Tak Ada Bantuan Oksigen Pada Arw4h Cuma Tiub Saksi Tampil Pertahankan Ibu Sandra


Seorang pes4kit di h0spital Putrajaya, Amni Fatnin mend@kwa dia adalah saksi yang berhampiran dengan katil bintang Big Stage 2020 Sandra Dianne sepanjang arw4h mendapat raw4tan di situ.
Menurut Amni, arw4h ditempatkan berhadapan dengan katilnya selepas dipindahkan dari Unit Raw4tan Rapi (1CU) pada hari Khamis. 
“Rasa terpanggil untuk cerita apa sebenarnya yang berlaku di depan mata. Hari Khamis (10.9.2020), seorang pes4kit dari w4d 1CU masuk bilik yang sama dengan saya, katilnya di sebelah depan saya. 
“Wajahnya tenang, bersih, cantik. Kom4nya macam tidur. Sesekali jurur4wat datang, doktor datang panggil namanya, ‘Alesandra, Alesandra’. 
“Ada seorang perempuan yang setia menjaga di sisi, pakai mask, susuk badan macam orang muda, jadi pada perkiraan saya itu kakaknya, hakikatnya itu ialah ibu yang sangat sayangkan anak perempuannya.
“Doa dan doa, bacaan Yassin terus dibacakan. Ada juga sesekali si ibu pasangkan voice note kata semangat, (mungkin dari saudara atau sahabat dekat) di telinga pes4kit. 
“Tiada respon dari pes@kit kecuali air mata. Nampak ibunya lap air mata si anak. 
“Bila si ibu turun, naik pula seorang lelaki, bacakan yasin, azankan di telinga pes4kit, baca syahadah di telinga pes4kit. Pes4kit tetap tenang, macam tidur. Kemudian saya tidur tak sedarkan diri (kesan bius pembed4han di badan masih ada)” tulisnya di laman Facebook.
Jelas Amni, keadaan yang tenang berubah menjadi riuh apabila arw4h berada dalam keadaan tenat pada jam 11.00 malam.
“Jam 11 malam, jurur4wat kejut untuk makan ubat. Dari sudut langsir yang sedikit terselak, nampak pes4kit yang tenang tadi, mula tenat. Doktor, jurur4wat berkumpul, dengan sangat bersungguh cuba selamatkan pes4kit. 
“Dengar tumit kasut si ibu berlari masuk bilik sambil menangis, mintak ditemani, mintak kekuatan. Lepas saya makan ubat, munt4h, cucvk jarvm dan masuk ub4t, saya tidur lagi tak sedarkan diri,” tulisnya lagi.
Tambah Amni lagi, ketika dia ingin pergi ke tandas pada jam 2 pagi dia menyedari arw4h sudah men1nggal dunia selepas mendengar tangisan dari ibu Sandra.
Malah tegas Amni, tuduhan yang mengatakan ibu arw4h yang mencabut alat pernafasan sama sekali tidak benar kerana tidak ada bantuan mesin oksigen diberikan.
“Jam 2 pagi Jumaat (11.9.2020) saya terjaga sekali lagi. Kali ni kerana esakan si ibu. ‘Anakku, Anakku, Oh Tuhan, Anakku’. Dengar suara lelaki cuba pujuk isterinya, ‘ikhlas, ikhlas, lepaskan’. Mesin pun dah tak bunyi. 
“Saya panggil jurur4wat untuk papah saya ke tandas. Dari tandas saya nampak jelas jen4zahnya. Entah kenapa. Tenang sangat. Macam tidur. 
“Wajahnya putih bersih, macam kapas. Tak ada satu calar pun di muka, subhanallah, langsung tak macam kemal4ngan. Kemudian saya tidur lagi tak sedarkan diri, kesan bius belum habis.
“Bila saya bangun keesokan pagi, katilnya dah kosong. Jenaz4hnya dah dibawa turun. Dan bila saya bertanyakan jurur4wat, baru saya tahu dia itu seorang artis, Sandra Dianne. 
“Semoga awak husnul khotimah, Sandra. Sungguh, kem4tianmu disebut, dicemburui. Ramai yang doakan kamu.
“Jadi, di manakah kemanusian kamu bila kata arw4h ‘m4ti katak’, ‘ibu arw4h sengaja memilih untuk cabut oksigen di hari Jumaat ‘. 
“Ibu arwah lah yang paling terkesan, sedih dan tak bersedia untuk kehilangan anaknya, tak mungkin si ibu yang memilih hari untuk nyawa anaknya dicabut. 
“Dan sebenarnya tak ada pun bantuan oksigen pada arw4h. Yang ada cuma tiub. Saya cuma cerita apa yang saya nampak, dalam keadaan separa sedar,” tulis pes4kit katil nombor 12.
Sebelum ini, Syakinah terkilan dengan seorang netizen yang meninggalkan komen biadab dengan mengatakan kem4tian anaknya sebagai m4ti katak.
Belum reda dengan satu fitn4h, Syakinah did4kwa menjadi punca kem4tian anaknya itu.
Sandra Dianne telah menghembuskan nafasnya yang terakhir kira-kira pvkul1 pagi tadi setelah enam hari bertarung nyawa akib4t kemal4ngan.
Pada Sabtu lalu, Sandra atau nama sebenarnya Alessandra Dianne Ampuria, 26, terlibat dalam satu kemal4ngan kereta di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) ketika menuju ke Putrajaya International Convention Centre (PICC) bagi tujuan rehersal.
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Kini
Sumber : Gempak


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/09/tak-ada-bantuan-oksigen-pada-arw4h-cuma.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Didakwa Sengaja Cabut Mesin Hayat Pada Hari Jumaat Ini Reaksi Ibu Sandra Dianne

Didakwa Sengaja Cabut Mesin Hayat Pada Hari Jumaat Ini Reaksi Ibu Sandra Dianne

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 561 hits
IBU kepada Allahyarham Sandra Dianne iaitu Nur Syakinah Abdullah sekali lagi meluahkan rasa kecewa dengan komen seorang individu di laman Facebook Kali ini Syakinah dituduh menyebabkan kematian anaknya apabila membuat keputusan menghentikan...
Ini Fitnah Saya Akan Saman Kamu Ibu Sandra Dituduh Cabut Alat Pernafasan Arwah Sandra

Ini Fitnah Saya Akan Saman Kamu Ibu Sandra Dituduh Cabut Alat Pernafasan Arwah Sandra

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 208 hits
Allahuakhbar Banyaknya fitnah yang bertebaran Kuatkan hati hamba Mu ini Ya Allah Kepada Eina Outlet kami tak tau pula kalau kamu salah seorang daripada ahli keluarga kami yang tersesat nun di negeri Kedah source
Spatutnya Akan Nikah October Nanti Ibu Arw4h Fariesha Ded4h Sesuatu Yang Pelik 3 Hari Sebelum Tr4gedi

Spatutnya Akan Nikah October Nanti Ibu Arw4h Fariesha Ded4h Sesuatu Yang Pelik 3 Hari Sebelum Tr4gedi

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 321 hits
SUNGAI PETANI Kalau ikut perancangan arw4h Sharifah Fariesha Syed Fathi 21 bakal melangsungkan pernikahan dengan tunangnya Oktober tahun depan tapi semuanya Allah dah atur dia pergi dulu buat selamanya kata Hasnida Hassan 47 Menurutnya anak...
Ibu Merayu Pulangkan Kembali Telefon Sandra

Ibu Merayu Pulangkan Kembali Telefon Sandra

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 266 hits
Baru baru ini sepertimana kita tahu Sandra Dianne yang merupakan seorang penyanyi dan juga peserta program Big Stage telahpun mengalami kemalangan dan dimasukkan ke ICU Hospital Putrajaya kerana tidak sedarkan diri Ibu kepada Sandra iaitu N...
Sandra Masih Koma Kritikal Ibu Rayu Pulangkan Telefon Bimbit Anaknya

Sandra Masih Koma Kritikal Ibu Rayu Pulangkan Telefon Bimbit Anaknya

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 398 hits
Saya merayu kepada mereka yang berada di tempat kejadian kemalangan Sablu lalu untuk memulangkan semua telefon bimbit anak saya sekiranya ada yang terambil ketika keadaan kelam kabut Sandra Dianne menggunakan telefon bimbit jenis Samsung S2...
Selepas Sifatkan Anak Mati Katak Ibu Sandra Terima Lagi Tuduhan Cabut Alat Pernafasan Arwah

Selepas Sifatkan Anak Mati Katak Ibu Sandra Terima Lagi Tuduhan Cabut Alat Pernafasan Arwah

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 336 hits
Sebelum ni Ohmedia pernah bercerita mengenai komen seorang pengguna media sosial terhadap ibu Alessandra Dianne Ampuria Nor Syakinah Abdullah apabila menyifatkan kematian anaknya sebagai mati katak Kalau korang belum baca boleh klik dekat b...
Bapak Ibu Baca 3 Syarat Ini Buat Daftar Bantuan Modal Rp 2 4 Juta

Bapak Ibu Baca 3 Syarat Ini Buat Daftar Bantuan Modal Rp 2 4 Juta

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 289 hits
Pendataan pemohon Program Bantuan Permodalan UMKM di Kabupaten Brebes Jawa Tengah hampir tembus 20 ribu orang Warga belum banyak yang tahu syarat mendapatkan bantuan ini Kepala Seksi Pengembangan Usaha Mikro Dinas Koperasi Usaha Mikro dan P...
Hiburan Dituduh Cabut Mesin Hayat Arwah Pada Hari Jumaat Ibu Sandra Dianne Kecewa Difitnah Netizen Bakal Saman Fitnah

Hiburan Dituduh Cabut Mesin Hayat Arwah Pada Hari Jumaat Ibu Sandra Dianne Kecewa Difitnah Netizen Bakal Saman Fitnah

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 565 hits
Ibu kepada Allahyarham Sandra Dianne Nur Syakinah Abdullah sekali lagi meluahkan rasa kekecewaan apabila telah difitnah seorang pengguna Facebook telah menyebabkan kematian anaknya pada jumaat lalu Menurut individu terbabit Syakinah dikatak...
Video Lama Berdiam Giliran Ibu Teman Lelaki Anak Nora Tampil Bersuara

Video Lama Berdiam Giliran Ibu Teman Lelaki Anak Nora Tampil Bersuara

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 560 hits
Sejak kebelakangan ini kisah panas berkenaan anak kepada penyanyi terkenal Nora Ariffin yang dipercayai terlibat dalam beberapa video berci1um telah tersebar dan mendapat perhatian warganet Nora dan anak perempuannya telah teruk dikec4m net...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats