membolehkan diadakan pilihan raya kecil (PRK).
Difahamkan, laporan itu menyebut beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) termasuk daripada MCA.
Bagaimanapun, perkara itu dinafikan Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu.
Meskipun telah dinafikan oleh Timbalan Presiden Bersatu itu Perdana Menteri masih mengulas perkara ini lalu memperlihatkan perkara ini seakan-akan benar-benar sedang berlaku.
Anwar menyifatkan desas-desus mengenai komplot untuk menjatuhkan Kerajaan Perpaduan adalah tidak berasas sama sekali.
“Tiada asas (komplot jatuhkan kerajaan), kita tumpu kerja. Dia tiada komplot, dia (mereka) nak kerja apa. Justeru, mereka jalankan tugas mereka maka, kita jalankan tugas kerajaan.
“Setiap bulan mereka ada strategi. Insya-Allah, setakat yang kita pantau keadaan (Kerajaan Perpaduan) cukup kuat.
“Apa yang penting, Pakatan Harapan (PH), Barisan Nasional (BN), Gabungan Parti Sarawak (GPS) dan Gabungan Rakyat Sabah (GRS) serta lain-lain cukup kuat dan jelas, jadi kita tumpu kerja.
“Jangan layan pengingau-pengingau ini,” katanya ketika ditemui selepas menyampaikan Amanat Hari Pekerja 2023 sempena sambutan Hari Pekerja 2023 di Putrajaya baru-baru ini.
Beberapa hari kemudiannya pula di Permatang Pauh Anwar mencabar mana-mana pihak yang mendakwa mempunyai sokongan cukup bagi menumbangkan Kerajaan Perpaduan supaya membawa usul berkenaan pada sidang Parlimen bulan ini.
Cabarannya itu dipersoalkan oleh Ketua Penerangan BERSATU, Datuk Razali Idris katanya
"Kenyataan Perdana Menteri itu ditujukan kepada Ketua Pembangkang (Datuk Seri Hamzah Zainudin), namun ketua pembangkang tidak pernah membuat kenyataan mempunyai majoriti yang mencukupi.
"Namun kenapa Anwar perlu memikirkan khabar angin atau gosip kecil di luar gelanggang. Sepatutnya dia tidak perlu fikir berapa angka yang pihak sebelah sana ada, sebab kerajaan dia sudah cukup kukuh iaitu 148 kerusi.
"Kenyataan Perdana Menteri itu ditujukan kepada Ketua Pembangkang (Datuk Seri Hamzah Zainudin), namun ketua pembangkang tidak pernah membuat kenyataan mempunyai majoriti yang mencukupi.
"Namun kenapa Anwar perlu memikirkan khabar angin atau gosip kecil di luar gelanggang. Sepatutnya dia tidak perlu fikir berapa angka yang pihak sebelah saha ada, sebab kerajaan dia sudah cukup kukuh iaitu 148 kerusi.
"Sangat sukar untuk pihak pembangkang mengatasi jumlah itu, ia bukanlah satu perkara mudah. Kecuali ketua pembangkang sendiri yang maklumkan kita ada angka mencukupi, barulah Anwar boleh cabar.
"Tapi isu angka mencukupi ini hanya cakap-cakap di kedai kopi, yang bercakap itu pun bukanlah tokoh, pimpinan tinggi atau ketua parti, sebaliknya hanyalah orang biasa," katanya kepada Berita Harian, hari ini.
Dalam pada itu, Razali berkata sekiranya Anwar masih berasa sangsi dengan angka diperolehi, tidak menjadi masalah untuk Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu untuk membuat undi tidak percaya berkenaan tanpa mencabar mana-mana pihak.
"Kalau dia takut dengan bayang-bayang sendiri, dia sendiri boleh buat undi tidak percaya, setiap kali Parlimen bersidang dia buat undi tidak percaya kepada Perdana Menteri. Kerana Anwar ini nampak masih lagi macam pembangkang dan bukannya kerajaan," katanya.
DSAI sendiri dah kata perkara ini tiada asas.. jadi Move On la Datuk Seri.. tak payah dok layan sangat gossip nak jatuhkan kerajaan ni.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2023/05/move-on-la-datuk-seri-tak-payah-dok.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Datuk Seri Charged With Taking Rm15mil Bribe Linked To Home Ministry Projects

Datuk Seri Charged With Taking Rm15mil Bribe Linked To Home Ministry Projects

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 311 hits
Businessman Sim Choo Thiam faces four charges under the Malaysian Anti Corruption Commission Act 2009 KUALA LUMPUR A businessman with a Datuk Seri title has pleaded not guilty in the sessions court to charges of soliciting and receiving RM1...
Nak Jatuhkan Kerajaan Mesti Berani Seperti Anwar

Nak Jatuhkan Kerajaan Mesti Berani Seperti Anwar

papar berkaitan - pada 30/4/2023 - jumlah : 136 hits
Minggu lalu sekali lagi timbul desas desus mengenai komplot untuk menjatuhkan kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim Kali ini komplot itu dikatakan akan dicetuskan melalui tindakan sejumlah Ahli Parlimen BN meletakkan jawatan secara sere...
Setahun Sekali Je Cucu Buli Gamat Rumah Bila Kembar Bertemu Kembar Datuk Relaks Layan Cucu

Setahun Sekali Je Cucu Buli Gamat Rumah Bila Kembar Bertemu Kembar Datuk Relaks Layan Cucu

papar berkaitan - pada 5/5/2023 - jumlah : 96 hits
Berkumpul bersama keluarga di bulan raya ini sememangnya cukup membahagiakan Tambah bahagia bagi yang bergelar atuk dan nenek yang menerima kunjungan cucu cucu yang ramai pulang ke kampung Suasana jadi gamat Namun momen paling bahagia pasti...
Gps Setia Bersama Kerajaan Perpaduan Enggan Layan Khabar Angin Kata Fadillah

Gps Setia Bersama Kerajaan Perpaduan Enggan Layan Khabar Angin Kata Fadillah

papar berkaitan - pada 26/4/2023 - jumlah : 215 hits
Fadillah Yusof berkata GPS berdiri teguh dalam menyokong segala usaha kerajaan perpaduan untuk pemulihan ekonomi negara PETALING JAYA Gabungan Parti Sarawak menyangkal dakwaan cubaan gabungan itu bersama beberapa pihak mengadakan perbincang...
Kali Ni Rasanya Majlis Raja Tak Layan Dah Kot Kerajaan Sudah Berjalan Baik Dan Membantu Rakyat

Kali Ni Rasanya Majlis Raja Tak Layan Dah Kot Kerajaan Sudah Berjalan Baik Dan Membantu Rakyat

papar berkaitan - pada 4/5/2023 - jumlah : 122 hits
Kami masih beraya dgn makanan di pelbagai lokasi rumah terbuka banyak pula cerita nak rampas kerajaan nak jatuhkan kerajaan nak tukar kerajaan sampai ada gambar lebai kelarah pas tersebar tandatangan akujanji depan Mahathir Nak beritahu kpd...
Kerajaan Tumpu Usaha Pulih Negara Tak Layan Spekulasi Tebuk Atap

Kerajaan Tumpu Usaha Pulih Negara Tak Layan Spekulasi Tebuk Atap

papar berkaitan - pada 30/4/2023 - jumlah : 124 hits
Kerajaan Perpaduan pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika ini dianggap utuh dan fokus dalam usahanya memulihkan ekonomi selepas pandemik Covid 19 Ketua Setiausaha Pakatan Harapan Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail berkata desas desus ya...
Pengurangan Tenaga Manusia Dalam Pekerjaan

The Wonders Of Watermelon Fruit

Lauk Lunch Yang Mengoda

Doa Ketika Terlilit Hutang Insya Allah Segera Lunas

Bila Suami Ko Sweet Sangat Sampai Boleh Potong Kaki

Bawa La Ramai Lagi Warga Asing Ke Malaysia

Tips Menghilangkan Whitehead Dan Blackhead Dengan Efektif

Sport Edition Jvb Moto S Radical 1988 Harley Fxr


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Lembayung 2024 Adaptasi Kisah Benar Lakonan Pelakon Malaysia Anna Jobling


Taksub Dan Kesan Kesannya

Akaun Emas Gap Bukan Emas Digital

The Code Is 001773

Exquisite Diamond Pendants Malaysia Diamond Talk

Discover Play88 Slots A Leading Name In Online Gaming

Free Credit Rm50 No Deposit How To Boost Your Bankroll Without Spending A Dime