Syukur Ya Allah Anak Mummy Masih Ada Aasyalliee Reda Keguguran Tapi Allah Kurniakan Keajaiban


Biarpun sudah punya anak, namun siapapun pastinya akan bersedih bila diberitahu bayi yang dikandungkan tidak menjadi. Keguguran pada usia kandungan baru mencecah 5 minggu turut membuatkan instafamous, Aasyalliee bersedih. Namun siapa yang dapat menghalang bila Allah mahukan ianya terjadi.
Janin yang dianggap sudah tiada itu rupanya masih bersama ibunya. Menerusi instagram, Aasyalliee berkongsi kisahnya kehilangan janin yang dikandungnya pada Rabu lalu. Biarpun bersedih namun Aasya menganggap rezekinya untuk memperolehi anak ketiga masih belum sampai. Malah dia juga bermimpi akan kehilangan bayinya ini.
View this post on Instagram
[UPDATE] Lihat posting sebelah ni, Alhamdullilah asya pregnant 🤍 MIMPI KU JADI KENYATAAN TAPI AKU HARUS TERIMA DENGAN HATI YANG TERBUKA 14 august 2020 Asya mimpi yang asya mengandung dan bersalin tapi baby meninggal dan asya namakan “haizer” baby dalam mimpi tu 3 hari yang lepas asya tak sedap badan dan cuba check pregnancy test dan positive pregnant 4-5 minggu. Memang happy laa kami pagi tu, haider & helena nak dapat adik baru, fikir nak pantang rumah baru hehe So petang tu kami pergi hopsital untuk double check dan doktor cakap dalam kantung kosong dan ada fluid yang banyak belakang rahim so asya kena admit ward untuk monitor. Doktor ambil darah untuk check hormone tapi keputusan harini dapat memang tak capai apa yang kami harapkan So buat last check, dan doktor confirm pregnant luar rahim. Dan inshaAllah akan operate segera untuk buang. Alhamdullilah kami boleh terima sebab masih baru kan, dan doktor cakap nasib baik dapat tahu awal sebab pregnant luar rahim ni bahaya kan nyawa ibu Tapi asya sentiasa positif diri, mungkin ini ujian dan terselitnya hikmah yang Allah swt nak kurniakan kepada kami. Kami masih ada Haider & Helena yang menjadi menyeri hidup kami 🤍
A post shared by 𝐀𝐒𝐘𝐀𝐋𝐋𝐈𝐄𝐄 𝐀𝐇𝐌𝐀𝐃 (@asyalliee) on Aug 25, 2020 at 11:07pm PDT

Keajaiban Allah
Namun Allah mempunyai caturannya yang tersendiri buat kita. Satu keajaiban bila mana janin yang dikandung rupanya berada dengan baik.
“Syukur Allah, anak mummy masih ada,” begitu kongsi Aasyallie menerusi instagrammya. Satu kelegaan dan kegembiraan yang tak mampu diucap.

Sesungguhnya urusan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu Dia hanya berkata “Jadilah” maka jadilah sesuatu itu. Mahasuci Allah yang di tangan-Nya kekuasaan atas segala sesuatu dan kepada-Nya kami dikembalikan.
– Yaasin 82:83
Suatu keajaiban telah berlaku pada kami, Allahuakbar. Selama 3 hari berturut-turut check kandungan memang semua -ve sahaja, check ultrasound dalam rahim memang tak ada kantung tapi yang ada hanya fluid banyak di belakang rahim.

Check darah yang pertama untuk HCG naik sikit je, then cuba buat check melalui bawah memang kosong juga rahim dan fluid makin bertambah banyak. Dan semua orang syak janin luar rahim. So proceed untuk operate takut jadi apa apa kalau pecah nanti.
Kelmarin pukul 3pm asya dah start operate dan memang tak sedar la, before that memang takut sangat-sangat sebab first time nak kena operate. Pukul 5 dah habis asya dah sedarkan diri. Semua orang senyap dulu then baru bagitahu asya apa yang berlaku.

Doktor cakap semalam dia masuk camera melalui pusat fluid memang banyak dan dah remove tapi janin tak ada! Doktor check rahim dan tube asya semua sihat sahaja tak ada bocor pun. Dan doktor cakap asya pregnant masih awal.
Kami semua tak dapat nak tahu tarikh kandungan oleh kerana asya tak datang period sejak pasang implan. Asya tak ada last period terus pregnant. Dan doktor ambil lagi darah untuk ujian kedua HCG.

Tengahari ni dapat result dan alhamdullilah naik double Dari 1000 terus ke 2449 syukur ya Allah anak mommy masih ada. Lagi 2 minggu inshaAllah datang check-up lagi untuk tahu usia kandungan.
Asya nak ucap terima kasih banyak-banyak untuk followers Asya yang tak berhenti support dan doa kan asya. Allahuakbar.
 
Tahniah diucapkan pada Aasyallie dan suami, semoga bayi di dalam kandungan semakin baik dan dipermudahkan sepanjang kehamilan nanti.
View this post on Instagram
Sesungguhnya urusan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu Dia hanya berkata “Jadilah” maka jadilah sesuatu itu. Mahasuci Allah yang di tangan-Nya kekuasaan atas segala sesuatu dan kepada-Nya kami dikembalikan. – Yaasin 82:83 Suatu keajaiban telah berlaku pada kami, Allahuakbar Selama 3 hari berturut3 check kandungan memang semua -ve sahaja, check ultrasound dalam rahim memang takda kantung tapi yang ada hanya fluid banyak di belakang rahim. Check darah yang pertama untuk HCG naik sikit je, then cuba buat check melalui bawah memang kosong juga rahim dan fluid makin bertambah banyak. Dan semua orang syak janin luar rahim. So proceed unuk operate takut jadi apa apa kalau pecah nanti Kelmarin pukul 3pm asya dah start operate dan memang tak sedar la, before that memang takut sgt2 sebab first time nak kena operate. Pukul 5 dah habis asya dah sedarkan diri. Semua orang senyap dulu then baru bagitahu asya apa yang berlaku Doktor cakap semalam dia masuk camera melalui pusat fluid memang banyak dan dah remove tapi janin takda! doktor check rahim dan tube asya semua sihat sahaja takde bocor pun. Dan doktor cakap asya pregnant masih awal Kami semua tak dapat nak tahu tarikh kandungan oleh kerana asya tak datang period sejak pasang implan. Asya takde last period terus pregnant. Dan doktor ambil lagi darah untuk ujian kedua HCG Tengahari ni dapat result dan alhamdullilah naik double Dari 1000 terus ke 2449 syukur ya Allah anak mommy masih ada Lagi 2 minggu inshaAllah datang check-up lagi untuk tahu usia kandungan Asya nak ucap terima kasih banyak2 untuk followers asya yang tak berhenti support dan doa kan asya. Allahuakbar 🤍
A post shared by 𝐀𝐒𝐘𝐀𝐋𝐋𝐈𝐄𝐄 𝐀𝐇𝐌𝐀𝐃 (@asyalliee) on Aug 26, 2020 at 11:05pm PDT

SAKSIKAN PA&MA JOURNEY BERSAMA JOVIANNINA
Tak sabar nak tengok keletah comel Jeanelle? Pa&Ma Musim ke-8 kembali lagi di kaca tv menemani anda! Kali ini, kami membawakan edisi Pa&Ma Journey Bersama JovianNina. Jom kosongkan malam Rabu anda dengan menonton gelagat mereka pada jam 9 malam, hanya di Astro Ria saluran 104 & 124. Set kalendar anda sekarang yaa !

#PaMaJourneyBersamaJovianNina
#AstroRIA
#MajalahPAMA
Nak macam-macam info? Join channel Telegram Pa&Ma D Parents 
The post “Syukur Ya Allah, Anak Mummy Masih Ada,” Aasyalliee Reda Keguguran, Tapi Allah Kurniakan Keajaiban! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/syukur-ya-allah-anak-mummy-masih-ada-aasyalliee-reda-keguguran-tapi-allah-kurniakan-keajaiban/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ujian Allah Dayah Reda Kelahiran Anak Sulung Tidak Dapat Disambut Suami

Ujian Allah Dayah Reda Kelahiran Anak Sulung Tidak Dapat Disambut Suami

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 254 hits
Alhamdulillah semuanya dipermudah Allah SWT Penantian lebih sembilan bulan penuh liku tanpa suami di sisi membuatkan peminat pengacara Dayah Bakar sentiasa memberikan sokongan padu buatnya sepanjang kehamilan Baru sebentar tadi pengacara pe...
Anak 8 10 Bulan Dah Boleh Sahut Panggilan Tapi Kalau Buat Tahu Bila Panggil Pakar Saran Mak Ayah Kena Buat Ini

Anak 8 10 Bulan Dah Boleh Sahut Panggilan Tapi Kalau Buat Tahu Bila Panggil Pakar Saran Mak Ayah Kena Buat Ini

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 442 hits
Pernah atau tidak anda memanggil si kecil namun tiada sahutan Padahal di usia mereka sepatutnya mereka sudah boleh menoleh dan menyahut apabila dipanggil Perkongsian oleh Puan Siti Aisyah Rozalli tentang kerisauan ibu ayah bila anak tidak m...
Usia 4 Tahun Masih Hisap Jari Info Dari Doktor Gigi Ini Perlu Ambil Serius Kalau Tak Mahu Ganggu Pertumbuhan Gigi Anak

Usia 4 Tahun Masih Hisap Jari Info Dari Doktor Gigi Ini Perlu Ambil Serius Kalau Tak Mahu Ganggu Pertumbuhan Gigi Anak

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 322 hits
Hisap jari ialah satu habit yang sering berlaku kepada si kecil Jika kecil dahulu mereka menghisap jari kerana untuk merangsang sensori Tapi ia berlarutan sehingga melebihi usia 3 tahun ia patut dibimbangi kerana boleh ganggu pertumbuhan gi...
Hiburan Masih Berpantang Fasha Sandha Dah Keluar Sambut Birthday Anak Saudara

Hiburan Masih Berpantang Fasha Sandha Dah Keluar Sambut Birthday Anak Saudara

papar berkaitan - pada 24/8/2020 - jumlah : 321 hits
Bagai tidak lokek berkongsi wajah zuriat mereka yang diberi nama Aisha Amaira kepada umum di laman sosial Instagram pelakon jelita Fasha Sandha yang baru sahaja menimang cahaya mata perempuan hasil perkahwinan dengan pelakon Aidil Aziz kira...
Rehat Sebentar Politik Sosial Renungkan Keajaiban Ibu Dan Anak

Rehat Sebentar Politik Sosial Renungkan Keajaiban Ibu Dan Anak

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 257 hits
This was a clip taken of a child whose mother died while giving birth The heart of the woman was donated to the person wearing black shirt Watch the reaction of the child when the man wearing black shirt holds the child The child can recogn...
Kisah Kakek Penjual Balon Penghasilan Minim Tapi Rajin Beri Makan Anak Jalanan

Kisah Kakek Penjual Balon Penghasilan Minim Tapi Rajin Beri Makan Anak Jalanan

papar berkaitan - pada 23/8/2020 - jumlah : 208 hits
Membantu pada sesama manusia tidak perlu menunggu jadi kaya raya terlebih dulu Membantu sesama sesuai kemampuan pun dapat meringankan beban mereka Seperti yang dilakukan kakek penjual balon berikut ini Meski dengan keterbatasan fisik dan pe...
Kalau Anak Masih Belum Menujuk Atau Melambai Tangan Masuk 12 Bulan Mungkin Dia Ada Masalah Komunikasi

Kalau Anak Masih Belum Menujuk Atau Melambai Tangan Masuk 12 Bulan Mungkin Dia Ada Masalah Komunikasi

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 375 hits
Setiap ibu bapa mengambil berat mengenai perkembangan bahasa pertuturan anak anak Berikut adalah beberapa tanda awal yang mungkin dan patut di perhatikan oleh ibu bapa Diantara umur 12 24 Bulan beberapa perkara yang perlu di beri perhatian ...
Ingin Anak Laki Laki Tapi Yang Lahir Perempuan Suami Istri Ini Tega Buang Bayinya Ke Tong Sampah

Ingin Anak Laki Laki Tapi Yang Lahir Perempuan Suami Istri Ini Tega Buang Bayinya Ke Tong Sampah

papar berkaitan - pada 20/8/2020 - jumlah : 225 hits
Sepasang suami istri tega membuang bayi yang baru dilahirkannya karena berjenis kelamin perempuan Pasutri asal China itu nekat membuang darah dagingnya sendiri lantaran mereka hanya ingin memiliki anak laki laki Dilansir Sosok ID dari Daily...
Lembut Tapi Super Rangup Nasi Kepal Pilihan Buat Anak Tak Gemar Makan Nasi

Lembut Tapi Super Rangup Nasi Kepal Pilihan Buat Anak Tak Gemar Makan Nasi

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 340 hits
Sudah semestinya menguapkan nasi pada anak menjadi detik yang paling sukar Mana tidaknya bila sahaja nasi disuapkan anak mula meluahkan semula Lama kelamaan jika tidak diubah cara dan daya pujuk yang hebat anak makin kurang minatnya untuk m...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch