Suami Tetap Puji Cantik Pembawakan Baby Mama Reda Muka Berkedut Bengkak


Pengorbanan seorang ibu sejak dari mengandung, bersalin dan membesarkan anak bukan boleh dibayar dengan wang ringgit. Sesukar mana pun seorang ibu, tapi demi anak tersayang dia sanggup buat apa saja.
Walaupun diuji dengan pelbagai ujian hanya satu yang dipinta, biar anak yang dikandung akan selamat dilahirkan biarpun diri sendiri rasa tak mampu menanggungnya. Itulah hebatnya seorang wanita bergelar ibu!

Seperti kisah ibu kepada dua cahaya mata ini, Cik Nur Ain, perkongsiannya benar-benar menggambarkan pengorbanan seorang ibu sejak tahu diri disahkan hamil sehinggalah anak selamat dilahirkan. Bermula dengan alahan biasa dan perubahan wajah, ibu ini lalui dengan semangat positif. Malah sokongan suami dan ahli keluarga buatkannya rasa dihargai.
Penangan mengandung, terus berubah wajah
Doakan saya kuat. Sebenarnya sejak mengandung malu sangat orang ajak bergambar. 8 tahun jarak nak dapat no 2 ni. Sekali mengandung muka terus berubah. Tapi tak semua orang dapat pengalaman macam ni.
Paling best pergi mana-mana rasa orang ambil berat sangat, sebab kesian. Tapi ada juga mulut-mulut tak best, cakap muka kena sumpahan laa, muka excident laa, ada yang sampai tak nak mengandung takut jadi macam ni.
Masa ni dah nak dekat bersalin Satu je yang diharapkan, moga kulit muka kembali seperti biasa. Terima kasih suami, Zakie Ramly tak jemu puji isteri dia cantik, sikit pun tak pernah nak cakap apa-apa yang bukan-bukan. Selalu bagi semangat kalau diri ini rasa down.
Ada yang tanya selain muka, apa lagi pengalaman atau nikmat yang rasa masa mengandung. Maklumlah 8 tahun jarak dengan anak sulung, alahannya pun berbeza sangat.
Tak sangka diri ini kuat hadapi pelbagai alahan  
Mabuk mula usia 2 bulan sampai kena warded. Berat turun tak naik-naik. Cukup 3 bulan bleeding teruk sampai keluar ketulan darah (masa ni ingatkan dah tak ada rezeki baby). Pergi naik ambulance 1 pagi, kena seluk ingatkn gugur, doktor scan elok je dia dalam rahim.
Lepas tu balik kena bedrest 2 minggu, sampai bersalin. Suami pun memang tak bagi buat apa-apa kerja berat.
Lepas tu minum air gula, 1st muntah sebab mabuk, nurse bagi tarikh baru. Kali kedua minum alhamdulillah tak muntah, tapi tak bestnya nurse call cakap sangkut kencing manis pulak.
Murung kejap, sebab takut lekat terus lepas bersalin. Alhamdulillah aritu repeat, bebas dah tak lekat pun kencing manisnya.
Kulit muka dah jadi macam tu, rupanya kulit badan pun terbabit sekali, naik jerawat habis semua satu badan (banyak kali jauhkan diri dengan semua orang) sebab malu, down sangat-sangat. Tak boleh tersentuh sikit, sakit macam apa badan.
Lepastu sakit bahagian telinga pulak, doc Nur Haziyah Zaidi lah yang ngadap macam-macam sakit ni. Bagi ubat titis, alhamdulillah okey.
Wajah terkini selepas 4 bulan lahirkan bayi. Masih lagi follow up dengan pakar kulit Pergi klinik 2 minggu sekali check gula sampailah nak bersalin, lepas bersalin minum air ada gula jadi pening sebab dah biasa cut sugar.
Nak dekat-dekat bersalin baby tak pusing-pusing haa, songsang je sampai doc decide kalau tak pusing kena pergi hospital, pakar pusingkan, nasib baik baby nak pusing bila tiba masa.
Nak bersalin lagi best, beberapa hari asyik mengeras macam nak beranak haa. Pergi hospital check jalan belum buka, rupanya false contraction. Banyak hari juga ulang alik hospital seluk lebih 10kali, last-last doktor seluk dah buka 4cm kat klinik kesihatan, gelabah nak pergi hospital sebab tak rasa sakit tapi takut terberanak kat klinik kesihatan. Hahahaa kenangan betul laa.
Ingatkan lepas bersalin dah okey, tengah pantang pula rahim tak nak kecut, jahitan renggang. Macam-macam dugaannya.
Luka dah nak okey, sakit gusi bengkak pulak. Dah kena refer pakar bedah mulut kat Hospital Kluang. Cabut gigi bongsu masa pantang. Tahap sakit gigi tu sampai alami post partum depression.
Bayi lelaki yang ambil seri mama. Puas hati dapat juga sepasang Suami ambil cuti 44 hari jaga dalam pantang
Alhamdulillah dikelilingi orang yang baik-baik, suami yang penyayang sanggup ambil cuti 44hari jaga dalam pantang.
Keluarga dan keluarga mentua yang sangat ambil berat. Alhamdulillah, ini semua kenangan untuk dapat bayi lelaki, si comel Zayn.
Kredit: Cik Nur Ain
**Jom beli Najjah Tudung Isabella Set
Najjah Tudung Isabella Set  

Peranan ibu ayah dalam kehidupan anak-anak sangat besar. Setiap apa yang kita sediakan untuk anak menentukan masa depan mereka. Itulah sebabnya kita dianggap seperti SUPERHERO pada mereka. Dengan hanya RM20, banyak ilmu yang akan mama papa dapat. Yang paling best, akan dapat AKAUN SSPN secara automatik!
Untuk mendaftar, klik https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-detik-indah-bersama-si-manja/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa &alli diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/parents)
 
The post “Suami Tetap Puji Cantik..” Pembawakan Baby, Mama Reda Muka Berkedut & Bengkak appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/suami-tetap-puji-cantik-pembawakan-baby-mama-reda-muka-berkedut-bengkak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Walaupun Dih1na Muka Berkedut Sewaktu Hamil Tapi Suami Tak Jemu Puji Cantik

Walaupun Dih1na Muka Berkedut Sewaktu Hamil Tapi Suami Tak Jemu Puji Cantik

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 291 hits
Tidak dinafikan semasa proses kehamilan ramai yang akan mengalami perubahan hormon yang amat ketara Bakal2 ibu ini bukan sahaja mengalami perubahan hormon bahkan mengalami perubahan dari segi fizikal dan juga emosi Perumahan hormon ini tida...
Bagai Tak Percaya Pengantin 50an Cantik Berseri Suami Pandang Tak Berkelip

Bagai Tak Percaya Pengantin 50an Cantik Berseri Suami Pandang Tak Berkelip

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 187 hits
Setiap wanita mahu terlihat cantik ketika majlis perkahwinan mereka Oleh itu khidmat mak andam atau sekarang lebih dipanggil MUA sangat diperlukan agar terlihat seri pengantin pada hari istimewa tersebut Ingatkan umur 30an Menerusi perkongs...
Hiburan Bertuah Sheila Rusly Dapat Menantu Cantik Pandai Masak Netizen Puji Elisya Sandha

Hiburan Bertuah Sheila Rusly Dapat Menantu Cantik Pandai Masak Netizen Puji Elisya Sandha

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 246 hits
Pelakon dan pengarah terkenal Sheila Rusly mencuri perhatian warganet selepas beliau berkongsikan sebuah video hantaran di Instagramnya menunjukkan hasil masakan menantunya Elisya Sandha ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenerusi hantaran terb...
Video Aina Buat Muka Mony0k Baru Balik Sehari Suami Kena Outstation Seminggu

Video Aina Buat Muka Mony0k Baru Balik Sehari Suami Kena Outstation Seminggu

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 309 hits
Susulan berita tentang kebenaran merentas negeri yang sudah dibenarkan oleh kerajaan bermula hari ini mesti ramai yang sudah membuat perancangan untuk balik ke kampung dan ada juga yang memgambil peluang untuk bercuti di luar bandar kan Beg...
Brownies Oreo Mewah Dengan Rasa Coklat Berkedut Cantik

Brownies Oreo Mewah Dengan Rasa Coklat Berkedut Cantik

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 137 hits
Brownies kedut ialah kek bantat yang di sukai ramai Mewah dengan rasa coklat membuatkan makan banyak kali tidak jemu Tak kurang juga yang menjana pendapatan dengan menjual brownies ni Ikut resipi ini kejadiannya tidak mengecewakan Brownie O...
Hiburan Suami Reda Isteri Meninggal Selepas Hanya Sehari Mendirikan Rumah Tangga

Hiburan Suami Reda Isteri Meninggal Selepas Hanya Sehari Mendirikan Rumah Tangga

papar berkaitan - pada 26/10/2021 - jumlah : 360 hits
Kisah sedih pasangan pengantin baharu yang sedang tular di platform media sosial apabila seorang suami kehilangan isteri tercinta hanya selepas sehari mendirikan rumah tangga ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenurut laporan Sinar Harian Moham...
Netizen Mohon Bella Astillah Tutup Aur4t Puji Nampak Cantik Kalau Bertudung Kalau Boleh Bella Tutuplah Aurat

Netizen Mohon Bella Astillah Tutup Aur4t Puji Nampak Cantik Kalau Bertudung Kalau Boleh Bella Tutuplah Aurat

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 367 hits
Pelakon dan penyanyi Bella Astillah memang cukup terkenal sebagai seorang selebriti yang mempunyai pelbagai berbakat Hal ini dapat dilihat menerusi hantaran berupa nyanyian serta rakaman tarian yang sering dikongsinya menerusi laman sosial ...
Diriku 18 Tahun Sangat Cantik Dan Suami Pula 66 Tahun Tapi Kenapa Aku Sanggup Khawini Dia

Diriku 18 Tahun Sangat Cantik Dan Suami Pula 66 Tahun Tapi Kenapa Aku Sanggup Khawini Dia

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 313 hits
Diriku 18 Tahun Sangat Cantik Dan Suami Pula 66 Tahun TAPI Kenapa Aku Sanggup Khawini Dia DUNGUN Walaupun usia jauh berbeza namun saya kahwin dengan dia sebab saya sukakannya bukan kerana duit atau terhutang budi Itu pengakuan Nur Nasirah M...
Check Alat Tulis Anak

Blackrock Umno Dua Kepala

Zaid Hits Out At Ministry S Muslim Friendly Tourism Idea For Langkawi

10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Roche Partners With Healthcare Experts To Introduce Accessible Diabetes Care

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Kopi Terbaik Di Cafe Area Utara Aroma Yang Berbeza

Penjelasan Isu Blackrock Oleh Pm Diterima Baik



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Jangan Bersangka Sudah Beriman

Cara Terbaik Mengemas Barangan Berat Apabila Pindah Rumah

Cara Menetap Di Negeri Belanda Terdapat 4 Jalur Yang Bisa Digunakan

Restoran Line Clear Penang

Only Flirts Your Ticket To Anonymous And Exciting Dates

Sultan Murka Kes Curi Tabung Masjid