Tak Mustahil Tundukkan Ppbm Di Semenyih


Wartawan MalaysiaGazette
Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa bercakap pada sidang media khas sempena Pilihan Raya Kecil P.078 Parlimen Cameron Highlands di Tanah Rata, Pahang. foto HAZROL ZAINAL 
KUALA LUMPUR – UMNO dan Barisan Nasional percaya tidak mustahil untuk menjinakkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih pada 2 Mac ini.

Bagaimanapun misi itu diakui bukan mudah kerana PPBM sebuah parti kerajaan yang menang dengan majoriti besar pada Pilihan Raya Umum Ke-14 lalu.

Dalam kenyataan yang dimuat naik di Facebook, Ahli Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar Musa berkata, secara logik, biasanya BN tidak mungkin mampu menewaskan PPBM dan Pakatan Harapan (PH) yang menang di Semenyih dengan majoriti hampir 9,000 undi selain kuasa mereka di negeri dan pusat.

“Namun ia bukan mustahil apabila rakyat mula sepakat tewaskan calon PPBM di Semenyih adalah kemenangan untuk kita semua dan ia permulaan kepada perubahan sebenar,” katanya yang juga Setiausaha Agung UMNO.

“Mereka juga telah ikat kaki dan tangan BN dengan pembekuan akaun milik UMNO menjadikan UMNO lumpuh tanpa dana hampir setahun.

“Namun, alhamdulillah setakat ini UMNO dan BN bukan sahaja tidak mati malah makin didokongi rakyat,” ujar beliau.

Menurut beliau, kekalahan PH di Cameron Highlands dengan majoriti yang besar adalah satu titik permulaan yang bakal menghantui PH khususnya PPBM.

“Kini bukan sahaja UMNO dan BN sedang reinvent  malah gagasan pembangkang dalam bentu lebih baharu dan segar sedang dijelmakan melibatkan pelbagai parti politik terutama Pas dan NGO lain mewakili suara rakyat dengan berani.

“UMNO juga terus dimurnikan dengan pertukaran kepimpinan secara teratur menerap budaya organisasi unggul hasil sikap tidak malu untuk berubah dan merakyat.

“Umpama Tagline “Malu apa Bossku’ yang kini menjadi buah mulut dengan sokongan rakyat yang datang dari segenap penjuru,” ujarnya lagi.

Annuar juga menegaskan, gagasan pembangkang perlu bersedia membuat persiapan membela rakyat dan membawa suara rakyat.

Menurutnya, pembangkang lebih berupaya untuk membawa Tawaran baharu dan harapan baharu Malaysia setelah memperbaiki diri.

Kata beliau Semenyih adalah PRK yang bakal membawa mesej besar iaitu satu referendum rakyat terhadap prestasi kerajaan khususnya PPBM.

“Semenyih juga adalah peluang membuktikan rakyat sudah kecewa dan kini parti mana yang mendapat sokongan umat Melayu dan Islam, UMNO Pas atau PPBM/DAP.

“Ia juga merupakan referendum untuk melihat sejauh mana DAP yan gagal dibantu PPBM di PRK di Cameron mahu membantu PPBM di Semenyih.

“Ia boleh juga dijadikan referandum oleh PKR yang sebelum ini secara jelas ditikam dari belakang oleh PPBM.

“Susutnya majoriti PPBM atau apa lahgi kalau tewaskan mereka di tangan UMNO/BN yang diikat kaki dan tangan, boleh menjadi pukulan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali,” tegas beliau.

Justeru katanya kekalahan PPBM penting bagi semua khususnya bagi rakyat selainn BN, Pas, gagasan pembangkang serta PKR dan DAP.

