Sumbangan Rm480 Dari Kwsp Bela Nasib Rakyat Melalui Skim I Suri L Permohonan Kini Dibuka



 Sumbangan RM480 Dari KWSP : Bela Nasib Rakyat Melalui Skim I-Suri l Permohonan Kini Dibuka. Saban hari negara kita kini dilanda berbagai ujian dan kekangan dari segi pelbagai faktor. Antara faktor yang terkesan adalah berkait dengan pengurusan kewangan.
Sebenarnya, terdapat banyak bantuan dari segi kewangan yang diperkenalkan oleh kerajaan Malaysia. Bantuan juga diperkenalkan menerusi Kementerian, Jabatan dan Agensi Kerajaan yang mempunyai peruntukan khas kepada rakyat Malaysia.
Makluman :Bantuan Keluarga Malaysia Bakal Disalurkan Bulan September Ini Bagi Fasa 3 – Kemaskini Maklumat BKM Anda Segera – Kemaskini Disini – Bagi mengetahui maklumat lanjut berkenaan bantuan yang diperkenalkan oleh kerajaan Malaysia, anda boleh ikuti maklumat dengan merujuk dibawah.
 Sumbangan RM480 Dari KWSP : Bela Nasib Rakyat Melalui Skim I-Suri l Permohonan Kini Dibuka Mohon Sumbangan RM480 Dari KWSP Kumpulan Wang Simpanan Pekerja(KWSP) mempunyai satu skim yang mana ia menyediakan bantuan dari segi kewangan sejumlah RM480 melalui isian skim.
Skim itu dikenali sebagai Skim I-Suri yang diperkenalkan oleh KWSP dalam usaha membela nasib wanita diluar sana.
Apakah Itu Skim I-Suri Yang Diperkenalkan Oleh KWSP?
Skim I-Suri merupakan satu program yang melibatkan pelbagai usaha sama antara Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat(KPWKM),(JPM) Dan Kementerian Kewangan Malaysia(MOF).
Skim I-Suri mula dilancarkan pada 8 Ogos 2018, ia mula digerakkan bermula 15 Ogos 2018 dibawah seliaan KWSP. Skim ini berfokuskan kepada golongan rakyat dalam usaha memupuk rakyat agar menabung bagi kegunaan penting seperti pada hari tua atau ketika kesusahan melanda. Golongan yang difokuskan adalah tergolong dari golongan wanita.
Bagaimanakah Skim I-Suri Membela Nasib Wanita Di Luar Sana? Untuk pengetahuan semua, Skim I-Suri ini berfungsi sebagai ” Backup” kepada para wanita khusus kepada wanita yang sudah berumahtangga atau dikenali sebagai suri rumah.
Pentingnya Skim ini kepada golongan tersebut adalah ia boleh bertindak sebagai perlindungan dari segi kewangan.
Keisitimewaan Skim I-Suri Kepada Wanita/Suri Rumah Skim I-Suri mempunyai keistimewaan dan faedahnya tersendiri. Berikut dinyatakan mengenai kelebihan I-Suri KWSP yang akan diberi kepada pencarum Skim:
Bakal menerima bantuan kerajaan RM200 pada tahun pertama, dan bakal peroleh RM480 sekali setahun. Pencarum boleh meletakkan apa-apa amaun ke dalam akaun pada bila-bila masa dan mengikut kemampuan sendiri. Selain itu, khas kepada pencarum skim anda boleh mengeluarkan wang mengikut penetapan pihak KWSP. Pencarum skim bakal menerima dividen setiap tahun dari KWSP. Ada disediakan bantuan kematian yang berjumlah sehingga RM2,500. Jika apa-apa kemalangan  berlaku hingga hilang upaya, pencarum bakal menerima bantuan khas hilang upaya. Permohonan bagi Skim I-suri kini dibuka secara atas talian (online), kepada bakal pencarum skim, anda boleh ikuti dibawah.
Permohonan Skim I-Suri Dari KWSP Bagi Tahun 2022 Siapakah Yang Boleh Mencarum Skim I-suri? Untuk makluman, mereka yang layak mencarum adalah seorang Suami kepada pasangan dan boleh juga untuk isteri sendiri yang mencarum.
Apakah Syarat Yang Ditetapkan Bagi Mencarum Skim I-Suri? Di bawah disenaraikan syarat-syarat bagi kelayakan untuk mencarum Skim I-Suri KWSP:
Mestilah warganegara Malaysia Pencarum berumur bawah 60 tahun Pencarum merupakan suri rumah yang telah berdaftar dalam pangkalan data e-kasih Merupakan seorang isteri kepada pasangan Pencarum hendaklah mencarum sekurang-kurangnya RM5 sebulan atau sejumlah RM60 setahun ke dalam akaun KWSP. Nota : Suri rumah dibenarkan untuk memilih satu sahaja skim dalam satu masa.
Cara Permohonan Skim I-Suri Untuk Dapatkan Bantuan RM480 Setahuan Pendaftaran Skim I-Suri hendaklah berdasarkan mereka yang sudah disenaraikan dalam senarah eKasih.
Makluman kepada semua, pendaftaran dan permohonan bagi Skim I-Suri boleh dibuat dimana-mana kaunter KWSP seluruh Malaysia yang berdekatan anda.
Kepada bakal pencarum, anda boleh membuat pendaftaran dahulu bagi Skim dengan menyediakan lampiran dokumen yang diminta seperti dibawah:
Salinan Kad Pengenalan Isian Borang Skim I-Suri – KWSP 16G (M) (Pendaftaran kali pertama sahaja) Isian Borang Skim I-Suri – KWSP 6A (2) (Semasa pembayaran) Bagi mereka yang mempunyai pertanyaan, anda boleh merujuk talian dan maklumat dibawah:
SKIM I-SURI KWSP
Telefon : 03 – 8922 6000
Faks :03 – 8922 6222
Skim I-Suri Cakna Dan Bela Nasib Wanita Yang Terjejas Rakyat Malaysia yang belum mengetahui bantuan skim ini, anda boleh sebarkan kepada mereka yang belum tahu dan layak untuk membuat permohonan. Skim yang diperkenalkan bakal membantu jutaan suri rumah di dalam negara Malaysia. Sertai telegram bantuan kerajaan dibawah:



