Syafiq Dibelasah Dari Jam 1 Hingga 5 Petang Ibu Saudara Dakwa Mangsa Dibelasah Kerana Tak Nak Ikut Ponteng Sekolah



Susulan kes pelajar lelaki dibuli lima suspek, ibu saudara kepada mangsa tampil berkongsi kronologi kejadian yang menyebabkan anak saudaranya itu kini mengalami trauma. 
Menurut Myza Jalil, anak saudaranya, Syafiq, dibelasah lima suspek hanya kerana menolak ajakan mereka untuk ponteng sekolah. 
KRONOLOGI KEJADIAN
Saya dah jumpa anak saudara saya, Syafiq. Sekarang tunggu keputusan x-ray. Ceritanya begini, Syafiq diajak ponteng sekolah tetapi dia menolak untuk berbuat demikian. 
Pada sebelah petang semasa Syafiq nak pergi ke sekolah, sebaik turun dari bas, dua orang budak lelaki itu mengajak Syafiq pergi ke Nam Leong (pasar raya) untuk membeli barang. Tetapi rupa-rupanya dia ditipu dan ditarik masuk ke sebuah kedai kosong berhampiran

Di dalam premis itu, ada tiga orang rakan suspek yang sedang menunggu. Syafiq dibelasah dari pukul 1 petang hingga pukul 5 petang. 
Syafiq bernasib baik sebab ada orang lalu di kawasan itu lalu membantu menyelamatkannya. Kalau tidak, saya pun tidak tahu apa yang akan terjadi kepadanya. 
Syafiq mendakwa dia telah diugut oleh suspek. Sekiranya dia melaporkan kejadian itu kepada polis atau ibu bapanya, sebaik saja mereka keluar dari penjara, mereka akan terus mencari Syafiq dan keluarganya. Siap nak ugut bunuh. 
Ini kali kedua Syafiq dibuli. Salah seorang suspek merupakan anak orang berada. Bapa suspek ada berjumpa dengan ibu bapa Syafiq untuk selesaikan kes dengan melibatkan wang tanpa membabitkan pihak polis. 
Maaflah, duit boleh dicari tetapi nyawa tidak dapat dicari. Keluarga kami tetap akan bawa kes ini ke mahkamah untuk menuntut keadilan. 
Anak saudara saya masih berada dalam ketakutan ketika dia menceritakan semula bagaimana kejadian itu berlaku. Saya sebak melihat Syafiq diperlakukan sebegitu rupa. Itu manusia, bukannya binatang. 
Boleh korang bayangkan kalau tiada yang menolong Syafiq pada masa itu, entah apa yang akan berlaku. Anak saudara saya ini jenis yang lurus, tak banyak bunyi pun. Apa orang kata, dia ikut. Dia membesar di depan mata saya, bohong kalau kata saya tidak terkesan dengan kejadian ini. 
Menurut maklumat yang saya perolehi, empat suspek telah ditahan di lokap. Salah seorang suspek bertatu dan namanya Kenny, masih bebas. Polis telah menyerbu kediamannya tetapi dia telah melarikan diri. Kalau ada yang terjumpa, sila tahan. 
Antara yang terlibat, pelajar Tingkatan 2, lepasan Tingkatan 5 dan ada yang sudah berhenti sekolah. 
Jangan disebabkan anak saudara saya yang lurus, korang boleh suka hati nak pijak kepala dia. Dia masih ada keluarga yang peduli. 
Kakak ipar saya masih bersedih dengan apa yang berlaku terhadap anaknya. Selama ini saya hanya tengok kes buli di media sosial, kini berlaku pada anak saudara saya sendiri. 
Kepada pembuli, apa yang korang rasa bila belasah anak saudara saya? Adakah korang berlima ini manusia atau iblis yang tidak berhati pertu? Mana tuju hati nurani sebagai manusia? Umur macam korang ni patut belajar, bukannya menjadi gangster. Tak malu ke muda-muda dah ada rekod jenayah? Apa rasa bermalam di hotel mewah (lokap) malam tadi? Seronok? 
Terima kasih kepada ibu bapa yang menyerahkan anak mereka yang disyaki terlibat dalam kes buli itu kepada pihak polis. Bukannya mereka tak sayang anak, tetapi mahu memberi pengajaran untuk anak agar menjadi manusia yang baik di kemudian hari. 
Kesan dari tindakan lima suspek, Syafiq trauma, hilang keyakinan diri, depression dan badannya semakin susut, hilang selera makan. Kalau ada berlaku apa-apa kecederaan dalaman pada Syafiq, memang tiada maaf bagi korang. 


Meh Kak Yong tolong kau famous dik. Rasa gangster kan, pukul anak orang macam pukul anak patung. Sah inilah budak yang bantai anak saudara aku. 
Jangan lari dik, akak nak berkenalan. Salam aku dulu, salam abang aku dulu. Jangan jadi samseng taik kucing dik. Jangan ingat dunia ini kau yang punya. Kau ingat anak saudara aku itu lahir-lahir je terus besar? Kau ingat dia tu patung tak bernyawa untuk kau jadikan sebagai punching bag? Anak buah aku siap minta ampun, ada kau kasihan? Ada geng kau kasihan? Abang polis, kalau baca post aku, tolong beri pengajaran kepada budak ini dan konco-konconya. 
Budak ini dah keluar dari Miri dan masih belum ditemui sehingga kini. 
Sumber: Myza Jalil
LAPORAN BERKAITANBapa serah anaknya kepada polis, kerana disyaki terlibat dalam video kes buli (Video) 2 mangsa buli dibelasah & ditampar 39 kali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2019/07/syafiq-dibelasah-dari-jam-1-hingga-5.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Asyik Nak Berdukung 24 Jam Ada Cara Ibu Boleh Buat Bagi Anak Faham

Anak Asyik Nak Berdukung 24 Jam Ada Cara Ibu Boleh Buat Bagi Anak Faham

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 414 hits
Anak asyik nak berdukung je 24 jam Nak buat kerja pun tak boleh Letak je terus nangis Sampaikan kerja rumah jadi terbengkalai luah Aini Mesti ramai yang mengalami masalah anak asyik nak berdukung setiap masa dan akan menangis setiap kali le...
Tertinggal Beg Sekolah Disyaki Ponteng Ibu Paksa Anak Melutut Di Atas Bara Api

Tertinggal Beg Sekolah Disyaki Ponteng Ibu Paksa Anak Melutut Di Atas Bara Api

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 287 hits
The ReporterSeorang kanak kanak perempuan berusia 8 tahun di Filipina tidak dapat hadir ke sekolah selama beberapa hari selepas dihukum oleh ibunya sehingga menyebabkan kedua dua lututnya melecur teruk Difahamkan mangsa Claire dihukum oleh ...
Lima Buah Negeri Dijangka Dilanda Ribut Petir Hingga Lewat Petang Hari Ini

Lima Buah Negeri Dijangka Dilanda Ribut Petir Hingga Lewat Petang Hari Ini

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 544 hits
Jabatan Meteorologi Malaysia telah mengeluarkan satu amaran ribut petir di beberapa buah kawasan di lima buah negeri melalui satu kiriman di Twitter mereka sebentar tadi Antara kawasan yang dijangka terlibat ialah Rompin Gombak Petaling dan...
Ibu Tak Faham La Nak Oiiii

Ibu Tak Faham La Nak Oiiii

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 274 hits
Lama tak update cerita diri sendiri cerita personal banyak je benda nak share tapi tertangguh huhuu Betul la kata pepatah kerja bertangguh tak menjadi nak tunggu rajin nak tunggu betul betul free memang payah dah sekarang maklumlah busy seb...
Anak Menangis Nak Menyusu Ibu Pula Nak Bersolat Mana Satu Lebih Utama Solat Atau Menyusukan Anak

Anak Menangis Nak Menyusu Ibu Pula Nak Bersolat Mana Satu Lebih Utama Solat Atau Menyusukan Anak

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 436 hits
Situasi anak menangis nak menyusu ibu pula kalut nak bersolat adalah perkara biasa di kalangan ibu menyusu beranak kecil Dilema sungguh para ibu sebabnya kalau teruskan bersolat jadi tak khusyuk pula sebab anak akan meraung menangis selagi ...
Kanak Kanak Hilang Di Kuala Besut Dijumpai Di Sempadan Thailand Ibu Mangsa

Kanak Kanak Hilang Di Kuala Besut Dijumpai Di Sempadan Thailand Ibu Mangsa

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 665 hits
KUALA BESUT 3 Julai Kanak kanak berusia lapan tahun Muhammad Saiful Aiman Mohammad yang dilaporkan hilang dua hari lepas ditemui selamat di sekitar sempadan Thailand Muhammad Saiful Aiman akan dibawa balik nanti dan saya dimaklumkan beliau ...
Nak Kena Lempang Ke Bahasa Kasar Ibu Bapa Terhadap Anak Bawa Kesan Jangka Masa Panjang

Nak Kena Lempang Ke Bahasa Kasar Ibu Bapa Terhadap Anak Bawa Kesan Jangka Masa Panjang

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 370 hits
Layanan yang baik kepada orang lain sudah pastinya dapat memberi kebaikan kepada diri sendiri dan juga orang lain Apa tidaknya layanan yang baik dapat melatih diri untuk menghormati orang lain di samping dapat menjaga hati mereka Begitu jug...
Palsu Hospital Kesal Individu Sebar Kisah Tidak Benar Dakwa Bayi Ditinggal Ibu Bapa Bersendirian

Palsu Hospital Kesal Individu Sebar Kisah Tidak Benar Dakwa Bayi Ditinggal Ibu Bapa Bersendirian

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 439 hits
Baru baru ini telah tular kisah mengenai nasib seorang bayi yang didakwa ditinggalkan bersendirian oleh ibunya selepas wanita berkenaan dikatakan mempunyai masalah hubungan bersama suami yang juga bapa kepada bayi tersebut Gambar itu dilapo...
Lapar Minta Susu Dah Kenyang Susu Tak Nak Makan Ibu Ayah Jangan Biar

Lapar Minta Susu Dah Kenyang Susu Tak Nak Makan Ibu Ayah Jangan Biar

papar berkaitan - pada 7/7/2019 - jumlah : 451 hits
Situasi yang sering berlaku Apabila anak lapar minta dibancuhkan susu Namun apabila diberikan susu kenyang susu makanan tidak dijamah tidak berminat pula Ibu ayah jangan biarkan situasi ini berlarutan tidak elok untuk perkembangannya berkon...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte

Gnabry Akan Kembali Sane Diragui Untuk Perlawanan Bayern Dengan Real Madrid

Sarah Yasmine Kenalan Saya Anna Jobling

Dendam Rupanya Babak Chacha Maembong Jasmin Hamid Ganyang Ruhainies Buat Netizen Puas