Suara Melayu Islam Lebih Dominan Suara Kabinet Minoriti


 ﷽

Kalau nak boikot, saya tidak boleh buat apa-apa - Nadzim

Kempen beli produk muslim #BMF

NADZIM JOHAN
Hasnurul Mohamed
05 September 2019

KUALA LUMPUR - "Kempen ini sebenarnya mudah sahaja. Sokong peniaga yang bayar zakat." Itu pandangan Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan yang diundang sebagai tetamu segmen bual pagi, Mornink Blues yang disiarkan secara live di Facebook Utusan Online 8.30 pagi tadi.

Mengupas topik "Salahkah Sokong Produk Keluaran Muslim?", Nadzim berkata, tidak ada salahnya menyokong produk yang dikeluarkan atau dihasilkan oleh orang Islam.

Apabila kempen Beli Produk Muslim Dulu atau Buy Muslim First #BMF digerakkan, kata Nadzim, ada pihak yang menurunkan harga barangan sehingga separuh harga yang sebelum ini, dijual pada harga yang tingggi.

"Kempen #BMF ini, tidak ada boikot pun produk yang dihasilkan oleh kalangan bukan Islam tetapi kalau ada yang nak memboikot, saya tidak boleh nak kata apa-apa.

"Kalau kita tengok, punca tercetusnya kempen Beli Produk Muslim Dulu adalah daripada kumpulan keluarga askar yang terkesan dengan kumpulan yang mengatakan askar hanya makan dan tidur.

"Mungkin anak-anak yang ayahnya seorang askar, ahli keluarga lain terkilan apabila perjuangan dan pengorbanan askar-askar ini tidak dihargai. Jadi, tercetus rasa geram dan tidak puas hati apabila dihina sebegitu.

"Mungkin juga kempen #BMF ini wujud selepas cadangan mengajar tulisan Jawi di sekolah-sekolah menjadi satu isu. Apabila diri kita merasakan terus dihina, kita perlu bangkit dan kempen Beli Produk Muslim Dulu adalah penyatuan orang-orang Islam," katanya.

Menurut Nadzim lagi, perjalanan kita telah jauh dan kesabaran orang yang dihina pun telah lama. Kenapa kita dihina? Sebenarnya kempen ini antaranya untuk membawa keharmonian dalam negara.

"Kalau dalam negara yang kaum -kaum yang ada mempunyai jurang pendapatan yang jauh, hubungan itu tidak mungkin baik. Jadi, keadaan itu membuatkan kita terkesan dan sudah tiba masanya, kita tidak lagi membenarkan kumpulan tertentu terus-terusan mengambil kesempatan ke atas kita.

"Kalau orang buat tak baik, kita perlu lakukan sesuatu untuk membaikkan keadaan dan kempen #BMF ini adalah kempen yang boleh membawa keharmonian kepada negara, bukan memecah belahkan perpaduan rakyat," jelasnya.

Beliau berkata, kuasa beli pengguna yang ada di tangan pengguna tidak mungkin boleh dipaksa untuk membeli produk yang mereka kehendaki dan samalah seperti mereka yang menyokong kempen #BMF ini akan terus menyokong kempen ini.

"Ini bukan sekadar kempen hangat-hangat tahi ayam sebaliknya kempen ini harus disokong. Bangsa yang berjaya akan menyokong kempen ini, Beli Produk Muslim Dulu dan bukannya marah," katanya. - UTUSAN ONLINE



Dari segi politik-ada perbezaan pendapat. Tetapi apabila musuh Islam nyata menyerang, tiada pilihan - wajib sokong PAS.

Di sinilah rosaknya imej pemimpin Melayu Islam  BERSATU dan AMANAH dikacamata orang Melayu (yang hanya berpeluk tubuh tanpa membetulkan fakta) apabila komponen mereka SERANG orang Islam.. fakta mereka salah, hanya BMF bukan BOIKOT.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2019/09/suara-melayu-islam-lebih-dominan-suara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kalau Kita Melayu Islam Jangan Open Sangat

Kalau Kita Melayu Islam Jangan Open Sangat

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 467 hits
Aksi Cium Fatin Afeefa Dengan Suami OrangKalau iya pun nak bercinta sekalipun jangan lah kita terlalu open tunjuk romantis itu Tak salah untuk tunjuk atau menayang romantis pada orang ramai adegan cium mulut takkan nak open public view kot ...
Tak Wajar Boikot Barangan Bukan Islam Kabinet

Tak Wajar Boikot Barangan Bukan Islam Kabinet

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 301 hits
Kabinet menolak tindakan memboikot barangan keluaran pengusaha bukan Islam dan menyifatkan kempen itu sebagai tidak wajar Jemaah menteri menolak pemikiran dan pendirian sempit berasaskan sentimen perkauman yang cuba dimainkan oleh pihak ter...
Cina Lebih Kuat Dari Melayu Kata Anwar

Cina Lebih Kuat Dari Melayu Kata Anwar

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 280 hits
Ekonomi kaum Cina terlalu kuat untuk diboikot oleh mana mana pihak atau kaum lain kata Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim Jelasnya orang Melayu dilihat mudah panik dan tiada keyakinan dalam isu melibatkan ekonomi Hal hal yang tidak diber...
Melayu Islam Terancam Hanya Ilusi Kata Mujahid

Melayu Islam Terancam Hanya Ilusi Kata Mujahid

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 279 hits
Layari Facebook kami untuk mendapat berita dan isu semasa di Malaysia Berita Politik Politik Malaysia Terkini Parlimen Malaysia Live Talk Show Bicara Najib Razak Live Talk Show Bicara Yb Khalid samad Facebook https www facebook com jomchann
Bagaimana Licik Cina Dap Menguasai Ekonomi Malaysia Perhebatkan Kempen Beli Dari Peniaga Melayu Islam

Bagaimana Licik Cina Dap Menguasai Ekonomi Malaysia Perhebatkan Kempen Beli Dari Peniaga Melayu Islam

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 2494 hits
Luahan Bekas Anak Taukey Kilang Padi Melayu MuslimSalam Maal Hijrah Sudah 1 441 tahun peristiwa Hijrah baginda Rasulullah SAW Antara faktor utama yang menyumbang kejayaan Islam di zaman baginda Rasulullah SAW ialah kebijaksanaan baginda Ras...
Ahli Politik Islam Lebih Takut Golongan Kafir

Ahli Politik Islam Lebih Takut Golongan Kafir

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 423 hits
Umat Islam di seluruh dunia berpecah kepada beberapa kumpulan adalah disebabkan oleh ahli politiknya yang tidak berpegang kepada tali Allah iaitu al Quran dan Sunnah Pendakwah antarabangsa Dr Zakir Naik berkata malah keadaan itu berlaku dis...
Saya Tak Tanya Dia Melayu Cina Atau Islam Jika Beli Barang Di Negara China

Saya Tak Tanya Dia Melayu Cina Atau Islam Jika Beli Barang Di Negara China

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 610 hits
Islam tidak mengajar umatnya memilih produk berdasarkan bangsa dan kaum tertentu sebaliknya menekankan kepentingan membeli barangan halal serta bersih Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mujahid Yusof berkata pendirian itu tiada k...
Dap Tidak Senang Duduk Lihat Melayu Islam Bersatu

Dap Tidak Senang Duduk Lihat Melayu Islam Bersatu

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 265 hits
Melihatkan perkembangan semasa kemantapan muafakat antara Pas dan UMNO yang sekali gus menyaksikan penyatuan umat Islam melalui dua parti terbesar orang Melayu itu Pas percaya Pakatan Harapan terutamanya DAP kini pastinya tidak senang duduk...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Asal Usul Coca Cola

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Penghuni Indekos Di Pamulang Diintimidasi Saat Beribadah Begini Respons Kemenag

22 Kloter Jemaah Haji Gelombang I Dapat Layanan Fast Track Di Bandara Amaa Madinah Ini Manfaatnya

Ironis Mahasiswi Korban Pelecehan Seksual Di Ntb Malah Jadi Tersangka Ite Usai Lapor Kasus Ke Polisi

Sakit Hati Suami Menikah Lagi Ibu Rumah Tangga Di Sumsel Siram Korban Pakai Air Keras Dicampur Cabai

Gas 3 Kg Meledak Satu Keluarga Alami Luka Bakar

Ada Yang Rajin Mengular Terutamanya Guru Besar Kawasan Pedalaman