Susulan Berambut Pendek Ini Respond Fathia Apabila Diarah Berjumpa Psikiaatri


Persis kilat sabung-menyabung dan guruh berdentum di langit. Begitulah juga kontroooversi yang menghimpit pelakon Fathia Latiff, bagaikan tiada tanda nak surut.
Bukan tidak pernah mencuci kotoran kontrooversi yang melekat pada dirinya, bahkan pelakon berusia 32 tahun itu dilihat seolah-olah sengaja mencalit kontrooversi baharu dalam hidupnya.
Belum reda dengan kontroversi lapuknya, lembaran 2019 yang sepatutnya menjadi buku baharu seakan-akan muusnah sekelip mata apabila aktres drama Ariana Rose itu sekali lagi hangat dikecam teruk menerusi satu klip video yang dipercayai dirinya dalam keadaan tidak bertudung dan berambut pendek, tular di laman sosial baru-baru ini.
Ramai yang geleng kepala, tak kurang juga yang mendesis, ‘dia buat perangai lagi’. Ironi, ramai juga yang kecewa dan cukup sedih menerima hakikat yang artis jelita dan berbakat besar kesayangan mereka menjadi begitu.
Rawatan lanjut
Menerusi temu bual khas bersama Sensasi Bintang baru-baru ini, Fathia ada membuat pendedahan tentang penyakit yang dihidapinya.
“Saya pernah dinasihatkan dan diarahkan doktor untuk mendapatkan rawatan berkenaan dengan gejala gangguan bipoolar yang mungkin dialami,” ujarnya buat pertama kalinya kepada media.
Bagaimanapun, Fathia menegaskan untuk tidak akan sesekali melakukan rawatan tersebut.
Jelas pemilik nama lengkap Nur Fathia Abdul Latiff itu, dia tidak akan sesekali akur dengan arahan dan nasihat beberapa orang doktor dan pakar perubatan yang pernah menyarankannya untuk melakukan pemeriksaan lanjut berkaitan tahap kesihatan mentalnya.
“Saya tidak memerlukan itu semua dan memutuskan secara muktamad untuk tidak akan melakukannya. Lagipun saya tahu tahap kesihatan diri sendiri selain masih mampu menguruskan diri sendiri tanpa memerlukan sebarang rawatan.
“Justeru, sebelum ini, doktor ada sarankan saya untuk melakukan rawatan lanjut dan merujuk dengan pakar psikiatri, namun saya menolak untuk tidak berbuat demikian kerana tahu tahap kesihatan serta mentaliti diri sendiri,” ujarnya dalam nada tegas.
Sensasi Bintang sentiasa mendoakan agar Fathia terbuka hati untuk melakukan rawatan lanjut kerana ramai peminat yang masih sayangkannya.
Memang, radius kehidupan seseorang individu pastinya akan sentiasa berubah-ubah. Sekejap di atas dan sekejap di bawah ibarat roda yang sedang berputar.
Tambahan pula, pastinya tiada seorang pun manusia di muka bumi ini yang tidak lari dan terlepas daripada melakukan dosa serta kejahatan.
Maaf
Begitu juga Fathia yang mengakui pernah dan banyak kali jatuh tersungkur serta terduduk kerana kesilapan lampau ketika zaman muda remaja.
“Memang saya akui banyak kesilapan yang dilakukan tatkala umur sedang meningkat naik. Saya tahu bukan senang untuk mengembalikan semula kepercayaan orang lain selain mengubah pandangan berbaur negatif mereka,” katanya kepada Sensasi Bintang lagi.
Ujar pelakon berasal dari Ayer Hitam, Pulau Pinang itu, apa yang boleh dilakukan buat masa ini hanyalah membulatkan dan cekalkan hati untuk terus yakin dengan bakat yang dikurniakan buatnya agar terus kekal relevan serta diterima dalam dunia seni. Jelasnya, hal tersebut adalah kerana, hanya dengan cara itu dia dapat meraih semula kebahagiaan dan menutup sementara segala masalah serta kepincangan yang wujud dalam hidupnya.
“Buat masa ini, apa yang saya mampu dan boleh lakukan adalah dengan hanya meminta maaf. Walaupun ia kerap kali diungkapkan, namun percayalah yang saya jujur dan rendah hati memohon kemaafan itu. Saya tekad untuk menjadi insan yang lebih baik dan diterima semua pihak.
“Namun jika ada yang masih mempertikaikan permohonan maaf dan kerap mengungkit kisah silam serta doosa lampau, saya tidak boleh buat apa-apa apatah lagi menghalang hak mereka (netizen) untuk berbuat demikian,” tuturnya.
Tegasnya, secara peribadi dia kini sedang dalam proses untuk memperbaiki segala kelemahannya namun tidak meletakkan sebarang tempoh tertentu selain terus mengharapkan orang ramai agar tidak pernah jemu dan serik untuk mendoakan yang terbaik buat dirinya. Meskipun dihamburkan kata-kata nista, Fathia tidak pernah goyah dan tetap bersemangat menyusun langkah kakinya menuju ke fasa lebih baik.
Proses mengenali
Bercerita lanjut, Fathia yang baharu tamat menjalani penggambaran telemovie bersempena Hari Guru bagi saluran RTM pada Mei nanti mengakui sedang mengenali hati budi seseorang dan selesa menganggapnya sebagai teman.
Ujarnya yang membawakan watak Ustazah Shirin menerusi telemovie Cikgu Praktikal, buat masa sekarang dia sedang dalam proses dan berkawan baik dengan seorang lelaki yang sudah agak lama dikenalinya.
“Saya selesa berkawan dengannya. Dia amat faham akan kerjaya dan apa yang saya lakukan. Walaupun saya sering dihimpit kontroversi dan dilabelkan sebagai pelakon bermasalah dan tidak mempunyai disiplin serta masa depan, namun dia (lelaki itu) sentiasa ada untuk memberikan kata-kata positif. Doakan yang terbaik buat kami dan perhubungan ini. Kalau ada jodoh yang berpanjangan, Insya-Allah ia tidak ke mana dan kami akan bersama,” katanya yang menyatakan 2019 merupakan tahun untuk dirinya melebarkan sayap dan membuktikan bakatnya kepada mata umum.
Ditebak mengenai hubungan percintaan pelakon Aiman Hakim Ridza yang juga merupakan bekas kekasihnya bersama aktres Zahirah Macwilson, Fathia hanya mampu mendoakan kebahagiaan mereka berdua.
“Sejujurnya sudah lama saya lupakan apa yang berlaku antara kami. Setiap orang pasti ada kehidupan silam masing-masing. Lagi pun saya sudah move on.
“Saya doakan dia bahagia dengan siapa sahaja pilihannya. Sebagai kawan lama, saya turut tumpang gembira apabila dia bahagia,” ujarnya.
Sumber: kosmo
The post Susulan Berambut Pendek, Ini Respond Fathia Apabila Diarah Berjumpa Psikiaatri appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/susulan-berambut-pendek-ini-respond-fathia-apabila-diarah-berjumpa-psikiaatri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Reaksi Fazura Apabila Melihat Fattah Amin Dan Tiz Zaqyah Berdua Duaan Dalam Kereta

Reaksi Fazura Apabila Melihat Fattah Amin Dan Tiz Zaqyah Berdua Duaan Dalam Kereta

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 1172 hits
Fazura Singsing Lengan Tengok Fattah Amin Tiz Zaqyah Kantoi Dalam Kereta Abdul Fattah bin Mohd Amin yang dikenali sebagai Fattah Amin adalah seorang pelakon dari Malaysia Dia terkenal kerana bermain sebagai Adrian watak utama dalam drama Pl...
Inilah Jadinya Apabila Seorang Ibu Sukar Membezakan Anak Kembar

Inilah Jadinya Apabila Seorang Ibu Sukar Membezakan Anak Kembar

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 378 hits
Di China terdapat seorang ibu yang dikenali dengan nama Tan Chayoun memiliki empat orang anak kembar Dirinya telah mencetuskan idea unik apabila bertindak mencukur rambut bagi membentuk angka di setiap kepala anaknya Jika kita mempunyai ana...
Video Syed Saddiq Ikut Jejak Tun M Apabila Membuatkan Wartawan Barat Ini Terdiam Ketika Sesi Wawancara Di Bbc

Video Syed Saddiq Ikut Jejak Tun M Apabila Membuatkan Wartawan Barat Ini Terdiam Ketika Sesi Wawancara Di Bbc

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 434 hits
SEMPENA lawatan ke London Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman ditemu bual saluran BBC dalam program bual bicara HARDtalk Temu bual itu antara lain bakal mengetengahkan isu berkaitan hubungan luar Malaysia dengan United Kin...
Wanita Ini Buat Keputusan Paling Pelik Dalam Sejarah Manusia Apabila Nekad Kahwini Selimut Sendiri

Wanita Ini Buat Keputusan Paling Pelik Dalam Sejarah Manusia Apabila Nekad Kahwini Selimut Sendiri

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 347 hits
Ini memang satu perbuatan yang amat lah pelik Seorang wanita kini sedang membuat perancangan untuk berkahwin dengan selimutnya sendiri Berkata tentang hal itu dia berkata ini adalah kerana dia mendakwa ia adalah hubungan paling intim dan bo...
Apa Yang Berlaku Kepada Tubuh Apabila Berhenti Merokok

Apa Yang Berlaku Kepada Tubuh Apabila Berhenti Merokok

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 168 hits
Menurut Laporan Pendaftaran Kanser Kebangsaan penyakit yang berpunca daripada masalah sistem pernafasan menyumbang 18 54 kepada jumlah kematian manakala kanser pula menyumbang 13 56 daripada keseluruhan kes Antara faktor utama yang menyebab...
Saya Onn Off Akui Iman Jadi Goyang Walaupun Saya Berhijab Rintihan Hati Ernisha Apabila Dikecam Netizen

Saya Onn Off Akui Iman Jadi Goyang Walaupun Saya Berhijab Rintihan Hati Ernisha Apabila Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 479 hits
BEKAS finalis Dewi Remaja 2018 2019 Erni Nurshahira Khairul Zaman atau Ernisha akui kontroversi video kelaab malam dan minuman keraas merupakan detik sukar dalam hidupnya Namun perkara itu bukannya alasan untuk dia membuka tudung Saya akui ...
Gadis Cantik Tidak Lokek Ilmu Ini Kongsi Cara Delete Akaun Facebook Apabila Pemiliknya Meninggal Dunia

Gadis Cantik Tidak Lokek Ilmu Ini Kongsi Cara Delete Akaun Facebook Apabila Pemiliknya Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 355 hits
Buat waris atau ahli keluarga pemilik facebook yang dah mening gal dunia tapi tak tahu cara macam mana nak delete akaun facebook arwah ini cara mudah nak lakukannya Cuma pesan Nur Aliah Mohd Nor Kalau boleh password facebook kita biar kelua...
Hasil Sangat Puas Hati Apabila Masukkan Bunga Cengkih Ketika Masak Nasi Rileks Media

Hasil Sangat Puas Hati Apabila Masukkan Bunga Cengkih Ketika Masak Nasi Rileks Media

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 407 hits
Al kisah seorang wanita terjatuh beberapa bunga cengkih dalam periuk nasi yang dimasak Ingatkan biasa je tapi tak sangka bila nasi masak je terjadi sesuatu PETUA YANG DITEMUI SECARA KEBETULAN Al kisah zaman dahulu ada seorang wanita terjatu...
Petanda Negara Bakal Lingkup Apabila Menteri Menteri Saling Bertelagah

Petanda Negara Bakal Lingkup Apabila Menteri Menteri Saling Bertelagah

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 460 hits
Inilah contoh yang menggerunkan rakyat apabila Menteri Menteri saling bertelagah mengenai sesuatu isu seperti pembinaan ECRL ini Kenyataan yang saling bercanggah ini dirasakan bakal merugikan rakyat terutamanya Kerana pada akhirnya nanti ia...
E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


New Environment

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Punca Otot Kejang

Aktiviti Majlis Forum Dan Pelancaran Buku Halatuju Nasionalis Ppim 18 05 2024

Status Hartanah Hakmilik Sementera Kekal Freehold Leasehold

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru