T19c24 Temujanji Aina Di Klinik Paedatrik Hospital Putrajaya Sempena Umur 2 Tahun


بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم. اَللَّهُمَّ صَلِّى عَلَى مُحَمَّدٍٍ، وَعَلَى آلِهِ مُحَمَّدٍٍ
Semalam (25 Mac) merupakan hari yang kelihatan agak panjang dengan beberapa siri aktiviti yang kami lakukan.
Temujanji Aina di Klinik Paedatrik Hospital Putrajaya. Master dan Mummy cuti untuk membawa Aina ke temujanjinya bersama doktor paedatrik di Hospital Putrajaya sempena umurnya kini 2 tahun.
Doktor telah mengurangkan dos puff yang diperlu Aina ambil setiap hari daripada 2 puff sehari kepada sekali sehari. Sepatutnya doktor mungkin nak hapuskan terus penggunaan puff oren tersebut, tetapi kerana Aina ambil nebulizer pada 22 Jan 2019 lalu dan tiada diari asma yang direkodkan oleh kami menyebabkan doktor teruskan penggunaan puff oren itu.
Doktor kata mungkin Aina tak perlukan nebulizer sebaliknya hanya perlukan puff biru, agak berlawanan dengan kata-kata doktor lain sebelum ini yang menyatakan puff biru tak berkesan ketika kahak.
Mengawal Aina di hospital Putrajaya hari ini agak mudah dengan membawa dia bermain di bilik permainan kanak-kanak, yang susah nak berhentikan dia daripada bermain apabila dipanggil jururawat untuk ditimbang. Selepas itu dia mula melasak berlari dalam hospital. Nasib baik juga Mummy ada bawa belon untuk Master buat bermain bersama Aina.
Doktor turut bebel kepada kami kerana beri Aina makanan lain sehingga dia kurang makan nasi.
Beli lunch di AJ Nasi Ayam Cincang. Kami singgah ke Nasi Ayam Cincang AJ di Pinggiran Putra di mana Master beli 2 bungkus nasi ayam cincang biasa dengan sambal lebih bersama sebungkus nescafe ais. Kami dikenakan bayaran RM 12 (dua belas Ringgit Malaysia sahaja).
Pergi ke JPN Salak Tinggi Sekitar jam 4:30 petang kami ke pejabata Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) cawangan Bandar Baru Salak Tinggi untuk buat kad pengenalan Aina.
Pergi ke Masjid Sultan Hisamuddin Bandar Baru Salak Tinggi Master singgah ke Masjid Bandar Baru Salak Tinggi sekitar jam 5 petang untuk urusan pembaharuan keahlian khairat kematian kami sekeluarga. Tarikh tutup pembaharuan setiap tahun ialah 31 Mac, di mana bayaran RM 70 akan dikenakan (pendaftaran baru) berbanding RM 40 untuk pembaharuan keahlian jika kita terlepas tarikh ini.
Nasib baik kakitangan pejabat Masjid Bandar Baru Salak Tinggi sanggup buka pejabat kerana waktu pejabat cuma sehingga jam 5 petang.
Memandangkan sukar untuk ke pejabat masjid tersebut pada waktu pejabat, Master terus renew keahlian khairat kami untuk 2 tahun.
Hujan lebat di Salak Tinggi. Tiba-tiba hujan lebat pada musim panas ini. Ada kereta dihempak pokok di Jenderam ketika orang ramai sibuk dalam perjalanan pulang dari pejabat.
Master meredah hujan untuk masuk dan keluar kereta, semoga Master tidak demam esok tatkala dia kelihatan ambil banyak cuti ketika ini.
Tiada air Aiyak, bekalan air terputus pula. Patutlah tadi di tangki pam air ada kelibat staf Syabas sedang bekerja dalam hujan lebat. Nyaris Master merempuh mereka ketika hujan sungguh lebat mengabui pandangan.
Master ke Pasar Malam Taman Seroja Master beli laksa untuk Mummy. dan dua bungkus nasi lemak untuk dirinya dan Aina. Malangnya Aina sudah tidur nyenyak sebelum Maghrib. Entah siapa nak habiskan nasi lemak tersebut.
~20190324~
jika kiriman ini bermanfaat, tolong lawat iklan yang ada ya, terima kasih


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2019/03/temujanji-aina-di-klinik-paedatrik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nor Aina Ambil Suntikan 1 Tahun Di Klinik Kesihatan Salak

Nor Aina Ambil Suntikan 1 Tahun Di Klinik Kesihatan Salak

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 218 hits
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang Selawat ke atas Nabi Muhammad sollallahu laihi wassalam keluarga Baginda dan juga para sahabat 14 30 Di Klinik Kesihatan Salak Kami berada di Klinik Kesihatan Salak untuk mendapatkan su...
Ambilan Kerja Part Time Kfc Untuk Rakyat Malaysia Minima Umur 19 Tahun

Ambilan Kerja Part Time Kfc Untuk Rakyat Malaysia Minima Umur 19 Tahun

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 296 hits
Ambilan Kerja Part Time KFC Untuk Rakyat Malaysia Minima Umur 19 Tahun 7 Adakah nda sedang mencari peluang kerja sambilan yang menarik dan menyeronokkan Kentucky Fried Chicken rangkaian restoran makanan segera yang terkenal di seluruh Malay...
T17k29 Wakaf Lama Vs Wakaf Baru Di Hospital Putrajaya

T17k29 Wakaf Lama Vs Wakaf Baru Di Hospital Putrajaya

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 107 hits
Karangan kali ini adalah berkenaan gambar dua buah wakaf yang Tedi nampak di taman permainan Hospital Putrajaya Ini adalah gambar yang Tedi telah ambil dan gayakan semula semoga ia nampak legend hehe Ini adalah hari di mana Aina dihantar ke...
Merajuk Gajet Dirampas Dua Beradik Bawa Kereta Lebih 300km Pemandu Umur 10 Tahun

Merajuk Gajet Dirampas Dua Beradik Bawa Kereta Lebih 300km Pemandu Umur 10 Tahun

papar berkaitan - pada 25/9/2023 - jumlah : 158 hits
MAISARAH AISYAKanak kanak zaman sekarang dilihat terlalu obses dengan gajet sehingga melakukan perkara di luar jangkaan apabila ia dirampas Dua beradik dari Amerika Syarikat sanggup membawa diri sejauh lebih 300 kilometer dengan menaik sebu...
Sebelum Umur 40 Tahun Dr Malar Saran Penuhkan 5 Vitamin Ni Kalau Nak Kekal Sihat

Sebelum Umur 40 Tahun Dr Malar Saran Penuhkan 5 Vitamin Ni Kalau Nak Kekal Sihat

papar berkaitan - pada 23/9/2023 - jumlah : 288 hits
Melepasi usia 40 tahun sememangnya cukup membahagiakan kerana sudah pun berada di landasan dan hampir mencapai matlamat dan cita cita yang diimpikan Namun dikala usia sebegini kesihatan adalah perkara dan kunci utama untuk kita kekal sihat ...
Saya Nak Kahwin Dalam Masa 5 Tahun Kyuhyun Super Junior

Saya Nak Kahwin Dalam Masa 5 Tahun Kyuhyun Super Junior

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 170 hits
Apa Kyuhyun nak kahwin ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini Kyuhyun telah menarik perhatian ramai apabila membuat penampilan di dalam satu rancangan Single For Men bersama sama dengan Yerin dan Shin Kyu jin dimana rata rata penonton terhibur den...
Kos Haji Dijangka Naik 11 Tahun Depan

Kos Haji Dijangka Naik 11 Tahun Depan

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 107 hits
FMT Reporters PETALING JAYA Kos haji dijangka meningkat hingga 11 tahun depan kata Lembaga Tabung Haji Pengerusinya Azman Mokhtar berkata peningkatan itu susulan pasca pandemik Covid 19 serta perubahan sistem bagi permohonan visa yang digun...
Senarai 10 Pekerjaan Gaji Tertinggi Di Malaysia Tahun 2023

Senarai 10 Pekerjaan Gaji Tertinggi Di Malaysia Tahun 2023

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 124 hits
Senarai 10 Pekerjaan Gaji Tertinggi Di Malaysia Tahun 2023 19 Selepas terjejas teruk oleh Pandemik COVID 19 sebelum ini Kini sektor pekerjaan di Malaysia sedang pulih dan pelbagai jawatan yang dibayar gaji sangat besar muncul di seluruh neg...
Aeon Bank Bank Digital Patuh Syariah Pertama Malaysia

Gkb Eurycozin Pilihan Terbaik Untuk Kesihatan Lelaki

Best Dividend Stock Malaysia 2024 Highest Yield

4 Syarikat Multinasional Henti Operasi Di Malaysia

Gip Blackrock Khazanah Jawapan Pmx Hmmmmmm

Mengenali Jenis Panadol Dan Fungsinya

Permohonan Kursus Ai Utm Percuma Berserta Sijil Pengiktirafan Peserta

Produk Gkb Lion S Mane Mushroom Baik Untuk Kesihatan Otak



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


Thyroxine Dan Carbimazole Ada Kesan Sampingan Ke

Najib Kekal Dipenjara

Miker Pizza Tolong Buka Banyak Cawangan Yer Pizza Korang Memang Sedap

Oo My Viva A Day To Remember

Bermalam Di Hotel Legend Inn Taiping

Ww Tapau Jer