Surah Taha Ar Rahman Peneman Tidur Bekas Isteri Pu Abu Amalkan Ini Untuk Ubati Hati


Bulan lalu viral kisah pendakwah bebas menceraikan isterinya yang sedang mengandung. Ternyata ia telah mengundang kemarahan orang ramai dan ramai menyalahkan pendakwah berkenaan.
Terpanggil untuk mendapatkan penjelasan lanjut, satu sesi temubual eksklusif bersama Hijabista telah diadakan baru-baru ini.
Bagi Ain ‘Afini Latif, 23, dia sedar dirinya jadi bahan viral disebabkan kes berkenaan. Namun sebenarnya empunya diri cukup reda dengan apa yang berlaku. Tidak ada dengan pada pihak berkenaan sebaliknya mengakui dirinya tetap masih bersahabat dengan lelaki yang pernah dipanggil suami itu.

“Alhamdulillah saya sebenarnya sudah reda dengan apa yang berlaku. Saya anggap ini adalah sebahagian ujian yang Allah berikan pada saya. Tidak ada sedetik pun rasa untuk sedih. Saya anggap memang tak ada rezeki dan mungkin bahagian kita pada masa yang lain.
“Saya sangat beruntung kerana mendapat sokongan ahli keluarga. Mereka jadi kekuaran saya untuk menghadapi semua dugaan ini. Saya pegang satu benda je, parent saya tak deserve untuk tengok saya bersedih.
Bagi saya mereka sudah jaga saya dari kecil dengan penuh kasih sayang. Tak kan bila sudah besar ini kita nak mereka lihat kehidupan kita begini. Jadi tak ada masa untuk bersedih. Saya memang kena kuat hadapi segalanya,” ujar Ain.
Rawat Hati Baca Surah Taha & Ar Rahman
“Apa yang saya buat adalah dengan berdoa dan reda dengan apa yang Allah berikan. Setiap malam juga saya amalkan baca surah Taha dan Ar Rahman sebelum tidur. Saya amalkan sampailah sekarang. Bagi saya ayat itu memberi kekuatan berhadapan dengan segala ujian yang melanda.
“Dalam ayat itu Tuhan menyebut ‘Maka Nikmat Tuhan Mana Lagi Yang Kamu Dustakan’ dan inilah yang jadi pegangan pada saya selama berhadapan ujian ini. Saya akan baca sebelum tidur dan kalau tak baca pun saya akan pasang kedua-dua surah berkenaan.
“Biasanya saya akan baca surah berkenaan pada waktu malam sebelum tidur kerana inilah waktu terbaik kita sedang dalam keadaan rileks, tambahnya yang kini sedang sarat hamil 8 bulan.

Biasa berdikari
Biarpun tanpa kehadiran suami di sisi, tapi bagi Ain ia tidak jadi masalah padanya. Memandangkan sebelum ini dia lebih senang menjalani hidup berdikari.
“Buat masa ini saya memang ambil cuti dua bulan dari pengajian di UIAM. Insya-Allah lepas bulan September nanti saya akan masuk belajar balik. Saya terpaksa bercuti kerana ada masalan kesihatan sepanjang mengandung. Saya sebenarnya seorang yang aktif, bergerak laju dan buat kerja jenis cepat. Kadang-kadang saya tak sedar pun diri tengah mengandung.
Oleh sebab itu, baru-baru ini baby tak bergerak aktif. Bukan sebab saya stres disebabkan masalah peribadi. Doktor kata sebab keadaan saya yang terlampau aktif. Sepanjang mendapatkan rawatan kesihatan di hospital, ayahlah yang akan temankan saya,” tambahnya yang tidak ada masalah bergerak sendiri tanpa kehadiran suami di sisi.
Awal kehamilan hari itu saya ok je tak seperti wanita hamil lain yang sering dimanjakan suami. Tapi di akhir kehamilan ini ada juga terdetik perasaan itu. Tapi saya anggap tak ada rezeki dan mungkin bahagian saya nanti pada masa lain.

Mahu keluarga ada di sisi saat lahirkan anak
“Alhamdulillah segala persiapan untuk menyambut kelahiran anak ini sudah tersedia. Sebolehnya saya mahu keluarga ada di sisi saat mahu melahirkan nanti. Insya-Allah walaupun tanpa kehadiran suami di sisi, saya berjanji akan jaga anak ini dengan sebaiknya. Saya doakan anak ini nanti jadi anak soleh. Malah saya turut harapkan apa yang terjadi ini tidak pecah belahkan hubungan dengan ayahnya.
“Kami masih bersahabat baik. Ini semua dilakukan untuk kebaikan anak yang bakal lahir nanti. Kalau nak fikir salah masing-masing memang banyak tetapi saya pilih pendekatan untuk berbaik-baik dengan suami. Takkan kita nak tunjuk pada anak nanti perkara yang tidak elok. Bagi saya broken family tak semestinya berakhir dengan sesuatu yang tak baik.
Insya-Allah saya akan beri kasih sayang yang secukupnya dan tak akan berkurang walau sikit pun. Biarpun keluarga kecil kami tak complete, tapi hubungan dengan ayah tetap akan diteruskan,” tambah Ain yang memasang impian satu hari nanti untuk membuka sebuah kafe. Ini kerana dia mempunyai minat memasak dan kembali menulis dalam blog.
Sumber: Hijabista
The post Surah Taha & Ar Rahman Peneman Tidur. Bekas Isteri PU Abu Amalkan Ini Untuk Ubati Hati appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/surah-taha-ar-rahman-peneman-tidur-bekas-isteri-pu-abu-amalkan-ini-untuk-ubati-hati/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bayi Tak Aktif Kerana Kecaman Netizen Terhadap Bekas Isteri Bukan Kerana Saya Pu Abu

Bayi Tak Aktif Kerana Kecaman Netizen Terhadap Bekas Isteri Bukan Kerana Saya Pu Abu

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 204 hits
Sebelum ini kami ada melaporkan keadaan anak dalam kandungan Ain Afifi bekas isteri PU Abu yang tidak aktif kerana tekanan dan stress yang diterima Mati mati kami ingatkan tekanan tersebut adalah kerana apa yang dilakukan oleh suaminya kepa...
Kalau Kau Tak Puas Hati Dengan Aku Sentuh Aku Sorang Bekas Isteri Ude Intan Liana Saleh Naik Angin Dengan

Kalau Kau Tak Puas Hati Dengan Aku Sentuh Aku Sorang Bekas Isteri Ude Intan Liana Saleh Naik Angin Dengan

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 4238 hits
Kalau Kau Tak Puas Hati Dengan Aku Sentuh Aku Sorang Bekas isteri Ude Intan Liana Saleh Naik Angin Dengan Kalau Kau Tak Puas Hati Dengan Aku Sentuh Aku Sorang Bekas isteri Ude Intan Liana Saleh Naik Angin Dengan
Hiburan Cukuplah Buat Saya Macam Pengemis Bekas Isteri Dakwa Dihalau Chef Fikree

Hiburan Cukuplah Buat Saya Macam Pengemis Bekas Isteri Dakwa Dihalau Chef Fikree

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 562 hits
Nampaknya kontroversi kemelut rumah tangga Chef Fikree yang hangat diperkatakan sejak minggu lalu masih belum berakhir Sekali lagi bekas isterinya Sharifah Zuriehan Ben Yahya membuat pendedahan menerusi akaun Instagram mendakwa Fikree telah...
11 Tahun Tidur Dengan Mayat Isteri

11 Tahun Tidur Dengan Mayat Isteri

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 584 hits
Setiap orang punya cara gila untuk membuktikan rasa cintanya bahkan setelah maut memisahkan Lelaki ini melakukan perkara yang cukup menyeramkan Dia sudah lebih dari 11 tahun tidur dengan mayat isterinya Anda mungkin menganggapnya gila namun...
Saya Tetap Bagi Duit Pada Ain Anak Abu Teruja Sambut Raya Dengan Isteri Baru Di Rumah Baru

Saya Tetap Bagi Duit Pada Ain Anak Abu Teruja Sambut Raya Dengan Isteri Baru Di Rumah Baru

papar berkaitan - pada 5/6/2019 - jumlah : 602 hits
Pencetus Ummah Abu Sufyan tidak sabar dan gembira dapat menyambut Hari Raya Aidilfitri kali ini bersama isteri barunya di rumah baru mereka Abu dan isteri baru Hana Kisah Rumah tangga Abu pernah viral bulan lepas ekoran menceraikan bekas is...
Jangan Main Main Bila Isteri Dah Tawar Hati Mungkin Tiada Harapan Untuk Bersama

Jangan Main Main Bila Isteri Dah Tawar Hati Mungkin Tiada Harapan Untuk Bersama

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 598 hits
JANGAN MAIN MAIN BILA ISTERI DAH TAWAR HATI MUNGKIN TIADA HARAPAN UNTUK BERSAMA Dalam rumah tangga ada pasang surutnya Pergaduhan itu seperti perkara biasa yang berlaku dalam rumah tangga Cuma ia terpulang kepada anda dan pasangan sendiri b...
Luahan Hati Isteri Kedua Rahim Sepahtu Dedah Mengapa Dia Rela Kahwini Rahim

Luahan Hati Isteri Kedua Rahim Sepahtu Dedah Mengapa Dia Rela Kahwini Rahim

papar berkaitan - pada 26/5/2019 - jumlah : 1405 hits
Kini Rahim telah mengesahkan dia telah berkahwin dua Isteri keduanya bernama Lily Lily telah memuatnaik beberapa keping gambar bersama Rahim dengan beberapa caption menerangkan mengapa dia memilih untuk berkahwin dengan pelawak popular itu ...
Saya Menangis Cuma Selepas Seminggu Pu Abu Bercerai Isteri Barunya Hana Azraa Luah Sesuatu

Saya Menangis Cuma Selepas Seminggu Pu Abu Bercerai Isteri Barunya Hana Azraa Luah Sesuatu

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 1173 hits
Kisah perceraian Pencetus Ummah Abu Sufyan dan bekas isterinya Ain Afini Latif berkesudahan dengan jatuhnya talak dua walaupun pada mulanya mahkamah memutuskan perceraian mereka tidak sah Saya menangis cuma Selepas Seminggu PU Abu Bercerai ...
Malam Pertama Kehilangan Anak Isteri Angkat Bantal Dan Riba Suami Tolonglah Jaga Hati Isteri Peluk Saat Mereka Berduka

Malam Pertama Kehilangan Anak Isteri Angkat Bantal Dan Riba Suami Tolonglah Jaga Hati Isteri Peluk Saat Mereka Berduka

papar berkaitan - pada 2/6/2019 - jumlah : 619 hits
Siapapun akan terkesan dengan kehilangan apa lagi kehilangan anak sulung yang sememangnya dinantikan sejak sekian lama Hati ibu perlu jadi lebih kuat dan kental untuk teruskan hidup Pun begitu kekuatan tak datang sendiri suami harus menyoko...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis

Maaflah Biarlah Benak Ubi Tapi Betul Hafidz Roshdi Pertahan Tindakan Tak Hadir Mahkamah Bidas Balik Teguran Shuhada

Packing Barang Kucing Kesayangan