Sumpahan Syaitan Filem Seram Komedi Menampilkan Pelawak Pelawak Tersohor Malaysia


SUMPAHAN SYAITAN FILEM SERAM KOMEDI MENAMPILKAN PELAWAK-PELAWAK TERSOHOR MALAYSIA | Assalammualaikum semua. Pada 23 Februari 2023 yang lalu, Ruby berkesempatan ke tayangan perdana filem Sumpahan Syaitan yang bergenre seram komedi arahan Roy Krishna. Filem Sumpahan Syaitan merupakan terbitan D Bay Film Factory & Redfiress Film Production. 
Sebuah filem seram komedi yang dibarisi oleh pelakon-pelakon hebat seperti Dato’ AC Mizal, Dato’ Jalaludin Hassan, Farid Kamil dan ramai lagi termasuk kumpulan lawak Senario. Filem ini bakal ditayangkan di seluruh pawagam termasuk Brunei dan Singapura bermula 2.3.23.
SUMPAHAN SYAITAN FILEM SERAM KOMEDI MENAMPILKAN PELAWAK-PELAWAK TERSOHOR MALAYSIA

Tajuk : Sumpahan SyaitanGenre : Seram KomediPengarah : Roy KrishnaTerbitan : D-Bay Film Factory | Redfiress Film ProductionBahasa : Bahasa MelayuDurasi Filem : 98 minitKlasifikasi: P13Tarikh Tayangan di Pawagam : 2 March 2023Barisan Pelakon:Dato’ Ac Mizal sebagai MalikDato’ Jalaludin Hassan sebagai BrancoFarid Kamil sebagai SamNynaa HarizalSaiful ApekAzlee SenarioPak Ya SepahtuYassin SenarioEpy KodiangSyaiful ZeroAmai KamaruddinArin RajalawakAdam ShahzAzlan KomengKenji SawahiiLala (Watak Kanak2 Anak Sam)Cracky DonTrailer:

Lagu OST Filem Sumpahan Syaitan:


SINOPSIS FILEM SUMPAHAN SYAITAN
Kisah tentang Sam yang diperdaya untuk membuat pelaburan MLM. Sam terpaksa meminjam wang dengan seorang peminjam wang yang ganas iaitu Branco. Selepas Sam menyedari beliau telah di tipu dari pelaburan MLM, Sam membawa keluarganya berjumpa Malik bagi melarikan diri dari Branco. 
Malik telah mengarahkan Sam & Keluarganya pergi ke Hotel lama yang baru dibelinya untuk menyembunyikan diri. Namun malangnya nasib Sam sejak Hotel itu beroperasi, pelbagai kejadian aneh berlaku di hotel tersebut. 
Rupa-rupanya hotel itu telah di sumpah oleh syaitan yang pernah dipuja pada satu ketika dulu. Apakah yang akan terjadi kepada Sam dan keluarganya? Adakah Branco berjaya mendapatkan kembali wangnya? Disebalik kisah seram, pasti ada juga kisah komedi yang perlu anda saksikan

RINDU LAKONAN FARID KAMIL
Jika anda generasi yang melihat kemasyuran pelakon Farid Kamil, pasti anda tahu bagaimana karier seni beliau bermula. Lakonan yang bersahaja dan memiliki aura tersendiri dalam melakonkan apa sahaja watak adalah tarikan utama buat penerima Anugerah Seni Negara 2009 ini. 
Di dalam filem Sumpahan Syaitan, peranan utama diberikan kepada Farid Kamil iaitu sebagai Sam yang memiliki pendidikan yang baik. Mempunyai keluarga yang harmoni. Namun, mudah terpedaya dengan janji manis berkenaan kekakayaan. Keinginan untuk kaya cepat menyebabkan dia mudah percaya cerita-cerita dongeng dan kemewahan yang ditampilkan oleh sifu air liur ni. 
Sanggup meminjam duit dengan gangster dan akhirnya pelaburan yang disertai ghaib. Maka, konflik kehidupan pun berlaku. Bagusnya Sam ni, dia dikelilingi oleh sahabat yang baik seperti Malik dan isteri yang setia. 
Memulakan kehidupan baru sebagai pelarian memberi kesedaran bahawa kehidupan yang selesa tidak semudah yang disangkakan. Berbekal ilmu pengurusan, Sam menjadi pengurus hotel dan resorts. Tapi, banyak pula gangguan aneh berlaku. Sesiapa yang bergelar pengurus hotel tersebut, pasti akan automatik layak kena Sumpahan Syaitan. Macam biasa, watak Sam ni blur kan. Jadi, pekerja hotel lah yang banyak membantu. Memang kelakar.

YASSIN SENARIO MEMANG KELAKAR
Pecah perut ketawa di dalam pawagam sepanjang babak yang dilakonkan oleh pelawak Yassin Senario. Memegang watak sebagai Bomoh memang memberi impak banyak dalam filem Sumpahan Syaitan. Dengan kesan khas di selipar Bomoh semasa melangkah masuk ke lobi hotel. Kemudian bibir meratib bacaan dalam pelbagai bahasa. 
Wajah dia real macam bomoh tu yang tak tahan ketawa walaupun sebenarnya dia pun penakut. Hahaha. Habis dia bagi tugasan kepada pekerja hotel. Sampai semua diganggu dengan makhluk halus. Memang seram situasi ketika babak ini sebab gangguan makhluk halus, suasana gelap, persekitaran hotel yang memiliki dekorasi klasik lama. Memang rasa berhantu lah tempat ni. 
AZLEE SENARIO BAWA WATAK SEBAGAI KAKI KIPAS BOSS
Peranan watak Azlee Senario sebagai ketua sekuriti semenangnya menggambarkan kehidupan sebenar dunia kerja di bidang keselamatan. Perlu meningkatkan diri dengan pengalaman dusta belaka dan keberanian luar biasa dipertontonkan. Hakikatnya, pengalaman sebenar bukan bekas pegawai polis. 
Babak Azlee Senario kena tampar banyak kali dengan hantu tu sakit wooo. Tapi sebab Azlee ni peranan dia kelakar, Ruby tergelak juga. Maafkan saya. Hahaha. Buat anda yang rindu Azlee Senario berlakon, jom tonton Sumpahan Syaitan di pawagam berdekatan anda. 
SUNTINGAN KESAN KHAS MENAKJUBKAN
Kualiti suntingan filem Supahan Syaitan menyenangkan untuk ditonton oleh kita semua. Kesan khas yang digunakan tidak melampau. Malah lebih kemas. Nampak transisi setiap babak macam ada bahagian perlu ditambah. Mungkin sebab filem ini hampir 2 jam masa menonton. Ada bahagian yang dikeluarkan. 
Serius Ruby lapang kepala tonton filem Sumpahan Syaitan ni. Tidak perlu sakit kepala fikir plot twist segala. Jalan cerita jelas. Mereka bagi terus dan tanpa sedar dah tamat filem ni. Kesan Khas siap roh hilang bak angin lalu tu gempak wooo

KEMUNCULAN MAKHLUK HALUS DAN SENI MEKAP HANTU SEPERTI NYATA
Kalau dah nama cerita seram. Kemunculan mereka yang membawa watak hantu pastinya memberi impak besar kepada penonton. Sama ada ia lucu, menakutkan atau menyeramkan. Tetapi ramai yang suka menonton genre filem begini. Puncanya, untuk bergelak ketawa sambil berasa seram. 
Pada kebiasaannya filem yang tidak perlu fikir banyak akan mudah untuk penonton ketawa walau filem seram. Tahniah buat pasukan D-Bay Film Factory, Redfiress Film Production dan semua barisan pelakon. Rindu sangat filem seram komedi begini macam zaman Senario dulu tu. Hehehe. 
PERADUAN TONTON DAN MENANG 
Bermula dari 2 Mac 2023 sehingga 15 Mac 2023, peraduan Tonton filem Sumpahan Syaitan dan Menang motosikal sedang berlangsung. Sebanyak 5 buah motosikal akan diberi kepada penonton bertuah! 5 buah motosikal ini terdiri daripada Yamaha Y15ZR, Honda RS-X dan Yamaha Ego Avantiz. 

Hanya dengan menonton filem “Sumpahan Syaitan” anda berpeluang untuk membawa pulang sebuah motosikal. Mudahkan

Tunggu apa lagi, saksikan filem “Sumpahan Syaitan” di pawagam berhampiran anda bermula 2.3.23! Usah bimbang, hadiah ini tiada “Sumpahan Syaitan”. Malah memudahkan urusan harian anda. InsyaAllah


Cara-cara menyertai Peraduan Tonton & Menang:
1. Lawati www.sumpahansyaitan.com2. Ambil gambar tiket wayang, tangkap layar gambar tiket wayang anda dari aplikasi GSC, TGV
2. Isi maklumat peribadi anda semasa mengisi borang peraduan

Ruby doakan kita menang motosikal! Amin! Untuk maklumat lanjut mengenai peraduan, sila scan QR code tertera pada gambar atau layari www.sumpahansyaitan.com. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ruby.my/2023/03/sumpahan-syaitan-filem-seram-komedi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sinopsis Sumpahan Syaitan

Sinopsis Sumpahan Syaitan

papar berkaitan - pada 3/3/2023 - jumlah : 119 hits
Sumpahan Syaitan adalah sebuah filem seram komedi arahan Roy Krishna terbitan D Bay Film Factory dan Redfiress Film Production yang menggandingkan pelakon pelakon hebat seperti Farid Kamil Dato AC Mizal Dato Jalaludin Hassan dengan ramai pe...
Fadillah Size Low Population Density Affecting East Malaysia S Development

Fadillah Size Low Population Density Affecting East Malaysia S Development

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 182 hits
The issue of development especially regarding basic facilities in Sabah and Sarawak needs to take into account the size of the states and not only the population density of a certain area or state Deputy Prime Minister Fadillah Yusof said S...
6 Lokasi Restoren Milik Chef Terkenal Di Malaysia

6 Lokasi Restoren Milik Chef Terkenal Di Malaysia

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 127 hits
Tau atau tidak sebenarnya Chef terkenal di Malaysia mempunyai restoren mereka yang tersendiri bagi peminat menikmati hidangan dan signature food sentuhan chef chef terkenal ini Jadi jom kita selongkar lokasi restoren chef terkenal di Malays...
Bertih Jagung Mawar Berduri Tersingkir Di Konsert Mingguan The Masked Singer Malaysia 3 Minggu 9 Minggu 10

Bertih Jagung Mawar Berduri Tersingkir Di Konsert Mingguan The Masked Singer Malaysia 3 Minggu 9 Minggu 10

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 165 hits
BERTIH JAGUNG Nur Fazelah Zizie Mad Tahil atau lebih dikenali sebagai ialah seorang penyanyi wanita Malaysia Beliau merupakan bekas peserta Akademi Fantasia pada 2009 Selain itu beliau juga menyertai rancangan televisyen realiti Indonesia D...
A Brief History Of Malaysia And Singapore Remembers Forgotten Leaders

A Brief History Of Malaysia And Singapore Remembers Forgotten Leaders

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 94 hits
History is a touchy subject for some The truth is that facts are sometimes twisted to serve certain parties narratives and many who contributed greatly to the birth of their nation end up becoming footnotes The history of Malaysia and Singa...
Online Passive Income Malaysia

Online Passive Income Malaysia

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 118 hits
Online Passive Income Malaysia Peluang Menjana Pendapatan Pasif Secara Online Di MalaysiaOnline passive income Malaysia atau peluang menjana pendapatan pasif secara online di Malaysia ini terdapat banyak sumber yang boleh anda kaji dan pert...
Lee Zii Jia Is Lg Electronics Malaysia Brand Ambassador

Lee Zii Jia Is Lg Electronics Malaysia Brand Ambassador

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 189 hits
Live Smarter Go Higher with LG and Lee Zii Jia L R Teo Yong Hung Lucas Ha Kim Jihye Lee Zii Jia Justin Choi Song You June Hojin Jung Douglas Chung Award winning home appliance manufacturer LG Electronics Malaysia today announced badminton a...
T15e09 Singgah Di Kolej Ke 13 Universiti Putra Malaysia

T15e09 Singgah Di Kolej Ke 13 Universiti Putra Malaysia

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 87 hits
Blok Utarid D itu menjadi destinasi kami kali ini untuk mengambil barang barang Pak Long Fikri 09 Mei 2015 angkut barangan Pak Long Fikri yang menamatkan pengajian asasinya Pak Long Fikri telah menamatkan pengajian asasinya dan perlu mengos...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang