Subaru Xv Pemasangan Lampu Brek Ke 4


Hari ini merupakan hari yang agak menggembirakan kerana akhirnya penantian kami untuk memasang lampu brek ke-4 pada Subaru XV menjadi kenyataan.
Ia berlaku setelah sekian lama permohonan dan aduan kami kepada Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) tidak mendapat sebarang layanan.
Apa yang selalu brother Zul a.k.a Zack daripada Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) katakan adalah ibu pejabat Subaru (Motor Image Malaysia) tidak memberi jawapan, lampu brek tak sampai lagi, lampu brek dah sampai tapi wiring tak sampai, kemudian lampu brek tak sampai-sampai.
Jawapan yang tidak konsisten itu agak menyakitkan hati.Sehinggalah Master terserempak dan berbual dengan seorang kakitangan Motor Image yang telah meyakinkan Master bahawa Subaru XV STI berwarna hitam itu harus ada lampu brek ke-4 kerana ia masuk sekali dalam pakej aksesori batch tahun 2015.
Pakcik dari Motor Image itu meminta Master meminta bantuan wakil jualan di mana Master membeli kereta Subaru XV itu iaitu Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) untuk melaporkan perihal  ketiadaan lampu brek ke-4 itu kepada Motor Image.
Master memaklumkan dah 2 minggu dia complaint tapi jawapan yang diterima daripada Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) ialah Subaru Malaysia tidak memberi jawapan. Pakcik Motor Image kata mustahil kerana selalunya dalam hari yang sama wakil khidmat pelanggan mereka akan menjawab segala aduan. Dia kata, “Biasalah tu wakil jualan lepas jual kereta nak cuci tangan, tak mahu ambil tahu”. Ini adalah satu sikap yang tidak professional yang membuatkan Tedi mengumpat abang Zack a.k.a Zul dari Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) dalam kiriman ini.
Kita lupakan perangai  Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) itu.
Dijadikan cerita Master telah membuat aduan di laman web Motor Image Malaysia (kini Subaru Malaysia) dan betullah pada hari yang sama beliau telah menerima email balasan daripada pihak Motor Image melalui pakcik Jimmy Chong. Adakah abang Zack a.k.a Zul dari Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) kelentong Master hidup-hidup?
Setelah berbalas email untuk pengesahan dan mendapatkan maklumat di mana Master ingin pasang lampu brek ke-4 Subaru XV itu, di mana Master balas dengan tegas, “Saya mahu pemasangan itu dijalankan di Subaru Petaling Jaya”.
Mommy uruskan pemasangan lampu brek ke-4Pemasangan ditetapkan pada hari ini, 8-Jun-2016 jam 10.00 pagi, di mana Mommy yang pergi menghantar kereta Subaru XV STI tersebut kerana Master ada urusan permohonan pembelian saham CIMB.
Mommy tiba di Subaru Petaling Jaya dalam jam 10.00 pagi setelah selesai urusan di Pusat Zakat MAIWP di Masjid Negara. Tiba di sana rupa-rupanya nak kena tahu siapa yang Master berurusan untuk kes tersebut iaitu pakcik Jimmy Chong yang pada masa itu agak sukar dihubungi. Ia adalah kerana mereka perlu tahu siapa yang patut membuat tuntutan. Mereka hairan kerana sepatutnya kes ini diuruskan dan diselesaikan oleh pihak Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) di mana Master membeli kereta Subaru XV STI tersebut, tapi mungkin pakcik Jimmy Chong telah menceritakan masalah Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) yang tidak mahu melayan aduan Master, dan mereka meneruskan pemasangan lampu brek ke-4 tersebut yang dijangka memakan masa 3 jam.
Tapi sebenarnya dalam jam 12.30 dah siap pemasangan lampu tersebut yang Mommy tak dapat melihatnya kerana dikatakan kereta itu diselenggara di tingkat atas.
Sementara Mommy menanti kerja-kerja pemasangan lampu brek tu siap, Mommy sempat mengintai murtabak maggie, Subaru Outback, Subaru XV 2016, Subaru XV Sport, dan  Subaru WRX, sebelum Mommy ke Amcorp Mall menaiki LRT.
Nampak gayanya mungkin kami akan memilih untuk selenggara kereta Subaru XV STI kami ini di Subaru Petaling Jaya selepas ini.
Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) perlu diberi amaran?Baguslah abang Zack a.k.a Zul dari Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) kerana telah berjaya membuat Tedi mengumpat pada malam di bulan Ramadhan ini.
Subaru Malaysia kena memantau perangai Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) kerana ia membuatkan seorang pemilik kereta Subaru agak bengang dengan Subaru Malaysia.
Padahal yang buat perangai bengong adalah Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd). Inilah yang orang tua-tua kata, “Disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga”. Subaru Seremban (Rangkaian Auto Trade Sdn Bhd) tu bukannya setakat bilik pameran Subaru (showroom) tapi adalah pusat selenggara (service), alat ganti (spare part), dan jualan (sale)  atau dipanggil 3S Centre Subaru.
Kalau setakat nak pasang lampu brek ke-4 pun kami kena ke Petaling Jaya, apa guna buka cawangan di Seremban? Akal ada?
Sekian, terima kasih.
9 Jun 2016

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2016/06/subaru-xv-pemasangan-lampu-brek-ke-4.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interpretzz+%28interpretZZ%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Warner Bros Beri Lampu Hijau Untuk Hasilkan Joker 2 Todd Philips Joaquin Phoenix Akan Kembali

Warner Bros Beri Lampu Hijau Untuk Hasilkan Joker 2 Todd Philips Joaquin Phoenix Akan Kembali

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 422 hits
Satu perkembangan yang menarik buat peminat peminat filem komik DC terutamanya Joker Beberapa media antarabangsa melaporkan bahawa studio Warner Bros telah memberi lampu hijau kepada Todd Philips untuk menghasilkan filem Joker 2 Pelakon Joa...
Kemendagri Rapbd Terlambat Lampu Merah Untuk Dki Jakarta

Kemendagri Rapbd Terlambat Lampu Merah Untuk Dki Jakarta

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 160 hits
Dengan penyerahan draft RAPBD 2020 lebih dari tanggal 30 November 2019 artinya proses selanjutnya di Kemendagri yaitu evaluasi Pasalnya evaluasi paling lambat menghabiskan waktu 15 hari setelah draft diterima
Motorsikal Berkecai Penunggang Dipercayai Langgar Lampu Isyarat Merah Melambung Selepas Dirempuh

Motorsikal Berkecai Penunggang Dipercayai Langgar Lampu Isyarat Merah Melambung Selepas Dirempuh

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 379 hits
Kemalangan jalan raya sering berlaku terutamanya melibatkan motosikal Perkara ini adalah kerana motosikal merupakan kenderaan yang mempunyai risiko yang tinggi terdedah kepada kemalangan Kebanyakan kes kemalangan yang berlaku di negara kita...
Pemotor Tewas Usai Ditabrak Mobil Penerobos Lampu Merah Di Tangerang

Pemotor Tewas Usai Ditabrak Mobil Penerobos Lampu Merah Di Tangerang

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 190 hits
Kanit Laka Lantas Polres Metro Tangerang Kota Ipda Heri mengungkapkan penetapan tersangka Biduan Simanjuntak dilakukan setelah melalui beberapa tahapan pemeriksaan dalam kecelakaan tersebut
Padah Langgar Lampu Isyarat Merah Penunggang Motosikal Bersepai Dirempuh Kereta

Padah Langgar Lampu Isyarat Merah Penunggang Motosikal Bersepai Dirempuh Kereta

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 924 hits
https ift tt 2CKeGNw Tindakan penunggang motosikal yang melanggar lampu isyarat merah mengundang padah apabila dia dan pembonceng dirempuh kereta sehingga bersepai Dalam kejadian yang berlaku pada jam 2 14 petang 15 November lalu di Kampung...
Pencuri Accu Lampu Tenaga Surya Jalan Di Kota Kupang Dibekuk Polisi

Pencuri Accu Lampu Tenaga Surya Jalan Di Kota Kupang Dibekuk Polisi

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 132 hits
Aparat Kepolisian Sektor Kelapa Lima Polres Kupang Kota berhasil membekuk dua pelaku pencurian accu lampu penerangan jalan yang selama ini meresahkan Dua orang pelaku itu yakni Feky Toy dan Mel Toy
Transjakarta Sebut Kecelakaan Karena Pemotor Terobos Lampu Lalu Lintas

Transjakarta Sebut Kecelakaan Karena Pemotor Terobos Lampu Lalu Lintas

papar berkaitan - pada 28/11/2019 - jumlah : 185 hits
Sekretaris Perusahaan PT Transportasi Jakarta Nadia Diposanjoyo membantah Transjakarta rute Kampung Rambutan Blok M menerobos lampu merah di persimpangan Pusat Grosir Cililitan Jakarta Timur
Penunggang Motosikal Terbabas Tercampak Ke Tiang Lampu Menyebabkan Badannya Terputus Dua

Penunggang Motosikal Terbabas Tercampak Ke Tiang Lampu Menyebabkan Badannya Terputus Dua

papar berkaitan - pada 30/11/2019 - jumlah : 542 hits
https ift tt 2OVaDUl Seorang penunggang motosikal terbabit dalam kemalangan di jalan bertingkat di Lebuhraya Tun Dr Lim Choong Eu menghala ke Batu Maung petang semalam Dalam kejadian yang berlaku pada jam 2 petang itu mangsa berusia 31 tahu...
Kpk Usul Pemasangan Stiker Warna Merah Untuk Kendaraan Mewah Dki Penunggak Pajak

Kpk Usul Pemasangan Stiker Warna Merah Untuk Kendaraan Mewah Dki Penunggak Pajak

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 150 hits
Friesmount menyatakan KPK turut serta dalam rangka mengoptimalisasikan penerimaan pendapatan daerah
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Infinix Gt 20 Pro Antara Golongan Pertama Telefon Pintar Di Seluruh Dunia Yang Menyokong Pubg Mobile Dalam 120fps

Govt To Continue Using E Jamin Bail System