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2022/09/sumbangan-rm480-dari-kwsp.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Permohonan Rumah Mesra Rakyat Tahun 2022 Kini Dibuka Mohon Sekarang

Permohonan Rumah Mesra Rakyat Tahun 2022 Kini Dibuka Mohon Sekarang

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 233 hits
Syarikat Perumahan Negara Berhad merupakan sebuah syarikat milik Menteri Kewangan Diperbadankan yang menawarkan Skim Rumah Mesra Rakyat Sejajar dengan Dasar Perumahan Negara SPNB diletakkan di bawah pengurusan Kementerian Perumahan dan Kera...
Kwsp Permohonan Pengeluaran Khas Akaun 2 Untuk Tujuan Peribadi Kini Dibenarkan

Kwsp Permohonan Pengeluaran Khas Akaun 2 Untuk Tujuan Peribadi Kini Dibenarkan

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 208 hits
Memang tidak dinafikan ramai yang mengeluh begitu sukar dan begitu lama duit masing masing tersimpan dalam kantung dengan caruman yang dilakukan melalui I akaun KWSP onlineTetapi tahukah ada banyak jenis pengeluaran yang boleh anda lakukan ...
Permohonan Perantisiswa Fasa 2 Kini Dibuka Bantuan Tablet Percuma Bernilai Rm800 Untuk Semua Pelajar Ipt

Permohonan Perantisiswa Fasa 2 Kini Dibuka Bantuan Tablet Percuma Bernilai Rm800 Untuk Semua Pelajar Ipt

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 280 hits
Pelajar Institusi Pengajian Tinggi yang tergolong dalam keluarga B40 mereka berpeluang menerima inisiatif peranti tablet beserta jalur lebar di bawah Pakej PerantiSiswa Keluarga Malaysia menerusi Belanjawan 2022 Dalam Belanjawan 2022 yang d...
Jawatan Kosong Di Kementerian Pertahanan Malaysia L Gaji Bermula Rm2 000 L Permohonan Kini Dibuka

Jawatan Kosong Di Kementerian Pertahanan Malaysia L Gaji Bermula Rm2 000 L Permohonan Kini Dibuka

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 195 hits
Jawatan Kosong Di Kementerian Pertahanan Malaysia l Gaji Bermula RM2 000 l Permohonan Kini Dibuka Kementerian Pertahanan Malaysia telah membuka pelbagai jawatan kosong kepada rakyat Malaysia Permohonan kini boleh dimohon di laman rasmi jawa...
Insentif Bantuan Kanak Kanak Bagi Bulan September Daripada Jkm L Permohonan Kini Dibuka

Insentif Bantuan Kanak Kanak Bagi Bulan September Daripada Jkm L Permohonan Kini Dibuka

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 180 hits
Insentif Bantuan Kanak Kanak Bagi Bulan September Daripada JKM l Permohonan Kini Dibuka Info makluman kepada semua Kerajaan Malaysia mempunyai peruntukan khusus dalam membantu dan memastikan kebajikan rakyat Malaysia terjaga Dibawah Jabatan...
Terkini Bkm Fasa 3 Dalam Proses Pengkreditan Semakan Status Permohonan Kini Dibuka

Terkini Bkm Fasa 3 Dalam Proses Pengkreditan Semakan Status Permohonan Kini Dibuka

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 189 hits
Pihak Lembaga Hasil Dalam Negeri baru baru ini telah mengeluarkan jadual tarikh tuntutan bayaran Bantuan Keluarga Malaysia bagi bulan September 2022 Tarikh pembayaran ini adalah bagi pembayaran fasa 3 dan tuntutan bayaran secara tunai di Ba...
Permohonan Kemasukan Ke Kolej Profesiobal Mara Kini Dibuka

Permohonan Kemasukan Ke Kolej Profesiobal Mara Kini Dibuka

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 170 hits
PERMOHONAN KEMASUKAN KE KOLEJ PROFESIOBAL MARA KINI DIBUKALepasan SPM dipelawa untuk membuat permohonan kemasukan ke program program diploma yang ditawarkan di Kolej Profesional MARA di seluruh Malaysia Permohonan bagi pengambilan November ...
Wahai Rakyat Malaysia Semua Lepas Fesyen Kini Bina Badan Wanita Di Kedah Pulak Woiiii Semua Ini Halal Punya

Wahai Rakyat Malaysia Semua Lepas Fesyen Kini Bina Badan Wanita Di Kedah Pulak Woiiii Semua Ini Halal Punya

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 440 hits
MOHD SHAH RIMApa komen Mohd Sanusi MB Kedah dan Idris Ahmad Harakah Daily Dewan Ulama PAS Ahmad Fadli Shaari Ir Khairul Muslimah PAS Program Bina Badan Wanita ni di Kedah ZAUHDI SELALU SALAHKAN DAP Tak gitu keh keh pembohong kuat
Skim Peduli Sihat Semak Kelayakan Permohonan Online

Skim Peduli Sihat Semak Kelayakan Permohonan Online

papar berkaitan - pada 10/9/2022 - jumlah : 202 hits
Skim Peduli Sihat bertujuan meringankan beban kos sara hidup yang tinggi di kalangan B40 terutamanya bagi perkhidmatan penjagaan kesihatan asas Dibawah skim ini Kerajaan Negeri Selangor akan membiayai rawatan kesihatan asas setiap keluarga ...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Ketika Orang Lain Sedang Bergembira

Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges