T19c16 Aina Di Mamakiddies Alam Nusantara


Kami pergi ke kenduri kahwin anak saudara Mummy di Shah Alam. Alang-alang ke sana, kami merayau sebentar ke kedai barangan bayi Mamakiddies di Shah Alam iaitu di tingkat 3 nombor 42, Jalan Setia Perdana BE U13/BE, Alam Nusantara, 40170 Shah Alam, Selangor.
Walaupun di tingkat 3, kedai barangan bayi Mamakiddies ni ada lif, jadi jangan risau terpaksa memanjat tangga. Siapa nak panjat tangga beli barang ya tak? Tedi pada mulanya agak gusar apabila tahu kedai barangan bayi Mamakiddies ni terletak di tingkat 3, mahu Tedi kena tolong Master angkat barang nanti, sebab siapa nak dukung Aina pula turun tangga? Itupun kalau dia nak didukung, selalunya kalau nampak tangga ni dia sibuk nak panjat tangga dan turun tangga sendiri.
Kami tiba di kedai Mamakiddies ni pada jam 5 petang, nyaris-nyaris ia hampir ditutup. Jika dah tutup pasti Master akan dibebeli Mummy sebab singgah beli air botol 100 Plus, dan sebelum itu Master tolong baiki saluran sink di rumah Mak Su di seksyen 7 Shah Alam.
Jika dah rezeki, tak ke mana, ye tak?Barangan dijual atas talianSebenarnya barangan di kedai barangan bayi Mamakiddies ni dijual atas talian dan Mummy pun dah tengok apa nak dibeli cuma kami datang ke kedai barangan bayi Mamakiddies ni adalah untuk melihat dengan mata kepala sendiri barangan yang hendak dibeli.
Mamakiddies sebenarnya adalah jenama barangan bayi dari Eropah.
Kedai ini sebenarnya tidak hanya menjual barangan bayi, ada juga beberapa barangan sukan seperti trampoline.
Deretan kerusi kereta untuk bayi jenama Mamakiddies UK Series.
# Teks: car seat
# 16 Mac 2019 jam 17:33 petang hari Sabtu
# IMG_20190316_173323
# Kamera: telefon pintar Xiaomi Redmi Note 5A
# Lokasi: Mamakiddies. 3rd floor, 42, Jalan Setia Perdana BE U13/BE, Alam Nusantara, 40170 Shah Alam, Selangor Katil Bayi untuk AdikTujuan kami ke kedai kelengkapan bayi Mamakiddies adalah untuk beli katil bayi untuk kegunaan adik setelah lahir nanti.
Mummy nak beli katil bayi ni sebab nak elakkan adik daripada dibuli kakaknya si Aina nanti kerana Aina memang pantang nampak bayi semua nak dicakarnya.
Manakala Master pula setuju dengan cadangan beli katil bayi untuk adik kerana pengalaman semasa menjaga Aina dulu pernah sekali Aina jatuh katil semasa tidur dengan Master dan Mummy. Sejak dari peristiwa itu, Aina dibawa tidur di atas tilam yang dihamparkan di atas lantai, manakala susunan katil juga diubah dengan dihimpitkan ke dinding.
Jika menurut tujuan Master tu nampaknya katil bayi ni nanti akan diletakkan di dalam bilik tidur utama, tetapi jika ikut tujuan Mummy pula, Tedi yakin katil bayi ni nanti akan diletakkan di ruang tamu.
Mummy beli katil bayi Trend Play Yard ni untuk kegunaan adik nanti.
# teks: Mamakids. Play yard with full bassinet. Flip away changing table. One hand locking mechanism. Mobile with toys. Travel or storage tote bag. Wheels with brake. Easy compact fold. Item H29.
# IMG_20190316_173345
# Xiaomi Redmi Note 5A
# lokasi: Mamakiddies. 3rd floor, 42, Jalan Setia Perdana BE U13/BE, Alam Nusantara, 40170 Shah Alam, Selangor https://goo.gl/maps/q1zqhKTuoc32 Seronok Aina Jelajah Kedai MamakiddiesTengok gambar Aina di bawah ni sayu pula rasa hati. Seronok benar dia melihat semua barangan bayi itu, tapi bukan dibeli untuknya. Aina sibuk menolak stroller dalam kedai tu. Semoga apabila besar nanti Aina tidak sedih dan cekal diri. Perjalanan hidupnya masih jauh. Tedi doakan dia gembira selalu dan pandai jaga diri.
Banyak benar ujian dia tempuhi, hanya Allah subhanahu wa ta'ala sahaja yang mampu menjaganya. Moga Aina terhindar daripada fitnah dunia dan akhirat.
Dia selalu pergi kepada Mummy dan kata, "nak adik". Tedi tersentak. Master gelak sahaja. Entah daripada mana dia belajar? Rupa-rupanya memang Aina bakal menerima adik, dan dia terlebih dahulu menyatakannya sebelum kami semua menyedari Mummy sedang mengandungkan adik lelaki Aina.
Aina sibuk perhatikan deretan barangan bayi seperti stroller, baby car seat, permainan dalam kedai Mamakiddies.# 16 Mac 2019 jam 17:35 petang hari Sabtu # IMG_20190316_173556 20190316 201903 # Kamera: Xiaomi Redmi Note 5A # Lokasi: Mamakiddies. 3rd floor, 42, Jalan Setia Perdana BE U13/BE, Alam Nusantara, 40170 Shah Alam, Selangor 
Papan tanda Kedai Barangan Bayi mamakiddies.
# Saturday, 16 March 2019, 17:41 # 20190316 # Xiaomi Redmi Note 5A # IMG_20190316_174136 #
Mengenai karangan ini:Karangan ini pertama kali dikirim pada 24 Mac 2019. Dikemaskini pada 30 Mac 2019. Cerita dan koleksi gambar mengenai pengalaman membeli katil bayi di kedai barangan bayi Mamakiddies Alam Nusantara pada 16 Mac 2019.
  20190316


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2019/03/aina-di-mamakiddies-alam-nusantara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Genting Highlands Kerajaan Digesa Henti Projek Di Zon Sensitif Alam Sekitar

Genting Highlands Kerajaan Digesa Henti Projek Di Zon Sensitif Alam Sekitar

papar berkaitan - pada 18/12/2022 - jumlah : 180 hits
Kerajaan digesa supaya menghentikan semua projek pembangunan yang sudah mula dibangunkan serta projek yang dirancangkan untuk pembangunan di kawasan sensitif alam sekitar di Genting Highlands Menurut Kumpulan Rimba Disclosure Project lebih ...
Minum Kopi Di Bendang Cafe Eco Ardence Shah Alam Selangor

Minum Kopi Di Bendang Cafe Eco Ardence Shah Alam Selangor

papar berkaitan - pada 22/12/2022 - jumlah : 248 hits
Assalamualaikum semua Ingat lagi tak mam pernah cerita yang kami pergi Lunch di Restoran Bendang Eco Ardence Shah Alam Selangor Selepas tu dah beberapa kali mama pergi lunch sana En hubby suka lauk lauk kat sana sebab sedap dan fresh Bebera...
Kementerian Sumber Asli Alam Sekitar Dan Perubahan Iklim

Kementerian Sumber Asli Alam Sekitar Dan Perubahan Iklim

papar berkaitan - pada 16/12/2022 - jumlah : 109 hits
Nama Rasmi dan Singkatan Kementerian Sumber Asli Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Makluman Nama Rasmi dan Singkatan Kementerian Sumber Asli Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Untuk makluman Kementerian Alam Sekitar dan Air dan Kementerian Ten...
Raffi Ahmad Berencana Pindahkan Rans Nusantara Ke Padang Ini Respons Gubernur Sumbar

Raffi Ahmad Berencana Pindahkan Rans Nusantara Ke Padang Ini Respons Gubernur Sumbar

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 67 hits
Klub Liga 1 Indonesia RANS Nusantara Football Club atau dikenal dengan nama RANS Nusantara FC akan berkandang di GOR Haji Agus Salim Kota Padang Provinsi Sumatera Barat Kabar tersebut mencuat setelah pemilik RANS Nusantara Raffi Ahmad memba...
Lelaki Di Tahan Gara Gara Bertelekung Curi Beg Jemaah Wanita Di Shah Alam

Lelaki Di Tahan Gara Gara Bertelekung Curi Beg Jemaah Wanita Di Shah Alam

papar berkaitan - pada 24/12/2022 - jumlah : 96 hits
SHAH ALAM Taktik seorang lelaki bertelekung untuk mencuri beg jemaah wanita di dua masjid di sini terbongkar selepas polis menerima dua laporan membabitkan kerugian kira kira RM3 500 Ketua Polis Daerah Shah Alam Iqbal Ibrahim berkata suspek...
Denai Kabus Gerik Perak Pagi Pagi Mendaki Bukit Lihat Alam Dari Puncak

Denai Kabus Gerik Perak Pagi Pagi Mendaki Bukit Lihat Alam Dari Puncak

papar berkaitan - pada 24/12/2022 - jumlah : 193 hits
assalamualaikum salam sejahtera selamat pagi berada di Denai Kabus memang best pagi pagi bangun mesti intai bukit bukit di sekitar berkabus semuanya sebelum sebelum ni camping view sungai dgr deruan air sungai celup celup kaki di tebing sun...
Misteri Pencarian Harta Karun Di Alam Ghaib

Misteri Pencarian Harta Karun Di Alam Ghaib

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 344 hits
Pertama perlu ditegaskan bahawa tulisan ini bukan bermaksud memancing apatah lagi menganjurkan para pembaca untuk mencari dan memburu harta karun Ia sekadar untuk berkongsi pelbagai kejadian dan kecenderungan ramai orang dalam memburu harta...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Umur 21 Terlibat Dalam Mesyuarat Penajaan Ukm

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Syarahan Umum Pengenalan Pengkomputeran Kuantum

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Yong Tau Foo Homemade

Remaja Perempuan Hilang Lepas Naik Teksi E Hailing Ke Tempat Kerja Di Ipoh

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

Official Position Of The State Government Of Sabah In Relation To The Constitutional Right To Claim The 40 Percent