Tak Ada Kerjanya Aku Nak Menipu Atau Fitnah


Takde kerjanya aku nak menipu atau fitnah. Terbantut selera seorang lelaki apabila terjumpa bangkai anak tikus dalam lauk yang dibelinya dari sebuah warung yang tidak didedahkan lokasi.
Azmi Ali Mex, berkata, sudah menjadi kebiasaan dia membeli lauk dari warung tersebut namun kali ini tidak menyangka akan menemui bendasing yang tidak sepatutnya berada dalam makanan.
Ramai yang meragui dakwaannya itu sehingga dia terpaksa membuktikan dengan merakam gambar bangkai anak tikus itu di tempatnya bagi membuktikan dia menggunakan gambar yang sebenar, bukannya gambar dari Google.
Bukan Tipu
SPOIL! Takde kerjanya aku nak menipu atau fitnah. Kedainya tak boleh beritahu. Besok aku pergi settle baik-baik.
Tengah hari tadi aku belilah lauk kat satu warung tu. Biasa memang aku beli situ. Aku beli ayam merah dua ketul. ayam kicap dua ketul. Beria-ria aku balik kerja petang tadi ni nak makan.
Dah makan sikitlah ayam kicap ni, baru dua suap. Aku makan cubit-cubit je ayamnya. Bila aku ambil ayamnya masuk dalam pinggan, aku ingat ada pedal warung tu masukkan sekali. jadinya last nanti bolehlah aku layan liat-liat pedal tu.
Aku teruslah layan dua ke tiga suap lagi sambil mata kau tengok kat piring lauk tu. Pastu aku nak tambah kuah, aku cuit la pakai sudu. Sekali aku tengok.. .anak tikus laaa….
Anak Tikus
Aku pun apa lagi, uwek-uwek la. Tekak aku terus kembang. Uwek-uwek terus. Wife aku terus turun tanya kenapa. Aku tak nak beritahu dan cakap tak ada apa-apa. Dia tanya ada telur lalat ke? Aku cakap ye je. Hahaha! Besok pagi aku nak pulang balik anak tikus itu. Uwek!!
Selepas muntah, terus ambil plastik. Masukkan anak tikus itu dulu, bagi menguatkan bukti beli lauk ayam. Ayam yang kat atas pinggan itu masukkan juga dalam plastik sebab itu ada nasik yang putih-putih panjang tu. Beras basmati memang panjang.
Kemudian dok fikir, baik kasi wat FB macam biasa citer-citer. Buka balik plastik ambil gambar. Up dua gambar. Pastu ada pula mulut longkang cakap aku nak fitnah. Aku keluarkan masuk pinggan polistrin, ambil gambar lagi.
Untuk kuatkan aku ambil cerita atau pakai gambar orang lain. Aku letak gambar flyers baja sawit aku yang ada muka aku kat situ. Aku edit masuk lagi gambar-gambar kukuh. Aku tak aniaya orang.
Selepas mempertimbangkan pendapat rakan-rakan, pagi ini kami sekeluarga telah membuat aduan di tempat yang berwajib. Aduan telah diterima dan pemantauan akan dibuat.
Aku mohon maaf kepada tuan warung kerana tak dapat beli sarapan atau memberitahu dulu pada tuang warung tentang kes tikus ini. Aku selalu berbual-bual mesra dengan ahli keluarga warung ini.
Aduan telah dibuat, lokasi warung ini hanya kakitangan KKM sahaja yang tahu. Aku tak boleh beritahu pada semua orang. InsyaAllah benda boleh settle dengan cara yang betul.
Selesai Cara Baik
Kami sekeluarga pun tak nak pihak KKM denda atau saman warung tersebut. Cukuplah sekadar diberi cuti untuk kerja-kerja pembersihan. Aku tahu, takkanlah tukang masak sengaja masak campur dengan tikus tu. Memang tak mungkinlah kan? Kan boleh merosakkan bisnes sendiri. Macam mana anak tikus itu boleh masuk, aku pun tak tahu. Kalau tanya tuan warung pun dia mesti tak tahu nak jawab.
Aku minta maaf banyak-banyak. Aku kena dengar pendapat yang paling baik. Buat aduan dan diambil tindakan supaya perkara seperti ini dapat dikawal bagi mengelakkan berlakunya wabak-wabak yang lain pula. Khususnya penduduk dan pembeli kawasan tersebut.
Aku harap rakan-rakan tidak mengecam atau mencemuh warung tersebut. Doakan kami sekeluarga selamat dan tiada apa kesan negatif dari termakan ayam dan kuah lauk itu.
Sumber: Azmi Ali Mex
The post ‘Tak Ada Kerjanya Aku Nak Menipu Atau Fitnah..’ appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/tak-ada-kerjanya-aku-nak-menipu-atau-fitnah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Peduli Apa Nak Kata Saya Rindu Atau Gila Talak Rita Rudaini

Tak Peduli Apa Nak Kata Saya Rindu Atau Gila Talak Rita Rudaini

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 643 hits
PELAKON Rita Rudaini tidak mengambil endah dengan kata kata negatif terhadapnya apabila dia memuat naik foto anak anaknya bersama bekas suami Aidil Zafuan di laman Instagram Rita atau nama sebenarnya Rita Rudaini Mokhtar 42 berkata Dia tida...
Pro Kontra Bagi Puting Kosong Pada Anak Terpulanglah Papa Mama Nak Bagi Atau Tak

Pro Kontra Bagi Puting Kosong Pada Anak Terpulanglah Papa Mama Nak Bagi Atau Tak

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 325 hits
Bila anak menangis atau merengek rengek antara cara paling mudah digunakan mama dan papa untuk menenangkan si manja adalah dengan memberi puting kosong Mula mula beri pada waktu malam sahaja tetapi lama kelamaan si kecil jadi ketagih dan mu...
Anak Menangis Nak Menyusu Ibu Pula Nak Bersolat Mana Satu Lebih Utama Solat Atau Menyusukan Anak

Anak Menangis Nak Menyusu Ibu Pula Nak Bersolat Mana Satu Lebih Utama Solat Atau Menyusukan Anak

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 489 hits
Situasi anak menangis nak menyusu ibu pula kalut nak bersolat adalah perkara biasa di kalangan ibu menyusu beranak kecil Dilema sungguh para ibu sebabnya kalau teruskan bersolat jadi tak khusyuk pula sebab anak akan meraung menangis selagi ...
Jarum Jarum Semua Tak Nak Atau Saya Saman Ibu Ugut Doktor Di Jabatan Kecemasan

Jarum Jarum Semua Tak Nak Atau Saya Saman Ibu Ugut Doktor Di Jabatan Kecemasan

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 263 hits
Tiada ibu bapa yang mahu melihat anak mereka sakit begitu juga dengan pegawai perubatan yang sentiasa sedaya upaya membantu merawat anak anak kecil dari berterusan menanggung sakit sehinggalah mereka sembuh sepenuhnya Namun ada satu golonga...
Kalau Cikgu Tanya Kenapa Tak Benarkan Cakap Nak Vaksin Dengan Paed Tergamak Wanita Ini Ajar Ibu Yang Lain Menipu

Kalau Cikgu Tanya Kenapa Tak Benarkan Cakap Nak Vaksin Dengan Paed Tergamak Wanita Ini Ajar Ibu Yang Lain Menipu

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 602 hits
Kalau cikgu tanya kenapa tak benarkan cakap nak vaksin dengan PAED Tergamak wanita ini ajar ibu yang lain menipuSudah ditegaskan bahawa anak anak perlu diberikan suntikan imunisasi sebelum dihantar ke pusat penjagaan atau sekolah Namun sehi...
Nak Tahu Bayi Lapar Atau Kenyang Boleh Tengok Isyarat Tangan

Nak Tahu Bayi Lapar Atau Kenyang Boleh Tengok Isyarat Tangan

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 1302 hits
Menarik Parents perlu alert masa susukan anak genggaman tangan dia kuat tandanya dahaga Kalau genggaman dia makin loose atau relaxed tandanya dah kenyang Kredit mommy labornurse
Kena Guna Forseps Atau Vakum Masa Proses Bersalin Doktor Terangkan Sebab Cara Penggunaannya

Kena Guna Forseps Atau Vakum Masa Proses Bersalin Doktor Terangkan Sebab Cara Penggunaannya

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 514 hits
Dalam keadaan tertentu penggunaan alat bantu seperti forseps dan vakum ketika proses kelahiran amat diperlukan untuk memastikan bayi dapat dilahirkan bagi mengelakkan komplikasi yang teruk pada ibu dan anak Dalam proses kelahiran doktor aka...
Backpack Kid Saman Fortnite Kerana Guna Gaya Tarian Peliknya Tanpa Kebenaran Atau Membayar Royalti Kepadanya

Backpack Kid Saman Fortnite Kerana Guna Gaya Tarian Peliknya Tanpa Kebenaran Atau Membayar Royalti Kepadanya

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 264 hits
Backpack Kid saman Fortnite kerana guna gaya tarian peliknya tanpa kebenaran atau membayar royalti kepadanyaBackpack Kid atau nama sebenar Russell Horning yang dikenali dengan gaya tarian peliknya memfailkan saman terhadap permainan video F...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show