“Jom..jangan lepaskan peluang keemasan ini Pilihan Raya Kecil dengan mesej yang besar di Semenyih,” tegas beliau. – MalaysiaGazette




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/02/tak-mustahil-tundukkan-ppbm-di-semenyih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jadi Sungguh Ke Siti Nurhaliza Sebagai Calon Ppbm Dalam Prk Semenyih 2 Mac Nanti

Jadi Sungguh Ke Siti Nurhaliza Sebagai Calon Ppbm Dalam Prk Semenyih 2 Mac Nanti

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 740 hits
Semakin tular pula kata kata yang Siti Nurhaliza penyanyi tersohor tanahair yang juga merupakan penyokong kuat Mahathir bakal dicalonkan oleh PPBM di PRK Semenyih Lebih lebih lagi apabila berita tentang kehebatannya mengumpul follower mener...
Prk Semenyih Giliran Ppbm Bukti Ph Masih Dapat Sokongan

Prk Semenyih Giliran Ppbm Bukti Ph Masih Dapat Sokongan

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 285 hits
February 3 2019 8 38 AMKegagalan mendapat undi bukan Melayu yang mencukupi akan membawa bencana kepada PPBM dalam PRK Semenyih 2 Mac depan PETALING JAYA Masih belum sembuh daripada luka kekalahannya di Cameron Highlands bulan lepas Pakatan ...
No Recycling Candidate In Semenyih Pas Tells Umno

No Recycling Candidate In Semenyih Pas Tells Umno

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 216 hits
PETALING JAYA The Barisan Nasional candidate for the by election in Semenyih must not be a recycled candidate and should be someone who can be accepted by local PAS voters says PAS Selangor chief Sallehen Mukhyi We are ready with our electi...
Bn Dan Pas Shah Alam Kumpul Data Pengundi Prk Dun Semenyih Kerjasama Makin Erat Viral

Bn Dan Pas Shah Alam Kumpul Data Pengundi Prk Dun Semenyih Kerjasama Makin Erat Viral

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 380 hits
SHAH ALAM Barisan Nasional dan Pas Parlimen Shah Alam melakukan gerak kerja bersama mengumpul data pengundi bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih Pengerusi BN Parlimen Shah Alam Datuk Azhari Shaari ini adalah seb...
Harapan Can Win Semenyih But Must Get Its Act Together

Harapan Can Win Semenyih But Must Get Its Act Together

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 268 hits
ADUN SPEAKS There is wishful thinking on the part of both Umno and PAS that they can repeat the Cameron Highlands victory in the coming by election in Semenyih early next month This thinking within the ranks of both parties is based on a nu...
Persiapan Prk Semenyih

Persiapan Prk Semenyih

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 249 hits
HULU LANGAT 31 Jan 8211 Penolong Setiausaha Wanita UMNO Malaysia Datuk Rosni Sohar mengadakan perjumpaan dengan Ketua Wanita Bahagian angkat Selangor dan Ketua JR PDM Semenyih di sini hari ini
Ph Tak Gentar Strategi Perkauman Umno Pas Di Prk Semenyih

Ph Tak Gentar Strategi Perkauman Umno Pas Di Prk Semenyih

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 368 hits
Pakatan Harapan tidak akan memainkan isu perkauman tetapi sebaliknya akan memberi penekanan kepada penyampaian janjinya untuk membantu meningkatkan kesejahteraan dan kemakmuran rakyat tegas Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim Menurut beli...
Pengundi Melayu Akan Undi Ph Di Semenyih Kata Dr M

Pengundi Melayu Akan Undi Ph Di Semenyih Kata Dr M

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 299 hits
January 29 2019 10 00 PMDr Mahathir Mohamad bersama Presiden PPBM Muhyiddin Yassin dan Timbalan Presiden Mukhriz Mahathir pada sidang media di ibu pejabat PPBM hari ini PETALING JAYA Tun Dr Mahathir Mohamad percaya pengundi Melayu kali ini ...
Siapa Meraung Siapa Ketawa Di Semenyih

Siapa Meraung Siapa Ketawa Di Semenyih

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 524 hits
Kekalahan PH di Cameron Highland patut menjadi iktibar menginsafkan para pemimpin PH bahawa kuasa Allah dan undi rakyat menentukan nasib semua calon dan semua parti bertanding Politik Malaysia sejak 61 tahun dan akan berterusan sampai beber...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap