T22c31 Fungsi Fungsi Pada Mesin Basuh


بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم. اَللَّهُمَّ صَلِّى عَلَى مُحَمَّدٍٍ، وَعَلَى آلِهِ مُحَمَّدٍٍ
Adakah kita menggunakan fungsi mesin basuh kita dengan sebaiknya? Kita mempunyai mesin basuh di rumah tetapi jarang menggunakan fungsi-fungsi yang saban tahun semakin bertambah. Kita semakin keliru dengan banyak simbol yang kita lihat pada mesin basuh kita dan akhirnya hanya menggunakan tetapan standard.
Apakah yang dimaksudkan dengan istilah Air Turbo, Fuzzy, Eco Tub Cleaning pada mesin basuh kita? 
Ini adalah beberapa fungsi umum yang sempat Tedi kaji untuk sama-sama kita fahami.
 
Fuzzy / Regular (Biasa)Ini ialah tetapan standard untuk kitaran basuhan yang paling sesuai untuk cucian kotor dengan muatan penuh yang memerlukan pembersihan yang mencukupi dengan paling kerap. Kebanyakan mesin basuh mempunyai fungsi ini sebagai tetapan awal.
Fuzzy adalah kepintaran buatan di mana mesin basuh membuat keputusan sendiri bersandarkan kepada beberapa input seperti berat cucian. Pernah Tedi ceritakan dalam Logik Kabur mudahkan kehidupan.
Jika anda mempunyai fabrik yang lebih halus untuk dibasuh, ingin menjimatkan elektrik dan air, atau tergesa-gesa mengejar masa, fungsi-fungsi lain di bawah mungkin dapat membantu.
 
Quick (Cepat)Tetapan ini membolehkan anda menyelesaikan cucian anda dalam masa yang lebih pantas dengan kitaran yang lebih pendek berbanding tetapan Fuzzy / Regular.
Kebanyakan mesin basuh dengan fungsi ini beroperasi secara optimum dengan beban yang lebih ringan. Anda mungkin mendapati pakaian anda tidak berapa bersih jika anda menggunakan tetapan ini untuk memuatkan pakaian kotor yang penuh.
 
Delicates Sesuai untuk fabrik halus yang memerlukan pembersihan lembut dan perlindungan daripada pergolakan biasa tetapan standard. Pilih fungsi ini untuk fabrik ringan, contohnya, coli, pakaian dalam, pantyhose atau item tenunan dan mungkin beberapa item yang disyorkan cucian tangan sahaja. Anda juga mungkin perasan bahawa kuasa pembersihan adalah lebih lembut.
Nampaknya fungsi delicates ini boleh digunakan untuk membasuh jersi.
 
Water Saving (jimat air)Kebanyakan mesin basuh hari ini mempunyai fungsi penjimatan air. Malah ada yang mempunyai kelebihan yang lebih baik untuk membolehkan kitar semula air semasa membilas supaya anda boleh menggunakan semula air cucian untuk kegunaan lain, mis. menyiram tandas, menyiram tanaman, dll.
Fungsi penjimatan air membolehkan kuasa cucian yang lebih baik dan sehingga 30% air dijimatkan untuk menanggalkan kotoran dan mengelakkan lebih banyak pencemaran air.
 
Air Dry (Pengeringan Udara) / Air Turbo (Turbo Udara)Daripada bertindak seperti pengering dengan haba, fungsi ini direka untuk mengeluarkan sebahagian besar lembapan daripada pakaian anda selepas diputar kering supaya pakaian anda kering dengan lebih cepat. Ini amat berguna dalam keadaan cuaca basah, seperti musim hujan dan monsun.
Baca juga: Fungsi Air Dry mesin basuh Panasonic.
 
Eco Wash (Basuhan Ekonomi)Fungsi ini kebanyakannya berjalan pada suhu air yang rendah untuk menjimatkan tenaga sambil mengekalkan kuasa dan hasil basuhan yang sama. Ia juga sesuai apabila membasuh pakaian harian biasa anda yang mungkin tidak memerlukan banyak penjagaan atau pengendalian.
 
Tub / Drum Clean (Cuci  Dram)Fungsi mesin basuh ini biasanya digunakan untuk tujuan pembersihan dan penyelenggaraan mesin basuh anda sahaja, bukan untuk mencuci pakaian.
Pembersihan tab mengekalkan mesin basuh nda dalam prestasi optimum dengan menanggalkan sabun basuh dan timbunan sisa lain yang mungkin menyumbat mesin cuci anda dan mengurangkan kecekapan mesin basuh anda. Semak kitaran penyelenggaraan yang disyorkan dan agen pembersih yang sesuai untuk mesin basuh anda.
 
Rujukan7 Washing Machine Functions You Need To Know ~~~
jika kiriman ini bermanfaat, tolong lawat iklan yang ada ya, terima kasih


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2022/03/t22c31-fungsi-fungsi-pada-mesin-basuh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Alahai Anak Tersangkut Dalam Mesin Basuh Bomba Terpaksa Potong Dram Mesin

Alahai Anak Tersangkut Dalam Mesin Basuh Bomba Terpaksa Potong Dram Mesin

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 172 hits
Kanak kanak lelaki diselamatkan selepas terperangkap di dalam bahagian pengering mesin basuh di rumahnya di Kuala Paka malam tadi Mangsa 4 tahun dikeluarkan oleh anggota Bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Paka 9 30 malam tadi Ketua Zon 2...
Alhamdulilah Rezeki Boleh Mesin Jahit

Alhamdulilah Rezeki Boleh Mesin Jahit

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 109 hits
Alhamdulilah Rezeki Boleh Mesin Jahit Assalamualaikum Hai korang semua apa khabar hari ini semoga dipermudahkan puasa untuk hari ini Hari ini Cik Ash nak kongsi cerita rezeki Cik Ash dapat mesin jahit Mesin jahit ni dah lama dapat sebelum P...
Hiburan Jangan Aniaya Orang Jual Ayam Goreng Tak Basuh Netizen Mual Tengok Makanan Di Bazar Ramadan

Hiburan Jangan Aniaya Orang Jual Ayam Goreng Tak Basuh Netizen Mual Tengok Makanan Di Bazar Ramadan

papar berkaitan - pada 6/4/2022 - jumlah : 181 hits
Menjelang bulan Ramadan pastinya yang ditunggu tunggu oleh setiap orang adalah kemeriahan bazar menjual aneka jenis makanan dan minuman Namun sering kali kita membaca kisah mengenai pembeli yang kecewa dengan rasa makanan yang dibeli di baz...
Cara Basuh Botol Yang Salah Punca Anak Cirit Birit Muntah

Cara Basuh Botol Yang Salah Punca Anak Cirit Birit Muntah

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 119 hits
Walaupun telah dicuci bersih dengan menggunakan sabun namun botol susu bayi masih lagi tidak bersih sepenuhnya jika tidak disteril Bagaimanakah cara mensterilkan botol susu bayi yang betul Kepentingan mengetahui cara mensterilkan botol susu...
Basuh Beras Jangan Kosong Ibu Selitlah Doa Ini Untuk Anak Besar Manfaatnya

Basuh Beras Jangan Kosong Ibu Selitlah Doa Ini Untuk Anak Besar Manfaatnya

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 147 hits
Pernah tak terdetik di hati kita kenapalah anak anak susah sangat nak dengar cakap Anak yang dulunya mudah akur dan patuh pada suruhan kini semakin suka melawan sejak diberikan gajet serta bergaul dengan kawan kawan Mengikut petua sebenarny...
Sakit Bersalin Bukan Main Main Doktor Terangkan Fungsi Epidural Kalau Perlu Jangan Takut Nak Guna

Sakit Bersalin Bukan Main Main Doktor Terangkan Fungsi Epidural Kalau Perlu Jangan Takut Nak Guna

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 108 hits
Sakit nak bersalin memang luar biasa Tak dapat digambarkan dengan kata kata Maka itu ada beberapa kaedah yang digunakan untuk mengurangkan sakit dan menjadi pelega buat ibu yang bakal bersalin Namun ada sesetengah keadaan yang membuatkan ki...
Fungsi Terbaik Samsung Galaxy Fit2 Auto Detects Workout

Fungsi Terbaik Samsung Galaxy Fit2 Auto Detects Workout

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 152 hits
Ini gadget paling sesuai untuk semua Sebab ia mempunyai fungsi terbaik Samsung Galaxy Fit2 Auto Detects Workout umpama pepatah If you can t measure it you can t improve it yang sering dipetik oleh Peter Drucker mengenai pengurusan perniagaa...
Mengenal Tugas Dan Fungsi Marshal Di Ajang Balap Motogp

Mengenal Tugas Dan Fungsi Marshal Di Ajang Balap Motogp

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 100 hits
Mengenal Tugas dan Fungsi Marshal di Ajang Balap MotoGP Marshal adalah petugas yang membantu di area lintasan ketika terjadi insiden dalam balapan Mereka standby dan ditempatkan sejumlah titik sirkuit di garis start tikungan tajam maupun di...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Diperlakukan Buruk Oleh Kerabat Tetap Balas Dengan Kebaikan

Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu