Susulan Tular Kes Pemuda Tempatan Diserang Dua Warga Asing Di Pekan Ranau


Pemuda tempatan diserang dua warga asing di Ranau; masyarakat diminta bertenang. Sumber : Ketua Polis Daerah Ranau, DSP Mohd Shahrul Datuk Haji Abdul Wahab Foto : netizen Susulan tular kes pergaduhan di Pekan Ranau.

Ketua Polis Daerah Ranau, DSP Mohd Shahrul Datuk Haji Abdul Wahab dalam satu kenyataan akhbar memaklumkan, dalam kejadian ini, seorang lelaki berusia 28-tahun dikenali sebagai Stanley Gisin telah mengalami kecederaan di bahagian kepala dan badan setelah diserang dua lelaki warga asing.Ketua Polis Daerah Ranau, DSP Mohd Shahrul Datuk Haji Abdul Wahab RANAU: Seorang lelaki tempatan berumur 28 tahun, menerima lapan jahitan di belakang kepala selepas diserang dua orang lelaki dipercayai warga asing di pasar buah, Pekan Ranau, hari ini.

Ketika kejadian, Ketua Polis Daerah Ranau, Deputi Superintendan Mohd Shahrul Abdul Wahab berkata polis masih menyiasat punca sebenar kejadian berlaku.

Siasatan lanjut serta usaha mengesan suspek juga masih diteruskan.

Polis menasihati masyarakat setempat agar tidak mengambil tindakan di luar batasan undang-undang ekoran kejadian terbabit.

Menurut Mohd Shahrul kira-kira pukul 12.15 tengah hari, semasa mangsa kebetulan berada di belakang di Pekan Ranau, beliau ternampak sekumpulan lelaki keluar dari sebuah kereta Perodua Viva putih dan bertindak seolah menyerang sekumpulan lelaki lain.







Mangsa dibantu dan ditenangkan oleh peniaga-peniaga dan pengunjung di pasar berkenaan. Gambar Ihsan PolisApabila melihat perkara tersebut, mangsa turut melarikan diri ke arah sebuah kedai lain dan kemudiannya berlari ke arah pasar buah.

Oleh kerana penat, mangsa berhenti berlari untuk berehat, namun beliau dipukul oleh dua lelaki warga asing dengan menggunakan sebatang besi paip berukuran lebih kurang 41 sentimeter.

Mangsa dipukul sebanyak tiga hingga empat kali di bahagian belakang kepala dan badan sebelum suspek bertindak melarikan diri.




Gambar mangsa dengan kesan darah dari belakang kepala tular di media sosial. Gambar Sumber media sosialDalam kejadian tersebut, mangsa berjaya merampas besi yang digunakan oleh suspek untuk memukulnya.

Mohd Shahrul berkata setelah mendapat makluman berkenaan kejadian tersebut, pihak polis segera bergegas ke tempat kejadian.

“Pada ketika itu, beberapa orang dikesan berlegar di tempat kejadian, namun selepas menyedari kehadiran pihak polis mereka kemudian bertindak melarikan diri.

“Mangsa mengalami kecederaan di bahagian belakang kepala dan badan. Selain itu, mangsa telah menerima lapan jahitan sebelum dibenarkan pulang ke rumah,” katanya dalam satu kenyataan, di sini, hari ini.
Jelasnya mangsa kemudiannya tampil ke Balai Polis Ranau untuk buat laporan polis.

Kejadian disiasat di bawah Seksyen 324 Kanun Keseksaan.


Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian tersebut disarankan untuk menghubungi pihak polis, sama ada menghubungi terus pegawai penyiasat di talian 013-2956467 atau tampil ke balai polis atau pondok polis berdekatan.

Menurut beliau, pada 9-Jun lebih kurang pukul 12:15-tengahari, mangsa yang kebetulan berada di belakang Kedai Ang Tai, Pekan Ranau ternampak sekumpulan lelaki yang keluar daripada sebuah kereta Perodua Viva putih telah bertindak seolah menyerang sekumpulan lelaki lain.

Apabila melihat akan perkara itu, mangsa turut melarikan diri ke arah Kedai Hap Seng dan kemudian berlari ke arah pasar buah.

Oleh kerana penat, mangsa telah berhenti berlari dan seterusnya dipukul dua lelaki warga asing dengan menggunakan sebatang besi paip berukuran lebih kurang 41-sentimeter.

Mangsa di pukul sebanyak tiga hingga empat kali di bahagian belakang kepala dan badan sebelum saspek bertindak melarikan diri.

Punca sebenar kejadian berlaku masih dalam siasatan.

👮✨✨✨✨✨✨✨✨✨👮Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

*MAKLUMAN KES PERGADUHAN DI PEKAN RANAU*

Tempat kejadian :-

Di Hadapan Pasar Buah Pekan Ranau Sabah
Tarikh dan masa kejadian :-

09/06/2019 jam lebih kurang 1235 Hrs
Mangsa seorang lelaki tempatan dikenali sebagai Stanley Gisin, berumur 28 tahun
Kecederaan :-

- luka di bahagian belakang kepala dan badan
Pada 09/06/2019 jam lebih kurang 1215 semasa mangsa kebetulan berada di belakang Kedai Ang Tai, Pekan Ranau, beliau ternampak sekumpulan lelaki keluar daripada sebuah kereta Perodua Viva putih dan bertindak seolah menyerang sekumpulan lelaki lain.

Apabila melihat akan perkara itu, mangsa turut melarikan diri ke arah Kedai Hap Seng dan kemudian berlari ke arah pasar buah.

Oleh kerana penat, pengadu berhenti berlari dan seterusnya di pukul oleh 2 lelaki warga asing dengan menggunakan sebatang besi paip berukuran lebih kurang 41 cm.

Pengadu di pukul sebanyak tiga hingga empat kali di bahagian belakang kepala dan badan sebelum saspek bertindak melarikan diri. Dalam kejadian ini pengadu berjaya merampas besi yang di gunakan oleh suspek untuk memukulnya.

Setelah mendapat makluman, pihak polis segera bergegas ke tempat kejadian di mana pada ketika itu, beberapa orang dikesan berlegar di tempat kejadian, namun selepas menyedari kehadiran pihak polis mereka kemudian bertindak melarikan diri.

Mangsa mengalami kecederaan di bahagian belakang kepala dan badan. Mangsa telah menerima enam jahitan sebelum dibenarkan pulang ke rumah.

Mangsa telah tampil ke Balai Polis Ranau Sabah untuk buat laporan polis
Punca sebenar kejadian berlaku masih dalam siasatan.

Kejadian disiasat di bawah Seksyen 324 KK oleh Sjn Callixtus @ Joeanis - Bahagian Siasatan Jenayah IPD Ranau.

(013-2956467)

Siasatan lanjut serta usaha mengesan saspek masih diteruskan.

Orang ramai yang ada maklumat berhubung kejadian ini disarankan untuk menghubungi pihak polis, sama ada menghubungi terus pegawai penyiasat atau tampil ke mana mana balai polis atau pondok polis berdekatan.

Masyarakat setempat juga dinasihatkan agar tidak mengambil tindakan di luar batasan undang-undang ekoran kejadian ini

Sekian, untuk makluman.

Terima kasih.

*KETUA POLIS DAERAH RANAU*


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2019/06/susulan-tular-kes-pemuda-tempatan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gara Gara Pemuda Mabuk Warga Dua Desa Di Flores Bentrok Hingga Satu Orang Tewas

Gara Gara Pemuda Mabuk Warga Dua Desa Di Flores Bentrok Hingga Satu Orang Tewas

papar berkaitan - pada 8/6/2019 - jumlah : 276 hits
Satu orang dikabarkan meninggal dunia dan tiga lainnya mengalami luka luka dalam bentrok antarwarga Desa Wewit dan Nubalema 2 di Kecamatan Adonara Tengah Pulau Adonara Kabupaten Flores Timur Nusa Tenggara Timur
Nelayan Ditahan Susulan Kes Puja Tokong Dato Kong

Nelayan Ditahan Susulan Kes Puja Tokong Dato Kong

papar berkaitan - pada 11/6/2019 - jumlah : 287 hits
BAGAN SERAI 11 Jun Polis menahan seorang nelayan bagi membantu siasatan kes pemujaan Tokong Dato Kong di Taman Piandang Indah Tanjung Piandang di sini yang tular di media sosial baru baru ini Ketua Polis Daerah Kerian Supt Omar Bakhtiar Yaa...
Bentrokan Warga Dua Desa Di Flores Timur Diselesaikan Dengan Cara Adat

Bentrokan Warga Dua Desa Di Flores Timur Diselesaikan Dengan Cara Adat

papar berkaitan - pada 8/6/2019 - jumlah : 230 hits
Dalam adat Lamaholot ada tradisi Nayu Bayah atau menyelesaikan kasus agar tidak berdampak luas dan membawa lebih banyak korban dari kedua pihak Selain memutuskan mata rantai konflik yang terjadi untuk mencegah terjadinya konflik kembali apa...
Dua Warga Batanghari Jambi Tersambar Petir Satu Meninggal Dunia

Dua Warga Batanghari Jambi Tersambar Petir Satu Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 256 hits
Dua orang warga yang tersambar petir tersebut terjadi di lokasi yang berbeda
Pemuda Tewas Di Tempat Pesta Dua Kelompok Perguruan Silat Bentrok Di Ntt

Pemuda Tewas Di Tempat Pesta Dua Kelompok Perguruan Silat Bentrok Di Ntt

papar berkaitan - pada 7/6/2019 - jumlah : 275 hits
Kejadian itu mengakibatkan dua kelompok perguruan bela diri terlibat bentrok Dua kelompok itu yakni Perguruan Kera Sakti dan PSHT
Bentrokan Dua Kelompok Pemuda Di Buton 2 Orang Tewas Kena Benda Tajam

Bentrokan Dua Kelompok Pemuda Di Buton 2 Orang Tewas Kena Benda Tajam

papar berkaitan - pada 7/6/2019 - jumlah : 207 hits
Selain dua korban meninggal dunia kata Djufri terdapat pula delapan orang mengalami luka luka akibat terkena busur atau benda tajam lainnya
Dua Warga Australia Mencari Gadis Bergelang Merah Jambu Sehingga Ke India

Dua Warga Australia Mencari Gadis Bergelang Merah Jambu Sehingga Ke India

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 284 hits
Baru baru ini Chris Bay dan isterinya Jess melawat India tetapi ia bukanlah satu percutian biasa pada bulan Disember Mereka berada di sana kerana mempunyai satu misi iaitu untuk mencari seorang gadis dan keluarganya Sebelum ini mereka menda...
15 Warga Asing Jadi Pelayan Pelanggan Ditahan

15 Warga Asing Jadi Pelayan Pelanggan Ditahan

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 208 hits
15 warga asing jadi pelayan pelanggan ditahan nbsp Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 13 Jun 2019 10 42PM
Pengarah Pegawai Pemasaran Ditahan Disyaki Tawar Khidmat Pemutihan Warga Asing

Pengarah Pegawai Pemasaran Ditahan Disyaki Tawar Khidmat Pemutihan Warga Asing

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 254 hits
gambar hiasanKUALA LUMPUR Jabatan Imigresen menahan dua pengarah serta seorang pegawai pemasaran sebuah syarikat agensi pekerjaan di Seri Kembangan dekat sini kerana disyaki menawarkan khidmat pendaftaran program pemutihan warga asing yang ...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia

Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas