Sudah Sampai Masanya Annuar Musa Perlu Diganti Sebagai Setiausaha Agung Bn


 
Melihat kemelut terbaru UMNO, khususnya kenyataan Annuar Musa bahawa Pas tidak akan bekerjasama dengan parti itu jika tanpa ada Bersatu dibawa bersama, jelas memperlihatkan parti terbesar Melayu itu sedang cuba dipesongkan hala tujunya oleh pimpinan dalamannya sendiri.
Yang lebih malang, pemesongan itu dilakukan oleh Annuar yang memegang jawatan kanan sebagai Setiausaha Agung BN merangkap Setiausaha Agung bersama Muafakat Nasional atau MN.
Bukankah sepatutnya sebagai Setiausaha Agung BN, Annuar sepatutnya mempertahankan dasar serta hala tuju BN, bukannya membawa gabungan itu ke arah tunduk kepada Perikatan Nasional atau PN yang sejak awal UMNO dan BN tidak mahu menyertainya?
Dalam temubual semalam, Annuar berkata, UMNO kini tidak lagi ada pilihan untuk bertanding dalam PRU akan datang hanya untuk bersama PAS saja sebagai sekutu seperti rancangan awalnya dahulu.
Ini memandangkan, katanya, PAS bertegas bahawa UMNO mesti turut menjadi rakan sekutu kepada Bersatu.
“Dalam kajian kita, UMNO dan PAS ada kekuatan sendiri dan memang boleh menang dalam PRU akan datang.
“Tapi tanya PAS, adakah PAS boleh menerima idea hanya UMNO dan PAS dan tinggalkan Bersatu?
“Pilihan itu tidak wujud lagi,” katanya sambil menegaskan pendirian tersebut telah dinyatakan oleh Pas dalam mesyuarat MN pada Rabu lalu.


Begitupun, kenyataan Annuar yang memetik pendirian Pas kononnya telah dinyatakan parti itu dalam mesyuarat MN Rabu lalu telah disanggah oleh Ketua Ketua Pemuda UMNO, Dr. Asyraf Wajdi Dusuki.
Beliau menyifatkan dakwaan Setiausaha Agung BN itu bahawa PAS bertegas supaya UMNO mesti turut menjadi rakan sekutu dengan Bersatu sebagai “tidak tepat.”
“Ini kerana keputusan Jawatankuasa Induk Perundingan MN Rabu lepas bersetuju untuk mendaftarkan MN yang melibatkan UMNO dan PAS sebagai dua parti teras mewakili bumiputera, Melayu, Islam.
“Maka, tidak timbul langsung soal PAS beri kata dua tidak mahu kerjasama dengan UMNO jika tanpa Bersatu,” jelas Dr. Asyraf dalam hantaran di media sosialnya
Daripada apa yang dinyatakan Dr. Asyraf ini, jelas memperlihatkan Annuar sebenarnya lebih mahu menyelamatkan Bersatu dan Muhyiddin berbanding menjaga kepentingan BN yang didalamnya UMNO adalah merupakan tonggak utamanya.
Annuar juga seolah-olah menjadi jurucakap Pas untuk menekan UMNO dan memberi kelebihan kepada Bersatu, walhal Pas tidak pernah pun meluahkannya secara nyata bahawa ia mahu Bersatu dibawa bersama dalam kerjasama mereka.
Begitukah peranan seorang Setiausaha Agung BN?
Gambaran Annuar bahawa UMNO adalah parti yang kalah ketika ini sebagai asas untuk merasionalkan perlunya ia bertolak ansur juga langsung tidak tepat.
Yang jelas, bukan saja UMNO parti yang kalah, bahkan Bersatu dan Pas juga adalah kelompok yang kalah.

Lebih buruk, Bersatu bukan setakat kalah banyak kerusi dalam PRU14 lalu, bahkan hanya menang 13 kerusi Parlimen saja.
Berbeza dengan UMNO dan BN, walaupun ia kalah, tetapi jumlah kerusi yang dimilikinya jauh lebih besar daripada Bersatu.
Selebihnya, berjayanya Muhyiddin menjadi Perdana Menteri melalui PN adalah melalui jalan pengkhianatan, tidak saja kepada PH, tetapi juga kepada Bersatu dan Tun Mahathir Mohamad.
Untuk itu, demi masa depan UMNO, adalah berbahaya sebenarnya jika mereka tidak segera memisahkan diri daripada Bersatu yang didalamnya sekarang terdapat berbagai jenis pengkhianatan.
Pendirian awal UMNO dan BN sebelum ini tidak mahu menyertai PN dan hanya bersama dalam kerajaan sehingga ketibaan tarikh PRU15 saja adalah sesuatu yang tepat demi keunggulan dan kelangsungannya sebagai parti terbesar orang-orang Melayu.
Sebaliknya, bersama dengan Bersatu bukan saja akan menjadikan UMNO tenggelam dan ditelan parti kecil bernafsu besar itu, malah akan menjadikan UMNO terus dibuli dan mungkin dijadikan sejarah tidak lama lagi.
Apa yang harus dilakukan sekarang?
Sebelum terlambat dan sebelum kudis bernanah yang membuatkan luka tidak boleh disembuhkan lagi, BN khususnya Ahmad Zahid Hamidi selaku pengerusi gabungan itu harus cepat-cepat melantik Setiausaha Agung baru bagi menggantikan Annuar.
Harus dilantik seorang Setiausaha Agung baru yang benar-benar mempertahankan UMNO dan BN, bukan seseorang yang berkiblat kepada Bersatu yang mahu menelan UMNO.
 (Shahbudindotcom 21/11/2020)








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/11/sudah-sampai-masanya-annuar-musa-perlu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pecatlah Annuar Sebagai Setiausaha Bn Jika Umno Ada Maruah

Pecatlah Annuar Sebagai Setiausaha Bn Jika Umno Ada Maruah

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 431 hits
Dah ramai pemimpin UMNO pro penyamun panas bontot bersuara dan kecam Annuar tetapi Zahid masih membisu Pemimpin UMNO berjawatan dan pro Muhyiddin juga setakat ini mendiamkan diri Apa yang Annuar sarankan mungkin satu realiti yang sukar mere...
Beware Dap S Trojan Horse Strategy Says Annuar Musa

Beware Dap S Trojan Horse Strategy Says Annuar Musa

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 265 hits
BN secretary general Annuar Musa says there are moves to break up Perikatan Nasional PETALING JAYA Barisan Nasional secretary general Annuar Musa sounding a warning against the Trojan horse strategy of the DAP has urged political parties in...
Annuar Musa Wants Grand Coalition Woos Muda Pejuang Warisan

Annuar Musa Wants Grand Coalition Woos Muda Pejuang Warisan

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 237 hits
BN secretary general Annuar Musa has called for a grand coalition to settle Malaysia s political paralysis and made overtures to parties and groups such as Warisan Muda and Pejuang to join In a Facebook post this morning the Ketereh MP refe...
Do We Want Dpm Post For A Certain Someone Or For Umno Annuar Musa Asks Party Members

Do We Want Dpm Post For A Certain Someone Or For Umno Annuar Musa Asks Party Members

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 230 hits
Former Umno secretary general Tan Sri Annuar Musa today questioned party members call for the deputy prime minister s post to be filled by someone from Umno He asked if their demand is aimed at promoting a certain leader or to have the part...
Nur Jazlan Annuar Musa Should Quit Umno If He Cares So Much About Bersatu

Nur Jazlan Annuar Musa Should Quit Umno If He Cares So Much About Bersatu

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 316 hits
Datuk Nur Jazlan Mohamed says that Tan Sri Annuar Musa should leave Umno if he insists on supporting other parties more than he defends his own party This comes days after the Johor Umno deputy chairman claimed that Annuar had lost the supp...
Pertahan Jasa Jasa Sekarang Mungkin Bukan Macam Jasa Dulu Kata Annuar Musa

Pertahan Jasa Jasa Sekarang Mungkin Bukan Macam Jasa Dulu Kata Annuar Musa

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 280 hits
Peruntukan kepada Jabatan Hal Ehwal Khas yang dihidupkan semula oleh kerajaan Perikatan Nsional tidak bermaksud agensi itu akan berfungsi sama seperti apa yang ada semasa zaman BN dulu Setiausaha Agung BN Annuar Musa berkata perkara itu tid...
Annuar Musa Masih Umno

Annuar Musa Masih Umno

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 297 hits
S E T E P E K Tidak ragu ragu lagi Annuar wajar dilantik TPM memenuhi kuota UMNO Annuar akan lebih dikenang jika berani bersuara minta Najib dan Zahid berundur atau direhatkan sehingga kes mahkamah selesai UMNO akan lebih mudah bergerak dan...
Mati Dalam Beriman Lebih Penting Sindir Annuar Musa

Mati Dalam Beriman Lebih Penting Sindir Annuar Musa

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 212 hits
By 21 November 2020Tan Sri Annuar MusaKUALA LUMPUR Jurucakap Bersatu dan sudah mati dalam UMNO adalah antara tohmahan yang dilemparkan terhadap Tan Sri Annuar Musa kerana dilihat lantang mempertahankan Tan Sri Muhyiddin Yassin berbanding pa...
Muhyiddin Rejected Proposal To Give Zahid The Post Of Dpm Says Annuar Musa

Muhyiddin Rejected Proposal To Give Zahid The Post Of Dpm Says Annuar Musa

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 299 hits
PETALING JAYA Tan Sri Muhyiddin Yassin rejected the proposal that Umno president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi be given the deputy premier post says Tan Sri Annuar Musa The former Umno secretary general said that the Prime Minister had made...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan